katten :waarom altijd overgeven op kleed?

05-09-2014 21:00 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Overal ligt vinyl en mijn katten kiezen altijd het kleed of de stoffen bank.

Wie weet waarom?
Alle reacties Link kopieren
Omdat je geen peperdure gitaren en keyboards hebt staan? :( Daar doen die van mij het op
Alle reacties Link kopieren
Dan kaatst het niet terug in hun snuit :(
WTF?
Alle reacties Link kopieren
Dat vraag ik me nou ook altijd af TO,

ik heb laminaat en echt, dat zou toch een stuk makkelijker opruimen dan dat dat beest telkens maar op het matje kotst (gelukkig zijn het matjes van de IKEA van 60 ct, maar toch)

.
Alle reacties Link kopieren
ik heb iets van een antwoord...!

;(bron ;dieren.vraaglink.nl)



Ik denk dat ze slimmer zijn dan wij denken, of althans : hun feilloze instinct volgen.

Kots maar eens op een stenen of houten (of andere gladde) vloer, of op een kleed. (Of als je niet op commando kunt braken, kun je het ook proberen met een bakje yoghurt ofzo.)

In het eerste geval zit je vermoedelijk onder de troep en de spetters,in het tweede geval valt de schade mee, spreid het minder uit en trekt het ook nog eens lekker in de ondergrond.(en kan het begraven worden dus)

Als het een 'natuurlijke' ondergrond zou zijn, die NIET handmatig schoongehouden moet worden, een volstrekt logische keuze.



Dat het - geheel tegen de natuur in - juist makkelijk van de gladde vloer op te ruimen is en lastig van de ruwe absorberende, is natuurlijk voor dieren een denkslag te ver. Maar in de natuur kun je dergelijke dingen beter op een zachte, absorberende ondergrond doen, dan op een gladde waar het braaksel gewoon blijft liggen en geur blijft afgeven.



Om ongetwijfeld dezelfde reden hebben ze ook voor incidentele plas- en poepongelukjes een voorkeur voor tapijt, bankstel of eventueel een rondzwervende handdoek op kledingstuk. Hun instinct werkt perfect, maar past niet bij onze 'kunstmatige' wereld waar juist de 'verkeerde' ondergrond een goede keuze zou zijn.



Een ruwe, zachte ondergrond zoals een kleed, absorbeert sneller geurtjes, wat voor roofdieren - die zich niet mogen verraden - altijd belangrijk is.
Alle reacties Link kopieren
Over de iPad!
Alle reacties Link kopieren
Dat spettert minder...

Daarom plast een paard ook liever niet op stenen. Niet je eigen benen/poten vies maken, als dit vermijdbaar is.
Die van mij kotst bij voorkeur op de trap.
Alle reacties Link kopieren
klinkt heel logisch miedo,



dat wordt meer begrip opbrengen dus (en extra matjes halen ;) )
Alle reacties Link kopieren
Die van mij doen het vrijwel altijd juist wél op het laminaat. En dat terwijl er overal schapenvachten hebben liggen. *klopt af*
Kattebak bij ons
Alle reacties Link kopieren
Ach ja.. onze hond kotst in de convectorput, ruimt ook heerlijk op (not)
Alle reacties Link kopieren
omdat ze tijdens hun slaapje overvallen werden door de behoefte om te braken?
it's a big club and you ain't in it
Alle reacties Link kopieren
Die van mij kotst vanuit zijn mandje in de krabpaal boven op de kast.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Heel herkenbaar. Er liggen hier vele vierkante meters laminaat maar er wordt altijd gekotst op dat ene kleine deurmatje wat er ligt...
Ik verdenk de mijne ervan dat ze 't gewoon lekker expres doen.

Ik heb in het hele huis parket, behalve in de slaapkamer. Daar ligt beige katoen op de vloer. Nou ja, ik moet zeggen: lag beige, ligt nu beige/bruin gemêleerd. Gaat er binnenkort dus maar uit, ik krijg die vlekken namelijk met geen mogelijkheid meer weg.



Maar, even logisch lijkt mij ook dat het met spetters te maken zal hebben.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sannietje1985 schreef op 05 september 2014 @ 21:17:

klinkt heel logisch miedo,



dat wordt meer begrip opbrengen dus (en extra matjes halen ;) )



Meer begrip haha, geestig!!



Wij zijn verhuisd en nu ligt haast nergens meer vloerbedekking of kleden. Nu kotst ie op zolder op het laminaat, prima dus!
Alle reacties Link kopieren
Mijn kat kotst nooit?? Nou vooruit, 2x sinds ik haar heb (4 jaar)..



Hoe vaak komt het bij jullie voor gemiddeld?
Alle reacties Link kopieren
Oh gelukkig, katten doen het ook

Ik dacht dat alleen mijn hond dat deed

85 vierkante meter laminaat, op een vloerkleed een bank en een bed na...

En de 3 favoriete kotsplekken van de hond zijn.... precies!
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Mijn hond doet dat ook. Ik heb wel eens gelezen dat ze dat doen omdat een kleed qua ondergrond het meest op gras lijkt. Of dat waar is weet ik niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:bam1984 schreef op 05 september 2014 @ 21:58:

Mijn kat kotst nooit?? Nou vooruit, 2x sinds ik haar heb (4 jaar)..



Hoe vaak komt het bij jullie voor gemiddeld?Lucky you! Bij ons denk ik gemiddeld eens per week en dan op vijf plekken
Alle reacties Link kopieren
quote:Lady-Voldemort schreef op 05 september 2014 @ 21:14:

Die van mij kotst bij voorkeur op de trap.Zooo herkenbaar Lady, en dan in de loop zo'n treetje of 5 a 6 meenemen
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
mijn kat heeft weleens een periode (meestal alsie in de rui is).

Maar over het algemeen valt het erg mee.
Die van ons kondigen het altijd netjes aan, zodat ik ze naar buiten kan wieberen. De poes gaat als een idioot jammeren voordat ze gaat kotsen, de kater zie je om zijn bek likken en slikken. Het maakt ze niet uit of ze op de stenen of op het gras kotsen en de enkele keer dat ze in huis kotsen lag het op het laminaat.
Mijne begon een keer in de vensterbank te kokhalzen. Dus ik 'neenee, niet in de vensterbank' en tilde hem er snel van af. En zo kotste hij in het langharige schapenkleed.



Toen ik dat ding naar het bad sleepte om te wassen, bleek er een dooie muis onder te liggen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven