Kattenbak ideeën gezocht

08-07-2013 06:30 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij denken er aan een kat aan te schaffen, hebben er in het verleden ook 2 gehad en missen toch wel hun gezelschap.

Het enige wat ons tegenstaat, is de vaak lelijke kattenbak in huis te hebben staan. Gezien onze huidige huis-indeling zal de kattenbak in de keuken komen te staan en vanuit de woonkamer ook te zien zijn.

Vandaar ideeën gevraagd om er een soort bouwsel omheen te maken zodat het niet zo storend is er naar te kijken. Heb zelf al 2 voorbeelden gevonden maar heb ook graag andermans input.

Alvast dank!
Alle reacties Link kopieren
Wel handig als je even laat weten wat je al gevonden hebt. Ik vind deze wel leuk:



http://www.google.nl/imgr ... rt=0&ndsp=20&tx=137&ty=58
The time is now
Alle reacties Link kopieren
In een kastje kan ook:



http://www.google.nl/imgr ... rt=0&ndsp=20&tx=110&ty=69
The time is now
Alle reacties Link kopieren


Kattenbakkast
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Als ik een loterij win, wordt het deze:

http://www.bijzondermooi.com/Litter-Box ... -1428.html
Waar zit de any-key?
Alle reacties Link kopieren
Vindt je dat niet een beetje vies, de kattenbak in de keuken? Kan hij niet ergens in de gang bijvoorbeeld?
Zeg maar Spijker.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan volgens mij nog geen plaatjes plakken, maar heb er 2 gevonden die op een soort kastje lijken. Zoiets zoek ik dus ook een beetje, liever geen ronde vormen.

Het liefst heb ik dat je het niet als kattenbak herkend.

Die vilten is mooi, maar jee wat een prijs voor een stukkie stof :-)
Alle reacties Link kopieren
Het huis waar we nu wonen is bijzonder koud (slecht geïsoleerd). We moeten dus de deur naar de gang dicht houden om geen kou te verliezen. Het heeft wel mijn voorkeur maar is helaas niet mogelijk.

De keuken is een soort van woonkeuken, de kattenbak kan uit de buurt staan van kook- en eetgebied.
Alle reacties Link kopieren
Wij hadden een heel eenvoudig keukenkastje van de ikea op de grond gezet en een stukje uit de zijkant eruit gezaagd. Werkt goed. Google eens op ikea solutions litter box
Alle reacties Link kopieren
Dit vind ik een mooie oplossing. Ook een kastje, maar een iets kleinere versie dan hiervoor.



http://www.zooplus.nl/sho ... p/gewone_kattenbak/218313



Ook een mooie http://www.zooplus.nl/sho ... sieve_kattenbakken/212215
Alle reacties Link kopieren
Kun je niet proberen de kat te leren zijn behoefte op het toilet te doen? Dan heb je geen kattenbak nodig.
Alle reacties Link kopieren
@Vamviva: daar zitten hele leuke ideeën tussen, vooral degene met geïntegreerd kussen en voerbakjes, superhandig alles ineen.



@voldemort: dat vind ik een beetje een vies idee
Alle reacties Link kopieren
Ik zou denk ik nog eerder een kattenluik in de gangdeur maken dan dat ik een kattenbak in de keuken zou willen, maar ik kan dan ook extreem goed ruiken en zou dat ding dus echt wel ruiken als hij in dezelfde ruimte staat als waar ik eet of kook.

Maar ik weet dat ik beter ruik dan de gemiddelde mens, dus misschien hebben jullie er geen last van.
Zeg maar Spijker.
Alle reacties Link kopieren






Alle reacties Link kopieren
quote:voldemort schreef op 08 juli 2013 @ 07:51:

Kun je niet proberen de kat te leren zijn behoefte op het toilet te doen? Dan heb je geen kattenbak nodig.
Alle reacties Link kopieren
Ook leuk





Ik vind die eerste van Tickel erg mooi! Zoiets zou ik zelf ook wel willen Had er nooit aan gedacht dat ik die lelijke bak ook kan bedekken!
Alle reacties Link kopieren
@Spijk-er: dit is een huurhuis, dus helaas ook geen optie



@Aminah: Maar past niet in 't interieur
Alle reacties Link kopieren
Die van mij stond naast de wc, kan dat bij jou? Of is dat ook aan de verkeerde kant van de gangdeur?

(En blijft de kat dan altijd in de woonkamer/keuken, mag hij in de winter niet naar de rest van het huis?)
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.
Alle reacties Link kopieren
quote:thinkerbell28 schreef op 08 juli 2013 @ 08:28:

@Spijk-er: dit is een huurhuis, dus helaas ook geen optie



@Aminah: Maar past niet in 't interieur





Deze dan



Alle reacties Link kopieren




Oh is net al geplakt.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
Ik heb deze:

Hij kan in heel veel kleuren. Je ziet het misschien niet goed, maar bovenop is een opstaande rand van zo'n 5 cm waardoor een ligplek wordt gecreëerd. Een van mijn katten ligt daar altijd.



quote:Aminah schreef op 08 juli 2013 @ 08:23:

Ook leuk





[afbeelding]De best geïntegreerde kattenbak in het hele rijtje! Stylish verantwoord
Alle reacties Link kopieren
Ook in een huurhuis kun je een kattenluikje maken, dat had ik ook in mijn vorige huurhuis. (nu heb ik geen katten meer).

Kwestie van op een nette manier uitzagen en het stukje wat je eruit haalt goed bewaren. Als je je huis weer uit gaat kun je het stukje weer terug kitten, netjes glad maken en even schilderen....

In de gang lijkt mij ook een betere (frissere) optie dan in de keuken..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven