Kat misschien zo inslapen

13-02-2017 15:35 126 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisterenavond met mijn lieve lieve lieve kat naar dierenarts geweest vanwege raar gedrag en indruk van pijn. Ze heeft hem bekeken en denkt dat hij een groot gezwel in zijn buik heeft. Niets meer aan te doen. Een echo moet uitwijzen of het echt zo is.

Ik heb het dierenziekenhuis gebeld en we hebben om 17:00 een afspraak voor een echo. Ik ben zo bang. Vandaag voelt als een afscheid. Ik zie dat hij erg moe is en dat zijn brutaliteit weg is. Hij eet als ik het neerzet maar komt zelf niet meer naar zijn bakje.

Hij is 16 jaar en ik heb hem al van kleins af aan. We hebben zoveel meegemaakt en ik houd zoveel van hem.

Ik hoop dat hij met wat medicatie nog even door kan gaan en kan genieten van fricandeau en vis en al het lekkers dat ik maar voor hem kan bedenken.



Hij was zo vitaal... ik dacht echt dat hij wel 20 zou worden. En nu dit...
Alle reacties Link kopieren
O,dit is zo'n verschrikkelijk gevoel!

Een paar weken geleden dacht ik ook dat het afgelopen was met mijn hond.

Hele dag paniek in mijn hoofd.

Maar hij is er nog,maar voor hoe lang?



Laat je nog wat horen,to?
Alle reacties Link kopieren
quote:sakamanga schreef op 13 februari 2017 @ 17:28:

Heel veel sterkte. Vorige maand zijn twee van mijn katten in 1 week tijd overleden. Zomaar opeens. Het is een groot gemis.Gatver
Alle reacties Link kopieren
Heel veel sterkte. Lijkt me verschrikkelijk om je beestje zo te zien, maar gelukkig heeft hij een lief baasje.
Alle reacties Link kopieren
Lieve allemaal, dank voor de berichtjes. Bollie is onderzocht en het is inderdaad een grote tumor in zijn buik. Zijn bloedwaarden zijn helaas onvoldoende om een operatie te overwegen. Te weinig rode bloedcellen en teveel witte bloedcellen. Wijst er ook op dat het waarschijnlijk op meerdere plekken in zijn lijfje zit. Echo had geen toegevoegde meer volgens het ziekenhuis omdat opereren een te groot risico is.



Maar de dierenarts vond hem nog wel alert en nieuwsgierig. Levenslust is er nog. Om die reden gestart met prednison om een klein beetje te kunnen verlengen en hem kwaliteit te kunnen geven. Volgens de arts kan ik hem nu een aantal weken goed vertroetelen en verwennen - dat ga ik ook zeker doen!!!!

Hopelijk helpt het een beetje en kan hij nog genieten. Voor nu blij dat hij nog bij me is en net op schoot heeft gelegen.
Alle reacties Link kopieren
Dank allemaal voor jullie reacties *knuffels* Heel heel lief!!
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn dat hij er nog is!

Ik heb zelf een hond die in zijn reservetijd zit( aanvallen, hersentumor oid)en heeft nu ook medicijnen.

Ik dacht ook dat ik hem laatst kwijt was, maar "kreeg" hem ook nog mee.

En dat is goed,want ik merk dat ik het met de dag bekijk,en als het zover is,heb ik er vrede mee.

Ik ben er beter op voorbereid,zo voelt het.

Ik zou je graag 1 tip willen geven: bepaal voor jezelf nu een grens, met wat er moet gebeuren om hem te laten gaan. En ga daar niet overheen.Hoe moeilijk ook.

Geniet nog maar lekker van je Bollie( die waarschijnlijk nog boller word van de prednison )
Alle reacties Link kopieren
He kiddootje, dank je wel. En wat fijn dat jij ook nog gezegend bent met mooie momenten met je hond. Ik merk nu al dat ik zo dankbaar ben dat hij gisterenavond nog lekker bij me op schoot heeft gelegen - veilig en vertrouwd. Vannacht naast me gelegen op nachtkastje (hij wilde jammer genoeg niet tegen me aan in bed). Vanmorgen heeft hij twee lekkere blikjes op. Fijn dat ik hem dat nog kan geven.



Het blijft erg verdrietig maar de abruptheid is er een beetje af. Ik weet nu dat het moment komt en bekijk het van dag tot dag of hij nog geluksmomenten heeft en of hij nog kwaliteit van leven lijkt te ervaren.



Zodra hij uiting geeft veel pijn te hebben, laat ik hem gaan. Ik wil niet dat het lijden zwaarder wordt dan zijn momenten van geluk.



Ik hoop vanuit alles in mij dat het nog een tijd gaat duren, maar realiseer me dat elke dag met hem nog een kadootje is.
Alle reacties Link kopieren
Heel fijn dat hij er nog is en dat je de tijd krijgt om afscheid van hem te nemen. Zoals je zelf al zegt: de abruptheid is er daardoor wat af. Wel erg verdrietig van zijn tumor en dat dus inderdaad de laatste periode ingaat. Heel veel sterkte en probeer te genieten van de momenten samen. Verwen hem inderdaad maar flink, je bent een heel lief baasje (of mama, zoals ik me altijd noem bij mijn katten, haha). Knuffel!
Fijn dat hij er nog is! Lekker vertroetelen komende weken. Sterkte in deze verdrietige periode.
Alle reacties Link kopieren
Hihi, ik noem mezelf ook altijd mama van Bollie :-))

Hoorde net van mijn vriend dat hij nu lekker in de vensterbank zit van de zon te genieten en weer lekker heeft gegeten.

Vanavond pas laat thuis, baal ik wel van...
Alle reacties Link kopieren
Prednison werkt minder goed dan gehoopt. Bollie blijft op "zijn" kamer liggen en laat zich bedienen. Hij eet gelukkig met smaak maar ik moet het hem wel brengen. Zijn kattenbak heb ik ook in "zijn" kamer gezet omdat hij soms een ongelukje heeft.



Als ik naast hem ga zitten, komt hij op schoot en dan knort hij heerlijk. Maar hij is wel moe en een schaduw van wie hij ooit was.



Ergens zie ik in hem dat het tijd is om te gaan. Hij legde vanavond een paar keer zijn poot op mijn hand alsof hij wilde zeggen dat het zo goed is.

Tsja... zo moeilijk...



Als hij dan weer knorrend bij me ligt en helemaal blij kijkt als ik met kipfilet aankom, dan twijfel ik enorm. Het heeft nog even tijd nodig voordat ik het besluit echt kan nemen. Ik twijfel nog teveel. Van dag tot dag bekijken hoe het ervoor staat. Ik verwacht helaas wel dat het niet lang meer gaat duren hoe graag ik het ook zou willen



Alle momenten koesteren...
Alle reacties Link kopieren
mijn hond heeft 2 jaar prednison gehad voordat hij weg was, en werd idd ook een schim van wat hij ooit was. Hij was nog wel "gezond" en blij als er iets te eten was etc. Maar verder erg sloom, heel veel slapen. Eigenlijk net zoals bij jou.



Veel sterkte en inderdaad: koester de momenten
''The sea, once it casts its spell, holds on in its net of wonder forever.''




Misschien is inslapen wel het beste voor het dier. Veel mensen proberen hun dier zo lang mogelijk in leven te houden en vaak lijdt het dier hieronder.



Ik heb dit gedichtje van iemand gehad en misschien heb je er wat aan. Ik heb er wel veel aan gehad dit weekend (ik heb toen dezelfde beslissing moeten nemen)



Als 2 bruine ogen vragen



Als twee bruine ogen je vragen,

help me want ik voel me niet fijn.

mag je dan,omdat je voelt dit is het einde, egoïstisch zijn?



als je van de dierenarts hoort ,

dit komt nooit meer goed,

en hij krijgt steeds meer pijn .

mag je dan,omdat je hem niet kunt missen, egoïstisch zijn?



als twee trouwe ogen zich sluiten voorgoed, en je zonder hem naar huis moet.

met een riem in je hand , en je hart vol pijn .

dan probeer je jezelf te overtuigen,

ik mocht niet egoïstisch zijn.



al die tijd met zn tweetjes,

elke dag was het een feest .

en in al die jaren is hij zelf niet 1 keer egoïstisch geweest.
Wat een mooi gedichtje.



Heel veel sterkte TO.
Alle reacties Link kopieren
Mooi gedichtje
''The sea, once it casts its spell, holds on in its net of wonder forever.''
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn dat je ng wat tijd hebt met je kat vrije geest. Toen mijn eerste kat niet goed at, ben ik ermee naar de DA geweest. Toen bleek dat ze een tumor in een vergevorderd stadium had. Niets meer aan te doen. Helaas ging ik met een leeg mandje naar huis. Na maand of drie heb ik weer een nieuwe poes in mijn leven gehaald. Dat is alweer jaar of 14 geleden. In oktober 2015 kreeg ze ook klachten, diarree, blaasontsteking, ze had vreetbuien en dan ineens totaal geen trek. DA concludeerde een beginnende tumor (zag iets in het bekje). Ik heb haar mee naar huis genomen, van alles geregeld voor als ik haar moest laten inslapen. Waarschijnlijk zou ze de Kerst 2015 niet meer halen. De medicijnen trok ze niet goed en daar ben ik mee gestopt. Dacht, beter wat meer kwaliteit voor haar dan meer tijd voor mij. Ze genoot echt van de dingen die ik haar toeschoof. Tegen alle verwachtingen in ging het steeds een beetje beter met haar. Ik geniet elke dag van mijn oude besje van ruim 21 jaar. Elke dag zie ik als een cadeautje. Ik wens jou hetzelfde toe.
Alle reacties Link kopieren
Bollie heeft vandaag een goede dag. Hij zat lekker in de vensterbank naar buiten te kijken en heeft geen ongelukjes gehad met zijn kattenbak. Alles netjes op de bak. Hij heeft alweer drie blikjes voer op en ligt nu lekker op schoot. ????
Alle reacties Link kopieren
quote:VrijeGeest schreef op 16 februari 2017 @ 13:20:

Bollie heeft vandaag een goede dag. Hij zat lekker in de vensterbank naar buiten te kijken en heeft geen ongelukjes gehad met zijn kattenbak. Alles netjes op de bak. Hij heeft alweer drie blikjes voer op en ligt nu lekker op schoot. ????



En dat is zo verwarrend,vind je niet?

Op het moment dat je denkt,het is klaar zo en je stelt je erop in,hebben ze weer een goede dag.

Ik hoop dat Bollie uit zichzelf gaat,dan hoef je geen keuze te maken.

( Ik hoop ook dat mijn hondje uit zichzelf gaat..ik heb voor mezelf de grens genomen dat ie dit weekend zich beter moet gaan voelen )



Vind je het ook zo intensief,een ziek beestje?
Ik vind zelf dat als een dier vanzelf gaat, je er te laat bij bent (uitgezonderd hartstilstand). We hebben de mogelijkheid om ze lijden te besparen, dan moet je dat ook doen en niet heel laf denken dat het zo mooi is dat een dier uit zichzelf is gestorven. Een stervensproces is nooit mooi. Nierpatiëntjes vergiftigen zichzelf, HCM-patiëntjes verdrinken in hun eigen vocht, kankerpatiëntjes creperen van de pijn, dat moet je je dier niet aan willen doen.
Alle reacties Link kopieren
Heel veel sterkte To, ik leef met je mee!
Alle reacties Link kopieren
Dank Sense!

@ kiddootje, ik duim heel hard voor jou en je hond. Hoe voelt hij zich? Gaan jullie nog naar buiten?

Het kost inderdaad veel energie. Moeilijk om andere gedachten te hebben en iets anders te doen. Ook de emoties hakken er erg in. Hoe gaat het met jou?



Bollie heeft net fricandeau gehad - vond hij erg lekker



Hij is kwiekjes en alert. Vooralsnog echt een goede dag.
Alle reacties Link kopieren
quote:VrijeGeest schreef op 16 februari 2017 @ 18:18:

Dank Sense!

@ kiddootje, ik duim heel hard voor jou en je hond. Hoe voelt hij zich? Gaan jullie nog naar buiten?

Het kost inderdaad veel energie. Moeilijk om andere gedachten te hebben en iets anders te doen. Ook de emoties hakken er erg in. Hoe gaat het met jou?



Bollie heeft net fricandeau gehad - vond hij erg lekker



Hij is kwiekjes en alert. Vooralsnog echt een goede dag.





We hebben besloten dat we hem morgen laten inslapen.

Hij heeft teveel aanvallen en ligt nu al een aantal dagen op het matje in de keuken.

Hij eet sinds vandaag ook niet meer.

Mijn dochter en ik zijn nu helemaal kapot.

Ik ga morgen bellen.

Hij wordt niet meer beter .

Kut.
Alle reacties Link kopieren
Dit soort topics vind ik zo aangrijpend, wij hebben ook n oudere kater en ik vrees de dag dat...Jij ook heel erg veel sterkte kiddootje, wat verdrietig.
Alle reacties Link kopieren
Heb hetzelfde meegemaakt met mijn kat. Heel verdrietig. Verwen hem maar lekker en geniet van jullie tijd samen. Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Ach jeetje kiddootje...

Wat ontzettend verdrietig

Kun je hem nog knuffelen? Zoenen en al het liefs toefluisteren wat je nog zeggen wil? Je hoofd op hem leggen en afscheid nemen...

Echt heel verdrietig... ik kan je nu alleen maar heel veel sterkte wensen met heel dikke knuffels

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven