Kat vermist

24-10-2013 23:14 80 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Sinds een aantal dagen is mijn geliefde kat vermist

Ik mis hem zo ontzettend en ben zo bezorgd ik kan alleen maar janken.

Ja, dat klinkt heel erg overdreven maar hij is echt mijn maatje, woon alleen met hem.



Ik heb al meerdere rondjes gemaakt langs alle plekken waar hij meestal komt (hij gaat nooit echt ver), eten staat klaar voor hem, heb hem veel geroepen, in de buurt gevraagd of mensen hem gezien hebben en hem geregistreerd op verschillende vermist websites.

Ik ben van plan om van het weekend briefjes in de brievenbussen te doen hier in de buurt en een briefje op te hangen bij de plaatselijke super.



Eigenlijk weet ik verder niet echt wat ik moet doen op dit moment.

Afgelopen nacht amper geslapen en ik gok dat dat vannacht weer zo gaat.



Wat ik met dit bericht wil? Mijn ei kwijt en misschien dat iemand me op kan vrolijken



Liefs, Liefbeest
He shit



Heb ook aangemeld bij Amivedi ? En hou je die site ook bij op aanmedingen?

www.amivedi.nl



En heel naar..gemeente bellen of ze iets gevonden hebben langs de kant van de weg?
Alle reacties Link kopieren
Ach, wat afschuwelijk! Heel veel sterkte, hopelijk komt hij snel terug!
Snel die briefjes bij de buren door de bus doen, zo vond ik ooit de mijne terug! En heb je 's avonds al met zaklamp gezocht? Kattenogen lichten op in het donker als je er op schijnt, en dat kan het zoeken vereenvoudigen. Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Kut gevoel en heel herkenbaar. Is hij gechipt en zo ja, zijn de chipgegevens up to date? Briefjes verspreiden moet je niet te lang mee wachten. Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Jep, hij is gechipt en gegevens extra gecontroleerd en zijn allemaal correct, hij draagt geen bandje maar de chip zou zijn werk moeten doen neem ik aan

Dierenambulance en dichtstbijzijnde asiel gebeld, hadden niets gevonden



Ik heb hem nu ook aangemeld bij die website bieb, heb die website wel al de hele dag dwangmatig in de gaten gehouden overigens
Wat sneu voor je, ik kan mezelf het heel goed voorstellen hoe je jezelf nu voelt. Wij hebben ook twee lieve schatten van katten.



Mijn vraag is, hoe oud is je kat, en is het een kater, slaapt je kat 's nachts binnen, of heb je een luikje ?



Katten kunnen soms wel een paar dagen wegblijven en dan weer naar huis gaan.



Ik wens je sterkte en succes....



Laat nog iets weten als je wil ? Ik hoop dat je kat snel weer thuis komt.
Oh, sorry niet goed gelezen, het is een kater,toch ?
Alle reacties Link kopieren
Jep, het is een kater, leeftijd onbekend omdat ze dit in het asiel niet wisten toen ik hem in huis nam, geschatte leeftijd 7 jaar.



Hij kwam normaal in de avond rond een uur of half 11 naar binnen, sliep op de stoel naast me tot ik naar bed ging, ging weer naar buiten voor zijn rondje om vervolgens bij me op bed te komen terwijl ik sliep tot in de ochtend.



Heel vreemd dat hij niet in de buurt is, hij is nogal waaks op het huis
Alle reacties Link kopieren
Kijk op katvermist.com, daar staan veel tips.



Misschien iets om je op te vrolijker: mijn kater is na 2,5 maand terug gekomen, op 4 km van mijn huis vandaan. Sterk vermagerd en flinke wormen, maar na 6 weken was hij echt weer de oude.

Heb in die tijd overal gezocht, elke avond een half uur in de buurt rondlopen en roepen. Uiteindelijk ging ik in een opwelling naar het asiel (deed ik wel vaker, maar na 2,5 maand begin je een beetje de hoop op te geven) en ja hoor; daar zat hij, in het kooitje. Ze hadden blijkbaar niet gekeken naar het affiche dat ik had afgegeven.

Om een land verhaal kort te maken: probeer de hoop niet op te geven. Attendeer buurtbewoners, hang affiches op, zet hem op amivedi, hou het asiel in de gaten.



Heel veel sterkte! Kan heel zware en onzekere tijd zijn.
Alle reacties Link kopieren
Heb je al bij dierenartsen rondgevraagd en bij dierenasielen in de buurt rondgekeken daar blijven ook veel katjes zitten die bijv. Door een dierenambulance zijn opgehaald.



Ps heb zelf bij een dierenasiel gewerkt vandaar dat ik dit weet
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie reacties



Ik heb contact gehad met het asiel maar zij meldden mij dat er geen kat binnengebracht was :(
Sterkte hoop dat hij snel thuis komt
He bah, wat vreselijk. Ik voel met je mee, Liefbeest.



Misschien heb ik te snel gelezen en is dit al gezegd, maar heb je het ook op social media gezet? Een foto op Facebook, Twitter, Hyves, of waar je ook maar een profiel hebt? Of als je niet van social media houdt, misschien even iemand die je kent vragen of zij dat voor je willen doen? Het kan wel eens helpen!



Ik hoop in ieder geval dat hij snel weer bij je terug is!
Alle reacties Link kopieren
Aaah, wat een rotgevoel he, als je beest weg is. Zo'n constant aanwezig gevoel. Ik heb 3 kattenbeesten, en 1 is weleens een dag of 5 weggeweest. Heb elke avond, 's nachts, rondgelopen, met brokjes gerammeld, geroepen, briefjes, amivedi, belrondjes. Het was midden in de winter, het sneeuwde, liet 's nachts de keukendeur open zodat hij naar binnen kon. En opeens na een paar dagen lag ie midden in de nacht op de bank te slapen. Alsof ie nooit weg was geweest. Hoop dat jouw beestje ook snel weer thuis is!
Alle reacties Link kopieren
Hoop dat ie snel terug komt!
Alle reacties Link kopieren
Bel ook even de gemeente, op de site even kijken welke afdeling. Soms ruimen ze dode dieren op en zetten dat op papier. Helaas kijkt niet iedere gemeente of de kat een chip heeft.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Wat naar hoop dat hij snel weer thuis komt. Heb het zelf ook meegemaakt gelukkig kwam hij na 5 dagen binnen wandelen alsof er niks gebeurd was.
Alle reacties Link kopieren
Wat naar! Sterkte.

Mijn ene katje was toen hij de eerste keer alleen naar buiten mocht, gelijk een paar dagen weg gebleven. Wij hebben toen briefjes opgehangen, hele dagen gezocht, dierenasiel, dierenarts en dierenambulance gebeld, hem op amivedi gezet. Na 4 dagen ben ik bij de mensen uit de buurt gaan aanbellen of hij toevallig in de schuur zat bij iemand of dat ze hem hadden gezien. Toen ik later die avond met mijn man nog een rondje liep hoorde ik iemand zeggen: "volgens mij is dat het katje van die vrouw. Ik zal haar waarschuwen... (Had gezegd waar we woonden) En ja hoor, onder een zeil wat over een tuinder zat gespannen zat ons katje, doodsbang.



Geef de moed niet op!! 'S Avonds laat zoeken kan ook schelen. Dan hoor je eventueel miauwen beter.

Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Mijn lieve kat is nog altijd niet terug

Ik loop uiteraard weer te janken nu ik weer alleen wakker ben geworden

En weer maar 3 uur geslapen



De buurt heeft niks gezien en via social media nog geen succes, ik heb weinig facebook vriendjes uit deze buurt dus heb ook collega's uit de buurt hem laten delen.



Ik ga straks inkt kopen en briefjes in de brievenbussen doen, dat is niet verboden toch?
Alle reacties Link kopieren
Wat naar zeg . Briefjes in de brievenbussen mag volgens mij gewoon hoor, mijn zusje heeft het laatst ook gedaan en we hebben er niemand over gehoord (dat het niet mag of ze het niet willen)... Onze kat (bij mijn ouders) is ook vermist, nu al 2 weken . Ik hoop ontzettend dat jouw kat snel terugkomt! Onze vorige kat is ook weleens een paar dagen weggeweest en kwam gewoon weer terug
Alle reacties Link kopieren
Wat naar dat jullie kat ook vermist is, hoop dat deze snel terug is!
Alle reacties Link kopieren
Alle reacties Link kopieren
Gemeente gebeld, doorverwezen naar 2 dierenartsen die hebben niets gevonden
Alle reacties Link kopieren
Je kan ook nog een oproep plaatsen op buurtlink.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven