Katten verjagen

09-10-2015 13:16 38 berichten
Stap ik net de deur uit, stap ik zo in een vers gelegde kattendrol voor de deur!! Uiteraard hebben we al langer last van katten in de tuin, maar het gaat nu dus echt te ver dus ik wil ze nu echt gaan verjagen.



Ik kwam dit apparaat tegen: http://www.uwtuinendier.c ... top-outdoor-adapter/ZLK9K Iemand hier ervaring mee toevallig? Werkt het echt??
Alle reacties Link kopieren
Ik heb toevallig laatste een artikel gelezen waarin staat dat die dingen de frequentie niet halen die je nodig hebt. Gevolg is dat mensen dat ding dus dag en nacht (kunnen) horen. Geen pretje.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Vrienden van me hebben ook een apparaat dat onder andere ultrasoon geluid gebruikt. Het werkt wel, maar mooi wel dat ik dat geluid kon horen en er last van had. Als dat apparaat tot 500 vierkante meter werkt, dan hebben je buren een probleem als ze katten hebben. Die (katten) zitten dan continu in de geluidsoverlast als ze binnen zitten.
Hm, daar had ik niet zo over nagedacht. Dat is ook weer niet de bedoeling.



Iemand andere tips hoe ik ze kan verjagen?? De hele tuin aanpassen is op dit moment helaas niet haalbaar....
Volgens mij heb je ook wel van die sprays met een geur die katten niet prettig vinden?

Wij hebben in de tuin een stuk met kiezelsteentjes liggen en een of andere buurtkat gebruikt dat altijd als kattenbak, kan me daar ook dood aan ergeren, ik heb alleen geen idee van wie die kat is dus kan geen eigenaar aanspreken.

Heb zelf ook 2 katten maar die komen gewoon niet buiten, dan heeft ook niemand last van ze.
Alle reacties Link kopieren


"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij heeft een kat van nature de drang om zijn drol te begraven, en niet zo maar open en bloot neer te leggen. Ik denk dus ook dat ze het doen om te markeren en niet omdat ze gewoon moeten poepen. Ik zou idd beginnen met bepaalde luchtjes versterken zodat ze iig niet meer de drang hebben om zelf te gaan markeren.
Alle reacties Link kopieren
wij hebben een gelijkaardig apparaatje in de tuin. Al twee jaar.

Na echt van alles en nog wat (katvriendelijk) geprobeerd te hebben.

Niets hielp en onze grote hond vindt katten leuk.

Het is een stadstuin met een muur van anderhalve meter eromheen. De katten lopen wel nog over onze muur maar niet in de tuin/moestuin.

Wij horen het niet (zijn al iets ouder).
not all who wander are lost
Alle reacties Link kopieren
Emmer water over de kat gooien wanneer hij in de tuin komt. Dan zijn ze zo genezen schijnt :-)
Alle reacties Link kopieren
Seriously, je gaat daar toch zeker niet zelf geld aan uitgeven??



En huisdier hoort niet zonder toezicht van de eigenaar buiten te lopen. Waarom dat anno 2015 in Nederland nog steeds is toegestaan met katten is mij een raadsel. Net zoals dat je je hond niet zomaar naar buiten doet zo van, tot straks maar weer.



Het is de verantwoordelijkheid van de eigenaar van het dier, en daar zou ik mijn beklag doen. Stelletje tokkies, die niet fatsoenlijk zorg dragen voor hun dier.
Ja, ik heb ze erop aangesproken, maar er verandert vrij weinig aan. Misschien ben ik te lief, maar ik wil liever gewoon geen katten meer in mijn tuin.



Misschien moet ik er ook gewoon scheit aan hebbn dat die katten er last van hebben als ze binnen zijn. Naar ik weet is er maar 1 buurvrouw met katten (5 stuks!) en die lopen hier dus constant door de tuin heen.
Alle reacties Link kopieren
Ben er wel mee eens dat het niet netjes is om je katten in de tuinen van buren te laten lopen. Die van mij komen alleen op het balkon. Hadden in begin wel neiging om lekker naar buren te lopen over de balustrade maar dat heb ik ze snel afgeleerd door meteen in te grijpen wanneer ik het zag. Nu zijn ze het gewoon gewend.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees mee want hier komen de katten van de buren ook alleen in onze tuin schijten. Zo'n apparaat zou hier nog wel kunnen want grote tuin, maar ik heb supergehoor en zou bang zijn het zelf te horen.



Zouden die korrels echt werken? Want ze doen het hier op het grind en dat is waar we lopen. Tussen de planten heb ik er geen last van zeg maar.
I see said the blind man as he picked up his hammer en saw.
Alle reacties Link kopieren
Ja netjes vind ik dat. Maar helaas is de mentaliteit van de meeste katteneigenaren nog steeds om te huilen en nemen ze niet de verantwoordelijkheid voor hun huisdieren, wat ik enorm kwalijk vind.



Daarbij betalen hondeneigenaren (in sommige steden extreem) veel belasting, worden ze geacht elke drol op te ruimen, ze verplicht te chippen en het liefst nog te steriliseren/castreren, ze niet los te laten lopen op plekken waar het niet is toegestaan en als er een kat wordt aangevallen, heeft de hondeneigenaar het nog gedaan ook!



Ik ben van mening dat dit ook maar eens moet gaan gelden voor andere huisdieren, dus ook de kat.



Katten kunnen er niets aan doen natuurlijk, maar ze veroorzaken gewoon een hoop overlast voor mens en natuur, en horen niet (meer) op straat thuis. Daar is de wereld, en dus ook dit land te dichtbevolkt voor. Daarbij zijn ze met veels te veel, omdat de meesten niet gesteriliseerd/gecastreerd worden.
Alle reacties Link kopieren
Onze buren gooien de poep in de tuin van de mensen van wie ze denken dat de betreffende kat is. Of leggen het voor de deur. Of bij het autoportier.

Toen wij katten kregen flikten ze dat ook bij ons, terwijl die guppies toen nog zo klein waren dat ze de tuin helemaal niet uit konden en nog aan een tuigje zaten ook, laat staan dat ze de enorme drollen draaiden die bij ons over de schutting kwamen. Geen gesprek met ze mogelijk("Want er zat echt een zwarte kat in hun tuin". Tsja, er lopen hier in de buurt wel zes zwarte katten los rond).Toen hebben we onze tuin afgezet met schrikdraad en de boodschap dat die drollen net zo hard weer terug kwamen als ze het nog een keer flikten.

We hadden met alle plezier ons schrikdraad doorgetrokken om hun tuin ook katvrij te maken, maar als je zo begint, zoek het dan zelf maar uit. Onze katten komen de tuin dus niet uit, er komen geen buurtkatten in onze tuin en de buren hebben nog steeds een volgescheten tuin.



Met drollen gaan gooien is dus geen oplossing Maar ik zou toch duidelijk aangeven dat je overlast hebt van die katten en hoe de buuv dat denkt op te lossen. Er zijn vast ook buren die wel dieronvriendelijker methodes willen toepassen.
Alle reacties Link kopieren
De voortuin dus?



Dat is jammer, mijn idee is meer voor achtertuinen, gok ik: Spiegels in de tuin zetten. Groot genoeg voor de kat om zichzelf in te zien. Wel eens op youtube opgezocht, katten en spiegels? Geen idee of het werkt, maar het valt te proberen.



Ik had een ouder iemand in de familie die katten neerschoot die in de tuin kwamen. Dat vind ik te erg.



Verder kom ik tegenwoordig vaker mensen tegen die een 'binnenkat' willen vanwege hun woonomgeving. Katten die veel ruimte nodig hebben zijn meer boerderijkatten en zo veel ruimte hebben de meeste mensen inderdaad niet.
Je bent beter, knapper, leuker, liever en slimmer dan ik. Maak het jezelf niet zo moeilijk, NPS-er.
Wij hebben hier draadjes boven de schutting gespannen. Nu kunnen er geen katten meer in de tuin komen.



Het is een apart systeem, speciaal om katten uit de tuin te houden. Weet niet meer hoe het heet, maar ik ga even zoeken voor je.
Hier helaas ook veel last van katten die gewoon open en bloot op de tegels poepen. Terwijl er genoeg tuinen zijn met grind of beschuttere zanderige plekken. Ik vind het gewoon ontzettend vreemd dat je een kat neemt en die dan zo alleen naar buiten laat terwijl ze gewoon maar overal gaan poepen, door tuinen heen struinen en mijn overbuurvrouw heeft zelfs kattenharen op haar loungeset gevonden toen ze die op een warme zomernacht zonder hoes buiten liet staan.
Ik lees ook mee voor tips.



Hier lopen ook altijd de katten van de buren in de tuin. En dan schijten ze even lekker op ons gazonnetje.

Vond ik nooit zo heel erg maar sinds we een kleine hebben wil ik ook iets om ze uit de tuin te houden. Dat arme jochie kan volgende zomer niet eens fatsoenlijk op het gras spelen met al die kattenstront.



Kattenschrik helpt niet trouwens. Hebben wij al geprobeerd. Het stinkt als de malle dus je wordt er zelf ook niet blij van als je in de tuin zit.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het enorm asociaal en dat gezeur dat een 'kat daar niets aan kan doen' vind ik onnozel. Houd hem dan binnen. Ik heb echt soms de neiging om met opa's buks uit het zolderraam te hangen en die beesten het leven zuur te maken.
"Carpe diem!"
Alle reacties Link kopieren
Vroeger, toen ik zelf nog een ukkepuk was, woonde ik vlak bij een pleintje met andere jonge gezinnen. Elke dag meerdere keren hun bal in de tuin, de kids klommen geregeld bij ons over de schutting. Of belden tientallen (?) keren per dag aan. Nooit een dagje zonder de kids van anderen. Ze poepten nog net niet in onze tuin.

Het is ook overal wat.
Je bent beter, knapper, leuker, liever en slimmer dan ik. Maak het jezelf niet zo moeilijk, NPS-er.
Alle reacties Link kopieren
quote:Anne-Fleur77 schreef op 09 oktober 2015 @ 15:58:

Ik vind het enorm asociaal en dat gezeur dat een 'kat daar niets aan kan doen' vind ik onnozel. Houd hem dan binnen. Ik heb echt soms de neiging om met opa's buks uit het zolderraam te hangen en die beesten het leven zuur te maken.



En kat doet alleen maar wat hij het beste kan. Zichzelf zijn, net als ieder ander dier die niet over de intelligentie beschikt om te bedenken dat het onbeschoft is om zomaar in andermans tuin te plassen en poepen.



En natuurlijk vinden ze het buiten heerlijk omdat het een natuurlijke omgeving voor ze is. Maargoed, dat vinden honden ook. Nu leven honden en katten nou eenmaal al duizenden jaren bij elkaar en ontwikkelden zij zich naar een huisdier. Nu is het alleen aan de mens om ze ook zo te behandelen, wat dus ook betekent dat je je huisdier in bescherming hoort te nemen tegen gevaar (geschoten/vergiftigd/aangereden worden) en uiteraard, zorg te dragen dat zij geen overlast veroorzaken bij je medemens.



En dat, ja die kennis ontbreekt het bij veel mensen. Diegene die wel over die kennis beschikken maar er in hun arrogantie met opzet niets mee doen, zijn gewoon asociaal.
Alle reacties Link kopieren
Weet je zeker dat het van een kat is? Die willen graven.

Kan het ook vos oid zijn?
Ik woon in een vrij stadse omgeving, dus een vos lijkt me vrij onwaarschijnlijk....



Het was echt net voor de deurmat, ik snap ook niet echt waarom daar.... Vind het zelf ook niks voor een kat, hoor, maar ik zou ook niet weten welk dier het andets moet zijn geweest...



Maar het was geen keutel of drol, maar echt zo´n flats, zeg maar.
quote:FashionovaNL schreef op 09 oktober 2015 @ 13:53:

Emmer water over de kat gooien wanneer hij in de tuin komt. Dan zijn ze zo genezen schijnt :-)

Helpt niet. Had laatst de kat van de buren echt goed te pakken (kwam lief kroelen tegen mijn been dus die kan water ging er mooi overheen), maar een uur later zat hij er weer.

Ook dat kattenschrik gestrooid, helpt ook niet. Wij gaan nu de voortuin laten betegelen. Hopelijk is het dan over.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven