Kattenluik wat opent op chip.

16-12-2014 16:23 31 berichten
Vandaag is de tweede Petporte in 5 jaar tijd overleden. De kat komt er niet meer in, het luikje opent niet meer.

Nadat ik de stekker er uit had gehaald (en weer er in had gedaan )deed het luikje helemaal niets meer.



Ik wil dus een nieuw kattenluik dat op een chip werkt, maar het liefst niet meer de Petporte.



Welke hebben jullie en zijn jullie er tevreden over?
Alle reacties Link kopieren
De Petporte die ik ooit had overleed bij de eerste vorst. Gelukkig viel dat binnen de garantie en nog gelukkiger verkocht de dierenwinkel intussen de Sureflap.



Die Sureflap doet het nu al vele jaren. Bovendien is ie voor mij en mijn katten een stuk vriendelijker in het gebruik. Eigenlijk ben ik dus heel blij dat dat oude kreng snel overleed
Ik lees op internet dat de batterij van de Sureflap snel leeg is. Hoe is dat bij jou?
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik oplaadbare batterijen en ik denk dat ze 3-4 maanden meegaan. Als het lampje begint te knipperen als teken dat ze bijna leeg zijn, duurt het ook nog wel een paar weken voor ze echt op zijn.
Alle reacties Link kopieren
Link naar een oud topic waar ik ooit al meer had geschreven
Is de batterij makkelijk te vervangen of moet je eerst allerlei schroeven loshalen?



Thanks voor de link, vanavond even lezen.
Alle reacties Link kopieren
Nee hoor, geen schroeven. Ze zitten onder zo'n afdekklepje, alles geen probleem. Ik ben prima tevreden over dit luik (details in ander topic).
Andere topic gelezen. Ik denk dat ik voor de Sureflap ga.

Past hij in het gat van de PP?



Nog meer mensen met ervaringen?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de sureflap alleen staat deze uit want mijn oudste snapt er niks van.

Tikt met zijn poot tegen het luikje, luikje gaat niet open en dus loopt meneer weer weg haha.

Ik heb ook geen last van andere katten, dus ga er mettertijd wel weer een gewoon luik inzetten denk ik.
Don't know, don't care
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben gewoon één met magneetje, komt geen batterij of stroom aan te pas.

Eerder wel gehad maar die gingen altijd stuk.



Of heb je veel katten in de buurt met magneetje om de nek ?
Ik heb de PetPorte nu zo'n 3-4 jaar, zonder problemen!

Is het niet gewoon dikke pech dat jouwe zo snel kapot gingen?
Geen idee, maar voor die dikke pech vind ik het wel heel veel geld.



Magneetje omhangen gaat niet werken, mijn kat raakt altijd haar bandje kwijt. Een gewoon luik wil ik niet ivm de enorme hoeveelheid katten hier in de buurt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Istar_ schreef op 16 december 2014 @ 16:47:

Andere topic gelezen. Ik denk dat ik voor de Sureflap ga.

Past hij in het gat van de PP?

Ai, het is wel lang geleden en ik ben intussen verhuisd. Ik ga ervanuit dat ie in hetzelfde gat paste, want ik had daar een gat in de muur wat niet zo makkelijk veranderd kon worden.
Hier ook sureflap, erg tevreden over. Batterij gaat lang mee, nog niet zo vaal vervangen in 3 jaar, zeker niet elke 4 maanden.

Onze kat wil ook geen halsbandje, raakt ie kwijt.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook een Sureflap luikje, al drie jaar zeer tevreden. Batterijen vervang ik ongeveer eens per half jaar.

Enige nadeel van het luikje vind ik dat er geen tochtstrips o.i.d. opzitten, dus er komt behoorlijk veel kou doorheen.

Maar verder, prima luikje!
Wegens grote belangstelling ben ik momenteel verminderd beschikbaar. Dit kan tijdelijk zijn.
Ja dat is inderdaad veel geld voor pech. Is de sureflap niet ook ongeveer dezelfde prijs?

Ik heb mijn Petporte trouwens in Duitsland besteld, stuk goedkoper dan hier.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een Sureflap luikje, maar pas 3 maanden in gebruik dus ik kan niet veel zeggen over de duur van de batterijen.

Wel heeft een buurtkat al meermaals geprobeerd binnen te komen en dat lukte uiteraard niet, dus ik ben erg blij met de kattenluik op chip. Mijn kat had wel even tijd nodig om aan het 'klikje' te wennen, maar nu gaat het helemaal goed. Geen tochtprobleem hier trouwens.
Alle reacties Link kopieren
Even uit interesse (wij hebben een 'gewoon' luikje en gelukkig geen last van indringers): die Sureflap leest dus de chip uit van je kat. Bij onze kat is die chip een beetje gaan zwerven: hij zit ergens halverwege de ribben, je kunt m voelen zitten, dus een heel eind van de kop en dus ook van zo'n luik af. Werkt dat dan nog?



(Ik las dat je tot 32 katten op het systeem kunt aansluiten trouwens )
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Ik krijg morgen de Sureflap in huis als het goed is Wat ik las is dat hij ook verdwaalde chips leest, maar of zover verdwaald nog lukt?



Poes staat nu steeds voor een dicht luik. Hoor ik constant tik, tik, tik, staat ze met haar kop tegen het luik te duwen. Ze begrijpt er niets van
Alle reacties Link kopieren
quote:streepjessokken schreef op 17 december 2014 @ 22:33:

Even uit interesse (wij hebben een 'gewoon' luikje en gelukkig geen last van indringers): die Sureflap leest dus de chip uit van je kat. Bij onze kat is die chip een beetje gaan zwerven: hij zit ergens halverwege de ribben, je kunt m voelen zitten, dus een heel eind van de kop en dus ook van zo'n luik af. Werkt dat dan nog?



(Ik las dat je tot 32 katten op het systeem kunt aansluiten trouwens )





Als volgend jaar bij ons de boel verbouwd wordt komt er ook een luik op chip. De DA heeft al even gezocht, bij kat 1 zit de chip na 14 jaar nog keurig in haar nek, bij broer zit ie richting zijn heupen. Volgens de DA zou hij dan met zijn kont eerst moeten . Dus tegen die tijd krijgt deze kat toch maar een nieuwe chip.

Mijn broer had het chipluikje al heel snel kapot, bedrijf gebeld in Engeland en kreeg meteen kosteloos een nieuwe opgestuurd. Ben even kwijt welk merk. Maar misschien een tip voor de forummer (TO?) met een kapot luikje..
Alle reacties Link kopieren
Ik zie net op Zooplus dat het nieuwe Sureflapluikje er wel een stuk geavanceerder uitziet dan het oudere model dat hier in de deur zit, dus ook waarschijnlijk minder last van tocht. Misschien toch maar eens een nieuwe kopen dus.



Bij een van mijn katten was de chip ook verschoven, waarschijnlijk te ver voor het luikje om de chip nog te kunnen lezen want het werkte niet meer. Die toen ook opnieuw laten chippen.
Wegens grote belangstelling ben ik momenteel verminderd beschikbaar. Dit kan tijdelijk zijn.
De kat wil niet door het nieuwe luikje



Ik vind hem minder tochten dan de PP! En een stuk eenvoudiger. Fijn
quote:Istar_ schreef op 19 december 2014 @ 13:48:

De kat wil niet door het nieuwe luikje [afbeelding]



Ik vind hem minder tochten dan de PP! En een stuk eenvoudiger. Fijn

Waarom verbaast dat me niet?



Stelletje eigenzinnige beesten. Ik zit ook zo'n luik te overwegen omdat onze huidige kat een sok is en andere beesten zo naar binnen kunnen sjouwen. Dat was onmogelijk bij onze oude kat, die was heer en meester van de buurt en mepte andere katten genadeloos in elkaar.



Dus nu heb ik incidenteel een zeikende insluiper en zit sok 's nachts achter slot en grendel om meer gezeik te voorkomen.
Met een insluiper zou ik zeker zo'n luik overwegen.



Uiterlijk is er echt weinig anders aan het luik, maar ze zit nog steeds voor de deur te mauwen



En ik doe open
Alle reacties Link kopieren
quote:Istar_ schreef op 19 december 2014 @ 15:01:

Met een insluiper zou ik zeker zo'n luik overwegen.



Uiterlijk is er echt weinig anders aan het luik, maar ze zit nog steeds voor de deur te mauwen



En ik doe open





Oh ik ken dat....watjes zijn we.

maar kun je haar niet lokken met iets heel lekkers? Voor het luikje houden? Probleem is dat ze het niet ruikt waarschijnlijk, als dit zo'n fijn tochtvrij luikje is..

Eh..naar binnen duwen de eerste keer? En meteen belonen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven