Kattenspelletjes en speelgoed: ideeen en tips?

08-03-2011 15:43 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!

Een vraagje: wie heeft er goeie tips voor katten spelletjes of speelgoed? Mijn twee speelse actievelingen hebben inmiddels alle balletjes, laserlampjes, speelgoedmuisjes en speeltjes aan elastiekjes wel weer gezien. En mijn creativiteit laat me momenteel een beetje in de steek. Kattensnoepjesverstoppertje vinden ze geweldig, maar ze mogen ook weer niet te veel uitdijen natuurlijk. Met dekbed en al opgemaakt worden is momenteel ook favoriet. Tsja. Mijn juist geprinte artikelen in zoveel mogelijk stukjes versnipperen en boeken uit de kast gooien ook: ik heb soms het idee dat ze wat baldadig zijn uit verveling. En dat kan ik me eigenlijk wel voorstellen ook. Ik ben dus op zoek naar wat vertier!
Ik heb een soort stokje met een sliert eraan, je moet alleen wel zelf wapperen met dat ding wil je wat actie in de tent.

Verder heb ik kleine balletjes van zacht schuim die ik door het huis heen gooi of als ik dat niet doe, dan slaat ze de balletjes zelf door het huis.
Het gras aan de overkant is niet groen.
Propjes maken van krantenpapier, daar zijn de twee van mij dol op.

Als ik het papier scheur en in elkaar frommel, dan zitten ze al te wachten.
Ik heb een 'massage'apparaat wat op de grond staat. Kattenkruid erin, kat gaat heerlijk knagen op bovenste deel (goed voor tandjes&tandvlees) kan kopjes geven dat ie zichzelf kan kriebelen en kan ook schouders en rug er tegen schuren. Hen t gekocht zodat mijn kat een speeltje had voor als ik er niet ben of als je even wil gekrabbeld worden en hij vindt het fantastisch. Kostte 15euro.
Propjes maken van alufolie en die weggooien

Wattenstokjes (echt heel schattig....)

Zo'n stok met elastiek en muisje onderaan (ook zelf actie ondernemen)

Een kartonnen doos

Afhankelijk van hoe groot ze zijn een lege tissuedoos

Kurk van een fles wijn

Pen/potlood
Wat mijn katje heel leuk vind af en toe is als ik een vierkante afwasteil tot halverwege vul met water, die op de grond zet en er dingen in laat drijven (halve plastic knijpers, lichte plastic speeltjes, een oude tandenborstel). Die gaat ze eruit vissen met haar pootjes.

Verder plastic rietjes, een golfbal en de genoemde dingen.

Het massage-apparaat herkennen ze hier niet als kattenspeeltje.

Deze vinden ze ook heel leuk: http://www.amazon.com/Cat ... lay-Circuit/dp/B001LWRFW2

Gewoon bij de dierenhandel gehaald.
De mijne is nu druk aan het spelen met een wuppie (of hoe heette de variant van 2010!) vind ze erg leuk, Verder blijven de harstiekjes toch echt in trek (komt ze zelfs brengen zodat ik hem weg kan schieten).

propje aluminium (alleen dat ligt dan wel door het hele huis verspreid).

tja daar vermaakt de mijne zich wel mee!

sorry geen nieuwe tips denk ik!

succes
Op een dag word je wakker en besef je dat er geen tijd meer is om te doen wat je altijd al wilde doen. Doe het nu!
Jee wat een reacties al zo snel! Dank

De kartonnen doos ja! Die had ik niet genoemd, maar die is hier ook een groot succes! De aluminiumfolie ga ik ook maar eens halen zo, papierpropjes doen het ook altijd aardig (net als wc-rollen...).

SexNJaZz: wat voor massageapparaat bedoel je precies?

Ik zag dat op een ander topic de site www.catcetera.nl wordt genoemd, en ik keek net naar de braintraining toys. Ik kan me er eigenlijk niet direct zo veel bij voorstellen. Iemand daar ervaring mee?
Mijn kat speelt het liefste met ondergoed. Best gênant als je bezoek hebt en hij komt naar binnen rennen met een string in zijn bek (die trekt hij dus gewoon uit de kast of wasmand).

of hij speelt met een tampon, ook leuk.... Wat hij ook te gek vindt is verfkwasten en make-up kwasten. Daar loopt hij mee rond alsof het een prooi is. Maar echt kattenspeelgoed? Neuh, niet interessant,
Stressed is just desserts spelled backwards
Oh jaaaaa.....mijn make-up kwast!! Ik had een witte kat (helaas is hij nu een half jaar spoorloos) en die had af en toe ineens een heel rood/oranje snoetje. Zo poppig! Hij wist precies waar in de badkamer hij moest zijn! Heb bij de hema toen maar een eigen kwast voor hem gekocht!
Mijn katten vinden van die wuppieachtige balletjes heel erg gaaf. Hoe kleiner, hoe beter .

En 1 van de kat is wild van die kuikens die je nu voor Pasen in veel winkels kunt krijgen.
'I like to have powerful enemies. Makes me feel important.'
Oeh! De bak met water is groot succes! Er staan nu allemaal natte pootjes op mijn keukenvloer, haha.

Wij hebben hier net als de kwast een afwasborstel speciaal voor de katten rondzwerven! En lenzendopjes, flessendopjes, veters.. Paaskuikens klinkt ook als een goed plan!
Een van onze katten vindt het geweldig om af en toe te mogen vechten met ons. Daar trekken we een speciale oude handschoen voor aan (die is alleen voor het vechten, dus geen verwarring) en dan weet ze dat ze die hand mag aanvallen, bijten, trappen enz. Met die hand duwen en trekken we dan een beetje, wordt ze helemaal wild van .

Ze doet ons geen pijn, wij haar ook niet, maar ze mag wel eventjes helemaal los gaan . Maar dan ben je dus zelf ook bezig.
Die van mij is van de AH beesies. Kan-ie lekker mee gooien en doen. En van die schuimrubber oordopjes.

Dat ballenparcour wat schorpioentje29 noemt, daar kijkt die van mij dan weer niet naar om. Maar ik moet ook eerlijk toegeven dat hij bijzonder weinig interessegebieden heeft.
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.
een verstop doos maken met gaatjes erin, of zo'n stoffen rol kopen waar ze in kunnen kruipen een soort van looptunneltje zeg maar. Ken je die?
Doe ze gewoon naar buiten. Dat vinden ze het allerleukste!
Een verstopdoos met gaten, en dan meerdere aan elkaar tapen. Dat is ook wel een mooi project denk ik!

We hebben ook zo'n tunnel, maar die is inmiddels 'saai'. Maar kan vast mooi aan een dozen vastgetaped worden :D

Zo'n ballenparcour zou ik gewoon uit moeten proberen dan, kijken of ze dat iets vinden. Wel pittig duur in aanschaf, dus maar hopen dat ze het wat vinden dan.

Naar buiten zou ik graag voor ze willen, maar ik denk niet dat ik ze dan weer terug zie! Ze zijn erg nieuwsgierig en vriendelijk aangelegd, lopen met de eerste de beste mee vrees ik. En ik ben bang dat ze worden gestelen omdat ze merkkatten zijn. Ik heb mijn hoop gevestigd op een af te schermen tuin in een volgende woning. Gelukkig zijn ze niet al te gericht op buiten, maar misschien komt dat nog.
quote:SeptemberGirl schreef op 08 maart 2011 @ 16:40:

Doe ze gewoon naar buiten. Dat vinden ze het allerleukste!Ja dahaag, dan houden de bejaarden in de aanleunwoningen verderop mijn Maine Coon en Heilige Birmaan X, omdat ze zo lief en mooi zijn!
Stressed is just desserts spelled backwards
quote:SeptemberGirl schreef op 08 maart 2011 @ 16:40:

Doe ze gewoon naar buiten. Dat vinden ze het allerleukste!Juistem!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! En anders; een leeg wc-rolletje; gegarandeerd uren pret.
Een kartonnendoos of boodschappentas doet het hier ook erg goed trouwens
Het gras aan de overkant is niet groen.
Of met de zon + telefoon/horloge op de muren schijnen, wordt ie hier helemaal gek van
Het apparaat wat ik bedoel lag bij de ronde dingen (op de site cat dinges zie boven, staat ie rechtsonder) daar lag ie naast. Forum mobiel dus kan geen plaatje plakken ofzo helaas.

Stok met ding eraan vindt ie ook geweldig maat hij pakt m pas als het 'ding' zich verstopt (achter een deur oid - mijn kat moet het gevoel hebben dat een prooi zich echt verstopt anders vindt ie er niks aan) ik heb niet zo'n speelse kat, die van mij slaapt liever.
Jemig wat een speelse beesten hebben jullie! Mijn kat speelt bijna nooit, hij is super eng als hij speelt want hij doet erg serieus en wordt zelfs kwaad en gaat blazen en grommen, schrikt dan van zichzelf en krabbelt op, rent een meter verderop en gaat daar op zijn kont zitten, neus in de lucht en dan snuift hij. Dat geluid maakt hij altijd als hij boos is. Herkent iemand dit of heeft mijn kat een trauma?
Paperclips, wattenstaafjes, aanstekers, veren (gewone, maar vooral pauwenveren!), pennen, afstandsbestuurbare autootjes, trekpoppetjes, propjes, eikeltjes (liefst met steeltje), gedroogde bladeren, insekten, het muispijltje van mijn laptop, knoflooktenen, waxinelichtjes.... Niets is veilig hier. :-)

Maar de pauwenveer is favoriet.
Sinds kort weer een kat in huis en ik maak me de pis niet lauw om speeltjes voor de kat hoor, ze verzint echt zelf wel een spelletje.

overal ziet ze een geintje in en ik heb laatst zelfs speeltjes weggegooid.

(wcpapier afrollen, errug leuk, plastic van het laminaat.... noooit gezien maar die kat ziet het wel... speelgoed van het kind... die kat vermaakt zich prima!)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven