Kat 'woont' nu bij de buren, wat zouden jullie doen?

22-12-2013 23:41 213 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo Allemaal!



Een vraag aan jullie!



Wij hebben sinds jaren een leuke rode gecastreerde kater... Onze kat was nogal een vrijbuiter, die soms dagen niet thuis kwam, die we verschillende keren via de dierenambulance weer terug hebben gekregen. Naarmate hij wat ouder werd was ie steeds meer binnen en werd huiselijker. Afgelopen voorjaar bleef ie steeds vaker weer weg, wat ons dus niet verbaasde gezien het verleden... Maar het werd meer en meer, ook zomaar meerdere dagen dat we hem helemaal niet zagen, dat ie niet kwam eten etc...

Kat heeft een chip, een bandje verloor ie altijd binnen een paar dagen...

Omdat ie steeds meer weg was hadden wij het vermoeden dat hij ergens anders binnen werd gelaten en at, heb ik m een paar weken geleden een bandje met kokertje omgedaan. Voorop onze adres gegevens, achterop de vraag of de mensen van het 2e huis van de kat contact met ons op wilden nemen.

2 dagen later stonden de schuin tegenover buren op de stoep (die we verder niet kennen)

zij waren zeer verbaasd dat kat wel een huis had en hadden hem inderdaad vaak binnen gelaten en eten gegeven. Gevraagd of ze dat niet meer willen doen, die kat weet niet meer waar ie hoort, staat nu natuurlijk continu voor hun deur.

Jullie raden het vast al, de afgelopen anderhalve week hebben we kat niet gezien. Eerder ook al een keer gezien dat hij met hun naar binnen ging.

Wat zouden jullie doen??
Alle reacties Link kopieren
Ik zou daar wel een beetje boos om worden en zeggen dat ik verwacht dat ze de kat niet meer voeren noch binnen laten.
Alle reacties Link kopieren
co-ouderschap.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Poes toch maar binnen houden. Dan weet je zeker dat ie bij jou blijft. Helemaal nu het vuurwerk afsteken weer toeneemt. Mijn katten mochten met kerst en oud en nieuw 2 weken niet naar buiten. Pas als de schoolvakantie was afgelopen.
Oh, en als je hem weer kwijt bent gewoon gelijk naar de buren lopen om de kat op te halen.
Alle reacties Link kopieren
Waarom op hun boos worden, jullie laten de kat toch buiten?

Houdt hem de komende tijd maar mooi binnen.
Alle reacties Link kopieren
Dat is al gebeurt... Ik heb hierboven geschreven dat we het gevraagd hebben (zie ik nu) maar man was aan de deur en die was best pissig, hahaha! Dus we hebben het duidelijk genoeg gebracht... Het is een paar dagen goed gegaan, maar daarna kwam ie weer niet... Als ie binnen komt, dan gaat ie eten en wil na een paar minuten alweer naar buiten en staat net zo lang aan de deur te krabben en te miauwen tot ie er weer uit mag... Hij is ons huis dus al helemaal ontwent
zelfde als Frizz.

Je ben duidelijk geweest lijkt me. Als jij zeker weet dat zij jouw kat weer binnen laten/voeren etc. dan zou ik hen daar op aanspreken.
Katten schijnen hun baasje zelf uit te kiezen, en dat is denk ik wel waar.

Dus.
quote:nlies schreef op 22 december 2013 @ 23:45:

co-ouderschap.
Alle reacties Link kopieren
Accepteren denk ik
Dat je je kat naar buiten laat geeft een ander niet het recht de kat in huis te nemen als zij weten dat hij een huisje heeft.
Alle reacties Link kopieren
Maar Yoshe, je laat toch niet zomaar een dier wat niet van jou is in je huis? Als je denkt dat het een zwerfkat is, dan bel je de dierenambulance. En als je graag een kat wilt, dan ga je toch zelf op zoek?



Binnen houden is echt geen optie, ze (we hebben nog een kat) zijn veel te veel gewend om buiten te zijn. Het binnen blijven met vuurwerk gaat vanzelf, dan willen ze niet meer...
quote:criminalmind schreef op 22 december 2013 @ 23:49:

Dat je je kat naar buiten laat geeft een ander niet het recht de kat in huis te nemen als zij weten dat hij een huisje heeft.Misschien vind de kat het geen leuk huisje?
Alle reacties Link kopieren
haar kat wil zelf een 2e woning criminalmind.

en als een kat iets wil gebeurd het ook.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Nou die eeuwige theorieën in de "allergische vriend weg want zielig voor de kat want die hecht zzich niet meer aan een ander baasje" topics kunnen dus accuut van tafel



OT: poes terughalen en binnenhouden.
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Alle reacties Link kopieren
Wat maakt het uit waar die kat is als hij niet binnen is? Je vond het normaal toch dat hij dagenlang van huis is? Dan liever dat hij lekker daar binnen is en vertroeteld wordt, dan dat hij in de kou buiten hangt. Zo zou ik er over denken tenminste.
Komt wel goed, schatje!
Alle reacties Link kopieren
quote:_isis_ schreef op 22 december 2013 @ 23:47:

Katten schijnen hun baasje zelf uit te kiezen, en dat is denk ik wel waar.

Dus.



Dat is ook 1 van de opties die ik in mn hoofd heb...

Al vind ik het wel heel lastig hoor, je kiest niet zomaar voor een huisdier....

Maar als hij liever daar is, wie ben ik dan om dat tegen te houden zeg maar. Maar dan wil ik het ook goed regelen. Chip op hun naam, en de eventuele dierenarts kosten zijn dan ook voor hun. Want dat is nu een beetje mijn angst, wel de lusten niet de lasten zeg maar, dus dat ze wel bij ons aankloppen mocht er wat gebeuren.
Jij laat je kat naar buiten dus de kat kan doen wat hij wil. Als jij niet wil dat je kat bij de buren zit moet je hem binnenhouden.
[quote]BellatrixVanDetta schreef op 22 december 2013 @ 23:51:

Nou die eeuwige theorieën in de "allergische vriend weg want zielig voor de kat want die hecht zzich niet meer aan een ander baasje" topics kunnen dus accuut van tafel



haha



OT: poes terughalen en binnenhouden.[/quote]

pstt hij wil niet binnen blijven die andere kat gaat ook naar buiten
Alle reacties Link kopieren
Het is bijna vuurwerktijd dus of kat nou wel of niet wil, binnenhouden tot na oud en nieuw
quote:Riekje82 schreef op 22 december 2013 @ 23:53:

[...]





Dat is ook 1 van de opties die ik in mn hoofd heb...

Al vind ik het wel heel lastig hoor, je kiest niet zomaar voor een huisdier....

Maar als hij liever daar is, wie ben ik dan om dat tegen te houden zeg maar. Maar dan wil ik het ook goed regelen. Chip op hun naam, en de eventuele dierenarts kosten zijn dan ook voor hun. Want dat is nu een beetje mijn angst, wel de lusten niet de lasten zeg maar, dus dat ze wel bij ons aankloppen mocht er wat gebeuren.Denk dat dit inderdaad een goeie oplossing is, daar zou ik als ik jullie was over gaan nadenken
Mijn moeder is ook zo aan haar kat gekomen. Ze heeft hem 10 jaar lang steeds buiten eten gegeven. Afgelopen voorjaar lag hij ineens binnen bij haar op de bank. Mijn moeder is door de buurt gaan vragen van wie hij was en het bleek dat de eigenaar hem al bijna nooit meer zag en hem ook niet miste. Dus ze heeft hem overgenomen en hij woont nu bij haar.
Alle reacties Link kopieren
Hmmm, ik vind het vreemd dat mensen een dier dat niet van hun is binnen houden... Hier staat er ook wel eens een vreemde kat voor de deur, die komt er echt niet in hoor...! Ook al wil de kat dat nog zo graag.. Ik snap niet zo goed dat anderen dat wel doen...



Binnen houden zou een oplossing kunnen zijn, maar serieus, hij hangt aan de deuren en stopt niet met miauwen... We hebben 2 dochters die naar buiten gaan en de deuren een keer niet dicht doen, ze springen door de slaapkamerramen op de schuur en zijn zo buiten... Dus nee, niet haalbaar. En met het vuurwerk gaan ze zelf niet meer hoor, dat hoeven wij niet voor ze te bepalen...
Alle reacties Link kopieren
quote:jongemama20 schreef op 22 december 2013 @ 23:53:

Wat maakt het uit waar die kat is als hij niet binnen is? Je vond het normaal toch dat hij dagenlang van huis is? Dan liever dat hij lekker daar binnen is en vertroeteld wordt, dan dat hij in de kou buiten hangt. Zo zou ik er over denken tenminste.Dat is niet waar, hij was sinds een poos een stuk huiselijker en veel meer binnen... En ik vind het wel uitmaken, als hij dan binnen is, dan woont ie toch in principe hier?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven