Kat vermist

24-10-2013 23:14 80 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Sinds een aantal dagen is mijn geliefde kat vermist

Ik mis hem zo ontzettend en ben zo bezorgd ik kan alleen maar janken.

Ja, dat klinkt heel erg overdreven maar hij is echt mijn maatje, woon alleen met hem.



Ik heb al meerdere rondjes gemaakt langs alle plekken waar hij meestal komt (hij gaat nooit echt ver), eten staat klaar voor hem, heb hem veel geroepen, in de buurt gevraagd of mensen hem gezien hebben en hem geregistreerd op verschillende vermist websites.

Ik ben van plan om van het weekend briefjes in de brievenbussen te doen hier in de buurt en een briefje op te hangen bij de plaatselijke super.



Eigenlijk weet ik verder niet echt wat ik moet doen op dit moment.

Afgelopen nacht amper geslapen en ik gok dat dat vannacht weer zo gaat.



Wat ik met dit bericht wil? Mijn ei kwijt en misschien dat iemand me op kan vrolijken



Liefs, Liefbeest
Alle reacties Link kopieren
Die korstjes op zijn rug zijn krab en bijtwonden van een andere kat. Hij heeft waarschijnlijk gevochten. Fijn dat hij er weer is!
quote:lirio schreef op 27 oktober 2013 @ 14:01:

Die korstjes op zijn rug zijn krab en bijtwonden van een andere kat. Hij heeft waarschijnlijk gevochten. Fijn dat hij er weer is!

Korstjes op een rug kunnen vele oorzaken hebben.

Dat het van vechten was kun je alleen zeggen als je er bij was.

De mijne had vorige week ook een korst op de rug en die stonk naar smerige auto..ik gok daar een scherp randje onder een hete auto..
He wat fijn dat jouw kat ook weer terug is!

Die van ons is duidelijk aan het bijkomen, eten, slapen en lekker knuffelen meer doet ie nog niet.

Hij is al wel weer even een rondje door de buurt gaan maken, en dat heeft zijn darmen geactiveerd....holymoly wat een lucht kwam er uit de kattenbak
Alle reacties Link kopieren
quote:Anyco schreef op 27 oktober 2013 @ 14:33:

He wat fijn dat jouw kat ook weer terug is!

Die van ons is duidelijk aan het bijkomen, eten, slapen en lekker knuffelen meer doet ie nog niet.

Hij is al wel weer even een rondje door de buurt gaan maken, en dat heeft zijn darmen geactiveerd....holymoly wat een lucht kwam er uit de kattenbak



Haha die van mij wilde perse weer naar buiten, ik vond het wat minder maar oké meneer heeft de hele dag voor het huis gezeten, elk uur komt hij weer binnen lopen de schat



Ik denk niet dat hij heeft gevochten trouwens zoals hierboven genoemd werd.

Hij is totaal geen ruziezoeker en een beetje een mietje
Alle reacties Link kopieren
Ja tuurlijk, gooi maar weer naar buiten, overgelaten aan zijn lot.



Niet piepen als hij de volgende keer dus niet meer thuis komt he
It takes a smart brunette, to play a dumb blonde
Alle reacties Link kopieren
Liefbeest en Anyco, zijn jullie katten wel gechipped?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
quote:vrouwtje89 schreef op 27 oktober 2013 @ 16:23:

Ja tuurlijk, gooi maar weer naar buiten, overgelaten aan zijn lot.



Niet piepen als hij de volgende keer dus niet meer thuis komt heAgree.
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mylene_Valerie schreef op 27 oktober 2013 @ 16:29:

Liefbeest en Anyco, zijn jullie katten wel gechipped?Uiteraard is hij gechipt ik vind persoonlijk dat je je kat altijd moet chippen ongeacht of hij naar buiten gaat of niet
Alle reacties Link kopieren
Hij kan altijd naar binnen, staat altijd eten en schoon water voor hem klaar en hij mag overal in huis komen.

Dus aan zijn lot overgelaten? Nee, dat wordt hij zeker niet
quote:vrouwtje89 schreef op 27 oktober 2013 @ 16:23:

Ja tuurlijk, gooi maar weer naar buiten, overgelaten aan zijn lot.



Niet piepen als hij de volgende keer dus niet meer thuis komt heMaak ik zelf wel uit.
quote:Mylene_Valerie schreef op 27 oktober 2013 @ 16:29:

Liefbeest en Anyco, zijn jullie katten wel gechipped?Ja onze kat is gechipped.
quote:sophiej25 schreef op 27 oktober 2013 @ 16:34:

[...]



Agree.



Disagree.

Maak zelf wel uit wat ik wel of niet op het forum gooi, als het je niet aanstaat lees je het maar niet
Alle reacties Link kopieren
Ik wil hier overigens nog aan toevoegen dat mijn kat naast de gebruikelijke zaken zoals eten, water en een dak boven zijn hoofd ook veel liefde en aandacht krijgt.



Hij gaat naar de dierenarts voor zijn entingen en zodra iets mis is, en slaapt 's nachts binnen.

Ik laat hem zijn rondjes door de buurt maken (hij gaat de straat nog niet eens uit).



Mijn kat is mijn maatje en i k had hem nooit uit het asiel gehaald als ik niet voor hem zou kunnen zorgen.

Dus aan zijn lot overlaten vind ik persoonlijk een onterechte reactie.



Liefbeest
Alle reacties Link kopieren
quote:vrouwtje89 schreef op 27 oktober 2013 @ 16:23:

Ja tuurlijk, gooi maar weer naar buiten, overgelaten aan zijn lot.



Niet piepen als hij de volgende keer dus niet meer thuis komt heWat een onzin!!
quote:vrouwtje89 schreef op 27 oktober 2013 @ 16:23:

Ja tuurlijk, gooi maar weer naar buiten, overgelaten aan zijn lot.



Niet piepen als hij de volgende keer dus niet meer thuis komt he



Jij komt ook het huis nooit uit? je kinderen blijven ook binnen tot ze 18 zijn?

Ja ongelukken gebeuren niet alleen bij katten...ook bij mensen

Alles uitsluiten is nou eenmaal niet mogelijk.
quote:seas schreef op 27 oktober 2013 @ 17:57:

[...]





Wat een onzin!!Oja. Jij zegt het veel beter en korter
Alle reacties Link kopieren
quote:liefbeest schreef op 27 oktober 2013 @ 16:51:

Hij kan altijd naar binnen, staat altijd eten en schoon water voor hem klaar en hij mag overal in huis komen.

Dus aan zijn lot overgelaten? Nee, dat wordt hij zeker niet

Je laat hem wel aan zijn lot over.

Een dier in deze maatschappij is vogelvrij.

Hij kan ten prooi vallen aan verkeer, kattenhaters, en ik weet niet wat meer. Jij moet hem beschermen maar dat doe je niet.



Jij stelt hem willens en wetens bloot aan de gevaren van de maatschappij.



quote:Biebeliee schreef op 27 oktober 2013 @ 18:18:

[...]





Jij komt ook het huis nooit uit? je kinderen blijven ook binnen tot ze 18 zijn?

Ja ongelukken gebeuren niet alleen bij katten...ook bij mensen

Alles uitsluiten is nou eenmaal niet mogelijk.

Laat jij je kind van 2 of 3 of 4 x alleen buiten lopen? Vast niet! En een kat heeft niet méér verstand dan zo'n jong kind.





Wil je weten wat ik bedoel? ga eens kijken op de site van de amevedi bij vermist. En dan vooral katers valt mij op.
Alle reacties Link kopieren
quote:liefbeest schreef op 27 oktober 2013 @ 16:50:

[...]





Uiteraard is hij gechipt ik vind persoonlijk dat je je kat altijd moet chippen ongeacht of hij naar buiten gaat of niet Ja vind ik ook. Ik heb binnenkatten maar ze zijn wel gechipped. Gelijk gedaan laten doen toen ze geholpen werden. Ook voor de zekerheid allemaal.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
quote:iones schreef op 27 oktober 2013 @ 18:35:

[...]



Je laat hem wel aan zijn lot over.

Een dier in deze maatschappij is vogelvrij.

Hij kan ten prooi vallen aan verkeer, kattenhaters, en ik weet niet wat meer. Jij moet hem beschermen maar dat doe je niet.



Jij stelt hem willens en wetens bloot aan de gevaren van de maatschappij.





[...]



Laat jij je kind van 2 of 3 of 4 x alleen buiten lopen? Vast niet! En een kat heeft niet méér verstand dan zo'n jong kind.





Wil je weten wat ik bedoel? ga eens kijken op de site van de amevedi bij vermist. En dan vooral katers valt mij op.



Ik had hier een heel verhaal getypt om mijn keuzes te verantwoorden en toe te lichten.

Ik zal het kort samenvatten:

Mijn kat is een volwassen asiel kat, wilde niet binnen blijven of aan een lijn lopen zoals mijn vorige katten wel deden (van kleins af aan geleerd), ontsnapte toen ik dit meermaals probeerde en ik heb de keuze gemaakt om mijn dier niet ongelukkig te maken en hem dus los te laten.



Hij maakt een klein rondje die ik precies uit kan leggen maar dit niet zal doen i.v.m. herkenbaarheid, alle buren die met hem in aanraking komen kennen hem en hebben geen problemen met hem.

Want ik praat met mijn buren over dit soort zaken.



Ik wil hier ook aan toevoegen dat ik mijn hand in het vuur durf te steken dat mijn kat beter uitkijkt voor auto's dan een 4jarig kind.
Alle reacties Link kopieren
Overigens zat mijn kat in de kast in de schuur mijn buurman.

Hij had toch nog maar even de schuur goed bekeken na afloop van ons gesprek vrijdag en trok de deur open en tada



Ben ontzettend blij dat ik zulke meedenkende buren heb
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een ander verhaal. Een akelig rot verhaal.

Wat er met mijn jonge hond is gebeurd, die mijn man zo belachelijk slecht had opgevoed, dat ze er steeds met zijn andere hond tussen uit peesde.



Ik zei wel 100x dat er van alles met ze kon gebeuren, en dat hij dus de deuren niet open moest laten staan. De honden hadden intussen zo'n jachtpassie ontwikkeld dat ze niet meer te houden waren. "Ze kijken wel uit" zei mijn man, "wat kan er nou gebeuren?".

Ik zei dat er vanalles kon gebeuren waar wij geen notie van hebben. En dat de jongste zou omkomen, want die was niet zo allert als de oudste.

En wat ik voorspelde is gebeurd!

Ze kwam terecht in een septic tank, vraag me niet hoe. De buurjongen hoorde haar huilen en probeerde wanhopig om met zijn arm bij haar te komen, maar het wateroppervlak lag te diep. Ze is jammerlijk verdronken.



Ik was zo woest op mijn man! Want ik zat met het verdriet!



Ik zou als ik jou was mijn tuin met twee lagen stroomdraad omheinen, dan kan de kat wel naar buiten, maar niet meer buiten de tuin en blijft hij in veiligheid.

Een ongeluk zit in een klein misselijk klotehoekje zie je.
Alle reacties Link kopieren
Een kat is een buitenbeest van nature en dat ze niet de slimste zijn kan voor risico's zorgen...ze onthouden namelijk vrij weinig, dus ook een slechte ervaring zal ze niet weerhouden om weer naar buiten te willen.

Maar om dit forum dan zo debiel te gaan oordelen over wat goed of fout is... Jeej wat niveau weer.

TO heeft de kat weer terug, mooi toch?

Lekker slotje erop..

Of open een nieuwe met onderwerp 'kat binnen of buiten laten'
Alle reacties Link kopieren
Wat ontzettend naar dat je katje weg is :(

Hoop echt voor je dat ie snel weer terug is! Je kan je zo hechten aan zo'n beestje.

Ik heb helaas hetzelfde meegemaakt.



In de meeste gevallen komt het wel goed. Dan zitten ze gewoon ergens. Misschien in een schuurtje vast ofzo?



Zou gewoon flyers gaan ophangen en briefjes in brievenbussen gooien. Tuurlijk is dat niet verboden, dat is gewoon heel normaal. Ik heb dat toen ook gedaan om zo mijn kat terug te vinden.



Zou het iig zsm doen, des te eerder gaan mensen ook uitkijken.



Succes en hoop van harte dat het goed komt!!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven