Kattenvoer

19-03-2017 17:07 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Welk kattenvoer gebruiken jullie en waarom?



Ik gebruik nu anti-tandsteenbrokken maar heb niet het idee dat ze werken....
Smilla.



Voor volwassen katten. Alle smaken die ze hebben wissel ik af.



Omdat mijn kat het er geweldig op doet, ze vindt het erg lekker, haar poep meurt er niet zo van en het is ook nog eens heel betaalbaar.
Alle reacties Link kopieren
Purizon en Orijen brokken. Minder tot geen graan (heeft een kat niet nodig) en veel gedroogd vlees/vis. Onze katten zijn er veel langer door verzadigd en minder dik dan op regulier voer. Ook Hillen etc zijn vooral duur, maar sluiten niet goed aan op behoefte van katten (carnivoor).
Royal Canin sterilised en hairbalcare. Dit eten ze alle 3 erg goed. Ook weleens hills of smilla geprobeerd maar de ene aten ze slecht en de andere kregen ze last van dunne ontlasting.
Ik geef onze 3 katten Optimanova brokjes, is wel wat prijziger maar zit 75% vlees in verwerkt en helemaal geen granen.

Dus geen stinkende drollen meer en ze zitten super in hun vacht, ze eten het heel erg graag.
quote:SanPellegrino schreef op 19 maart 2017 @ 17:20:

Purizon en Orijen brokken. Minder tot geen graan (heeft een kat niet nodig) en veel gedroogd vlees/vis. Onze katten zijn er veel langer door verzadigd en minder dik dan op regulier voer. Ook Hillen etc zijn vooral duur, maar sluiten niet goed aan op behoefte van katten (carnivoor).He San toevallig! Bestel je Purizon bij zooplus? Ik heb daar ook weleens een gratis zakje van gehad en ze waren er ook echt dol op. Was alleen bang dat ze er juist dikker van gingen worden. Maar jij hebt er dus goede ervaringen mee qua gewicht?
Bozita, Mac en gourmet gold afgewisseld, soms wat harde brokjes van porta 21, die groene, graanvrij.
quote:SanPellegrino schreef op 19 maart 2017 @ 17:20:

....katten (carnivoor).



Denk je dat mensen met katten niet weten dat katten carnivoren zijn?

Alle reacties Link kopieren
Ik heb nu de anti-tandsteen van Royal Canin maar daar zit weinig vlees in, wel granen en e-nummers.

Heb nu ook een zak Lily's kitchen bekeken maar die zijn weer niet ani-tandsteen.
Alle reacties Link kopieren
quote:-Puss-in-Bootz- schreef op 19 maart 2017 @ 17:30:

[...]





Denk je dat mensen met katten niet weten dat katten carnivoren zijn?





Als ik zie wat veel mensen hun katten geven, zou je dat haast denken ja. Omdat wij katten hebben met gezondheidsproblemen, hebben wij ons verder verdiept in voer en in de samenstelling van veel merken (ook dure en "gezonde" merken) sluit gewoon niet aan bij de behoefte van een kat. Ook het voer dat wij geadviseerd kregen van de dierenarts. Dat heeft mij nogal verbaasd ja. Door eigen onderzoek te doen, weten wij nu wat wel/niet goed is voor onze katten en is hun gezondheid verbetert.

Overigens doe ik hier ook nog wat goede tips op van merken!
Alle reacties Link kopieren
Aldi voer. Generaties doen het er hier vooralsnog goed op.
quote:wtn schreef op 19 maart 2017 @ 17:39:

Aldi voer. Generaties doen het er hier vooralsnog goed op.





De kat van mijn moeder wordt ook al 16 dit jaar op Aldi. Nog steeds een krasse knar.
Alle reacties Link kopieren
Mijn vier katten eten Royal Canin 'Urinary' en 'hair and skin'
Ik heb de katten lang Biofood gegeven, later Orijen. Dat viel wel in de smaak
Alle reacties Link kopieren
quote:-Puss-in-Bootz- schreef op 19 maart 2017 @ 17:43:

[...]







De kat van mijn moeder wordt ook al 16 dit jaar op Aldi. Nog steeds een krasse knar.Die van mijn ouders blieft alleen Lidl brokken :-)
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
Alle reacties Link kopieren
die van mij krijgen nutrivet
quote:Lillycat schreef op 19 maart 2017 @ 17:37:

Ik heb nu de anti-tandsteen van Royal Canin maar daar zit weinig vlees in, wel granen en e-nummers.

Heb nu ook een zak Lily's kitchen bekeken maar die zijn weer niet ani-tandsteen.Ik denk dat je dat anti-tandsteen idee moet loslaten. Dat gaat een brokje niet oplossen. Sterker nog, al het zetmeel in harde brokjes werkt tandsteen juist in de hand. De enige manier om tandsteen, voor zover mogelijk, te voorkomen is rauw vlees geven dat ze zelf aan stukken moeten scheuren.
quote:-Puss-in-Bootz- schreef op 19 maart 2017 @ 17:43:

[...]







De kat van mijn moeder wordt ook al 16 dit jaar op Aldi. Nog steeds een krasse knar.



Hier nog 3 katten die dolgelukkig worden van Juliet .



En als ze medicatie moeten slikken gooien we er es Whiskas tussendoor.
Vroeger voerde ik altijd Science Plann van Hills. Duur, maar heel goed voer. Daarnaast gaven we vlees van Naturo (1 pakje per dag). Mijn kat deed het er goed op.
Alle reacties Link kopieren
Mijn kat moet helaas op dieet voer van royal canine om blaasgruis af te voeren en te voorkomen. Ik baal er wel van want het is duur en er zit graan in. Maarja wat moet je dan?
Alle reacties Link kopieren
Caracroc, dat is het enige waar Meneer janssen niet allergisch op reageert.
quote:kaatje- schreef op 19 maart 2017 @ 18:01:

Mijn kat moet helaas op dieet voer van royal canine om blaasgruis af te voeren en te voorkomen. Ik baal er wel van want het is duur en er zit graan in. Maarja wat moet je dan?

Ik kan je de Sanabelle Urinary aanraden.



Ik had een paar jaar geleden 2 katten die op RC Urinary zaten. En kat nr3 at ook mee. Ik liep er op leeg.

Toen overstapt op de Sanabelle Urinary (bestellen bij Zooplus) en dat ging jarenlang perfect. Ze vonden het erg lekker en nooit meer klachten gehad.
Alle reacties Link kopieren
quote:schorpioentje28 schreef op 19 maart 2017 @ 17:49:

[...]





Die van mijn ouders blieft alleen Lidl brokken :-)Mijn katten (5) ook, 1 van de katten heeft speciaalvoer voor zijn nieren (urine-stress van Hills is dat volgens mij) maar eet liever het eten van zijn broers als hij de kans krijgt.
Such a beautiful place to be with Friends.
Alle reacties Link kopieren
Mijne krijgen een bakje natvoer verdeeld over 2 maaltijden( afwisselend miamor fijne filets, sheba in saus en macs feinschmecker) en voor ik naar bed ga ieder een handje graanvrije brokjes van porta 21.
Alle reacties Link kopieren
Mijn kater moet ivm blaasgruid antistruviet voer hebben. Wij hebben die van Sanimed en ook poes eet ervanmee. Ze vinden het heerlijk en doen het er goed op al is het wel wat prijzig.



Carnivoor of niet, poes is ook gek op rozijntjes. Die worden regelmatig uit het het bakje van mijn zoontje gestolen
Don't be afraid to fail, be afraid not to try

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven