Kat rent hard weg na gebruik kattenbak en stinkt ontzettend.

10-08-2012 19:37 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Poosje geleden heb ik een kat van iemand overgenomen. Poes is helemaal gewend. Er is alleen een dingetje dat opvalt, wanneer ze op de kattenbak is geweest rent ze er altijd HEEL hard uit, net alsof haar dolle vijf minuutjes heeft. Hierna is ze wel rustig. Het lijkt wel een waarschuwing, de stank die vervolgens uit de bak komt is... Nouja, het stinkt best wel.



Iemand hier ook ervaring mee? Poes eet eigenmerk van de supermarkt, korrels eveneens. Kan het hieraan liggen? Bij de vorige eigenaren at ze nog goedkoper voer.
Alle reacties Link kopieren
Hahaha, sorry; ik zie het voor me.....;-)



Net als mijn hond; als ie een ruft laat kijkt ie echt heel verbaasd en kijkt ie mij heul verwijtend aan....
Alle reacties Link kopieren
Plast ze veel? En plast ze grote plassen of juist kleine?



Mijn kater rende ook als een debiel van de kattenbak, dat kwam omdat hij blaasontsteking had. Als het pijn doet, associëren ze de bak met pijn en proberen ze zo snel mogelijk weg te komen.



Heb je al overlegd met je dierenarts?
Alle reacties Link kopieren
Misschien is ze heul erg opgelucht?
Alle reacties Link kopieren
quote:bibliotheek schreef op 10 augustus 2012 @ 19:39:

Plast ze veel? En plast ze grote plassen of juist kleine?



Mijn kater rende ook als een debiel van de kattenbak, dat kwam omdat hij blaasontsteking had. Als het pijn doet, associëren ze de bak met pijn en proberen ze zo snel mogelijk weg te komen.



Heb je al overlegd met je dierenarts?Misschien een idee. Ik dacht dat ze schrok van haar eigen stank. De stank komt, geloof ik, voornamelijk van haar drolletjes. Ik weet niet hoeveel ze plast en of ze dat vaak doet, ze heeft een vaste plashoek in de bak... Ik kan altijd de dierenarts bellen in overleg...
Alle reacties Link kopieren
quote:Splinter02 schreef op 10 augustus 2012 @ 19:40:

Misschien is ze heul erg opgelucht?Na het hard wegrennen lijkt ze wel erg triomfantelijk te kijken... Zou kunnen
Dat doet 1 van onze katten ook! Niet altijd, inderdaad alleen als het erg stinkt. Met haar is verder niks aan de hand.
Alle reacties Link kopieren
quote:rara70 schreef op 10 augustus 2012 @ 19:39:

Hahaha, sorry; ik zie het voor me.....;-)



Net als mijn hond; als ie een ruft laat kijkt ie echt heel verbaasd en kijkt ie mij heul verwijtend aan....
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Alle reacties Link kopieren
http://www.youtube.com/watch?v=XNXIZuIBJKs
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar, hier zijn hond en kat altijd erg opgelucht na stoelgang
Denken is zo buitengewoon moeilijk dat velen de voorkeur geven aan oordelen. Otto Weiss
Alle reacties Link kopieren
Onze kat trok ook altijd een sprintje als ze op de bak was geweest. Roetsj roetsj roetjs gang door, dender dender dender trap af, roetsj roetsje door de huiskamer, achter de bank langs en dan ging ze heel relaxt voor de kachel liggen en haar vachtje likken. Wij hebben in ieder geval altijd gedacht dat t kwam omdat ze haar drolletjes zo vond stinken
Alle reacties Link kopieren
Ja, deed mijn kat ook altijd na het poepen! Als een dolleman door de kamer rennen, op een vrolijke, beetje baldadige wijze. Ik dacht altijd maar dat ze zich letterlijk ontlast voelde.
Alle reacties Link kopieren
Ik moet zeggen dat ik me zelf ook prettig en opgelucht voel na een goede stoelgang; maak dit alleen niet kenbaar en zeker niet door door de kamer te gaan rennen
Alle reacties Link kopieren
Mijn kat neemt na het poepen altijd een sprintje naar buiten, dus neem aan dat hij zijn eigen lucht ook niet heel erg fijn vindt. Hahahhaha.



Dus voordat de stank komt weet ik al hoe laat het is .
Alle reacties Link kopieren
quote:Aureel schreef op 10 augustus 2012 @ 19:58:

Ik moet zeggen dat ik me zelf ook prettig en opgelucht voel na een goede stoelgang; maak dit alleen niet kenbaar en zeker niet door door de kamer te gaan rennen Maar stiekem zou je het best willen
Mijn kat heeft ook zo'n dolle bui na het poepen. Ze rent de kamer rond en eindigt bij haar etensbakje. Daar gaat ze dan haar poten "schoonvegen" aan de prullenbak of het laminaat eromheen. Pas als ze niks meer ruikt gaat ze eten.
Alle reacties Link kopieren
Als het écht heel erg stinkt, dus niet gewoon stinkt naar poep maar zo erg stinkt dat je bijna achterover van je stoel valt, zou ik echt even naar de dierenarts gaan. Onze kat had dit en hij bleek allergisch voor gewoon voer, zijn darmen waren opgezet en geirriteerd.

Hij had er ook af en toe bloed bij, en tijdens het poepen ging hij altijd miauwen.
Alle reacties Link kopieren
quote:T-.rex schreef op 10 augustus 2012 @ 20:06:

Mijn kat heeft ook zo'n dolle bui na het poepen. Ze rent de kamer rond en eindigt bij haar etensbakje. Daar gaat ze dan haar poten "schoonvegen" aan de prullenbak of het laminaat eromheen. Pas als ze niks meer ruikt gaat ze eten.Dat vegen doet een van onze katten ook, aan de zijwand van de kattenbak. Bij haar lijkt het altijd alsof ze een wc-rol probeert af te rollen
Alle reacties Link kopieren
Kat van mijn zus doet het ook. Na poepen als een dolle de bak uit sprinten. Erg grappig en ook wel handig, kun je meteen de bak schoonscheppen.
Alle reacties Link kopieren
hahahahha! De wc-rol afrollen! Idd, doet mijn kat ook.

Als het echt heeeel erg meurt zou ik toch naar de da gaan.
Het Viva forum is papaja.
Mijn katten doen het allebei, de kat van mijn vriend ook.

Het liefst als ik de keuken sta te koken, zij wegsprinten en ik in de stank staan. Ze trekken er nog net geen lange neus bij.



Volgens mij is het gewoon normaal kattengedrag.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet waarom ze zo hard wegrent, herken ik van mijn eigen kat niet. Ik weet wel dat ander voer aanzienlijk kan schelen in de stank. Mijn kat krijgt speciaal voer voor zijn blaas en low calory. Speciaal dierenarts voer maar zijn poep ruik je niet behalve als je er met je neus boven hangt. Nu was het voer op en heb ik nog een zak voer staan van de supermarkt voor nood. Dat krijgt hij nu twee dagen en zijn poep stinkt enorm, ruik het in de woonkamer als hij in de keuken heeft zitten poepen. Je kan eens kijken naar andere soorten voer wellicht dat dat scheelt.
Toch ander voer proberen. Die van mij eten voornamelijk brokjes en alleen ´s ochtends en ´s avonds krijgen ze een blik, dat ze vervolgens delen met z´n twaalven, een egeltje en wat slakken.



Geen gekke geurtjes hier. In ons vorige huis hadden we katten die goedkoper voer kregen en daar werd ik niet echt blij van de kattenbak.
quote:exces schreef op 10 augustus 2012 @ 20:48:

s avonds krijgen ze een blik, dat ze vervolgens delen met z´n twaalven, een egeltje en wat slakken.



Aggossie



De mijne heeft af en toe zo'n bui dat ze na het poepen door het hele huis sprint.
Alle reacties Link kopieren
quote:exces schreef op 10 augustus 2012 @ 20:48:

Toch ander voer proberen. Die van mij eten voornamelijk brokjes en alleen ´s ochtends en ´s avonds krijgen ze een blik, dat ze vervolgens delen met z´n twaalven, een egeltje en wat slakken. Wat klinkt dat leuk, zo wil ik het later ook als ik groot ben!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven