Kater geeft over van BARFvlees

10-10-2013 09:18 43 berichten
Sinds kort geef ik mijn beide katten HaaksBarf of Barfmenu (vers vlees van verschillende dieren, vergelijkbare merken). De poes is er niet dol op, dat wordt nog even doorzetten.



De kater vindt het heerlijk. Helaas is het een gevoelig dier: chronische bronchitis (meerdere ABkuren gehad die niks hielpen, die krijgt hij nu absoluut niet meer), en een gevoelige maag waardoor hij regelmatig overgeeft. Deze problemen heeft hij al jaren, ik heb hem uit het asiel. Het lijkt nu erger geworden door het verse vlees, terwijl ik zou verwachten dat dit beter zou vallen dan brokken. Het is veel natuurlijker en beter te verteren. Ik zet het vlees voor het voeren minstens een half u. uit de koelkast, is dat voldoende? Heeft iemand tips om eventueel overgeven te voorkomen of zijn maag te kalmeren? Ik geef al kleine porties per keer. Pillen wil ik hem echt niet meer laten innemen, dat heb ik al eens gedaan en hij knapt er gewoon niet van op. Alvast bedankt voor de reacties!
Kater geeft over van Barf-vlees.
Nou, inderdaad. Heet het echt zo?
Alle reacties Link kopieren
Vervelend, maar ik moet hier toch om lachen, want de naam zegt het al: barf... Ik dacht ook det de topictitel als woordspeling bedoeld was.



Als onze kat heeft overgegeven zeggen we altijd, ze heeft een barfje gedaan.



Wij geven alleen maar droogvoer, dus verder geen ervaring. Waarom moeten je katten per se vers vlees?
quote:Mieomij schreef op 10 oktober 2013 @ 09:21:

Kater geeft over van Barf-vlees. Wat een verademing een eerlijk merk!
Alle reacties Link kopieren
quote:Mieomij schreef op 10 oktober 2013 @ 09:21:

Kater geeft over van Barf-vlees. Precies
Alle reacties Link kopieren
Ik zie ook barfplaats.nl
Shit, dat spul bestaat echt. Wat een naam voor voer, en wat dom van dat bedrijf om zo'n productnaam niet even door de google translate te halen.

Ik zou echt nooit voer kopen dat Barf heet, dat wordt gemaakt door idioten.



Als je kat gaat kotsen van dat voer kan hij er niet tegen. Gewoon ander (goed) voer kopen, Hills, Iams, Royal canin, dat soort dingen.



Ik had er ook eentje rondlopen die absoluut niet tegen een bepaald peperduur merk kon (kotsen én jeuk).

De oplossing was simpel: gewoon iets anders voeren. Iedereen blij.
Komt oorspronkelijk uit Australië als ik het goed zie...



"BARF Dit is eigenlijk de afkorting voor Bones and Raw Food of Biologically Appropriate Raw Food. Het is een kreet die min of meer gelanceerd is door de Australische dierenarts Ian Billinghurst"



Moet wel een heel dronken marketeer dierenarts geweest zijn
Aha, Australische humor. Dat verklaart het een en ander



En uit de raw foodhoek. Dat verklaart nog meer.



Gewoon goeie brokjes, zeg ik. En de kat waarschijnlijk ook.
quote:Crique schreef op 10 oktober 2013 @ 09:35:



Gewoon goeie brokjes, zeg ik. En de kat waarschijnlijk ook.Als je kat van barfvlees begint te brokken is de boodschap wel duidelijk
Ga naar de dierenarts en laat je adviseren over voer. Ieder goed merk heeft een variant voor oudere katten, gevoelige maagjes e.d dat lichter verteerbaar is dan regulier voer.

En dan proberen waar je kat het beste op reageert.



Hele kuikentjes uit de diepvries worden ook vaak gegeven aan gevoelige katten. Natuurlijker kan niet, maar je moet er zelf wel tegen kunnen. Het geluid van die knappende botjes is gruwelijk en die veertjes zijn hartverscheurend.

Je kat zit daar gelukkig helemaal niet mee
Leukste topictitel van 2013, imo.

Mss vind kater het Barfvlees zo lekker dat hij het te snel opschrokt en dan moet kotsen?
Alle reacties Link kopieren
TO, misschien kun je eens kijken op Barfplaats.

Daar zit veel kennis over het voeren van vers vlees en is ook een rubriek "gezondheid".

Als je vers vlees voert echt een aanrader!
quote:Crique schreef op 10 oktober 2013 @ 09:44:



Hele kuikentjes uit de diepvries worden ook vaak gegeven aan gevoelige katten. Natuurlijker kan niet, maar je moet er zelf wel tegen kunnen. Het geluid van die knappende botjes is gruwelijk en die veertjes zijn hartverscheurend.

Je kat zit daar gelukkig helemaal niet mee Hou op schei uit: trauma's! Ik woonde ooit bij iemand in huis die 2 uberverwende Perzen had: de kuikentjes lagen overal: echt overal. Half aangevreten, van de trap tot in de badkamer...
Alle reacties Link kopieren
quote:Crique schreef op 10 oktober 2013 @ 09:44:

Ga naar de dierenarts en laat je adviseren over voer. Ieder goed merk heeft een variant voor oudere katten, gevoelige maagjes e.d dat lichter verteerbaar is dan regulier voer.

En dan proberen waar je kat het beste op reageert.



Hele kuikentjes uit de diepvries worden ook vaak gegeven aan gevoelige katten. Natuurlijker kan niet, maar je moet er zelf wel tegen kunnen. Het geluid van die knappende botjes is gruwelijk en die veertjes zijn hartverscheurend.

Je kat zit daar gelukkig helemaal niet mee Een dierenarts heeft, net zoals de meeste dierenwinkels, geen verstand van voeding.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ben ook wel eens stappen geweest, broodje vlees gehad, en daarna een kater gekregen en gebarfed (gekotst).



Je bent dus niet de enige TO.
zie nu dat de eerder genoemde barfplaatspuntnl geen grap was..



Heb erg gelachen maar stel mijn ontbijt nog maar heel even uit
quote:feeks schreef op 10 oktober 2013 @ 09:49:

[...]





Een dierenarts heeft, net zoals de meeste dierenwinkels, geen verstand van voeding.



Right...

En elfjes bestaan en homeopathie werkt echt. Allemaal onzin joh, dat wetenschappelijk onderzoek of die jarenlange studie voor dierenarts.



Goed idee, lekker zelf aan je dier gaan prutsen op basis van vage internetideeën en niet onderbouwde theorietjes.
Alle reacties Link kopieren
quote:sehnsucht schreef op 10 oktober 2013 @ 09:50:

zie nu dat de eerder genoemde barfplaatspuntnl geen grap was..

Nee, zeker geen grap.

TO, als ik jou was zou ik me op Barfplaats aanmelden en ditzelfde topic openen. Je krijgt er gegarandeerd nuttige reacties. In ieder geval nuttiger dan hier.
Arme kat...
Alle reacties Link kopieren
quote:Crique schreef op 10 oktober 2013 @ 09:44:



Hele kuikentjes uit de diepvries worden ook vaak gegeven aan gevoelige katten. Natuurlijker kan niet, maar je moet er zelf wel tegen kunnen. Het geluid van die knappende botjes is gruwelijk en die veertjes zijn hartverscheurend.

Je kat zit daar gelukkig helemaal niet mee De pootjes en snaveltjes zitten er ook nog aan. Weet je zeker dat katten met gevoelige maag daar tegen kunnen? En misschien grote stukken die in de maag komen, kan me niet voorstellen dat het goed is voor een gevoelige maag. Ik zou het niet geven.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:Mylene_Valerie schreef op 10 oktober 2013 @ 10:03:

[...]





De pootjes en snaveltjes zitten er ook nog aan. Weet je zeker dat katten met gevoelige maag daar tegen kunnen? En misschien grote stukken die in de maag komen, kan me niet voorstellen dat het goed is voor een gevoelige maag. Ik zou het niet geven.



Het leek mij ook stug, maar wonder boven wonder bleek dit het enige wat de kat in kwestie goed kon verteren. Het aantal haarballen nam natuurlijk toe, maar gekotst werd er nauwelijks meer. Gelukkig kon hij langzaam weer over op brokken, want ik had er niet aan moeten denken om jarenlang overal halve dooie vogeltjes te moeten ruimen.



Het afgelopen weekend stond in de Volkskrant dat uit studie is gebleken dat katten je hun gevangen muizen niet aanbieden omdat ze hun mensen willen voeren, maar omdat ze de muizen hopen te ruilen voor brokjes. Die vinden ze namelijk lekkerder. Ze zouden mensen zien als hoger geplaatste katten, die toegang hebben tot de voedselbronnen.

Ik weet niet of het waar is, maar na jarenlange observatie van mijn eigen opportunistische loeders lijkt het me helemaal niet onwaarschijnlijk.
De ene poes vindt het niet lekker en de ander gaat er van kotsen. Waarom geef je het dan nog?
Alle reacties Link kopieren
Hoi Mirres,



Een half uur van te voren uit de koelkast lijkt me voldoende. Heb je de brokjes die hij voorheen had eerst afgebouwd, en het barfvlees opgebouwd? Of ben je van de ene op de andere dag over gestapt? En heeft hij het bij alle smaken/varianten of alleen bij enkele? Verder geeft Rifkaa wel een goede tip. Op barfplaats zitten mensen met heel veel ervaring.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven