Kat niet meer op kattenbak, wat te doen bij dagje weg?

30-01-2016 20:33 41 berichten
7 weken geleden haalde ik mijn kat uit het asiel. In het asiel ging ze op de kattenbak omdat er geen andere mogelijkheid was. Toen ze eenmaal hier was is ze de eerste 2,5 week braaf op de bak gegaan. Nu mag ze echter naar buiten en merk ik dat ze de bak helemaal niet meer gebruikt. Ik moet haar nu dus naar buiten laten als ze haar behoefte wil doen. Op zich niet heel erg, maar nu moet ik morgen de hele dag weg (ik vertrek 's ochtends vroeg en ben pas tegen middernacht weer thuis) en ik kan haar dan echt niet naar buiten laten. Ik ben nu een beetje bang dat er wat mis gaat.

In principe is ze zindelijk, maar de bak gebruikt ze dus niet meer. Wat denken jullie, zou de kat op de bak gaan als de nood hoog is?

Ik merk ook aan haar dat ze 's nachts, dus vanaf het moment dat ik ga slapen en weer wakker wordt (zo'n 9 uur meestal) ook niet op de bak gaat/wil. Ik vind dat best lang voor een kat? Ook als ik een paar uur van huis ben, zoals vandaag zo'n 6 uur, blijkt ze bij thuiskomt toch niet op de bak te zijn geweest.

Raar toch?
Alle reacties Link kopieren
Lastig... Kattenluikje zodat ze zelf naar buiten en binnen kan? En voor morgen zou ik het toch een dagje proberen binnen. Wie weet gaat ze als het echt niet anders kan.
Alle reacties Link kopieren
Een kattenluik misschien een optie?
~Energy flows where attention goes~
Alle reacties Link kopieren
Neem aan dat als de nood hoog is, ze wel op de kattenbak gaat.



Wij hebben een kat die het hele jaar niet op de bak gaat, maar met oud en nieuw zit hij binnen. Als hij dan echt heel nodig moet gaat hij op de bak en weet hij die plek ook goed te vinden.



En een kattenluik een optie? Kan kat zelf bepalen of hij binnen of naar buiten wil.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook zo'n kat. Liever buiten, maar als dat echt niet anders kan gaat ie op de bak.

Ik zou het proberen!
Kattenluik is hier helaas niet mogelijk.



Duimen dan maar dat ze op de bak gaat als ze niet anders kan!
Alle reacties Link kopieren
Heb je geen omruilgarantie ofzo? dan had ik het wel geweten.
~Energy flows where attention goes~
Alle reacties Link kopieren
Mijn kat gaat ook alleen op de bak als ie binnenzit. En als het misgaat, ruim je het op. Ook meestal geen drama toch
Alle reacties Link kopieren
quote:zoethoudertje schreef op 30 januari 2016 @ 20:50:

Heb je geen omruilgarantie ofzo? dan had ik het wel geweten.Wat?? Waarom???
quote:janna-sophie schreef op 30 januari 2016 @ 20:56:

Mijn kat gaat ook alleen op de bak als ie binnenzit. En als het misgaat, ruim je het op. Ook meestal geen drama toch



Ja dat is ook waar. Ik vind het alleen zo vervelend voor de kat, dat ze gaat zitten wachten tot ik thuis komt en daarom haar plas/poep ophoudt. Aangezien ik pas tegen middernacht weer hier ben zal ze op een gegeven moment toch echt de bak moeten.

Ik vind het gewoon een beetje zielig voor haar.

Aan de andere moet ik soms toch ook gewoon een hele dag weg kunnen.
Alle reacties Link kopieren
De mijne gaat ook liever naar buiten....tenzij het buiten nat en koud is! Eerst draalt ze een tijdje voor het luikje, gaat naar buiten en schiet gelijk weer naar binnen. Als de nood hoog is gaat ze uiteindelijk toch op de kattenbak.



Jouw kat weet waar de bak staat en hoe deze te gebruiken. Ik zou er dus op vertrouwen dat het goed gaat.
"I love not Man the less, but Nature more..."
Poes gaat echt wel op de bak als ze moet. Zeker als ze dat in het verleden geleerd heeft.
Alle reacties Link kopieren
Heb je hetzelfde kattengrit als in het asiel?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
quote:hieperdepiepindegloria01 schreef op 30 januari 2016 @ 21:00:

[...]





Ja dat is ook waar. Ik vind het alleen zo vervelend voor de kat, dat ze gaat zitten wachten tot ik thuis komt en daarom haar plas/poep ophoudt. Aangezien ik pas tegen middernacht weer hier ben zal ze op een gegeven moment toch echt de bak moeten.

Ik vind het gewoon een beetje zielig voor haar.

Aan de andere moet ik soms toch ook gewoon een hele dag weg kunnen.Die kat is niet gek hoor, en in het begin ging ze ook op de bak toch? Heb je iets van een timerbak voor eten? Komt echt wel goed, tis geen hond ;)
quote:zoethoudertje schreef op 30 januari 2016 @ 20:50:

Heb je geen omruilgarantie ofzo? dan had ik het wel geweten.
Mijn kat is ook aan het dralen bij de deur wanneer het regent. Zal ik wel, niet, wel niet... Uiteindelijk gaat ze dan toch naar buiten, in de regen, en nog steeds niet op de bak.

Hiervoor had ik een kat die dat ook deed. Ik lijk er patent op te hebben ;)

Ik ga het morgen dan toch maar proberen. Het kan ook niet anders eigenlijk. Ik kan moeilijk de hele dag de tuindeur open laten staan...
quote:Mylene_Valerie schreef op 30 januari 2016 @ 21:02:

Heb je hetzelfde kattengrit als in het asiel?



Dat kan het probleem niet zijn, want ze is de eerste weken braaf op de bak gegaan. Het heeft er echt mee te maken dat ze gewoon liever buiten haar behoefte doet.

Ik hoop dat ze nog wel weet hoe dat ding werkt...
Dat vergeet ze echt niet. Als ze echt moet gaat ze wel op de bak.
Alle reacties Link kopieren
quote:hieperdepiepindegloria01 schreef op 30 januari 2016 @ 21:05:

[...]





Dat kan het probleem niet zijn, want ze is de eerste weken braaf op de bak gegaan. Het heeft er echt mee te maken dat ze gewoon liever buiten haar behoefte doet.

Ik hoop dat ze nog wel weet hoe dat ding werkt...Bak voor de deur zetten waardoor ze naar buiten wil gaan.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
Mijn kar die ik niet helemaal vertrouwde op dat gebied, deed ik dan in de badkamer, met mandje, eten, bak en al.

Mocht t misgaan, was t in ieder geval makkelijk op te ruimen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb jaren een kat gehad en die deed het ook niet op de kattenbak. Zij was 's nachts en bij dagjes weg standaard buiten.
Oh ik vind zowel de hele dag buiten laten als opsluiten in de badkamer zielig..
Alle reacties Link kopieren
quote:Mylene_Valerie schreef op 30 januari 2016 @ 21:37:

[...]



Bak voor de deur zetten waardoor ze naar buiten wil gaan.Ik zou de bak gewoon op de vertrouwde plek laten staan.
Alle reacties Link kopieren
quote:Bananendoos schreef op 30 januari 2016 @ 22:02:

Mijn kar die ik niet helemaal vertrouwde op dat gebied, deed ik dan in de badkamer, met mandje, eten, bak en al.

Mocht t misgaan, was t in ieder geval makkelijk op te ruimen.Jeetje, dat is toch ook niet bepaald leuk voor de kat?! De hele dag in zo'n kleine ruimte alleen maar zodat mocht het misgaan het makkelijker op de ruimen is. Doet me denken aan verhalen van mensen die hun honden maar de hele dag in de bench lieten, want dat was zo lekker makkelijk. Als je niet tegen huisdierlijkgedrag kan, moet je er geen nemen.
quote:chocolol schreef op 30 januari 2016 @ 22:13:

[...]





Ik zou de bak gewoon op de vertrouwde plek laten staan.Inderdaad ik ook

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven