Kat maakt overal drama van.

11-04-2016 16:44 168 berichten
Alle reacties Link kopieren
We hebben twee katten, eentje van mijn vriend en eentje van mij. Die van mij is vrij strak opgevoed, mag niet op tafel, slaapt 's nachts keurig, ideaal beest. Ze heeft haar fases, maar over het algemeen perfect. Gaat ook gemakkelijk naar de dierenarts, ik kan haar douchen, niks is haar te gek.



Nu de kat van mijn vriend, niet te borstelen of fatsoenlijk op te pakken, want dat veroorzaakt grote paniek. En mijn vriend vindt dat ze zelf moet kunnen doen waar ze zin in heeft, ze is de baas. Er zijn geen regels.



Nu heeft ze regelmatig dunnere poep (zwak gestel, dierenarts vond er niks mis mee) en gaat dan gewoon met vieze kont op de tafels, vensterbanken, beddengoed liggen. Alles onder de stront. Afdouchen mag ik dan gezellig bij meehelpen, maar dan gaat ze dus compleet door het lint en zit ik zelf ook onder de stront en krassen. Om maar eens een voorbeeld te noemen. 's nachts constant op bed springen of, als ik de deur dichtdoe, bij de deur gaan zitten janken, waarna vriend de deur opendoet (einde nachtrust) of uit bed gaat om bij haar te zitten, midden in de nacht!



Vandaag moest ze naar de dierenarts, weer drama. Ze wilde het mandje al niet in, maar bij de dierenarts is ze compleet geflipt en heeft zichzelf eronder gescheten. En wie zit er weer onder de diepe krassen nu? Ik.. Het plezier gaat er zo wel af, want echt alles is drama met haar. En het is gewoon de schuld van mijn vriend omdat hij haar als een baby behandelt.



Allereerst wil ik gewoon even mijn verhaal kwijt. Ten tweede, hoe kan ik die kat wat manieren bijbrengen? De dierenarts wil haar nu niet meer zien tenzij ze een pilletje heeft gehad, maar ik zie dat echt als uiterste redmiddel. En hoe overtuig ik mijn partner er van dat het echt beter is om wat regels voor de dieren te hebben? Ik eet toch lekkerder als er geen poep op dezelfde tafel ligt.
Alle reacties Link kopieren
Je vergeet dat een kat personeel heeft, een hond heeft een baas.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
En hoe zou je vriend de kat op moeten voeden? Dat ze wél makkelijk het mandje ingaat of zich laat douchen (..)?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Daarom heb ik liever een hond dan een kat.
Alle reacties Link kopieren
Ja, dat is hier echt aan de orde! En dat is ook niet erg, maar dit gaat alle grenzen te buiten het is voor het dier ook niet prettig om overal zo paniekerig om te worden.
Wat vervelend! Een kat moet een paar regels kennen en daarna mogen ze de baas spelen. Regels zoals niet op tafel/aanrecht, geen hapjes tijdens het eten en niet snachts in de slaapkamer lijken me elementair! Ik zou me ook niet meer bemoeien met die kat en haar problematiek tot je vriend het eens is over de opvoeding. Slaap desnoods ergens anders als je er niet tegen kan dat er stront overal zit. Douchen mag hij zelf alleen doen, het is tenslotte zijn probleem dat hij er geen oplossing voor wil inzetten.
Alle reacties Link kopieren
Kat klinkt niet gelukkig.



Waarom douche je je kat trouwens (je eigen kat), heb ik echt nog nooit gehoord.
quote:himalaya schreef op 11 april 2016 @ 16:47:

En hoe zou je vriend de kat op moeten voeden? Dat ze wél makkelijk het mandje ingaat of zich laat douchen (..)?Daar zijn zat diervriendelijke trucs voor. Dat je een kat niet kan trainen is onzin, het vergt alleen een ander soort aanpak dan bij een hond.
Waarom ga jij met haar naar de dierenarts als de kat van je vriend is en moeilijk behandelbaar? Zijn kat, zijn probleem.
Een kat douchen, die van mij zijn redelijk opgevoed maar daar zouden ze echt niet blij van worden. Dan kon ik naar de ehbo erna
Hoe dacht je die opvoeding te willen gaan aanpakken?

Ik heb zelf twee katten, een brave en een etterbak. De braverik is wel heel angstig en bij de dierenarts hebben ze vier man nodig om hem een pilletje te geven. Etterbak wordt ongeveer 25 keer per dag van het aanrecht gehaald, al 1,5 jaar lang, en hij blijft azen op eten (ongeacht of er wat ligt - meestal niet want we ruimen tegenwoordig alles op vanwege terrorkater).

Als je adviezen hebt hoor ik ze graag.
Waarom neem jij verantwoordelijkheid voor de kat van je vriend?

Vertoonde de kat dit gedrag al voor jullie samenwoonden?
Alle reacties Link kopieren
Hima, ja. Mijn kat is met een no nonsense approach opgevoed. Ik heb haar expres overal aan laten wennen. En die is dus ook nergens bang voor. Maar mijn vriend ontwijkt elke vorm van opvoeden, omdat dat zielig is. Ik vind dit zielig. Dat ze nu overal bang voor is. En ik vind het gewoon goor om een dier op tafel te laten als er poep in haar haar blijft hangen. Er wordt me zelfs weleens gevraagd of ik mijn glas even van tafel kan halen, want de kat heeft niet genoeg ruimre. Ik vind dat idioot.



Maar ze is al 3, dus moeilijker te trainen dan een kitten, denk ik?
Waarom douche je in godsnaam een kat?



Ik heb twee katten, prima beesten, maar echt niet dat ik die kan douchen..... Dat hoef ik niet in mijn hoofd te halen. En naar de dierenarts is ook een drama.



Je klinkt alsof je denkt dat je een hond hebt ipv een kat.
Alle reacties Link kopieren
Ehhh, een kat opvoeden? Met alle respect maar de mijne mag absoluut niet op tafel of op het aanrecht. Zij vertaalt dit als 'wanneer Sophiax in de buurt is moet ik eraf'. Wanneer ik er niet ben zijn de snijbloemen op tafel toch speelgoed...

Douchen , mandjes, antivlo, borstelen en dierenartsen zijn hier ook een uitdaging.

s Nachts is gewoon een kwestie van lange adem. 1x Toegeven betekent 20 nachten met een jengelende kat, dus consequent zijn.



Overigens vind ik dat poepverhaal wel extreem ranzig
Ook een oudere kat kun je nog opvoeden, zover je een kat kunt opvoeden.

Gewoon telkens van de tafel afhalen en bij alle andere zaken ook corrigeren. Maar eerst je vriend opvoeden en dan pas de kat anders heeft het weinig zin
Wat moet je dan precies opvoeden aan een kat?

Ik bedoel, het is niet alsof ze naar je luisteren ofzo. Hier mogen ze niet op het aanrecht, maar dat doen ze toch echt gewoon. Ze mogen ook niet uit mijn glas drinken, maar als ik niet oplet doen ze dat, en ze mogen ook geen bloederige muizen mee naar binnen slepen en dat doen ze óók gewoon.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je de persoonlijkheid van de gemiddelde kat een beetje onderschat. Het gedrag van de kat van je vriend is niet extreem. Het is eerder uitzonderlijk dat jouw kat zo meegaand is.

Dat de ontlasting van die kat niet in orde is moet goed onderzocht worden, wellicht ander voer proberen maar je kan dat die kat moeilijk kwalijk nemen.

Ik hoop dat jullie nog geen actieve kinderwens hebben want als jullie hier al niet uitkomen...

Los het medisch probleem van die kat op en verdiep je in kattengedrag.

Lijkt me trouwens redelijk dat vriend de str*nt opruimt en niet jij.
Ik zou om te beginnen al een andere dierenarts zoeken.

Een dierenarts waarbij je een kat eerst pillen moet geven voor je komt???

Hoe denkt hij trouwens dat je die binnen krijgt bij haar?

Daarnaast zou ik haar toch écht grondig laten onderzoeken qua darmen.

Zo vaak hevige diarree is niet gezond.



En tja, je kan dat dier 100 keer van 't aanrecht vissen maar dat zal haar toch echt niet weerhouden om er op te raken.

Desnoods als jullie er niet zijn.

Zelfde met dat je de deur kan sluiten van de slaapkamer, maar dat weerhoudt de kat er niet van voor de deur te gaan zitten mauwen.



Heb hier 3 katten zitten .

Waaronder 1 met een serieuze handleiding waarmee we niet eens bij de dierenarts raken.
Alle reacties Link kopieren
Mijn kat is allergisch voor vlooien en ik douche haar eens in de zoveel tijd met een flea repellent. Daarnaast is ze toen ze nog buiten mocht ook weleens smerig van een avontuur thuisgekomen, dan gaat ze ook onder de douche



Ze zijn vast niet allemaal zo makkelijk als de mijne, maar je kunt een kat wel gewoon leren om te borstelen e.d. zonder dat de boel compleet overstuur raakt?



Mietrot, dat is niet normaal, maar het lukt gewoon niet met haar. Er is totaal geen land mee te bezeilen. Daarom raadde ze dat aan. Ze zit nu zelf ook onder de krassen.



Ik moet wel meehelpen met douchen, want alleen redt hij het totaal niet.
Oh en qua slaapkamer: ze mogen hier s nachts niet op de slaapkamer, wat er uiteraard in resulteert dat ze zodra de deur open gaat naar binnen glippen en onder het bed liggen tót ik weer in bed ga liggen en dán pas boven op het bed springen, tenzij ik ze wil pakken, dan liggen ze weer onder het bed, totdat ik weer in bed lig, dan springen ze op het bed, totdat ik ze wil pakken, dan liggen ze weer onder het bed, totdat ik het opgeef en dan besluit maar te gaan slapen dan staan ze voor de deur te miauwen dat ze de slaapkamer uit willen.
Waaom zou je een kat willen douchen en borstelen? Afgezien van dat vlooiengedoe.
quote:softijsmetspikkels schreef op 11 april 2016 @ 16:59:

Mijn kat is allergisch voor vlooien en ik douche haar eens in de zoveel tijd met een flea repellent. Daarnaast is ze toen ze nog buiten mocht ook weleens smerig van een avontuur thuisgekomen, dan gaat ze ook onder de douche



Ze zijn vast niet allemaal zo makkelijk als de mijne, maar je kunt een kat wel gewoon leren om te borstelen e.d. zonder dat de boel compleet overstuur raakt?

Mijn kat niet. Ze haalt je echt van onder tot boven open, als je haar al gevangen krijgt. Nagels knippen idem.

Als kitten was het al drama.
quote:softijsmetspikkels schreef op 11 april 2016 @ 16:54:

Hima, ja. Mijn kat is met een no nonsense approach opgevoed. Ik heb haar expres overal aan laten wennen. En die is dus ook nergens bang voor. Maar mijn vriend ontwijkt elke vorm van opvoeden, omdat dat zielig is. Ik vind dit zielig. Dat ze nu overal bang voor is. En ik vind het gewoon goor om een dier op tafel te laten als er poep in haar haar blijft hangen. Er wordt me zelfs weleens gevraagd of ik mijn glas even van tafel kan halen, want de kat heeft niet genoeg ruimre. Ik vind dat idioot.



Maar ze is al 3, dus moeilijker te trainen dan een kitten, denk ik?Ik vind dat ook idioot. Maar dan nogmaals de vraag: doet vriend dit pas sinds jullie samenwonen? Anders had je daar vooraf toch afspraken over gemaakt? Afgezien van de schijterij is je vriend het probleem, niet de kat. Die valt prima iets aan te leren, maar niet als je vriend het tegenovergestelde blijft doen.
Hoe kan het dan dat ik al 1,5 jaar terrorkater van het aanrecht moet plukken? In het begin heeft hij liters plantenspuitwater, vermanende woorden, en wat al niet meer naar zijn kop gekregen, 25 keer per dag. Tegenwoordig mik ik hem zwijgend op de grond. Als we eten zet ik meneer uit de kamer omdat hij anders op tafel springt. En nee... Bedelen heeft nog nooit resultaat gegeven voor hem.

We denken dat hij verstandelijk beperkt is, of autistisch

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven