Kattenvragen en weetjes

30-08-2011 14:08 3003 berichten
Alle reacties Link kopieren
Stel hier je vragen over je poes/kater en misschien kunnen we elkaar helpen en leuke weetjes uitwisselen.



Ik zal alvast aftrappen,



- waarom wilt mijn poes niet meer in haar mooie rotan "holletjesmand" terwijl ze dit eerst heerlijk vond?



- Waarom is mijn poes meteen in de badkamer te vinden zodra de douche aangaat? Ze gaat dan lekker onhandig voor de deur liggen spinnen en gaat geen cm opzij als ik erlangs moet.
Leuk, ik doe mee!



Antwoord op je vragen:

- omdat ze vaak wisselen van lievelingsplekjes;

- omdat ze dol op water is of dol op jouw gezelschap of omdat het een gekke kat is .



Een weetje: wist je dat sommige katten heel veel gekke dingen lekker vinden: zuurkool, groene olijven, aardappelen, tomaten (niet geven) , brood, chips, pasta, enz. En als topper: mijn aardbeiengezichtsmaskertje .
dubbel.
Alle reacties Link kopieren
quote:iris1969 schreef op 30 augustus 2011 @ 14:15:



Een weetje: wist je dat sommige katten de gekste dingen lekker vinden, zoals zuurkool, pasta, aardappelen, groene olijven, brood, chips enz. En als topper: mijn aardbeiengezichtsmasker .Als mijn moeder een appel of aardappelen aan het schillen was, kwam de kat van mijn ouders heel hard aangerend. Dan ging ze met haar pootje op het been van mijn moeder staan en gaf ze kopjes net zolang tot ze een stukje appel of aardappel kreeg. Super lief!
Alle reacties Link kopieren
Heej Iris, harstikke leuk dat je meedoet!

Dat hoopte ik stiekem al.

Van die lielingsplekjes is wel logisch.

Maar als mens is dat soms moeilijk te begrijpen.

Ze trappelde altijd flink in haar holletje.

Hoe kan ze dat gevoel nu vergeten zijn? haha.

Is het een idee om toch maar het kussen uit te wassen?



Gek hoor, dat ze die dingen lusten.

Ik kan wel zoute popcorn toevoegen.

Eerst spelen, dan zuigen en dan proberen door te slikken
Alle reacties Link kopieren
En wat ik me weleens afvraag: iedere dag ververs ik het waterbakje van mijn kat. Toch drinkt ze liever van het (vieze) water dat al een tijd in een potje buiten staat... Is dat vieze regenwater uit een vies bakje nou zoveel lekkerder dan het verse water dat ik haar voorschotel?
Alle reacties Link kopieren
Ik breek ook even in :-)



Ik heb 2 katten. Een van de twee vind het heerlijk om op schoot te komen en te komen sabbelen. Vooral mijn badjas is favoriet. Waarom doet ze dit en is dit slecht om dit toe te laten? Ze doet het overigens alleen als ik hem aan heb.
quote:deborah53 schreef op 30 augustus 2011 @ 14:19:

En wat ik me weleens afvraag: iedere dag ververs ik het waterbakje van mijn kat. Toch drinkt ze liever van het (vieze) water dat al een tijd in een potje buiten staat... Is dat vieze regenwater uit een vies bakje nou zoveel lekkerder dan het verse water dat ik haar voorschotel?Ja sommige katten houden van "rijp" water, bijv. ook uit een bloemenvaas, en sommigen van schoon stromend water (uit de kraan).
quote:Lorelay schreef op 30 augustus 2011 @ 14:21:

Ik breek ook even in :-)



Ik heb 2 katten. Een van de twee vind het heerlijk om op schoot te komen en te komen sabbelen. Vooral mijn badjas is favoriet. Waarom doet ze dit en is dit slecht om dit toe te laten? Ze doet het overigens alleen als ik hem aan heb.Gewoon laten doen (tenzij je het vies vindt). Het is kittengedrag (sabbelen op tepel) en ze voelt zich dan heerlijk geborgen.
quote:Snoet80 schreef op 30 augustus 2011 @ 14:18:

Heej Iris, harstikke leuk dat je meedoet!

Dat hoopte ik stiekem al.

Van die lielingsplekjes is wel logisch.

Maar als mens is dat soms moeilijk te begrijpen.

Ze trappelde altijd flink in haar holletje.

Hoe kan ze dat gevoel nu vergeten zijn? haha.

Is het een idee om toch maar het kussen uit te wassen?



Nee hoor daar zit haar geur lekker in, maar ruik even of ze er misschien op geplast of gekotst heeft, dan weigert ze dit plekje ook.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lorelay schreef op 30 augustus 2011 @ 14:21:

Ik breek ook even in :-)



Ik heb 2 katten. Een van de twee vind het heerlijk om op schoot te komen en te komen sabbelen. Vooral mijn badjas is favoriet. Waarom doet ze dit en is dit slecht om dit toe te laten? Ze doet het overigens alleen als ik hem aan heb.Dat doet mijn kat bij mijn shirtjes als ik ze gedragen heb. En dat is alleen als ik Dove-deo op heb gespoten..
Alle reacties Link kopieren
Mijn kat heeft ook vreemde gewoontes..

Zo hebben wij s'ochtends een heel ritueel.. Als ik aan het make-uppen ben en me haar aan het doen ben ligt de kat in de wasbak en kijkt hoe ik dit allemaal doe en daarna springt ze op mijn schouder. Als ik aan het douchen ben ligt ze ook voor de deur en zodra de douche uitgaat wil ze er ook in, en loopt dan door het water en spint heel hard.

Verder is ze ook gek op pasta, koekjes, toastjes met kruidenboter..
Alle reacties Link kopieren
@Deborah53 haha zo herkenbaar! snap er ook niks van.



Ik vraag mij af waarom mijn poes altijd spullen onder mijn bed verzamelt. Ze sleept van alles naar boven waaronder knuffelaapje van zoon, verfkwast en speelhengeltjes van poes zelf.

En als ze gegeten heeft veegt ze met haar poten tegen het etensbakje aan? Die andere poes van mij kijkt haar dan ook raar aan zo van wat doe jij dan?
Alle reacties Link kopieren
Wel schattig dat sabbelen.

Ik zou het ook gewoon laten als je het niet vies vindt.

Verandering van spijs doet misschien drinken?
Alle reacties Link kopieren
quote:iris1969 schreef op 30 augustus 2011 @ 14:23:

[...]





Ja sommige katten houden van "rijp" water, bijv. ook uit een bloemenvaas, en sommigen van schoon stromend water (uit de kraan).Dan heb ik een grote fan van rijp water thuis zitten haha! Ook likt ze de regendruppels van de tuinstoelen af.
quote:rozencreme schreef op 30 augustus 2011 @ 14:26:

@Deborah53 haha zo herkenbaar! snap er ook niks van.



Ik vraag mij af waarom mijn poes altijd spullen onder mijn bed verzamelt. Ze sleept van alles naar boven waaronder knuffelaapje van zoon, verfkwast en speelhengeltjes van poes zelf.

En als ze gegeten heeft veegt ze met haar poten tegen het etensbakje aan? Die andere poes van mij kijkt haar dan ook raar aan zo van wat doe jij dan?



Wat betreft het eerste: dit is jaagbewaargedrag, maar dat zie je vaker bij grotere katachtige roofdieren.



En het tweede: er gaat een theorie dat ze het voedsel voor later wil bewaren (dus ingraven) en een andere theorie is dat ze hiermee aangeeft dat ze het niet lekker vindt. Het eerste lijkt me logischer, maar ik weet niet of het waar is.



Mijn kater doet het na het water drinken. Gewoon over de vloer, totaal zinloos .
Alle reacties Link kopieren
quote:rozencreme schreef op 30 augustus 2011 @ 14:26:

@Deborah53 haha zo herkenbaar! snap er ook niks van.



Ik vraag mij af waarom mijn poes altijd spullen onder mijn bed verzamelt. Ze sleept van alles naar boven waaronder knuffelaapje van zoon, verfkwast en speelhengeltjes van poes zelf.

En als ze gegeten heeft veegt ze met haar poten tegen het etensbakje aan? Die andere poes van mij kijkt haar dan ook raar aan zo van wat doe jij dan?



Haha, ja ook dit is herkenbaar! Die van mij heeft het vooral als je haar wat zachtvoer hebt gegeven bij haar brokjes. Ze begint netjes te schrapen met één pootje maar uiteindelijk staat ze met twee gestrekte pootjes verwoed op de grond te schrapen. Dat is echt zo'n vreemd/grappig gezicht!



Oh ja, en ze heeft blijkbaar nog mensenkennis ook. Ik had eens een vriendje die zijn schoenen in een hoekje in de kamer zette. Als ik mijn kat een bakje zachtvoer gaf, dan nam ze een grote hap uit die bak, liep doodleuk naar zijn schoenen en at het smakkend op boven zijn schoenen. Was meneer uiteraad niet zo blij mee haha! Heeft ze echt verder nooit bij iemand anders gedaan...
Alle reacties Link kopieren
De mijne houden van sperziebonen. Gaan heel hard miauwen in de hoop dit te krijgen. Ik geef het ze nooit want ik weet niet of het mag (weet iemand dit? Rauwe sperziebonen?). Ze duiken zelfs de prullenbak in voor die kontjes als ik niet oplet



Verder geeft 1 van onze 3 mormels aan wat ze wil. Sleept ze een speeltje naar je toe en miauwt ze, wil ze spelen. Moet de bak verschoond, komt ze je halen. Ze haalt ons zelf om te klikken als een ander iets stouts aan het doen is Geweldige beesten zijn het
Alle reacties Link kopieren
quote:iris1969 schreef op 30 augustus 2011 @ 14:13:

Leuk, ik doe mee!



Antwoord op je vragen:

- omdat ze vaak wisselen van lievelingsplekjes;

- omdat ze dol op water is of dol op jouw gezelschap of omdat het een gekke kat is .



Een weetje: wist je dat sommige katten heel veel gekke dingen lekker vinden: zuurkool, groene olijven, aardappelen, tomaten (niet geven) , brood, chips, pasta, enz. En als topper: mijn aardbeiengezichtsmaskertje .



1 van mijn katten is dol op zuurkool en boerenkool De rookworst en spekjes wil hij niet.

Pasta vindt diezelfde kat ook heerlijk.
'I like to have powerful enemies. Makes me feel important.'
Alle reacties Link kopieren
Waarom gaat mijn kat in elke doos liggen die er staat? Of het nou een grote of een kleine doos is, zelfs een hele kleine schoenendoos waar ze aan alle kanten uitpuilt, hij staat er en zij zit er in.
Goblin King, Goblin King,Wherever you may be take this child of mine far away from me!
quote:Sleutelbos schreef op 30 augustus 2011 @ 14:44:

Waarom gaat mijn kat in elke doos liggen die er staat? Of het nou een grote of een kleine doos is, zelfs een hele kleine schoenendoos waar ze aan alle kanten uitpuilt, hij staat er en zij zit er in.Haha ja precies mijn katten. Een heerlijk schuilplekje.
Alle reacties Link kopieren
quote:iris1969 schreef op 30 augustus 2011 @ 14:33:

En het tweede: er gaat een theorie dat ze het voedsel voor later wil bewaren (dus ingraven) en een andere theorie is dat ze hiermee aangeeft dat ze het niet lekker vindt. Het eerste lijkt me logischer, maar ik weet niet of het waar is.

Mijn kater doet het na het water drinken. Gewoon over de vloer, totaal zinloos .Volgens mij doen katten dit om territorium te claimen. De mijne doet het bij zijn etensbak, bij zijn kattenbak en bij de waterbak om aan te geven dat 't van hem is. De hond stoort zich er totaal niet aan (gelukkig maar, ze delen de waterbak) en dan is de kat altijd een beetje gepikeerd.
Alle reacties Link kopieren
Allebei mijn katten willen elke avond allebei een spuitje water drinken. Ik vul hem en druk hem langzaam leeg in de zijkant van hun mond. Mss omdat 1 van de 2 jaren geleden gedwangvoerd moest worden. En toen zat er natuurlijk alleen maar erg lekker fijngemalen eten in.
Je reactie zegt meer over jou dan over mij....
Alle reacties Link kopieren
quote:iris1969 schreef op 30 augustus 2011 @ 14:24:

[...]





Gewoon laten doen (tenzij je het vies vindt). Het is kittengedrag (sabbelen op tepel) en ze voelt zich dan heerlijk geborgen.



Stiekem geniet ik er zelf ook wel even van, even een knuffelmomentje. Vooral omdat ze eerst heel schuw was.



We hebben zoals ik net al aangaf nog een kat. Deze is doof en geloof dat hij ook een vrij laag IQ heeft, hij is gewoon harstikke dom. Maar ook ontzettend schattig. Moet altijd enorm lachen om een stomme gewoonte van hem. Wel een ranzige, hij vind het nl. heerlijk om in de anus van de poes te wroeten, dan trekt ie z'n koppie weer terug en staat zn bekkie half open. Hilarisch gezicht altijd!



Wel is hij een beetje fors en daar maak ik me wel zorgen om, de andere is juist aan de magere kant. Ïk heb al geprobeerd met voer te minderen, maar als hij trek is gaat hij als een gek miauwen. Omdat ie doof is en zichzelf niet hoort, gaat dit echt keihard. Het is dus lastig om hem minder voer te geven omdat hij dan hysterisch wordt. Iemand tips hiervoor? Bewegen doet hij veel, heel veel, maar blijkbaar niet genoeg.
Alle reacties Link kopieren
En het legen van de waterbak uit de droger: mega intrigerend!



En als je doppinda's aan 't eten bent, wil de één er eentje hebben om mee te spelen. Weggooien en dan haalt hij hem weer op, brengt hem terug, legt hem bij je neer. Net een hond. De ander wil graag de velletjes van de pinda hebben, met soms 1 ontvelde pinda die hij dan opeet.
Je reactie zegt meer over jou dan over mij....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven