Kattenvragen en weetjes

30-08-2011 14:08 3003 berichten
Alle reacties Link kopieren
Stel hier je vragen over je poes/kater en misschien kunnen we elkaar helpen en leuke weetjes uitwisselen.



Ik zal alvast aftrappen,



- waarom wilt mijn poes niet meer in haar mooie rotan "holletjesmand" terwijl ze dit eerst heerlijk vond?



- Waarom is mijn poes meteen in de badkamer te vinden zodra de douche aangaat? Ze gaat dan lekker onhandig voor de deur liggen spinnen en gaat geen cm opzij als ik erlangs moet.
quote:4Ginger schreef op 06 oktober 2012 @ 15:07:

Ik heb echt zo'n vreemde kat. Ze is een gelukkige ontspannen kat met een zachtaardig karakter. Ze spint eigenlijk alleen als ze een kleedje ziet en daarop gaat trappelen. Of heel erg honger heeft en eten krijgt. Dit is allemaal niet zo vreemd, maar het volgende wel: als ze op het fleecekleedje op de bank gaat trappelen, dan begint ze dus heel hard te spinnen -en dan blaast ze 1x-

Ik kan dit echt niet plaatsen omdat ik blazen toch altijd als teken van boosheid/angst heb gezien. Ik heb er niks mee te maken, ik mag haar gewoon aanraken, en als ik aan de andere kant van de kamer zit doet ze het ook. Iemand een idee waar dit vandaan komt?Het kan zijn dat ze iets te opgewonden/gespannen van plezier (in een niet sexuele zin) wordt en dan moet ze even "stoom afblazen".
Alle reacties Link kopieren
Haha! Dat is ook blazen natuurlijk. Zit wat in. Blijf het maar apart vinden.
Alle reacties Link kopieren
ik heb ff een klein probleempje.

ik heb 3 katten, met slaapkamer deur open en dicht ben ik nogal eens wispelturig, maar nu heb ik hem al een tijdje dicht omdat ik geen zin heb in katten die midden in de nacht willen knuffelen of het circuit van zandvoort op bed aan het oefenen zijn (alhoewel het is meer mijn vriend die daar wakker van wordt, ik slaap er meestal doorheen )



echter vannacht heeft 1 van mijn beestjes erg lang aan de deur lopen krabben. ik weet, negeren is het beste maar het werd zo irritant dat ik haar maar binnen heb gelaten. (ja ik weet het, opvoedkundig erg slecht...) mijn dilemma is dus: plantenspuit bij de hand of toch maar de deur weer open? wat zouden jullie doen?
Alle reacties Link kopieren
hoi allemaal,



Zaterdag ga ik een kat halen uit het asiel!! hij laat zich gemakkelijk optillen en blijft dan ook lekker zitten, speelt wel met alles wat beweegt en vooral ook met zijn nageltjes. Ze schatten hem op ongeveer 4 jaar.

Ik realiseer me dat er vast wel wat dingen zullen sneuvelen in huis maar 1 nieuwe leren stoel wil ik graag zo heel mogelijk laten want die was behoorlijk prijzig! Iemand een idee hoe ik dit kan voorkomen, zijn er bepaalde geuren ofzfo die katten absoluut niet aantrekken of een andere tip? In de buurt blijven is natuurlijk 1 ding maar ik kan me best voorstellen dat ik soms even naar boven ga en de kat dan niet continu in de garage wil doen voor die paar minuten.



Hopelijk heeft iemand een wondertip
Phoebe, ik laat de deur gewoon open want ik ben niet consequent genoeg en ik vind het ook gezellig, katten op bed. De plantenspuit of de deur dicht houden heeft alleen maar zin als je het echt heel consequent doet en nooit toegeeft..... Mijn ervaring is dat de kat meestal wint!
Alle reacties Link kopieren
de kant wint alleen als jij dat wilt.

consequent zijn, of de kat er niet mee lastig vallen dat jij wispelturig bent. maak je beslissing en hou je daaraan, dat is voor iedereen duidelijk en de kat went er wel aan als de situatie anders is/wordt. mits die zo blijft.



@ eetstokje, ook voor dit dilemma, consequent zijn. desnoods ook de plantenspuit... t is natuurlijk moeilijk als de kat wel op de bank maar niet op die ene stoel mag.. maar dat kun je een kat heel goed aanleren.
Alle reacties Link kopieren
quote:eetstokje schreef op 11 oktober 2012 @ 20:21:

hoi allemaal,

1 nieuwe leren stoel wil ik graag zo heel mogelijk laten want die was behoorlijk prijzig!

De schade op je leren stoel gaat waarschijnlijk aangebracht worden door enthousiast erop springen en daardoor krassen maken. Volgens mij vinden katten namelijk leer niet fijn als krappaal. Mss kun je proberen die stoel tot `verboden plek´ te maken. Maar mijn ervaring is dat katten niet zo´n boodschap hebben aan verboden plekken. Op zijn best zolang jij erbij bent... Dus als je 'm heel wil houden: geef de stoel weg aan iemand zonder katten nu het nog kan :-)



Onze twee boeven hebben onze mooie nieuwe dure bank COMPLEET vernield. Echt totaal de binnenvoering eruit getrokken en alles. Na maanden tegen een bank aankijken die er echt niet meer uitzag, hebben we een goedkopere Ikea bank met extra (vervangbare) hoes gekocht. En wat denk je: katten kíjken nog niet naar deze bank. Extra hoes zit ligt al twee jaar in de verpakking in de kast.Typisch katten. En toch hou ik van ze!
quote:eetstokje schreef op 11 oktober 2012 @ 20:21:

hoi allemaal,



Zaterdag ga ik een kat halen uit het asiel!! hij laat zich gemakkelijk optillen en blijft dan ook lekker zitten, speelt wel met alles wat beweegt en vooral ook met zijn nageltjes. Ze schatten hem op ongeveer 4 jaar.

Ik realiseer me dat er vast wel wat dingen zullen sneuvelen in huis maar 1 nieuwe leren stoel wil ik graag zo heel mogelijk laten want die was behoorlijk prijzig! Iemand een idee hoe ik dit kan voorkomen, zijn er bepaalde geuren ofzfo die katten absoluut niet aantrekken of een andere tip? In de buurt blijven is natuurlijk 1 ding maar ik kan me best voorstellen dat ik soms even naar boven ga en de kat dan niet continu in de garage wil doen voor die paar minuten.



Hopelijk heeft iemand een wondertip Het valt katten niet uit te leggen dat de ene stoel wel mag en de andere niet, dus kun je het beste die stoel tijdelijk zeer onaantrekkelijk maken zodat ze zelf het kwartje laten vallen. Dat kun je doen door Citroenellaspray op de stoel te spuiten (ze haten die geur) en dubbelzijdig tape op de stoel te plakken (ze haten ook plakkerige dingen aan hun voetjes). Dit ziet er natuurlijk niet uit, maar na een week of 2 zal je kat het snappen en kun je de tape weghalen.
En daarnaast ervoor zorgen dat er aantrekkelijke dingen zijn waar de kat wel aan mag krabben. Mijn katten krabben graag aan een deurmat of stuk vloerbedekking. Je kunt ook een krabplankje tegen de muur bevestigen. Katten krabben ook graag verticaal.
Alle reacties Link kopieren
Dank je wel voor alle reacties!!

Heb zo'n zin in morgen.



Nee ik wil die stoel niet wegdoen haha! Dan weet ik zeker dat vriendlief nu nog van gedachte gaat veranderen en ik geen kat meer mag halen

dosquiridos, wat erg dat jullie bank helemaal is vernield en dat ze de goedkopere bank met rust laten! Dat zul je net zien he!

Ik ga de citroenellaspray zeker proberen, de dubbelzijdige tape daar had ik echt helemaal niet aangedacht..! En ik zal de plantenspuit in de aantocht houden. Ben zo benieuwd hoe hij op zijn manier het huis gaat verkennen en hoe snel hij went aan ons.

Dank jullie wel voor alle reacties!
Bereid je er maar op voor dat er best wat meubels zullen sneuvelen. Dat zal overigens niet zo erg zijn als met die twee van mij (4 maanden oud). Ze zijn echt heel lief, maar soms word ik er een beetje wanhopig van. Hun lijf groeit steeds groter (ruim 2 kilo), hun uithoudingsvermogen ook (geen dolle 10 minuten, maar gerust een uur en dat 3 x per dag), maar in hun hoofd zijn ze nog kitten en ze proberen steeds spannender dingen. Waar ze voorheen een tussenstapje nodig hadden tussen bank en vensterbank, gaan ze nu gewoon als idioten in een keer. Soms springen ze mis, leuk zo met de nageltjes langs mijn fauteuils of de bank. En ik steeds maar roepen 'jongens, kittens slapen 18 uur per dag, ga nou slapen!'
Alle reacties Link kopieren
Even een vraag. Is het normaal katten gedrag wanneer de kat tijdens het kroelen met mij, steeds zijn voorpoot op mijn gezicht wil leggen? Ik vind het zelf behoorlijk vervelend maar vind het lastig corrigeren omdat ik de intentie niet snap. Is dit dominantie oid? Soms doet hij het ook als ik slaap bijvoorbeeld, heb ik ineens een klauw met nagels op mijn ogen. Dat laatste lijkt hij te willen doen om me wakker te maken, meestal is dan bijvoorbeeld het voer op.

Maar ik ben benieuwd of jullie katten dit ook doen.
Doubt kills more dreams than failure ever will
ja
quote:VivaFleur schreef op 13 oktober 2012 @ 00:56:

Even een vraag. Is het normaal katten gedrag wanneer de kat tijdens het kroelen met mij, steeds zijn voorpoot op mijn gezicht wil leggen? Ik vind het zelf behoorlijk vervelend maar vind het lastig corrigeren omdat ik de intentie niet snap. Is dit dominantie oid? Soms doet hij het ook als ik slaap bijvoorbeeld, heb ik ineens een klauw met nagels op mijn ogen. Dat laatste lijkt hij te willen doen om me wakker te maken, meestal is dan bijvoorbeeld het voer op.

Maar ik ben benieuwd of jullie katten dit ook doen.Nee dit is geen dominantie, want katten vertonen geen dominant gedrag richting mensen, al kunnen ze wel soms hun zin willen doordrijven. In jouw geval is het gewoon een vorm van aandacht vragen en is het waarschijnlijk bedoeld om te zorgen dat je verder gaat met aaien (tijdens het kroelen) of inderdaad om je wakker te maken om bijv. te eten of geknuffeld te worden. Het is dus een lief gebaar en als je het niet prettig vindt is het dus belangrijk om hem voorzichtig en liefdevol "af te wijzen" door hem even af te leiden.
Alle reacties Link kopieren
Mijn kat is 2 jaar oud en heb ik uit het asiel gehaald. Toen ik haar net had, zette ik steeds een bakje met brokjes voor d'r neer. Maar al snel begon ze met overgeven als ze net had gegeten en het bakje ging helemaal leeg. Ik ben toen eerst van voeding gewisseld (asiel gebeld welke zij gaven), maar ook bij die voeding hetzelfde verhaal. Ik had dus het idee dat ze zich aan het overeten was. Daarom een doseerapparaat gekocht, waarmee ze netjes de hoeveelheid krijgt die ze hoort te krijgen.



Maar nu wil het geval dat ze de hele dag honger lijkt te hebben. Ze gaat steeds naar het apparaat en probeert brokjes te verkrijgen. Ik kan het niet aanzien, zo zielig vind ik het. Maar geef ik haar eens wat extra's, dan komt het er al gauw weer uit.

Ik heb al wel ontdekt dat het erger is bij stress én dat ze allergisch lijkt te zijn voor kip, want dan braakt ze echt direct. Dus ze krijgt (Whiskas) voeding die geen kipresten bevat (tonijn variant). Een ander merk of soort dat ze binnen houdt, heb ik nog niet ontdekt.



Nu mijn vraag: kan het kwaad dat ze toch nog honger lijkt te hebben? Geeft het dat ze altijd hetzelfde voer krijgt? En komt het vaker voor dat katten steeds maar alles op eten, hoeveel je ook voor schotelt? Want op internet lees ik dat een kat eigenlijk altijd een bakje met brokjes voor handen zou moeten hebben..
quote:livine schreef op 13 oktober 2012 @ 14:33:



Nu mijn vraag: kan het kwaad dat ze toch nog honger lijkt te hebben?

Het lijkt erop dat je kat haar natuurlijke rem bij het eten heeft verloren en dan willen ze de hele dag eten, zelfs als ze geen honger hebben. Dit zie je vaak bij (ex)zwerfkatten die eten wat ze eten kunnen en ook bij huiskatten die veel te dik zijn. Als jouw kat dat ook heeft kun je haar eten blijven geven, maar dan blijft ze toch "honger"-signalen afgeven.



Het kan echter ook zijn dat je kat gewoon net iets meer eten nodig heeft dan ze nu van je krijgt, bijv. omdat ze erg actief is of omdat ze een snelle stofwisseling heeft. In dat geval mag je haar best wat meer eten geven, naar dan alleen als ze niet te dik is.



In het onderstaande schema kun je zien of je kat eventueel te dik is of wellicht nog iets meer mag eten:







Geeft het dat ze altijd hetzelfde voer krijgt?

Nee dat maakt niets uit, want alle bouwstoffen zitten in de brokjes die ze krijgt, al is Whiskas niet het beste merk dat je kunt kiezen. Dan kun je beter bijv. Purina One geven, dat haal je ook bij de supermarkt en is ongeveer even duur.



Er zijn echter katten die echt van afwisseling houden en die stoppen met goed eten als je steeds hetzelfde te eten geeft en bij dat soort katten is het handig gewoon 2 of 3 zakken eten van diverse smaken klaar te hebben staan zodat je kunt afwisselen, maar bij de meeste katten hoeft het dus niet.



En komt het vaker voor dat katten steeds maar alles op eten, hoeveel je ook voor schotelt? Want op internet lees ik dat een kat eigenlijk altijd een bakje met brokjes voor handen zou moeten hebben..

In de natuur eten ze steeds maar een klein beetje (een vogeltje, een muisje enz.) en zo hoort het bij een huiskat ook te gaan. Die katten zet je dus de hele dag een vol bakje voor, zodat ze steeds een paar brokjes kunnen nemen, maar zoals ik hierboven al schreef: bij sommige katten is die natuurlijk rem eraf en die overeten zich, waardoor ze gaan spugen. Mijn ex-zwerfkaters doen dat bijv. ook.



In dit soort gevallen kun je een antischrok voerbakje geven of wat (wal)noten in het bakje doen, dat vertraagt beiden het snelle eten (schrokken) en daardoor wordt de kans op overgeven ook een stuk kleiner. Als je kat lekker actief is of moet afvallen kun je het eten ook door de gang gooien (dan moeten ze er naar op jacht) of in een Activity Ball doen (maar dan moet je wel een slimme kat hebben).



Antischrok voerbak:





Activity Ball:

Alle reacties Link kopieren
Wauw wat een top antwoord, dankjewel! Mijn katje is een ex-zwerfkatje, dus die theorie zou heel goed kunnen kloppen. Ik heb het idee dat mijn katje qua bouw gewoon een goed gewicht heeft, afgaande op jouw plaatje. Ze weegt ook nog ongeveer hetzelfde als toen ik haar uit het asiel haalde. Ik heb een poosje wat meer brokjes gegeven als test, maar dan kwam ze aan. Dus ik denk niet dat het de activiteit is die maakt dat ze meer wil eten.

Prima uitleg dus en nu voelt het ook wat minder naar als ik merk dat ze honger heeft en op zoek gaat naar voer.



En dat Whiskas geen goed merk is weet ik. Heb al diverse merken geprobeerd, maar alles spuugt ze uit. Zelfs de varianten die de dierenwinkels me (gratis!) mee gaven met de vermelding dat ze daar absoluut niet van kon braken, waren er binnen vijf seconden weer uit. Dus daarom hou ik het tot nu toe nog steeds bij Whiskas.
quote:livine schreef op 14 oktober 2012 @ 09:56:

Wauw wat een top antwoord, dankjewel! Mijn katje is een ex-zwerfkatje, dus die theorie zou heel goed kunnen kloppen. Ik heb het idee dat mijn katje qua bouw gewoon een goed gewicht heeft, afgaande op jouw plaatje. Ze weegt ook nog ongeveer hetzelfde als toen ik haar uit het asiel haalde. Ik heb een poosje wat meer brokjes gegeven als test, maar dan kwam ze aan. Dus ik denk niet dat het de activiteit is die maakt dat ze meer wil eten.

Prima uitleg dus en nu voelt het ook wat minder naar als ik merk dat ze honger heeft en op zoek gaat naar voer.



En dat Whiskas geen goed merk is weet ik. Heb al diverse merken geprobeerd, maar alles spuugt ze uit. Zelfs de varianten die de dierenwinkels me (gratis!) mee gaven met de vermelding dat ze daar absoluut niet van kon braken, waren er binnen vijf seconden weer uit. Dus daarom hou ik het tot nu toe nog steeds bij Whiskas.Ik denk dat dit door het schrokken komt en als je dat verhelpt met de oplossingen die ik gaf (de walnoten in haar bakje zijn het goedkoopst als oplossing) en het eten blijft binnen kun je daarna ieder merk geven wat je wilt.
Alle reacties Link kopieren
Hier schrokten onze katten ook toen ze klein waren en toen hebben we 1 dag of een aantal dagen steeds maar nieuwe brokjes neergezet als het bakje leeg was en na een aantal bakjes zaten ze zo vol dat ze vanzelf stopten met eten. En daarna was het schrokken afgelopen. Maar ik weet niet of dat bij ex-zwerfkatten ook zo werkt?
quote:poekie77 schreef op 14 oktober 2012 @ 14:43:

Hier schrokten onze katten ook toen ze klein waren en toen hebben we 1 dag of een aantal dagen steeds maar nieuwe brokjes neergezet als het bakje leeg was en na een aantal bakjes zaten ze zo vol dat ze vanzelf stopten met eten. En daarna was het schrokken afgelopen. Maar ik weet niet of dat bij ex-zwerfkatten ook zo werkt?Nee die blijven dooreten tot ze er ziek van worden, want die hebben geleerd te pakken wat er te pakken is.
Alle reacties Link kopieren
quote:iris1969 schreef op 13 oktober 2012 @ 11:48:

[...]



Nee dit is geen dominantie, want katten vertonen geen dominant gedrag richting mensen, al kunnen ze wel soms hun zin willen doordrijven. In jouw geval is het gewoon een vorm van aandacht vragen en is het waarschijnlijk bedoeld om te zorgen dat je verder gaat met aaien (tijdens het kroelen) of inderdaad om je wakker te maken om bijv. te eten of geknuffeld te worden. Het is dus een lief gebaar en als je het niet prettig vindt is het dus belangrijk om hem voorzichtig en liefdevol "af te wijzen" door hem even af te leiden.



Bedankt voor je antwoord. Wat ik me nog afvraag, doen katten onderling dit ook bij elkaar? Dus de poot op de ander leggen en dan de nagels uit en in trekken?

Voor mij voelt het redelijk intimiderend, maar dat komt ook omdat het een grote kater is (8kg) met grote klauwen . Hij staart me dan met die grote ogen aan. Als ik dan zijn blik beantwoord, brengt hij heel langzaam zijn poot naar mijn wang trekt dan zachtjes zijn nagels in en uit op mijn huid. Goed om te weten dat wel goed bedoeld is.
Doubt kills more dreams than failure ever will
quote:VivaFleur schreef op 15 oktober 2012 @ 22:34:

[...]





Bedankt voor je antwoord. Wat ik me nog afvraag, doen katten onderling dit ook bij elkaar? Dus de poot op de ander leggen en dan de nagels uit en in trekken?



Jazeker, katten "praten" de hele dag met elkaar en dat gaat zelden met hun stem. Mijn katers hebben onderling ook tal van posities, waarin de ene bijv. de poot op de ander legt, of de ene de ander wast enz.



Nagels in en uittrekken is overigens iets uit hun nesttijd en dat wordt trappelen genoemd, dat doen ze bij de moederpoes om melk te stimuleren uit haar tepels en later bij mensen (en andere katten) als ze zich heerlijk op hun gemak voelen. Vaak spinnen ze er ook nog bij.



Voor mij voelt het redelijk intimiderend, maar dat komt ook omdat het een grote kater is (8kg) met grote klauwen . Hij staart me dan met die grote ogen aan.



Ik snap dat dat intimiderend is, maar in tegenstelling tot honden willen katten je dus wel graag aanstaren als ze je vertrouwen. Dat vinden ze dan niet bedreigend. Het is dan de bedoeling dat je terugkijkt en als je dan langzaam met je ogen knippert en hij knippert terug is hij bezig zijn band met jou te versterken.



Als ik dan zijn blik beantwoord, brengt hij heel langzaam zijn poot naar mijn wang trekt dan zachtjes zijn nagels in en uit op mijn huid. Goed om te weten dat wel goed bedoeld is.



Dat is zeker goed bedoeld, want als reactie op jou terugkijken doet hij dus iets heel liefs, namelijk aangeven dat hij geaaid wil worden. Als hij het slecht bedoeld zou hebben zou hij namelijk razendsnel zijn poot uitslaan en een flinke tik met zijn nagels uitdelen, zodat het bloed op je wang staat.
Alle reacties Link kopieren
Even een gedragsvraagje / probleem waar ik jullie raad bij nodig heb.

Wij hebben kat een kat van 3 jaar oud, komt buiten, slaapt binnen, zeer aanhankelijk etc. Een schat van een beestje en waarschijnlijk wat verwend... (ze slaapt bij ons in bed etc)

Nu hebben we sinds een half jaar een hond erbij. Ex zwerver, aan komen lopen, zielig etc. Sinds 6 maandan woont ze bij ons in huis en past zich goed aan.

In het begin joeg de hond de kat op als zij beiden buiten waren. Dat hebben we afgestraft en nu gebeurt dat helemaal niet meer. In huis was er nooit een probleem, het was al duidelijk kat's domein en hond past zich aan. Dit is nu nog zo in 8 van de 10 gevallen.

Echter, kat begint nu steeds meer hond aan te vallen! Ze heeft haar van de week de tuin uit gejaagd en ook binnen valt ze regelmatig aan. Ik grijp steeds is, maar dit lijkt niet te helpen. De hond doet echt niks, dus dat is het niet. Sterker nog, hondje wordt steeds banger van kat. Vanmiddag was het weer raak en nu gaf kat hondje dus echt een lel. Hondje piept, ik troost hondje en negeer kat een poosje. Helpt ook niet. Wat kan ik doen om kat dit gedrag af te leren / te straffen zodat ze wel gaat begrijpen dat dit niet kan??? Ben bang dat op een dag hond een keer iets terug doet en dan is het leed natuurlijk niet te overzien...
Alle reacties Link kopieren
ik vraag me iets af waarvan ik niet weet of er een antwoord op is, maar goed niet geschoten is altijd mis...

mijn homo-kat gaat meestal bij mijn vriend liggen (hij is tenslotte homo ), maar zo nu en komt ie ook bij mij liggen.

ik vraag mij af hoe dat gaat, gaat een kat gewoon maar toevallig ergens liggen of is het een soort voorkeur? en hoe bepaald hij dat dan? misschien denkt ie gewoon 'ik lig al zo vaak tegen hem aan, nu ga ik bij wijze van afwisseling maar es daar liggen'. zou makkelijk zijn, maar dat is natuurlijk vermenselijking van het gedrag van een kat... Iris snap jij hoe dit werkt?
quote:phoebe82 schreef op 16 oktober 2012 @ 10:39:

ik vraag me iets af waarvan ik niet weet of er een antwoord op is, maar goed niet geschoten is altijd mis...

mijn homo-kat gaat meestal bij mijn vriend liggen (hij is tenslotte homo ), maar zo nu en komt ie ook bij mij liggen.

ik vraag mij af hoe dat gaat, gaat een kat gewoon maar toevallig ergens liggen of is het een soort voorkeur? en hoe bepaald hij dat dan? misschien denkt ie gewoon 'ik lig al zo vaak tegen hem aan, nu ga ik bij wijze van afwisseling maar es daar liggen'. zou makkelijk zijn, maar dat is natuurlijk vermenselijking van het gedrag van een kat... Iris snap jij hoe dit werkt?

Wat betreft plekjes: katten hebben hun vaste voorkeurplekjes in huis waar ze graag liggen, maar ze wisselen die plekjes ook graag af. Waar ze dan gaan liggen hangt af van de warmte (de zon die schijnt, de verwarming die aanstaat) en van de mensen die in huis zijn. Katten liggen namelijk ook graag in de buurt van een mensen (voor gezelligheid, voor aaien en voor warmte) dus als die er zijn gaan ze ook vaak daarbij in de buurt liggen.



Wat betreft mensen: ze gaan dan het eerste liggen bij de persoon die hun voorkeur heeft (dat is jouw vriend) en als die er niet is zal jij bij jou gaan liggen. Tenzij je vriend bijv. geen zin in aaien heeft, dan weten ze jou razendsnel te vinden (de opportunisten hahaha). Deze voorkeur is op een bepaald moment gegroeid en verandert daarna nog zelden.



De reden van die voorkeur is verschillend: een echte voorkeur voor geslacht (meestal de vrouw, want die praat hoger, aait zachter en beweegt voorzichtiger, maar er zijn ook katten met een mannenvoorkeur), die voorkeur kan door ervaringen uit het nest komen, maar bijv. ook door (slechte) ervaringen uit het verleden of een voorkeur vanaf het moment dat ze bij jou in huis kwamen, dan is deze voorkeur gebasseerd op de eerste persoon die ze leerden vertrouwen of gebasseerd op degene die ze het meeste zien en die ze eten geeft.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven