Kat ziet spoken; is soms echt knettergek!

15-08-2014 11:59 37 berichten
Ik lig zo nu en dan helemaal in een deuk om mijn kat. Hij rent als een idioot door het huis heen, stoot overal tegenaan, glijdt uit over het laminaat en miauwt alsof er een wereldramp staat te gebeuren.



Hoe hilarisch ik het vind om aan te zien, zo zielig vind ik hem. Hij raakt echt een beetje in paniek. En nu gisteren zat die te kijken naar een hoek in de kamer en heb hem nog nooit zo in paniek gezien als gisteren. Een witte kat die lijkwit wegtrekt, het bestaat Heb hem uiteindelijk maar gewoon opgepakt want dat beest wist niet waar die het zoeken moest.



Nu heb ik geen idee of geesten of wat dan ook bestaan. Houdt mij er niet mee bezig. En als ze bestaan en ze zitten in mijn huis; hartstikke gezellig!



Maar dus even los van dat zweverige geesten gedoe ben ik dus eigenlijk wel benieuwd of meerdere mensen dit herkennen en wat zij denken dat het kan zijn? Ik kijk op dat soort momenten altijd of er iets van vliegjes oid zitten, maar tot nu toe nog niet tegengekomen.
Alle reacties Link kopieren
Ik had vroeger een hond die soms opeens opschrok, en opkeek alsof hij iemand zag staan. Waarop hij dan uit z'n mand kwam, omhoog keek en ging blaffen kwispelen en blij tegen die 'iemand' opsprong. Maar hij sprong er dan dwars doorheen. En dan blééf hij het maar proberen. Precies zoals hij bij mensen deed. Maar dan in het luchtledige. Alsof er een echt persoon stond.



Ik heb ook een keer een kat gehad die dingen 'zag' en ook echt helemaal volgde, door de kamer heen.



Ja, ik denk wel dat dieren (en ook kinderen) meer kunnen zien dan wij.
Alle reacties Link kopieren
quote:Noesa schreef op 15 augustus 2014 @ 12:10:

Ik had vroeger een hond die soms opeens opschrok, en opkeek alsof hij iemand zag staan. Waarop hij dan uit z'n mand kwam, omhoog keek en ging blaffen kwispelen en blij tegen die 'iemand' opsprong. Maar hij sprong er dan dwars doorheen. En dan blééf hij het maar proberen. Precies zoals hij bij mensen deed. Maar dan in het luchtledige. Alsof er een echt persoon stond.



Ik heb ook een keer een kat gehad die dingen 'zag' en ook echt helemaal volgde, door de kamer heen.



Ja, ik denk wel dat dieren (en ook kinderen) meer kunnen zien dan wij.Of dat er net zoals schizofrene mensen ook schizofrene dieren bestaan.
Alle reacties Link kopieren
Je bedoelt gewoon de renneritis? Dat hebben toch alle katten? Vooral binnenkanten hebben dat heel regelmatig.
Alle reacties Link kopieren
quote:femke_leest schreef op 15 augustus 2014 @ 12:13:

[...]





Of dat er net zoals schizofrene mensen ook schizofrene dieren bestaan.Sorrie hoor maar dat vind ik overdreven kort door de bocht.
It takes a smart brunette, to play a dumb blonde
Alle reacties Link kopieren
Jup, die van mij heeft het ook. Vooral als het waait, rondje 33-blank door de keuken, naar de woonkamer en terug. En miauwen alsof hij enorm indruk wil maken op iemand
Alle reacties Link kopieren
quote:femke_leest schreef op 15 augustus 2014 @ 12:13:

[...]





Of dat er net zoals schizofrene mensen ook schizofrene dieren bestaan.Zijn dat typische kenmerken van schizofrene dieren en kinderen dan?
quote:Mevrouw75 schreef op 15 augustus 2014 @ 12:17:

Je bedoelt gewoon de renneritis? Dat hebben toch alle katten? Vooral binnenkanten hebben dat heel regelmatig.Ja en nee. Dat doet hij inderdaad ook erg vaak. Noemen wij zijn 'gekke uurtje'. Maar dit gaat echt over het gericht kijken naar iets, vervolgens gaan die oren naar achter of iig tegen zijn hoofde aan (weet niet zo goed hoe je dat omschrijft) en rent die echt bang weg. Dat is echt heel anders dan wanneer hij zijn gekke uurtje heeft. Ik vraag mij dan altijd af wat het nou is dat hem zo bang maakt!
Alle reacties Link kopieren
Toen ik mijn poes zaliger pas had woonde ik in een oud huis, daar deed ze ook zo gek, ze keek dan naar een bepaalde hoek naast de schoorsteen en dan ging ze blazen, hoge rug, dikke staart. Toen ik een jaar later verhuisde was het afgelopen.

Mijn hond vliegt de laatste tijd ook zo nu en dan overeind om dan keihard te gaan blaffen in het luchtledige maar die ziet geen spoken, wij zijn de eerste bewoners van dit appartement. Ik wijt het maar aan haar ouderdomsdoofheid, dove mensen horen soms ook geluiden die er helemaal niet zijn, bij honden zal dat ook wel het geval zijn.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Ja, hier ook, allebei hebben ze dat wel eens.

Kolder-in-de-kop, noemen wij het
Als je alles van tevoren weet, ga je liggen voordat je valt.
Alle reacties Link kopieren
quote:vrouwtje89 schreef op 15 augustus 2014 @ 12:20:

[...]





Sorrie hoor maar dat vind ik overdreven kort door de bocht.Het was slechts een gedachte die in me opkwam hoor, geen diagnose.
Alle reacties Link kopieren
quote:Noesa schreef op 15 augustus 2014 @ 12:20:

[...]



Zijn dat typische kenmerken van schizofrene dieren en kinderen dan?Schizofrenie ontstaat vaak pas na de kindertijd en van dieren weet ik het niet.
kattengekte, hebben ze allemaal regelmatig
oren in nek leggen en grote ogen hoort ook bij kattengekte. Soms zit er dan een keutel dwars
Alle reacties Link kopieren
yep, herkenbaar! Wij vragen regelmatig aan de kat welk spook nu weer haar aandacht heeft. Ligt ze op de bank echt zo intensief naar een kale muur te staren en met haar staart te zwiepen, echt grappig!! Kat is 12, dus het rennen wordt wat minder. Maar ook dat doet ze nog regelmatig. Volgens mij hebben katten gewoon van die "droom" momenten. Maar goed, zeker weten doe ik het niet. Dus een spokendansje:

Zonder oorzaak geen gevolg
Alle reacties Link kopieren
quote:vrouwtje89 schreef op 15 augustus 2014 @ 12:20:

[...]





Sorrie hoor maar dat vind ik overdreven kort door de bocht.Ik vind het in ieder geval een stuk nuchterder dan de opmerking waarop ze deze reactie gaf. ("Ja, ik denk wel dat dieren (en ook kinderen) meer kunnen zien dan wij.")
Alle reacties Link kopieren
quote:femke_leest schreef op 15 augustus 2014 @ 12:25:

[...]





Het was slechts een gedachte die in me opkwam hoor, geen diagnose.
It takes a smart brunette, to play a dumb blonde
Alle reacties Link kopieren
quote:n93 schreef op 15 augustus 2014 @ 12:24:

[...]





Ja en nee. Dat doet hij inderdaad ook erg vaak. Noemen wij zijn 'gekke uurtje'. Maar dit gaat echt over het gericht kijken naar iets, vervolgens gaan die oren naar achter of iig tegen zijn hoofde aan (weet niet zo goed hoe je dat omschrijft) en rent die echt bang weg. Dat is echt heel anders dan wanneer hij zijn gekke uurtje heeft. Ik vraag mij dan altijd af wat het nou is dat hem zo bang maakt!Oh, nou dan doet mijn kat dat dus ook en heb ik het altijd onder de renneritis geschaard.
Misschien is dat het ook wel. Ouderdom.. wij hebben inderdaad de indruk dat hij ons niet altijd hoort, maar soms schrikt hij dan weer wel van bepaalde geluiden. Ik geloof namelijk wel dat katten meer horen dan wij. Dat zou het natuurlijk ook kunnen zijn.



Vind het gewoon zo zielig dat die er zo bang van wordt. Het lijkt dan echt alsof er een gruwelijk grote kat achter hem aanzit die hem een koppie kleiner wil maken
Alle reacties Link kopieren
quote:sabbaticalmeds schreef op 15 augustus 2014 @ 12:27:

oren in nek leggen en grote ogen hoort ook bij kattengekte. Soms zit er dan een keutel dwarsOf er is net een keutel uit. Lekker eindelijk in vrijheid bewegen. Doet de mijne altijd.
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik snap wel dat je het soms zielig vindt als hij zo bang lijkt.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ooit begrepen dat katten dit doen om hun overtollige energie kwijt te raken.

De mijne doen het ook. Eentje als hij net van de kattenbak komt.



Ik geloof niet in spoken.
Onze viervoeters doen ook aan rennen en vliegen mekken en brullen en zit het net voor te lezen aan ze en krijg terug dat we het serieus niet moeten onderschatten het is hard werken kat zijn en de boel allemaal in de gaten houden en bewaken en inderdaad als er een keutel dwars zit is het huis te klein hahahaha
quote:sabbaticalmeds schreef op 15 augustus 2014 @ 12:27:

oren in nek leggen en grote ogen hoort ook bij kattengekte. Soms zit er dan een keutel dwarsDat laat die dan weer anders merken. Gaat die op de kattenbak zitten, hoofd eruit en keihard miauwen. Vervolgens voor de kattenbak rond draaien (?) en dan kan die opgelucht zijn boodschap kwijt in de kattenbak. Overigens ook een komisch ritueeltje
Alle reacties Link kopieren
Vergeet niet dat een kat op een paar meter afstand een miertje over een muur of over de grond ziet lopen, wij zien dat niet.
verba volant, scripta manent.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven