'Katteneigenaren verantwoordelijk voor schade aan fauna

21-08-2013 08:51 282 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vandaag in de krant weer een groot artikel waarin wordt genoemd dat het een steeds groter probleem wordt dat er, vooral 's nachts, katten buitenlopen en op strooptocht gaan.



Het plan is om alle gemeenten en de provincie te informeren over het probleem en een protocol te gaan opstellen waarin een gedragscode wordt uitgewerkt waarin katteneigenaren zich dienen te houden.



Als een hond bijvoorbeeld een ree wegjaagt, kan de boete voor hondeneigenaren al oplopen tot 600 euro. Waarom voor katteneigenaren niet??



Ik zelf volg regelmatig alle klachtentopics over loslopende katten en ben dan ook van mening dat er verplicht moet worden gechipt en gesteriliseerd. En vooral, zoals tevens in het artikel word vermeldt, katten verplicht binnenhouden 's nachts.



Wat is jullie mening hierover?
It takes a smart brunette, to play a dumb blonde
Alle reacties Link kopieren
Ik erger me meer aan mensen dan aan katten.
Alle reacties Link kopieren
Berg je maar voor de kattenloversmaffia, die vindt dat katten buiten horen te lopen en dat die van hun echt nooit verder gaat dan hun eigen tuin en dus nooit op strooptocht kan gaan of bij de buren in de tuin kan poepen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Ik pak m'n klapstoeltje en de popcorn er alvast bij, veel succes met dit topic



Ik kan mezelf overigens aardig vinden in jouw mening hoor. Gelijke monniken gelijke kappen, zeker m.b.t. die boetes.
I would rather shit in my hands and clap
Alle reacties Link kopieren
Mijn katten zijn juist s nachts buiten.



Maar ik vraag me trouwens af hoe ze een hond/ baasje beboeten als er een ree wordt weggejaagd. Dan moet je daar wel heel toevallig bijstaan.
Alle reacties Link kopieren
quote:himalaya schreef op 21 augustus 2013 @ 08:54:

Berg je maar voor de kattenloversmaffia, die vindt dat katten buiten horen te lopen en dat die van hun echt nooit verder gaat dan hun eigen tuin en dus nooit op strooptocht kan gaan of bij de buren in de tuin kan poepen. Die had ik al verwacht ja
It takes a smart brunette, to play a dumb blonde
Katten gewoon ook overdag binnenhouden. Of aangelijnd.
Alle reacties Link kopieren
Dat er mensen bestaan die vinden dat katten aan een lijn moeten, binnen moeten blijven, of alleen in eigen tuin, is mij pas ter ore gekomen op dit forum. In mijn hele leven altijd katten gehad, en nooit iemand gehoord die klaagde. Ik tel mijn zegeningen, want het is blijkbaar niet vanzelfsprekend (meer).
Alle reacties Link kopieren
Welja. Gelijke monniken gelijke kappen. Doen we dan ook een avondklok voor automobilisten en zingende pubers?
Nee bammetje...dat komt misschien omdat je vaak niet weet van wie de kat is die in je tuin loopt te wroeten....
En daar gaan we weer. Verveel je je TO?
Alle reacties Link kopieren
quote:Bammetjebam schreef op 21 augustus 2013 @ 09:05:

Dat er mensen bestaan die vinden dat katten aan een lijn moeten, binnen moeten blijven, of alleen in eigen tuin, is mij pas ter ore gekomen op dit forum. In mijn hele leven altijd katten gehad, en nooit iemand gehoord die klaagde. Ik tel mijn zegeningen, want het is blijkbaar niet vanzelfsprekend (meer).Is het eigenlijk niet méér bizar dat katten blijkbaar de enige huisdieren zijn die los over straat mogen zwerven? Doe je met andere huisdieren toch ook niet?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
De katten van de buren hebben er nog al een 'pootje' van om tegen de voliere op te springen midden in de nacht. Het heeft me al 10 ruiten gekost en 8 vogels.

We wisten welke katten het waren en van wie dus de buren erop aangesproken en ze hebben via hun eigen verzekering de schade laten lopen en vergoedt.
Alle reacties Link kopieren
quote:clemance schreef op 21 augustus 2013 @ 09:06:

En daar gaan we weer. Verveel je je TO?Jij hebt dus een buitenlopende kat begrijp ik?
It takes a smart brunette, to play a dumb blonde
En die twee katen dan die hier de vuurt onveilig maken? Die zijn van niemand! Sproeiden dagelijks tegen mijn fietstassen, en ik me maar afvragen waarom mijn schuurtje zo naar kattenpis stonk! Een heeft er tegen het doek van de vouwwagen gesproeid toen die stond te luchten! Zodra ik de tuinduur openzet zit er een binnen. Moet er niet aandenken dat ik er een binnensluit als ik weg ga. En verder wordt mijn tuin gebruikt als kattenbak!



Waar kan ik die schade dan verhalen, want die katten zijn van niemand. Komt iemand dan die katten vangen?
quote:vrouwtje89 schreef op 21 augustus 2013 @ 09:10:

[...]





Jij hebt dus een buitenlopende kat begrijp ik?Jij bent een loslopende rel-zoeker begrijp ik?
Hoe weet je dat die katten van niemand zijn sandt? Gemeente al gebeld?
Ja, alle katten zijn vervelende vrij los lopende vogeltjes-moordenaars en alle hondende zijn stinkende blafmachines, laten we alle honden en katten in Nederland maar gewoon verwerken in de babi pangang, dan zijn in ieder geval de chinese restaurants blij. *zucht*
Alle reacties Link kopieren
Persoonlijk mag er best wel wat gedaan worden inderdaad. Honden moeten aangelijnd buiten, hondenbelasting, ontlasting opruimen. Katten mogen alles. Buiten zijn zit in de natuur van het beestje en ze begraven hun poep. Voor honden is het toch ook lekker om buiten te rennen. Zit ook in hun natuur. Snap het verschil niet zo.
Alle reacties Link kopieren
quote:sandt schreef op 21 augustus 2013 @ 09:12:

En die twee katen dan die hier de vuurt onveilig maken? Die zijn van niemand! Sproeiden dagelijks tegen mijn fietstassen, en ik me maar afvragen waarom mijn schuurtje zo naar kattenpis stonk! Een heeft er tegen het doek van de vouwwagen gesproeid toen die stond te luchten! Zodra ik de tuinduur openzet zit er een binnen. Moet er niet aandenken dat ik er in binnensluit als ik weg ga. En verder wordt mijn tuin gebruikt als kattenbak!



Waar kan ik die schade dan verhalen, want die katten zijn van niemand. Komt iemand dan die katten vangen?Tuindeur open zetten, wachten totdat er een binnen komt. Vastpakken, bandje omdoen met je telefoonnummer. Een week wachten. Reageert er niemand. Herhaal de eerste stappen en breng de kat naar het asiel.
Alle reacties Link kopieren
quote:sandt schreef op 21 augustus 2013 @ 09:12:

En die twee katen dan die hier de vuurt onveilig maken? Die zijn van niemand! Sproeiden dagelijks tegen mijn fietstassen, en ik me maar afvragen waarom mijn schuurtje zo naar kattenpis stonk! Een heeft er tegen het doek van de vouwwagen gesproeid toen die stond te luchten! Zodra ik de tuinduur openzet zit er een binnen. Moet er niet aandenken dat ik er een binnensluit als ik weg ga. En verder wordt mijn tuin gebruikt als kattenbak!



Waar kan ik die schade dan verhalen, want die katten zijn van niemand. Komt iemand dan die katten vangen?als ze daadwerkelijk van niemand zijn, ze op laten halen door het asiel...
Alle reacties Link kopieren
quote:vrouwtje89 schreef op 21 augustus 2013 @ 08:51:



Ik zelf volg regelmatig alle klachtentopics over loslopende katten en ben dan ook van mening dat er verplicht moet worden gechipt en gesteriliseerd. En vooral, zoals tevens in het artikel word vermeldt, katten verplicht binnenhouden 's nachts.



Wat is jullie mening hierover?Ik ben het helemaal eens met je! Maar... Hoe graag ik het ook wil, 1 van onze 3 buitenkatten krijgen wij echt niet binnen snachts! Je kan er achteraan rennen, lokken met snoepjes etc. maar dat heeft allemaal geen zin. En voor altijd binnen houden is geen optie. Ook de tuin afzetten is onmogelijk door de grootte en het aantal bomen.. Dus soms kan men er niks aan doen, helaas..
Nou, in mijn woonwijk midden in het centrum van een pitoresk groot dorp lopen geen herten hoor.
Clemance goed idee



Nee ff zonder dollen. Niemand zegt toch dat alle katten vervelend zijn? Maar die die zomaar buiten lopen zijn dat vaak wel.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zelf 5 katten, die 's nachts zeker niet buiten mogen en overdag alleen (in onze aanwezigheid) in de achtertuin kunnen/mogen. Ik doe dat voor hun eigen veiligheid en die van andere dieren. Katten zijn slopers en als 'baasje' moet je daarbij je verantwoordelijkheid nemen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven