Kat weg... Verdwaald?

23-09-2016 21:31 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
M
moderatorviva wijzigde dit bericht op 29-03-2017 21:27
Reden: OP verwijderd, passende maatregelen genomen. Mvg, Moderator Viva
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Contact opnemen met dierenartsen in de buurt.

Oproepje op Facebook/twitter zetten.

Buiten gaan roepen op je kat en rammelen met een zak brokjes/snoepjes
Zozo bij Amivedi via de website als vermist opgeven.



Succes!
Alle reacties Link kopieren
Flyeren in de buurt, posters ophangen. Succes, hoop dat ze snel terug is!
Kijken in/onder struiken en bosjes en auto's in de buurt van je huis.

Ik wil niet lullig zijn, maar als katten heel ziek zijn, en stervende zoeken ze vaak een rustig en allenig plekje op, en niet lekker vertrouwd thuis.



Sterkte
Wat naar zeg.



Meld je kat aan op Amivedi, De Hereniging en Mijndieriszoek van de Dierenbescherming

en doe flyers in brievenbussen in de buurt.
Alle reacties Link kopieren
Mijn katten zijn soms 4dagen niet thuis geweest. Vaak komen ze vanzelf weer thuis!
Er kan vanalles gebeurd zijn.

Een kat die geschrokken is bijvoorbeeld kan zich lang op dezelfde plek verstoppen en komt dan vaak ook niet tevoorschijn als je haar roept. Blijven zoeken in de buurt dus, liefst als het schemert (dan gaan katten vaak naar eten en drinken zoeken).

Ze kan ook per ongeluk ergens opgesloten zitten, dus vraag aan mensen in de buurt of ze garages etc. willen checken.

Hopelijk is ze snel weer terug.
Idd amivedi én de lokale fb groepen! Hier in de vriendenkring net een kat terug gevonden dmv zo'n facebookgroep.
Vergeet NDG niet! Je kan daar ook gratis posters laten maken mocht het nodig zijn.
Alle reacties Link kopieren
Had mijn moeder laatst ook. Zij ging in de nacht een heel stuk lopen en hard roepen... Blijkbaar had hij haar toch gehoord want de volgende ochtend stond hij voor de deur. Hij was verdwaald denken we want net naar nieuwe omgeving verhuisd.

Ik las ergens dat als ze verdwaald zijn ze zich overdag verstoppen, S nachts maak je meer kans om ze te vinden als je ze roept omdat ze dan tevoorschijn durven te komen.

Of dat klopt weet ik niet maar dat had ik gelezen.

Ik las ook een tip dat je wat gebruikte kattengrint kan strooien richting huis, ja of het helpt geen idee maar valt te proberen toch
.
Alle reacties Link kopieren
Op amivedi kun je ook gratis posters maken via de site en dan uitprinten
.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle reacties en bruikbare tips, ben net ook weer gaan zoeken...
Alle reacties Link kopieren
quote:lotje8 schreef op 23 september 2016 @ 21:59:

Bedankt voor alle reacties en bruikbare tips, ben net ook weer gaan zoeken...

Mn moeder had echt 5 dagen overdag gezocht en heel stuk gelopen van huis en maar roepen en roepen, helemaal niks.

De dag dat m'n moeder S nachts op pad ging stond hij de volgende ochtend voor de deur. Misschien toeval maar ik zou het gewoon proberen. Als ze erg geschrokken zijn bijv komen ze ook niet tevoorschijn , ook al hoort hij een bekende stem. S nachts gaan ze vooral aan de wandel.

Hopelijk vind je hem snel. Erg he, je maakt je toch zorgen.
.
Alle reacties Link kopieren
Dierenartsen bellen heeft niet zoveel zin, die checken als eerste de chip. Dus als je kat bij een dierenarts zou zijn, zou je het weten.

Wat wel belangrijk is, is dat je even controleert of je kat juist geregistreerd staat. Het komt heel erg vaak voor dat katten wel gechipt zijn, maar het telefoonnummer niet meer klopt.



En wat Isa zegt is een goeie, zoeken als het donker is. Dan komen katten veel sneller tevoorschijn.



Deel flyers uit in de buurt, met daarop de vraag of mensen in hun schuur/garage willen kijken of ze de kat misschien per ongeluk hebben opgesloten.



Sterkte, hopelijk is ze gauw weer terug!
Alle reacties Link kopieren
Als je gaat zoeken, neem dan een bakje mee met katten snoepjes en er mee schudden.

Had ik ook als tip gezien toen
.
Alle reacties Link kopieren
Vreselijk! Hopelijk is je poezebeest snel terug...
Blikje opentrekken buiten voor de deur werkt hier vaak als een tierelier. Ook bij de kater die eigenlijk niet weg mag.
Alle reacties Link kopieren
Mijn kat heeft me dat laatst ook geflikt . Was er 's morgens niet om te eten, terwijl hij normaal om half zeven het hele huis wakker miauwt, kwam de hele dag niet terug en ook niet 's avonds om etenstijd. Ik heb gezocht en geroepen, de kinderen ook, met etensbakje gerammeld... Geen kat.

Pfff, wat was ik blij dat ik hem ineens 's nachts hoorde miauwen beneden!!

Ik begreep daarna dat katten zich na ongeveer een half jaar zeker genoeg voelen om dit soort acties uit te halen (we hebben hem een half jaar geleden uit het asiel gehaald). Het zal nu wel vaker voorkomen dat hij een nachtje of dagje wegblijft...



Ik hoop dat jouw kat precies hetzelfde verhaal is!!!
Pluk de dag! - In loving memory A.C. ❤
Hopelijk komt hij snel terug en is er niks erg gebeurd! Flyers ophangen is trouwens wel een goed idee, worden mensen er ook sneller aan herinnerd wanneer ze kat wel toevallig zien lopen.
Alle reacties Link kopieren
Gaan roepen als het donker is, zo heb ik mijn kater al minstens 5 keer teruggevonden.
Alle reacties Link kopieren
Is hij al terug?
Alle reacties Link kopieren
Nee... Heb al jullie tips opgevolgd. Het is afwachten...
Alle reacties Link kopieren
Succes!
Alle reacties Link kopieren
quote:lotje8 schreef op 24 september 2016 @ 13:41:

Nee... Heb al jullie tips opgevolgd. Het is afwachten...Naar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven