Katten herplaatsen tips

18-03-2017 11:55 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,



Ik zal graag wat tips willen hebben betreft katten herplaatsen aangezien ik via Google niet echt verder kom en ik ook graag een mening wil van mensen die hier ook wel eens mee te maken hebben gehad.



Ik heb nu bijna 4 jaar 2 poezen die ik samen met mijn vorige vriend nam. Die relatie is nu 2 jaar geleden beëindigd.

Het zijn twee hele lieve poezen en zijn heel aanhankelijk.

Nu heb ik al een jaar een nieuwe partner die oom bij mij is ingetrokken en die is allergisch voor katten. Ik ben ook zelfstandig ondernemer en heb een eigen bedrijf en ben daardoor niet vaak thuis. Mijn vorige partner was toen des tijds veel thuis en hadden de katten veel aandacht.

Nu is er bijna niemand thuis en krijgen de poezen weinig aandacht, ik vindt dat ze dat wel verdienen omdat ze zo lief en aanhankelijk zijn en ik merk dat ze dat nodig hebben.

Doordat ik het gevoel heb dat ze bij mij niet meer de juiste aandacht en liefde krijgen en ook doordat mijn vriend allergisch is zou ik ze graag willen herplaatsen naar een huis waar ze alle aandacht en liefde krijgen.

Ik woon op een klein appartement en ze katten mogen nu dus ook al niet in de slaapkamer komen vanwege de allergie van mijn vriend.



Al met al.. zoek ik dus een nieuw warm huisje voor ze en wil ik ze echt niet naar het asiel brengen en vindt het ook niet heel fijn om te op marktplaats te zetten. Weet iemand tips hoe ik een nieuw huisje voor ze kan vinden. Of als je iemand weet dan hoor ik dat graag.



Liefs,

Patricia en poezen vlekkie en tigie
Alle reacties Link kopieren
Via familie/vrienden of weer bekenden van hun? Dat lijkt mij het meest vertrouwd...
Kunnen ze niet naar je ex dan?
Alle reacties Link kopieren
Nee helaas kunnen ze niet meer naar Mn ex, ik heb hem benaderd en hij heeft inmiddels zelf al een kitten genomen
Alle reacties Link kopieren
Ik ken wel iemand die een lieve knuffelkat zoekt voor een gezin met 2 kinderen, maar die willen er maar één. Je wil ze waarschijnlijk bij elkaar houden? En dan zit je nog steeds

met onbekenden via internet, dat voelt misschien ook niet prettig...
Alle reacties Link kopieren
Probeer het op het kattenplaza forum
Alle reacties Link kopieren
Google eens op katten herplaatsing in jouw provincie TO.
Alle reacties Link kopieren
Er zijn ook diverse facebook groepen waar je katten kunt herplaatsen.

Hou er dan wel rekening mee dat je behoorlijk afgebrand gaat worden omdat je de katten herplaatst!

Ik hoop dat je snel een plekje voor je poezels vindt.
Alle reacties Link kopieren
Ja klopt ik had ook bi Google gekeken en bedacht op kattenforums maar ik weet dat die mensen die daarop zitten heel erg kritiek hebben en dat snap ik ook wel alleen is Mn bedoeling echt goed en is t enige wat ik wil dat ze t ergens anders beter hebben dan nu want dat verdienen ze echt. Dus durf niet echt dit bericht op een kattenforum te plaatsen ????
Alle reacties Link kopieren
quote:Lilla schreef op 18 maart 2017 @ 12:14:

Ik ken wel iemand die een lieve knuffelkat zoekt voor een gezin met 2 kinderen, maar die willen er maar één. Je wil ze waarschijnlijk bij elkaar houden? En dan zit je nog steeds

met onbekenden via internet, dat voelt misschien ook niet prettig...Ja ik wil echt dat ze met zn tweeen weg gaan en samen blijven het zijn zusjes en als ze al uit hun vertrouwde omgeving weg gaan wil ik op zn minst dat ze elkaar nog hebben
Alle reacties Link kopieren
quote:Patrice-n schreef op 18 maart 2017 @ 12:48:

[...]





Ja ik wil echt dat ze met zn tweeen weg gaan en samen blijven het zijn zusjes en als ze al uit hun vertrouwde omgeving weg gaan wil ik op zn minst dat ze elkaar nog hebbenja heel begrijpelijk, dat zal voor de katten inderdaad het beste zijn.
Alle reacties Link kopieren
Wat vervelend voor je dat je je poezen weg wil doen. Snap dat het een moeilijke beslissing is.

Ik zou vooral rondvragen bij bekenden zoals al eerder gezegd werd. Wie weet vind je via via een nieuw huis voor ze.

Zelf zocht ik eerst ook een nieuw thuis voor een van mijn 2 poezen. Die plaste steeds binnen en niks hielp. Gelukkig kon ze bij kennissen op de boerderij terecht. En zij heeft daar nu een heel fijn leven. Alle ruimte, lekker naar buiten. En ik kan zo vaak op bezoek als ik wil.

Ik wens je heel veel succes.
Misschien kan iemand je helpen via dit topic? Iemand die een poes zoekt.

Wij willen rond de zomervakantie misschien weer een poes en zou dan best iemand via dit forum willen helpen ipv uit het asiel halen. Misschien zijn er meer mensen die dat willen?



Anders kan je een forum voor poezen proberen of een briefje bij de dierenwinkel?
Alle reacties Link kopieren
quote:Patrice-n schreef op 18 maart 2017 @ 12:46:

Ja klopt ik had ook bi Google gekeken en bedacht op kattenforums maar ik weet dat die mensen die daarop zitten heel erg kritiek hebben en dat snap ik ook wel alleen is Mn bedoeling echt goed en is t enige wat ik wil dat ze t ergens anders beter hebben dan nu want dat verdienen ze echt. Dus durf niet echt dit bericht op een kattenforum te plaatsen ????Een stichting die herplaatsers doet zal toch geen kritiek op je hebben? Deze bv: http://www.snth.nl/index2.html
Alle reacties Link kopieren
quote:Kootsies schreef op 18 maart 2017 @ 14:43:

[...]





Een stichting die herplaatsers doet zal toch geen kritiek op je hebben? Deze bv: http://www.snth.nl/index2.htmlBedankt voor de link! En ik bedoelde eigenlijk ook meer een site voor kattenliefhebbers die hebben ook forums dat bedoelde ik eigenlijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:Appeltje-- schreef op 18 maart 2017 @ 14:24:

Misschien kan iemand je helpen via dit topic? Iemand die een poes zoekt.

Wij willen rond de zomervakantie misschien weer een poes en zou dan best iemand via dit forum willen helpen ipv uit het asiel halen. Misschien zijn er meer mensen die dat willen?



Anders kan je een forum voor poezen proberen of een briefje bij de dierenwinkel?



Ik hoopte ook eigenlijk dat hier iemand bij zit die interesse heeft of iemand kent die een goed thuis kan bieden voor de poezen.

Zijn jullie opzoek naar 1 poes?
Alle reacties Link kopieren
quote:Patrice-n schreef op 18 maart 2017 @ 14:45:

[...]





Bedankt voor de link! En ik bedoelde eigenlijk ook meer een site voor kattenliefhebbers die hebben ook forums dat bedoelde ik eigenlijk.Nog eentje: http://www.beesiez.nl/katten/
quote:Patrice-n schreef op 18 maart 2017 @ 14:47:

[...]





Ik hoopte ook eigenlijk dat hier iemand bij zit die interesse heeft of iemand kent die een goed thuis kan bieden voor de poezen.

Zijn jullie opzoek naar 1 poes?



We weten nog niet zo goed wat we willen. Eind vorig jaar is mijn poes na 21 jaar overleden en op dit moment ben ik nog niet toe aan een andere poes. Het verdriet en gemis is nog te groot om andere katten in huis te halen. Daarom denken we rond de zomervakantie weer katten te nemen, maar dat weten we niet zeker. Het is moeilijk te bepalen wanneer ik het aan kan.

Ik denk dat ik je daarom op korte termijn niet kan helpen. Ik zal wel mijn ogen en oren open houden en aan je denken als iemand weer een kat zoekt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Appeltje-- schreef op 18 maart 2017 @ 15:12:

[...]





We weten nog niet zo goed wat we willen. Eind vorig jaar is mijn poes na 21 jaar overleden en op dit moment ben ik nog niet toe aan een andere poes. Het verdriet en gemis is nog te groot om andere katten in huis te halen. Daarom denken we rond de zomervakantie weer katten te nemen, maar dat weten we niet zeker. Het is moeilijk te bepalen wanneer ik het aan kan.

Ik denk dat ik je daarom op korte termijn niet kan helpen. Ik zal wel mijn ogen en oren open houden en aan je denken als iemand weer een kat zoekt.Ah ja dat zal zeker veel verdriet met zich meebrengen als je kat overlijd en moet je inderdaad ook eerst verwerken en een plekje geven. Bedankt voor het meedenken en veel sterkte
Alle reacties Link kopieren
Snap niet dat jij de katten gehouden hebt als je toch bijna nooit thuis bent, had je ze beter meteen aan ex kunnen gegeven. Vervelende situatie nu. Mag hopen dat je geen nieuwe huisdieren neemt, ook niet als de relatie over gaat.
Alle reacties Link kopieren
Het asiel klinkt zo sneu voor de beestjes, dat weet ik. Maar sinds 2 weken heb ik een andere mening. Ze zijn super lief daar voor katten en van wat ik gezien heb vinden de beestjes daar echt wel snel een nieuw huis. Ook de katten die als koppel weg gaan. Ik ben toevallig 2 keer in korte tijd bij het asiel geweest en de meeste katten van de eerste keer waren er al niet meer.



Er was er ook eentje met een scheve kaak, echt een lieverd. En ondanks zijn kaakje nog heel knap zelfs. Die is dus met mij mee



Denk dus niet te zwaar over het asiel. (maar ik snap wel dat je dat als laatste 'redmiddel' ziet)



Succes met herplaatsen!!
Alle reacties Link kopieren
quote:Appeltje-- schreef op 18 maart 2017 @ 15:12:

[...]





We weten nog niet zo goed wat we willen. Eind vorig jaar is mijn poes na 21 jaar overleden en op dit moment ben ik nog niet toe aan een andere poes. Het verdriet en gemis is nog te groot om andere katten in huis te halen. Daarom denken we rond de zomervakantie weer katten te nemen, maar dat weten we niet zeker. Het is moeilijk te bepalen wanneer ik het aan kan.

Ik denk dat ik je daarom op korte termijn niet kan helpen. Ik zal wel mijn ogen en oren open houden en aan je denken als iemand weer een kat zoekt.

Het is natuurlijk erg dat je je geliefde huisdier moet missen. En dit verdriet had je liever niet willen meemaken. Maar je moet jezelf de vraag stellen "als ik deze kat niet had gehad, had ik dit verdriet nooit gekregen. Maar had je je tijd met die kat willen missen dan?" Waarschijnlijk zul je antwoorden met "nee'.



En daarom moet je verder gaan met je leven. Geef een andere kat de kans, om de leegte op te vullen. Dat is ook minder confronterend in huis. Ik zeg je niet dat het je zal helpen om je verdriet sneller over te doen gaan. Want voor zo'n rouwproces staat toch een bepaalde periode waar je doorheen moet, of je nu wel of geen kat neemt.

Maar het zal een welkome afleiding geven.



Bedenk eens hoe sneu het is. Jouw kat heeft bij jou 21 mogen worden, en deze katten moeten weg zonder dat ze iets verkeerds hebben gedaan. Door een ongelukkige samenloop van omstandigheden waar ze helemaal niets aan kunnen doen. Bij jou hadden ze vast wel oud mogen worden.
Alle reacties Link kopieren
Hoe is het nu? Heb je al een nieuw huis gevonden voor de katten?
Alle reacties Link kopieren
Hallo Appeltje, Lilla en andere forummers die een lieve kat zoeken.



Ik zoek een nieuw thuis voor mijn lieve knuffelkat. Omdat ik slechte dingen heb gelezen over katten aanbieden via marktplaats ben ik aan het googlen gegaan voor tips en zo op dit topic gekomen. De hiergenoemde sites heb ik genoteerd en ga ik proberen.



Ik weet dat dit topic nu niet meer actief is maar ik plaats gewoon een berichtje om te zien of er nog iemand reageerd.



Lilla zoeken die mensen die jij kent nog een kat? Zo ja in welke regio?



Appeltje wat verdrietig dat je kat is overleden. Zo'n beestje verliezen na 21 jaar hakt erin. Ik snap je twijfel over het nemen van een nieuwe kat. Mocht je toch openstaan voor een kat dan is die van mij misschien wat voor je.



Ik zal de situatie kort toelichten. Meer info en foto's kan ik in een privebericht sturen.

Ik heb een super lieve gecastreerde kater. Hij is 8 jaar en een echte knuffelkont. Toen ik hem net nam had ik veel tijd voor hem en kon ik hem alle aandacht geven. Inmiddels is de situatie veranderd en komt het arme beestje flink aandacht tekort. Dit zal ook niet veranderen en ik vind het zo sneu voor hem dat ik hem steeds moet 'afwijzen' als hij om aandacht vraagt en ik hem weer een dag alleen moet laten.



Ik denk dat hij gelukkiger is bij iemand waar hij wel vollop aandacht krijgt. Daarom zoek ik nu naar een passend nieuw baasje voor hem. Hij hoeft zeker niet per direct weg,het gaat mij erom dat hij op een goede plek komt waar hij helemaal happy zal zijn.



Hij is gezond,gechipt en geent. Hij komt graag buiten maar gaat niet ver. Loopt met je mee een blokje om en ligt het liefst uren lang op schoot te kroelen. Hij is super lief en kan ook goed met kinderen. Maar jonge kinderen die continue schreeuwen en achter hem aan rennen ontwijkt hij.



Mocht er hier iemand interesse hebben stuur me dan een pb!
Helaas kan ik je niet helpen, omdat wij zelf ook erg weinig thuis zijn. Wij zijn beide eigenlijk full-time weg. Ik ben bang dat wij ook niet veel tijd en aandacht kunnen bieden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven