Kat nog niet thuis gekomen - geen lekker gevoel bij

30-05-2014 11:08 72 berichten
Gisteravond besloten we de kat nog buiten te laten, hij wilde graag en het is niet abnormaal dat hij de nacht buiten doorbrengt. Het is niet dagelijks, maar zo nu en dan komt dat eens voor. Maar iedere keer als het gebeurt, is kat netjes thuis als wij wakker worden en komt hij naar binnen gesneld.



Vandaag heeft man hem echter niet gezien bij het opstaan, heb ik hem niet gezien bij het opstaan. Kan gebeuren, soms is hij weer vertrokken en komt dan een halfuurtje later nog eens aan. Dat is dan uiterlijk rond een uur of zeven, half acht in de ochtend. Echter, vandaag, na veel fluiten, op hem roepen, doosje met kattensnoepjes rammelend in mijn hand: hij komt niet.



Het is echt een gewoonte diertje, altijd trouw met binnen komen. Vaak staat hij vaker aan de achterdeur dan mij lief is... maar dat hij er nu nog niet is, bezorgd mij geen lekker gevoel. Ik heb dan schrik dat iemand hem meegenomen heeft, hij te ver weg is gelopen of erger: aangereden (die angst zit er goed in na vijf katten verloren te hebben aan de drukke weg als kind).



Je zal denken: dat is ruim drie uurtjes! Ja, dat bedenk ik mij ook, maar zo laat is hij nooit geweest, zéker niet als hij de nacht ook al buiten heeft doorgebracht.



Ik durf ook niet aan de wandel om hem te zoeken, bang dat ik hem ergens aantref. Man zit op zijn werk en gaf aan dat hij wel kwam en misschien is het ook wel zo... maar toch, ik houd er niet van. Hij is mijn maatje! En zo vlak voor de geboorte van onze dochter, heb ik hem liever hier. De zorgen zullen deels ook wel van de hormonen komen hoor, ben ik mij wel van bewust.



Het is puur even van mij afschrijven, maar als iemand nog goede tips heeft, hoor ik ze altijd graag.
Ach Fleetfox toch, kan me voorstellen dat het je echt niet lekker zit. Ik hoop zo dat jullie lieve kat snel bij jullie terug komt, en dat hij er gewoon is als je gaat bevallen! Even een knuffel
Bedankt dames voor alle tips en ervaringen. Kat is helaas nog niet terug. We hebben gisteravond en vanochtend voor zes uur nog een rondje gedaan, maar leverde niets op.



We hebben hem aangemeld op amivedi en om acht uur gaan we het asiel en de dierenartsenpraktijk bellen.



Het is nu de tweede dag dus nog vol hoop, maar ergens ben ik ook bang dat hij zich misschien niet goed heeft gevoeld en een plekje is gaan zoeken, of dat we een dierenbeul in de buurt hebben wonen (één kat is ook vermist uit onze straat en een andere hebben we al een tijd niet meer gezien, vandaar).
Alle reacties Link kopieren
Nog maar even een positief verhaal. Onze kat was een keer 3 dagen vermist. (hij was nog jong en was nooit lang weg) Hij bleek in een hoge boom te zitten en durfde niet meer naar beneden. Uiteindelijk door de brandweer uit de boom gehaald en dankzij de chip weer bij ons gebracht. Hopelijk is jullie kat ook snel weer terecht!
Alle reacties Link kopieren
Ik wil je vooral heel veel sterkte wensen met de vermissing van je kat. Afschuwelijk lijkt me dat!

Een vriendin is eens 3 weken haar binnenkat kwijt geweest midden in de stad en wonder boven wonder is ook zij toch weer thuisgekomen... Hopelijk snel een levensteken van je maatje...
Alle reacties Link kopieren
Nog steeds niet Fleetfox?

Ook een positief verhaal: de kat van mijn broer is vorig jaar 6 weken zoekgeweest en kwam ook weer terug. Zwaar vermagerd en doodziek, maar dat is allemaal weer goedgekomen. Ikhoop het zo voor je, je kat kwijtraken is afschuwelijk.
Misschien gekke gedachte, maar juist die bevalling die er aan zit te komen. Katten staan er om bekend heel gevoelig te zijn voor veranderingen. Kan het zijn dat je bevalling naderbij is dan jijzelf denkt?
Alle reacties Link kopieren
Die van ons is een week weg geweest en stond ook ineens weer voor de deur. Ik hoop dat ze weer terug komt.



Kijk ook even in tuinhuisjes ed in je buurt. Misschien zit ze ergens opgesloten
Ik ken je gevoel! Maak me ook snel ongerust wanneer de kat een dag weg is, toch leert de ervaring dat ze vaak toch weer terugkomen. De kat hier is wel eens drie weken weggeweest en kwam vervolgens teruglopen of er niks aan de hand was. Blijf hoop houden en ga hem zoeken! Inderdaad vooral 's nachts op stille momenten. Wellicht zit hij opgesloten in een schuurtje en hoor je hem miauwen.. Sterkte en succes!
Fleetflox jeetje wat een stress.

Ik heb hier drie van die mormels.

Die mogen ook niet iedere dag naar buiten, maar soms wel.

(vooral eentje, die is ziek geweest door stress zeg maar)



Eentje is nogal een krengetje (nou ja wel een lieve), die kan soms uren de hort op zijn. Dat doet ze expres hoor, ze komt dan na een tijdje wel weer en als je haar pakken wil dan is ze weer gevlogen.



Ik kan er ook heel erg om stressen ook omdat ik allemaal enge dingen ga denken (wat Meds zei).

Het komt hier echter altijd weer goed, dus ik zou me nog even niet zo druk maken.

En anders kun je kijken of je wat pamfletten in de buurt bij mensen in de bus kunt doen. Misschien zit ze idd. in een schuurtje.



Wat troela zegt is niet eens ze gek gedacht hoor, katten voelen stress en sferen heel erg goed aan.

Dat bewijs heb ik hier thuis ook weer gehad geleden.

De ene kat is er wel wat gevoeliger voor dan de ander.



Heel veel sterkte, houd een beetje moet hoor, misschien komt ie gewoon weer terug.
Dank je meiden, de positieve verhalen geven hoop! Helaas nog geen teken van kat, we zijn vanochtend vroeg uit de veren gegaan en langs de tuinen in de buurt gelopen om te horen of hij ergens vast zat. Helaas nog niets gehoord.



Dadelijk gaat het asiel open en gaan we even bellen, dierenartsenpraktijk had nog geen kat naar onze omschrijving binnen gehad.



Morgen gaan we posters afdrukken via Amivedi en hier in het dorp ophangen. We wonen heel dicht bij de Belgische grens, gaan we daar ook bij een drukbezocht tankstation proberen of we de poster op mogen hangen.



@Troela: ja, mijn broer zei dat ook al, dat zou niet zo gek zijn. Al heeft hij geen gek gedrag getoond tijdens de hele zwangerschap, maar hoeft niets te zeggen natuurlijk. Wie weet. Toch een raar idee dat we straks een echt gezin hebben, maar een gezinslid ontbreekt.
Hoe is het nu? Is de kat al terecht?
Lief van je Droogbloem. Helaas is de kat nog niet terug gekomen. Ik heb net de vermist - posters klaar, die gaan we vanmiddag uitprinten en ophangen, in de hoop dat iemand hem opgenomen heeft (hij heeft namelijk kale plekjes op zijn lijf, waarvan ik mij kan voorstellen dat het als verwaarloosd kan worden gezien).
Alle reacties Link kopieren
quote:fleetfox schreef op 01 juni 2014 @ 14:25:

Lief van je Droogbloem. Helaas is de kat nog niet terug gekomen. Ik heb net de vermist - posters klaar, die gaan we vanmiddag uitprinten en ophangen, in de hoop dat iemand hem opgenomen heeft (hij heeft namelijk kale plekjes op zijn lijf, waarvan ik mij kan voorstellen dat het als verwaarloosd kan worden gezien).



Wat ontzettend onzeker en vervelend zeg. Is hij wel geholpen en gechipped? Ik zou het ook iig doorgeven aan je dierenarts en de DA`s in de buurt.

Ik hoop dat jullie hem snel vinden. Sterkte
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Ach wat rot en wat een slechte timing. Hopelijk vinden jullie hem snel! Sterkte!
Oh vervelend! Ik hoop dat hij snel terecht is!
Alle reacties Link kopieren
Succes. Ik hoop dat hij snel terecht is
Alle reacties Link kopieren
Deel ook even foto's via facebook! Ook dan zijn ze vaak snel terecht.



Sterkte er mee hoor, hopelijk zit hij snel weer voor de deur.
@MV: kat is inderdaad gecastreerd én gechipt. We hebben de DA ingelicht, ze hadden op dit moment geen kat binnen gekregen, gingen het wel in de gaten houden.



Whiskas: we hebben hem ook op FB gezet en een paar mensen hebben de status gedeeld. Ook hebben we hem op Amivedi gezet.



En de andere forummers: bedankt! In combinatie met de baby op komst merk ik toch dat er gematigde interesse is in mijn omgeving. Op zich begrijpelijk, niet iedereen is een kattenliefhebber. Maar zelf ben ik er erg verdrietig om en hoop dat de baby zich op het allerlaatst meldt en in de tussentijd ons maatje terugkomt. Dus het wordt echt gewaardeerd!
Alle reacties Link kopieren
Ahhhh wat rot! Hopelijk komt hij, zoals in vele verhalen hier, opeens weer thuis aanlopen
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop echt dat je harige vriend snel weer thuis is. Ik heb zelf ook een aantal van die mormels rondlopen en ooh, wat ben ik ongerust als ze niet allemaal 's avonds binnen zijn! Wat ik ze wel aangeleerd heb, is dat veel herrie betekent dat ze iets lekkers krijgen. Sla ik twee deksels tegen elkaar, dan betekent dat blikvoer. "Roept" heel handig 's avonds, een kat die er geen zin in heeft laat je rustig roepen tot je scheel ziet, maar voor eten komen ze zo thuis.
Sterkte meis ik zou ook gek worden als mijn beesten niet thuis komen.
Dames, nogmaals bedankt voor de lieve woorden! Dus het is vanzelfsprekend dat ik jullie toch wil mededelen dat... hij terug is! Na zes dagen stond hij voor de deur, alsof er niets was gebeurt! Hij ligt nu lekker tegen mij aan te knorren, na het eten van een grote bak voer.



Ik ben dolgelukkig! Vandaag met hem voor een check - up naar de dierenarts en hem hartstikke kapot verwennen, dat heeft hij wel verdient!



Een paar dagen lang hoopte ik ook net als velen van jullie te zijn, die hun kat toch gewoon terug kreeg, al spookte er een hoop andere enge dingen door mijn hoofd. Dus bedankt voor de hoopgevende berichten.
Alle reacties Link kopieren
Wat super! Nu je rustig voorbereiden op de bevalling en lekker knuffelen!
Geweldig nieuws dat hij terug is, blijf toch een soort van kind.

Geniet er maar van enne verwen hem maar lekker.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven