Katten- en rooklucht uit huis verwijderen

11-01-2017 20:59 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Iemand ervaring mee? Huis bezichtigd, werd niet goed van de lucht. Of het ons huis zou kunnen worden hangt van nog meer zaken af, maar toch zeker ook van het feit of je kattenurine-lucht überhaupt wel echt kunt verwijderen? Vloeren gaan eruit, maar we vrezen dat het her en der ook in de gipsen muur is getrokken. En dan de rooklucht nog..
Alle ramen openzetten en veel luchtverfrissers neerzetten. Dat hielp bij mij. Ik werd ook niet goed van de kattenlucht in m'n nieuwe huis en heb dit gedaan. Na een paar weken was de lucht zo goed als weg.



En alles goed schoonmaken en opnieuw schilderen natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Zit er behang op de muren? Zo ja, dat ook eraf halen.... Verder, heel veel luchten, vloerbedekking eruit halen, gordijnen wassen en als het heel erg is, vervangen.



Dat hielp hier enorm tegen een rook- en maggiblokjeslucht. Het rook net alsof iemand bloedfanatiek 300 bouillonblokjes in de muren had lopen wrijven, zo'n enorm vieze, zoute etenslucht.
Mijn ouders hun huis was bij aankoop ook helemaal doorrookt. Daar hielp alles doorluchten en opnieuw schilderen goed tegen de stank.
Bakje citroenwater helpt ook, en idd goed luchten. Verven helpt ook om je huis fris te maken
Alle reacties Link kopieren
Gewoon, alles fris schoonmaken en schilderen en veel luchten e.d. Toen wij ons huis kochten was het dik 60 jaar oud, dus grote kans dat er van allerlei geuren en toestanden in geweest zijn voordat wij er in trokken. Na een goede schoonmaakbeurt en dergelijke nergens last van gehad. Als je een huis wilt hebben waar nooit in geleefd is, moet je nieuwbouw kopen.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Voor urine in vloer en muren Ecodor UF2000



http://www.ecodor.nl/Cons ... egen-kattenpis-stank.html



(volgens mij verkoopt Blokker en Bol.com het ook)
quote:pejeka schreef op 11 januari 2017 @ 21:04:

Gewoon, alles fris schoonmaken en schilderen en veel luchten e.d. Toen wij ons huis kochten was het dik 60 jaar oud, dus grote kans dat er van allerlei geuren en toestanden in geweest zijn voordat wij er in trokken. Na een goede schoonmaakbeurt en dergelijke nergens last van gehad. Als je een huis wilt hebben waar nooit in geleefd is, moet je nieuwbouw kopen.In nieuwbouw heb je die geuren ook.
Ecodor inderdaad!
Alle reacties Link kopieren
quote:Philae2 schreef op 11 januari 2017 @ 21:06:

[...]



In nieuwbouw heb je die geuren ook.Natuurlijk heb je ook in nieuwbouw bepaalde geuren, maar natuurlijk niet de geuren van een huis waar al decennia in geleefd is.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
In ons doorrookte huis rook je de rooklucht na twee jaar nog steeds als de deur van de woonkamer dicht had gezeten. Terwijl we uiteraard alles hadden schoongemaakt en ook hadden geschilderd (meerdere malen, want na twee niet-dekkende lagen muurverf ontdekten we het bestaan van nicotine-afdekmiddel wat je voor het schilderen op de muur kon smeren waar je overheen kunt schilderen zonder dat het geel er doorheen komt ).

Die geur kan erg hardnekkig zijn dus. Ik moet eerlijk zeggen: bij het dagelijks gebruik merkten we er na schoonmaken en schilderen niets meer van, alleen als de woonkamer 's nachts afgesloten was geweest, dan roken we 's ochtends wel dat we in een voormalig rookhuis woonden.
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 11 januari 2017 @ 21:04:

Gewoon, alles fris schoonmaken en schilderen en veel luchten e.d. Toen wij ons huis kochten was het dik 60 jaar oud, dus grote kans dat er van allerlei geuren en toestanden in geweest zijn voordat wij er in trokken. Na een goede schoonmaakbeurt en dergelijke nergens last van gehad. Als je een huis wilt hebben waar nooit in geleefd is, moet je nieuwbouw kopen.Niet vergelijkbaar met penetrante luchten als rook en kattenpis natuurlijk, als er gewoon geleefd is in een huis, met bijbehorende geursporen.
quote:pejeka schreef op 11 januari 2017 @ 21:12:

[...]





Natuurlijk heb je ook in nieuwbouw bepaalde geuren, maar natuurlijk niet de geuren van een huis waar al decennia in geleefd is.Maar dit gaat over kattenurine en rook.
Alle reacties Link kopieren
Dank voor de reacties.

De opmerking over dan maar een nieuwbouwhuis kopen is onzin, ik hoef echt geen huis wat helemaal blinkt en gelijk mijn smaak is. Mijn angst bij dit huis is alleen, gaan we het ooit eruit krijgen? Behang is er niet, allemaal stucwerk en verf, vloeren moeten er nog wel uit.

We hebben zelf ook een kat, die plast gelukkig echt nooit binnen, maar gaat hij niet iets aan territorium afbakenen doen als we de kattenlucht er niet uit zouden krijgen?
quote:moppie0407 schreef op 11 januari 2017 @ 21:51:

We hebben zelf ook een kat, die plast gelukkig echt nooit binnen, maar gaat hij niet iets aan territorium afbakenen doen als we de kattenlucht er niet uit zouden krijgen?

Ik denk dat de kans groot is dat je kat erg gestresst gaat raken en als piesend de boel gaat afbakenen als het huis nog ruikt na verhuizing.



Is het zo'n bijzonder huis?
Alle reacties Link kopieren
quote:-Puss-in-Bootz- schreef op 11 januari 2017 @ 21:59:

[...]



Ik denk dat de kans groot is dat je kat erg gestresst gaat raken en als piesend de boel gaat afbakenen als het huis nog ruikt na verhuizing.



Is het zo'n bijzonder huis?Locatie, ruimte is wel wat we zoeken. Maar anderzijds ook twijfels, waaronder deze..
Ik denk dat je die geur er wel goed uit gaat krijgen. Bij ons is het toen gelukt met heel veel luchtverfrissers. Wij hadden dezelfde angst, maar die bleek nergens voor nodig.



Als het je droomhuis is, ga ervoor en laat je niet tegenhouden door die geur. Na een schilder en schoonmaak beurt en met luchtverfrissers en luchten krijg je die meestal wel goed weg. Ons huis rook eerst ook naar een dierenasiel gemengd met zweet sokken lucht en urine geur. Nu is er gelukkig niets meer van te ruiken
Alle reacties Link kopieren
Brrrr... ik zie het al helemaal voor me.... Hele huis onder de kattenplas en de kans dat er nog meer vlooien dan kattenplas zit, is wel heel erg groot.... Mensen die niet met een in huis plassende kat naar de dierenarts gaat (een kat doet dit met een reden en die is vaak een blaasontsteking en nooit om de baas te pesten), zijn ook vaak heel erg slecht in het ontvlooien. Dus ik zie al een huis vol met vlooien. Voor mijzelf is dit een reden om zo'n huis niet te kopen. (besluit je het wel te doen, dan zou mijn advies zijn om jouw kat heel erg trouw te ontvlooien met een goed en veilig middel, niet iets van de action oid)
Mijn eerste huis stonk naar hond en knoflook. Geweldige combinatie

Was een huurhuis.

De muren en de deurposten waren op hondhoogte bruin en vet. Daar zat de meur in. Verder de knoflooklucht in het behang. Behang afhalen met het stoomapparaat gaf nogal eh.. bijzondere sensatie.

Brrr..



Maar toen het eenmaal echt schoon was en ieder snippertje behang was afgevoerd was het ook vlot klaar.



Jij zei dat er geen behang was in het huis toch? Misschien is er iets waar je de muren mee kunt behandelen voor het verven, een soort primer ofzo?
Alle reacties Link kopieren
quote:moppie0407 schreef op 11 januari 2017 @ 21:51:

Dank voor de reacties.

De opmerking over dan maar een nieuwbouwhuis kopen is onzin, ik hoef echt geen huis wat helemaal blinkt en gelijk mijn smaak is. Mijn angst bij dit huis is alleen, gaan we het ooit eruit krijgen? Behang is er niet, allemaal stucwerk en verf, vloeren moeten er nog wel uit.

We hebben zelf ook een kat, die plast gelukkig echt nooit binnen, maar gaat hij niet iets aan territorium afbakenen doen als we de kattenlucht er niet uit zouden krijgen?Alle vloeren eruit lijkt me nogal een klus, zijn het betonvloeren of houten vloeren? Maar ik zou niet gauw beginnen aan een huis waar alle vloeren aan vernieuwing toe zijn.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
quote:Animal2307 schreef op 11 januari 2017 @ 22:03:

Brrrr... ik zie het al helemaal voor me.... Hele huis onder de kattenplas en de kans dat er nog meer vlooien dan kattenplas zit, is wel heel erg groot.... Mensen die niet met een in huis plassende kat naar de dierenarts gaat (een kat doet dit met een reden en die is vaak een blaasontsteking en nooit om de baas te pesten), zijn ook vaak heel erg slecht in het ontvlooien. Dus ik zie al een huis vol met vlooien. Voor mijzelf is dit een reden om zo'n huis niet te kopen. (besluit je het wel te doen, dan zou mijn advies zijn om jouw kat heel erg trouw te ontvlooien met een goed en veilig middel, niet iets van de action oid)

Och. Dat is een kwestie van het lege huis insprayen met een goede omgevingspray die vlooien, eitjes en larven dood.

En met een kaal huis is dat zo klaar
Alle reacties Link kopieren
Kennissen van mij hebben ooit een laag egaline moeten laten aanbrengen op de betonnen vloer omdat de kattenpis daar helemaal in was gedrongen, door de vloerbedekking heen. Hoop voor je dat dat bij jou niet het geval is.
quote:Animal2307 schreef op 11 januari 2017 @ 22:03:

Mensen die niet met een in huis plassende kat naar de dierenarts gaat (een kat doet dit met een reden en die is vaak een blaasontsteking en nooit om de baas te pesten), zijn ook vaak heel erg slecht in het ontvlooien. Je trekt wel erg snel conclusies. Ik had ooit een kater die heel erg ziek werd terwijl we net midden in de zindelijkheidstraining zaten. Die kat zag de dokter maandenlang dagelijks. Maar hij plaste ook in huis en dat is hij helaas altijd blijven doen
Alle reacties Link kopieren
quote:maxi14 schreef op 11 januari 2017 @ 23:10:

Kennissen van mij hebben ooit een laag egaline moeten laten aanbrengen op de betonnen vloer omdat de kattenpis daar helemaal in was gedrongen, door de vloerbedekking heen. Hoop voor je dat dat bij jou niet het geval is.

Dit, het zit echt al in het beton.



Pejeka, de laminaatvloer en vloerbedekking moet er nog uit.



Dank allen, we hebben alles op een rij gezet en met onze adviseur gesproken, maar we gaan hier niet aan beginnen. Er zijn nog andere gebreken die maken dat we echt teveel moeten gaan doen. We kijken verder
Alle reacties Link kopieren
quote:-Puss-in-Bootz- schreef op 11 januari 2017 @ 22:11:

[...]



Och. Dat is een kwestie van het lege huis insprayen met een goede omgevingspray die vlooien, eitjes en larven dood.

En met een kaal huis is dat zo klaarals dat de oplossing was, was ik er niet zo huiverig voor... Ik las dat TO zelf een kat heeft. Katten kunnen erg slecht tegen de werkzame stof in die spray, dus ik zou er voorzichtig mee zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven