Kat nog niet thuis gekomen - geen lekker gevoel bij

30-05-2014 11:08 72 berichten
Gisteravond besloten we de kat nog buiten te laten, hij wilde graag en het is niet abnormaal dat hij de nacht buiten doorbrengt. Het is niet dagelijks, maar zo nu en dan komt dat eens voor. Maar iedere keer als het gebeurt, is kat netjes thuis als wij wakker worden en komt hij naar binnen gesneld.



Vandaag heeft man hem echter niet gezien bij het opstaan, heb ik hem niet gezien bij het opstaan. Kan gebeuren, soms is hij weer vertrokken en komt dan een halfuurtje later nog eens aan. Dat is dan uiterlijk rond een uur of zeven, half acht in de ochtend. Echter, vandaag, na veel fluiten, op hem roepen, doosje met kattensnoepjes rammelend in mijn hand: hij komt niet.



Het is echt een gewoonte diertje, altijd trouw met binnen komen. Vaak staat hij vaker aan de achterdeur dan mij lief is... maar dat hij er nu nog niet is, bezorgd mij geen lekker gevoel. Ik heb dan schrik dat iemand hem meegenomen heeft, hij te ver weg is gelopen of erger: aangereden (die angst zit er goed in na vijf katten verloren te hebben aan de drukke weg als kind).



Je zal denken: dat is ruim drie uurtjes! Ja, dat bedenk ik mij ook, maar zo laat is hij nooit geweest, zéker niet als hij de nacht ook al buiten heeft doorgebracht.



Ik durf ook niet aan de wandel om hem te zoeken, bang dat ik hem ergens aantref. Man zit op zijn werk en gaf aan dat hij wel kwam en misschien is het ook wel zo... maar toch, ik houd er niet van. Hij is mijn maatje! En zo vlak voor de geboorte van onze dochter, heb ik hem liever hier. De zorgen zullen deels ook wel van de hormonen komen hoor, ben ik mij wel van bewust.



Het is puur even van mij afschrijven, maar als iemand nog goede tips heeft, hoor ik ze altijd graag.
Alle reacties Link kopieren
Je durft hem niet te zoeken... Schoenen aan en naar buiten hup!
tja, een kat buiten laten is een risico, verkeer, dierenmishandelaar, ongelukken. Allemaal mogelijke redenen waarom hij niet voor de deur zit. Dus zoeken, flyers ophangen, asiels, dierenambulance en dierenartsen bellen en er maar het beste van hopen
is hij gechipt? Dat hoop ik toch wel?
Hij is gechipt inderdaad Meds.
Ga toch maar even een rondje lopen.
Ga eerst bellen en maak daarna een rond met een bakje voer.

Als hij dood is gevonden dan is dat inmiddels wel bekend bij dierenambulance/ amivedi etc.

Is hij gecastreerd? ongecastreerde katers kunenn namelijk wel dagenlang de hort op.
en soms kan er ook een praktische reden zijn waarom hij er niet is, bijv. ruzie met een buurtkat waardoor hij zijn territorium niet op durft/ mag. Juist dan kan het helpen om te gaan zoeken
Alle reacties Link kopieren
Ik snap je ongerustheid helemaal! Wij hebben twee katten, waarvan 1 bangerik. De bangerik durft alleen 's avojds naar buiten en blijft nooit lang weg. Tot die ene keer... hij was 's nachts niet thuis gekomen en de volgende ochtend waren wij ook erg ongerust. Meerdere keren de hele buurt rond gelopen en haar naam geroepen. Uiteindelijk ook gebeld naar het verzorgingshuis achter ons om te vragen of ze daar in de tuin zat. Na twee dagen en lang zoeken begonnen we de hoop op te geven. En toen stond ze na drie dagen opeens weer aan de deur!! Onze bangerik had dus een flink avontuur mee gemaakt en was duidelijk erg blij weer thuis te zijn.
Amivendi heb ik net bezocht, stond niets op. Mijn broer die komt zo meteen meelopen om te kijken of we hem ergens treffen.



Mijn moeder gaf ook al aan dat hun kat er een handje van heeft om soms een paar dagen weg te blijven, hoop dat onze kat het ook in de bol heeft. Hij is wel gecastreerd overigens.
De eerste keer is altijd onverwacht. Onze kater kwam altijd rond een uur of 2 weer thuis, en ik werd 's nachts regelmatig wakker en liet hem dan een keer binnen. Een keer kwam hij niet, dus ik was best wel bezorgd. Pas om 9 uur 's morgens liep hij de tuin in, en toen ik naar hem toe ging, ging hij er vandoor. Toen ik hem wel te pakken kreeg was hij helemaal niet zichzelf en hij wilde gelijk weer naar buiten. Toen ik vervolgens beter ging kijken in de tuin vond ik allemaal muizen- en vogelresten dus hij had zich blijkbaar prima vermaakt die nacht. Hij heeft vervolgens wel 10 uur aan een stuk liggen slapen
Alle reacties Link kopieren
Wat andere ook zeggen, even bellen of hij niet gevonden is en daarna een rondje met die snoepjes doen.



Ik hoop dat hij er snel weer is.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Wij hebben het ook wel eens gehad. Ons katertje kwam maar niet thuis. Wij de hele dag door de buurt lopen, met brokjes rammelend, beestje nergens te bekennen. Maar 's avonds toen het al een beetje schemerde en er verder niemand meer op straat was kwam hij ineens onder een struik vandaan gerend waar hij waarschijnlijk de hele dag had gezeten. Hij was denk ik ergens van geschrokken en durfde toen niet meer tevoorschijn te komen zolang er mensen in de buurt waren.



Onze andere kater is ook een keer twee nachten weggebleven. En ineens kwam hij weer terug. Had misschien ergens in een schuur vastgezeten ofzo.



Moraal van het verhaal: er hoeft niet per se iets aan de hand te zijn! Maar je kunt wel even aan je buren vragen of ze naar je kat willen uitkijken.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben zelf geen kat, zijn we allergisch voor, wel hebben we een Australian Labradoodle.



van de week deed ik s'morgens de logeerkamer deur open, stond bij het raam naar buiten te kijken en dacht "shit wat een zooi op de vensterbank, lijkt wel haar" en terwijl ik het bij elkaar stond te vegen schoot er iets bruin/zwarts onder het bed vandaan de kamer uit. naar mijn slaapkamer en hup onder mijn bed.Ik schrok me wezenloos!!



Onze hond was ook boven dus een hoop kabaal onder en rond het bed. Hoop geblaas van de kat en gegrom van de hond.

Ik heb de dakterras deur opgedaan en als een raket schoot die kat, met mijn hond er achteraan het dakterras op.



Achteraf was die kat de avond er voor toen het zo regende naar binnen gekomen, en ik had de logeerkamer deur dicht gedaan, toen ik ging slapen. Dus dat beestje heeft de hele nacht opgesloten gezeten. En geluk gehad dat ik naar buiten wilde kijken dat doe ik echt niet elke dag.



De kat hoorde vier huizen verder (bleek bij navraag) en ik ben wel netjes even bij die buurvrouw gaan vertellen hoe en wat.



dus briefjes in de bus bij buren??
Hier komt dat ook wel is voor hoor. Hier blijft mijn kat vaak 's nachts weg en is 's ochtends weer terug. Maar het komt ook wel eens voor dat hij pas in de middag weer komt. Wat hij buiten doet geen idee, maar vooral nu het weer wat lekkerder weer is vind hij het heerlijk buiten.
Alle reacties Link kopieren
Ook eens meegemaakt, hele wijk doorzocht, bleek de kat bij de buren in de schuur te zitten. Ver weg onder de fietsen
Alle reacties Link kopieren
Spuug op de grond, dan kan de kat jou vinden als ie perongeluk ver weg is gegaan!
Geniet van elke dag!
Alle reacties Link kopieren
Mijn kater is wel eens een week weggeweest in de krolstijd. Maar ik weet niet of dat een bepaalde periode in het jaar is of dat per poes verschilt.

Sterkte in elk geval.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Alle reacties Link kopieren
quote:mrsnem schreef op 30 mei 2014 @ 13:55:

Spuug op de grond, dan kan de kat jou vinden als ie perongeluk ver weg is gegaan!

leg uit!

hoe werkt dat?

als Klein Duimpje een spoor door de wijk spugen?
Oh, de verhalen geven wel wat hoop. Hoop dat hij zich ook ergens schuil houdt en dat hij toch nog tevoorschijn komt. Helaas hebben we hem nog niet gezien. Ben met mijn broer even door zijn bekende paden gelopen maar hem niet aan mogen treffen dusver.



Mocht hij morgen nog niet terug zijn dan ga ik eens wat belletjes plegen. Ik ben momenteel ruim 38 weken zwanger en vind het maar een akelig idee dat hij er niet is. Het idee dat ik moet bevallen en hij is er niet... hoop toch dat ik geluk en verdriet niet hoef te delen in die periode. Maar ik loop op zaken vooruit denk ik. Blegh, maak me gigantisch veel zorgen om mijn maatje.
Alle reacties Link kopieren
Vanavond laat/vannacht als het helemaal stil is op straat gaan zoeken, zaklamp mee (de ogen van een kat zijn dan door de reflectie makkelijk te zien), roepen en rammelen met brokjes.

Stel de kat is heel bang, dan durft hij als het heel stil is buiten misschien wel tevoorschijn te komen. Ik ken een aantal mensen die op die manier hun kat hebben teruggevonden.



Veel sterkte hoor, ik hoop en duim dat hij snel weer thuis is
Wegens grote belangstelling ben ik momenteel verminderd beschikbaar. Dit kan tijdelijk zijn.
Alle reacties Link kopieren
Bah ik weet hoe jij je voelt. Mijn kat is in november verdwenen, 3 weken alles afgezocht, overal achteraan gegaan en alles gedaan, helaas geen resultaat. Hij was gechipt maar dat heeft dus niks geholpen. Nooit meer gezien, ik ben daar een paar weken enorm verdrietig over geweest, gelukkig slijt dat. Ik hoop dat je hem snel vindt! Het is een kutgevoel
nog niet terug?
Alle reacties Link kopieren
Onze poes verdwijnt iedere lente en zomer voor een periode van 5 á 6 dagen. De eerste keer was ik zo bang dat er iets gebeurt was!

Maar wat blijkt, ze gaat iedere keer op avontuur aan de andere kant van de kreek bij ons huis.

Dat is de plek waar we haar toen hadden gevonden.

Lekker de tijger aan het uithangen, en dan vervolgens komt ze weer naar huis om heel lief op haar plekje te slapen.
Altijd blijven lachen en je bordje leegeten!
Misschien ligt dat beestje nu wel nestjes te verwekken ergens want dat gebeurt op dit moment erg veel, ik hoor ze door de buurt gieren de katers, de poezen.... omdat ze willen verwekken.



En sommige katers en poezen kunnen dan lang weg blijven.



Maak je dus niet te snel druk al deed hij dat eerder nooit.



Hij kan zomaar terug komen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven