Kat weg

19-02-2017 09:27 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn kat nu week. Ik heb hem van mijn broer overgenomen. Ik heb hem de hele week binnengehouden maar is vanochtend toch ontsnapt naar buiten.



Ik heb buiten geroepen enzo maar hij komt niet.



Denken jullie dat hij na een week al bij ons terug naar huis komt. Of gaat ie zijn weg terug naar mijn broer zoeken.



Ben best een beetje verdrietig.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het echt niet weten! Misschien kunnen jullie flyers ophangen in de buurt.

Ik had een vriendin haar kat is na 1 jaar nog steeds terug gekomen dus hou de hoop er in!

Succes!
Alle reacties Link kopieren
Ik denk niet dat hij terug naar jouw huis gaat.
moonlight: Hoezo is een comfortabele slip aandoen ook een must tijdens een wandeling? En als het die avond nou op meer uitloopt?
Ga hem buiten zoeken.
Rammelen met een bakje brokjes bij de deur.
Alle reacties Link kopieren
Hier 2x op tweede dag na verhuizing de ramen en deuren open gezet om te luchten. Beide keren totaal vergeten dat ik de katten binnen wilde houden. 2x !!! dus. Oliedom. Maar gelukkig heb ik een slimme kater want beide keren kwam hij na een paar uur terug. Toen ook maar gewoon naar buiten laten gaan en dat ging goed.

Ik zou wel even een rondje door de buurt maken met iets lekkers voor het geval je hem ziet.
Kan je broer komen roepen?
Ik ben bang dat je hem te kort binnen hebt gehouden en dat de kat op pad is gegaan is naar het huis van je broer.



Hij is nog maar een ochtendje weg, lees ik net

Goed zoeken buiten en eventueel samen met je broer. Mocht de kat langer wegblijven dan bestaat de kans wel dat hij zijn oude territorium/thuis aan het opzoeken is.
Alle reacties Link kopieren
Heb je al een duidelijke foto van hem? Anders vragen of je broer die een heeft. En dan A4tjes ophangen op bomen in de buurt. Uiteraard even naar de amevedi bellen en naar het dierenasiel. Hij is ergens, dus je vindt hem wel terug. Alleen moet je duidelijk maken aan de mensen dat hij gezocht wordt.
Inderdaad even je buren op de hoogte stellen. Mijn zwervertje was achter ontsnapt, waar hij in principe niet uit het huizenblok kon, maar hij bleek bij de buurman op een binnenplaatsje te zijn gevallen en die had 'm de voordeur weer uitgezet, dus toch nog op straat.
Alle reacties Link kopieren
Katten zijn schuw en kunnen dus heel bang zijn om hun "verstopplek" uit te komen. Probeer hem dus niet op te jagen.



Bel Amivedi en geef je kat als vermist op (kan ook online) is je kat gechipt? Print poster (kan via de website van amivedi) en hang die in de buurt op.



Ga elk uur bij je deur staan en roep hem (eventueel rammelen met een bakje brokjes) er is een kans dat hij komt maar ook dat hij te bang is om zich te laten zien.



Mocht hij niet komen loop een paar keer per dag een rondje door je wijk, praat tegen de kat. Roep hem niet, het zijn geen honden en waarschijnlijk komt hij niet. Praat op een normale toon tegen hem en luister goed of je hem hoort.



Als je in een drukke wijk woont kan het lonen om dit vannacht nog een paar keer te doen als het stil is.



Mijn kat is een keer onderweg uit haar reismandje ontsnapt. We hebben 3 uur gezocht maar haar niet kunnen vinden. Toen ik rond 01.00 uur snachts terug kwam hoorde ik haar miauwen toen ik tegen haar sprak. Maar elke keer als ik de bosjes in liep om haar te pakken ging zij verder weg. Ik heb het toen om 04.00 uur snachts nog een keer gebrobeert (het was toen helemaal stil op straat) ik ben toen vlak voor de bosjes gaan zitten en gewoon tegen haar gaan praten. Verder had ik haar brokjes naast mij staan (iets water over gedaan zodat het sterker gaat ruiken), na 10 min kwam ze aanlopen en kon ik haar pakken.
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie voor de tips.



Ik heb hem nog niet gezien. Sta al wel telkens bij de deur.

Ik probeer het idd vanavond nog even in de buurt.



Hoop dat we hem vinden.
Probeer de plaatselijke Facebook groepen eens. Toen mijn kat weg was, heb ik veel tips gekregen via plaatselijke groepen. Uiteindelijk heeft een briefje bij de plaatselijke supermarkt de gouden tip opgeleverd en is ze teruggekomen.



Toen ik een kat gevonden had, heb ik Amevedi gecontacteerd. Zou ik zeker ook doen als de poes niet terug is straks. En mocht hij niet gechipt zijn, dat zsm doen (als je dat wilt uiteraard).
Onze kat (die we al 16 jaar hebben) was ook ontsnapt.

We hebben gezocht, geroepen, met brokjes geschud maar hij kwam niet.

Uiteindelijk (uren later) bleek hij een paar meter naast de voordeur onder een auto te zitten, maar hij was te bang om ook maar ergens op te reageren. Ik heb hem onder die auto uit moeten sleuren, hij was verstijfd van angst.



Het kan dus ook best zijn dat hij helemaal niet ver weg is, goed zoeken dus!
Heb volgens mij ooit ergens gelezen dat katten niet vaak ver gaan, maar in de bosjes dichtbij gaan liggen wachten. Brokjes bij de deur zetten en in de buurt onder auto's/in de struiken blijven kijken.
Alle reacties Link kopieren
Jaren geleden verhuisd, katten braaf 3 weken binnen gehouden: kat 1 is alsnog 3 keer teruggelopen naar ons oude huis (gelukkig erg dichtbij) en evenzovele keren hebben oude buren ons gebeld om te vragen of het onze kat was. Ze zat daar rustig op de vensterbank naar binnen te loeren.
Alle reacties Link kopieren
Weet je zeker dat hij ontsnapt is?

Mijn kat heeft eens 2 dagen in de kast opgesloten gezeten zonder zich te laten horen. Hij was daar gaan liggen later heb ik in het voorbijgaan de kast dicht gedaan, en toen ik de kat miste heb ik niet in die kast gekeken, Die was dicht dus daar kon hij niet zijn
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Is de kat ondertussen gevonden?
Alle reacties Link kopieren
Nee helaas is de kat nog niet terug.

Heb al veel gezocht.



Hij is nu zeg maar 1,5 dag weg. Roep een vaak aan de deur.



Hij heeft zijn eerste 3 jaar bij mijn broer gewoond en is ook echt een buitenkat. Mischien gaat ie wel weer terug naar mijn broer.
Alle reacties Link kopieren
Nu aangemeld bij amivedi
Alle reacties Link kopieren
quote:Energylight schreef op 20 februari 2017 @ 18:43:

Nee helaas is de kat nog niet terug.

Heb al veel gezocht.



Hij is nu zeg maar 1,5 dag weg. Roep een vaak aan de deur.



Hij heeft zijn eerste 3 jaar bij mijn broer gewoond en is ook echt een buitenkat. Mischien gaat ie wel weer terug naar mijn broer.Woont je broer daar nog? Dikke kans dat 'ie daar binnenkort op de stoep zit, ik duim voor jullie.
Alle reacties Link kopieren
Wat vervelend



Woont je broer ver bij jou vandaan?



Goed dat je hem bij amivedi aanmeldt. Heb je al posters opgehangen?
Alle reacties Link kopieren
Nee kan helaas geen posters ophangen heb geen printer.



Mijn broer woont denk ik hemelsbreed 5 km bij mij vandaan dus het zou kunnen
Alle reacties Link kopieren
Supergoed nieuws. Mijn schoonzus belde net. En de kat lag daar op de bank te slapen.



Ze hebben een kattenluik dus hij kon gewoon naar binnen.



Nou gaan we weer proberen om hem binnen te houden. Hoop dat het uiteindelijk wel gaat lukken dat ie bij mij blijft en straks niet elke keer naar hun gaat
Alle reacties Link kopieren
Wauw slimme kat! Fijn joh!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven