Kat wegbrengen

21-03-2015 15:14 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Straks ga ik mijn kat wegbrengen. Ik moet het even van me afschrijven, want hoewel ik er absoluut achter sta voel ik me verdrietig en heb ik gisteren en vandaag al flink wat tranen gelaten.



Hij is één van mijn twee katten, een prachtige gekke eigenwijze kater. Altijd stunts uithalen, nooit luisteren, slapen op de gekste plekken, altijd wel ergens eten vandaan weten te vissen... Wat heb ik me verbaasd en gelachen met hem. En als ie moe was, kwam ie altijd op schoot luid spinnend genieten van de rust. Maar sinds een jaar kan hij niet meer goed opschieten met onze andere kat, ze vechten veel en dat is voor niemand leuk. Inmiddels hebben we er een baby bij en hoe leuk onze kat ook met de baby is, als hij geen aandacht krijgt gaat hij spullen slopen. Vaker naar buiten laten gaan heeft niet geholpen.



Toen besloot ik om te kijken of ik een ander thuis voor hem kon vinden. Eentje waar hij vrij naar buiten kan (bij ons vanwege de indeling van ons huis niet mogelijk), waar er geen kinderen en katten zijn om de aandacht mee te hoeven delen, kortom waar hij de aandacht krijgt die hij nodig heeft en verdient. Zo'n plek heb ik gevonden! En ik vind het oprecht echt heel fijn voor onze kat, ik verlang ook naar rust in huis, maar wat zal ik hem missen. Onze eigenwijze kat, met zijn rare streken, zijn guitige koppie, zijn drang naar aandacht, zijn pluizige vacht, zijn halsbrekende toeren maar overal toch heelhuids uitkomend... Ik hoop dat hij in zijn nieuwe huis gelukkig wordt.
Alle reacties Link kopieren
goede beslissing denk ik...sterkte straks
Alle reacties Link kopieren
Sterkte, dat is nooit leuk, maar het klinkt als een goede beslissing
Alle reacties Link kopieren
Ja dat zijn verdrietige dingen! Snap je helemaal en om het gevoel wat jij nu hebt, heb ik het nog niet gedaan.

Sterkte en ik hoop dat hij het heel goed gaat hebben daar.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb in het verleden ook een ander thuis moeten zoeken voor mijn kat, die ineens ook niet meer overweg kon met de andere kat in huis. Gelukkig heeft hij nog jaren een gelukkig leven gehad bij dat gezin, maar het heeft me wat tranen gekost voordat ik de knoop doorhakte. Ik snap het helemaal. Veel sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Tja, typisch dat omdat er een baby is, het kattengedrag opeens niet meer acceptabel is.

Doe maar geen huisdieren meer in de toekomst he?
Ik begon te lezen, ik dacht nog ....wanneer komt in dit verhaal "de baby" en ja hoor eerst wordt de kat geprezen, hoe lief enzo blablabla,

dan raar gedrag tegen andere kat en oja er kwam ook een baby .



En dan stopt het voor mij alweer, weer een kat die weg mag pfffff.



Ik hoop dat de kat een heel liefdevol mandje krijgt waar hij lekker oud mag worden zonder weer weg te moeten.
Waarom is dat typisch? Kat is verandert en het gezin ook. Kan gebeuren toch?



Ze brengt hem naar andere mensen, ze gooit hem niet op straat of naar het asiel..



To heb je die mensen eerlijk verteld hoe de kat is?
Alle reacties Link kopieren
Wat een flauwe reacties nessemeisje en majorette! Ze heeft nog een kat en die blijft gewoon. Zo'n beslissing is al rot genoeg zonder jullie zeikerige opmerkingen.
Sommige mensen worden zeikend verwekt
Kan jij zeikerig vinden Takketrol, maar het gebeurd mij teveel dat ineens,als er een baby komt, er dieren uitvliegen.



En ja dat vind ik erg. En zover ik weet mag ik dat gewoon vinden net zoals jij dat weer zeikerig mag vinden.
Alle reacties Link kopieren
Uit eigen ervaring weet ik dat het al naar genoeg is om afscheid te moeten nemen van je huisdier, wat daar ook de reden voor mag zijn. Het maken van rotopmerkingen lijkt me dan ook totaal overbodig. To plempt het dier niet op straat, nee, ze heeft een weloverwogen besluit genomen en een liefdevol huisje gevonden voor haar kat.

Sterkte meid!
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de steun tot nu toe.



De mensen waar hij naartoe gaat weten van het gedrag (zou nogal lullig zijn om daar niet eerlijk over te zijn, en dat zou ook niet werken uiteindelijk want ze merken het toch wel als hij daar komt) en nemen hem 6 maanden op proef. Mocht het niet gaan of toch niet bevallen, dan komt de kat weer terug.



Lief dat jullie het voor me opnemen, LieveSophie en Takkentrol. Ik had ook wel een paar van zulke reacties verwacht maar ik weet dat het hier niet zo zit. Het is precies als jij zegt Sophie: dieren en situaties veranderen. Vervelend genoeg en ik vind dat ik verantwoordelijk ben voor het welzijn van mijn dieren. Als dat beter op een andere plek is, dan is dat zo.
6 maanden proeftijd? Dat vind ik dan weer raar. Ze weten waarom jullie 'm wegdoen, dan moeten ze er ook maar voor gaan.
Jammer inderdaad van die reacties. Sommige katten vinden babies of drukte van kinderen niet leuk en veranderen mede daardoor. In dit geval lijkt de andere kat er de dupe van te worden. Dan kun je wel vinden dat mensen dan maar 'geen baby of andere huisdieren moeten nemen', maar het is nooit te voorspellen of een dier wel of niet kan wennen aan een nieuwe gezinssituatie en HOE erop gereageerd wordt door de dieren.



Daarbij geloof ik er absoluut niet in dat die kat enkel en alleen op één plek gelukkig kan zijn en er geen enkele andere plek is waar het dier op zijn gemak is en zich thuis voelt. Deze kat is prima herplaatsbaar en voor zowel het dier, de andere kat als het gezin is dat een betere oplossing. Natuurlijk zal de kat moeten wennen, maar dieren kunnen echt wel omgaan met veranderingen. En als deze kat behoefte heeft aan rust en dat vindt in zijn nieuwe gezin, is het uiteindelijk toch alleen maar een goede oplossing?



Sterkte ermee TO!
Bedoelde meer om te kans te verkleinen dat hij nog eens moet verhuizen. Ik weet dat er veel mensen op het forum zitten die vinden dat je nooit je kat mag weg doen. Deels kan ik mij er ook wel in vinden hoor. Als hij niet meer leuk kleurt bij je bank of je vind de kattenbak berschonen zo een rotklus.. Mensen zouden wat beter na kunnen denken voor ze aan dier beginnen.



Maar in dit geval en deze oplossing zie ik geen probleem eigenlijk. Ik ben wel een kattenvriend. Heb er ook 1 maar ik ben ook heel nuchter en praktisch.



Ik hoop dat kat snel thuis voelt daar!
Alle reacties Link kopieren
Sterkte TO! Kun je je kat af en toe eens opzoeken? Ik heb iets soortgelijks meegemaakt na een relatiebreuk: we woonden samen, maar toen het uit ging en ik op mezelf ging wonen kon ik haar niet meenemen, omdat ik vaak op reis ben. Kat ging toen naar m'n ouders aan de andere kant van het land. Men zegt vaak dat katten aan het huis hechten ipv aan de persoon, maar deze lijkt mij toch telkens te herkennen en vriendelijk te begroeten als ik langs kom. Kun jij misschien ook doen?
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt me de beste beslissing voor je kat, hij kan zichzelf weer zijn in dat nieuwe huis. En het is natuurlijk niet makkelijk voor jou om hem nu te moeten missen, maar het is denk ik nog moeilijker om hem te houden terwijl je weet dat hij elders gelukkiger kan zijn.
Harry stared at the word "Pig," and looked up at the tiny owl now fluttering around the light fixture on the ceiling. He had never seen anything that looked less like a pig.
Alle reacties Link kopieren
Dubbel.
Harry stared at the word "Pig," and looked up at the tiny owl now fluttering around the light fixture on the ceiling. He had never seen anything that looked less like a pig.
Alle reacties Link kopieren
Elk dier reageert denk ik weer anders op een nieuwe situatie. Wanneer je alle betrokkenen de tijd hebben gehad om te wennen en dat lukt niet, lijkt mij het eerlijk gezegd logisch dat de kat en ander plekje krijgt. Hoe rot ook, het lijkt me nog vreemder als er een topic wordt geopend met, mijn kat kon niet wennen aan de baby. Dus ik heb hard gezocht en gelukkig kan de baby naar een tante, ik ga hem /haar wel missen maar de kat krijgt dan eindelijk rust.

Ik heb twee katten en hoop echt dat dit goed gaat met eventuele toekomstige kinderen, en daar zal ik alles voor doen, maar zo niet trekken ze toch echt aan het kortste eind.
Alle reacties Link kopieren
Allemaal prima hoor, als je het zo voor jezelf kunt beargumenteren.Maar in de toekomst gewoon lekker weer huisdieren aanschaffen en dan weer het huis uit als het "niet meer gaat"?
quote:nessemeisje schreef op 21 maart 2015 @ 17:40:

Allemaal prima hoor, als je het zo voor jezelf kunt beargumenteren.Maar in de toekomst gewoon lekker weer huisdieren aanschaffen en dan weer het huis uit als het "niet meer gaat"?



Wat is hiertegen? Ik heb altijd asieldieren gehad, en ik kan volledig overtuigd zeggen dat ze gelukkig zijn bij mij. Als dat niet meer zo zou zijn (om de één of andere reden) is het dan niet beter een huis te zoeken waar ze weer gelukkig kunnen worden?

Mensen denken soms wel iets te veel dat ze essentieel zijn voor het geluk van hun dier, terwijl de meeste ook prima gelukkig kunnen worden bij andere eigenaren.
En doe nou niet net of lizzie84 'zomaar' wat beesten aan gaat schaffen. Een baasje dat zo haar best doet, om een goede oplossing te zoeken, denkt hier ook echt wel langer over na.
Alle reacties Link kopieren
quote:nessemeisje schreef op 21 maart 2015 @ 17:40:

Allemaal prima hoor, als je het zo voor jezelf kunt beargumenteren.Maar in de toekomst gewoon lekker weer huisdieren aanschaffen en dan weer het huis uit als het "niet meer gaat"?

Wat probeer je nu duidelijk te maken? Ik heb geen kinderen maar wel twee katten die elkaar regelmatig het licht in de ogen niet gunnen. Moeder en zoon dus je zou anders verwachten. De een pist overal en de ander maakt alles kapot. Dit laat ik begaan omdat ik dol ben op mijn katten maar er komt een moment dat dat niet meer zo is. Dan nog steeds reageer je nog steeds zo?

En katten kunnen heel naar zijn als een ander aandachtspunt in zicht is. Zoals een baby. De kat van mijn ouders vroeger was zo kwaad dat mijn zus was geboren dat ze af en toe met uitgestoken nagels in de wieg stond. Tja...
Alle reacties Link kopieren
quote:marjorette schreef op 21 maart 2015 @ 16:02:

Ik begon te lezen, ik dacht nog ....wanneer komt in dit verhaal "de baby" en ja hoor eerst wordt de kat geprezen, hoe lief enzo blablabla,

dan raar gedrag tegen andere kat en oja er kwam ook een baby .



En dan stopt het voor mij alweer, weer een kat die weg mag pfffff.



Ik hoop dat de kat een heel liefdevol mandje krijgt waar hij lekker oud mag worden zonder weer weg te moeten.



Je beredeneert vanuit je eigen standpunt. De kaart: het is zo zielig voor de kat. Vandaag heb ik ook afstand gedaan van mijn kat, de reden hoef jij natuurlijk niet te weten, nu ik zie hoe jij op een weloverwogen besluit als die van TO reageert.



Katten, zijn dieren. Hoe graag we ook de enige echt liefde van hun leven, hun enige baasje willen zijn. Zijn huisdieren ook verbazingwekkend genoeg flexibel. Je kunt ja aan de 'ingebeelde narigheid' voor je kant vasthouden of je kunt het ook realistisch in zien, dat dieren niet minder goed gedijen onder het aantal keer dat ze van adres wisselen, maar onder de omstandigheden. Kat was niet blij, TO (daardoor) ook niet. Dieren houden van liefkozing, hun eigen gangetje gaan en goede verzorging. Als er aan die drie aspecten wordt voldoen, kan een huisdier ook bij een nieuwe baas weer kiplekker gaan voelen. En zijn dieren die zich niet meer kunnen hechten aan een andere baas, maar dat gebeurd lang niet zo vaak als dieren die zich onder de omstandigheden die ze verdienen kunnen hechten aan een nieuwe baas.



Dieren zijn geen mensen. Het heeft geen zin je eigen vermoedens en gevoelens op ze projecteren.
Alle reacties Link kopieren
Zorgen voor je huisdier is niet, NOOOOOIT meer naar een ander huis toedoen. Dat is een gewenste situatie en daarmee schaf je een huisdier aan. Zo ga je de verplichting aan. Maar de verplichting aan jezelf en aan je huisdier is ook goed voor het dier te zorgen. Wanneer thuisblijven geen optie meer is, is het je plicht om ervoor te zorgen dat je huisdier elders in de omstandigheden kan leven die het verdient.



Zorg en plicht dragen is niet zo eenzijdig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven