Kerst 🎄🎄

10-11-2015 08:38 150 berichten
Ik ben gister de hele middag bezig geweest op zolder, kerst spullen uitzoeken lampjes uit elkaar halen dat is elk jaar weer een bezigheidje. Ik heb de kerst spullen beneden vandaag zet ik alles op. Zijn jullie ook al met kerst bezig? Kerst is mijn favoriete thema 🎄
Alle reacties Link kopieren
quote:Pink-Ink schreef op 10 november 2015 @ 08:56:

Vorige week ben ik nog zonder jas naar mijn werk geweest, ik ben mentaal nog niet toe aan kerst! Eerst maar eens in de Sinterklaasstemming zien te komen...Ook wel jammer idd. Het kerstweer is er totaal nog niet, het mag best wat kouder worden!
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat
Ik ben dol op kerst en ben al bezig met een menu bedenken (ik kook voor de familie dit jaar). Maar de boom en versiering wacht ik nog even mee. Ik zou het op zich graag al doen hoor..maar de Sint komt eerst nog en dat wordt hier ook gevierd met de kleine. Maar zodra die weg is, HOP die boom in huis
Alle reacties Link kopieren
quote:Goede-Fee schreef op 10 november 2015 @ 08:52:

Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik elk jaar een stukje ga rijden omdat er een dorp dichtbij is die in de tuinen en op de huizen helemaal losgaan. Dat vind ik wel erg leuk om te zien en roept kerst op bij mij.



Maar verder heb ik er niks mee al die spullen in mijn eigen huis.



Hahahahahaa, ik ook. Leuk altijd. Maar afgelopen jaar was het veel en veel minder dan voorgaande jaren.



Ik heb vorig jaar niets gedaan aan kerst, had geen energie om alles tevoorschijn te halen. Ik denk dit jaar ook niet, ik zie wel. Vind het enig bij andere.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:Jetty1969 schreef op 10 november 2015 @ 08:57:

Ik heb echt een hekel aan kerst, de versieringen zijn wel leuk maar sinds het overlijden van mijn moeder is onze familie nogal verdeeld. Ik zit dus ook niet meer te wachten op al die verplichtingen en kijk er eigenlijk tegenop. Ben blij als die verplichtingen weer achter de rug zijn.Je kan toch gewoon niet naar al die verplichtingen gaan? Trek je eigen plan!
quote:Monatala schreef op 10 november 2015 @ 08:56:

[...]





Regionale verordering van manlief :(Ow dan gewoon eerder opzetten joh!
Pas na Sinterklaas komt alles in huis (op mijn kerstservies na, dat staat het hele jaar in de kast uitgestald). Na Sinterklaas gaan we naar ikea om een boom uit te zoeken. Altijd een heel gedoe, man pakt een boom en houdt hem recht. Ik kijk vanaf een afstand en hij draait hem rond optuigen doe ik met dochter samen, heerlijk!! Ik hou heel erg van de kerstsfeer en alle spulletjes, maar vind wel dat het pas na Sinterklaas mag. En anders zou ik met kerst al die meuk in huis ook wel al weer zat zijn.

Dit jaar gaan we voor rood/zilver/zwart in de boom. Jaren hiervoor waren het sneeuwpopjes, peperkoekmannetjes, kerstmannetjes en sneeuwvlokken. Ik ben daar wel klaar mee nu. Zilver en zwart had ik nog liggen (had zilver/lichtgroen en paars/zwart) en rood nu gekocht. Kan genoeg kanten op qua kleur inmiddels
Alle reacties Link kopieren
Ik stuur altijd het weekend na sinterklaas man naar de schuur om de boom en bakken met zooi te halen en dan zet ik het op.

Heb al jaren bruin met goud en brons maar ook nog een doos met blauw en zilver liggen.

Weet nog niet wat ik doe.



En wat betreft het weer,van mij mag het tropisch zijn met kerst maar dat wordt het net zo min als een witte kerst denk ik.



En verder denk ik net als Jetty zo over de verplichtingen. Ik snap niet dat er met kerst perse samen gekomen moet worden en de rest van het jaar niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik roep al een paar jaar dat ik nu echt een paar kerstdingen ga kopen, maar elke jaar doe ik het niet. Ik vind het eigenlijk te veel gedoe al dat versieren en waarschijnlijk blijft het staan tot februari omdat we/ik te lui ben om het op te ruimen (verjaardagsvlaggetjes hangen namelijk ook altijd een maand). Daarnaast het staat misschien 3 weken in huis en de rest van het jaar staat het toch in de weg op zolder.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Jaa ik begin ook vanavond. De kerstboom staat al en nu nog het versieren. De hele maand elke dag iets doen vind ik altijd leuk. Wij hebben nog geen kinderen dus sinterklaas slaan we over.



Je mag trouwens je kerstboom zetten wanneer jij dat wilt. We wonen gelukkig in Nederland en worden niet onderdrukt
Alle reacties Link kopieren
Voor mij is kerst midwinter, dus de versieringen/lichtjes dienen om de donkerste tijd van het jaar te overbruggen. Daar hangt voor mij dus ook geen datum aan qua na andere feestdagen die ik zelf uberhaupt niet vier. Aan st. Maarten wordt in deze regio niet eens gedaan, dus die tel ik sowieso niet mee.



Heb vorige week 2 mini kerstboompjes (echte) gekocht die nu bij mijn voordeur staan met verlichting op zonne-energie er in. Die branden dus 's avonds al. Denk dat ik van de week m'n verlichting ook al in m'n grotere spar buiten hang en het tegen 't eind van de maand zet ik binnen ook de boom.
Shoot first, ask questions later!
quote:dolfje schreef op 10 november 2015 @ 09:05:

Ik stuur altijd het weekend na sinterklaas man naar de schuur om de boom en bakken met zooi te halen en dan zet ik het op.

Heb al jaren bruin met goud en brons maar ook nog een doos met blauw en zilver liggen.

Weet nog niet wat ik doe.



En wat betreft het weer,van mij mag het tropisch zijn met kerst maar dat wordt het net zo min als een witte kerst denk ik.



En verder denk ik net als Jetty zo over de verplichtingen. Ik snap niet dat er met kerst perse samen gekomen moet worden en de rest van het jaar niet.dat hoeft toch ook helemaal niet? Je zegt zelf toe aan die verplichtingen. Nee is ook een antwoord
Die van mij wordt roze wit 😂 met veel foute versiersels als herten, elfen en gebakspuntjes.



Wel pas na Sinterklaas.
quote:Desperate_Housewive schreef op 10 november 2015 @ 09:02:

Pas na Sinterklaas komt alles in huis (op mijn kerstservies na, dat staat het hele jaar in de kast uitgestald). Na Sinterklaas gaan we naar ikea om een boom uit te zoeken. Altijd een heel gedoe, man pakt een boom en houdt hem recht. Ik kijk vanaf een afstand en hij draait hem rond optuigen doe ik met dochter samen, heerlijk!! Ik hou heel erg van de kerstsfeer en alle spulletjes, maar vind wel dat het pas na Sinterklaas mag. En anders zou ik met kerst al die meuk in huis ook wel al weer zat zijn.

Dit jaar gaan we voor rood/zilver/zwart in de boom. Jaren hiervoor waren het sneeuwpopjes, peperkoekmannetjes, kerstmannetjes en sneeuwvlokken. Ik ben daar wel klaar mee nu. Zilver en zwart had ik nog liggen (had zilver/lichtgroen en paars/zwart) en rood nu gekocht. Kan genoeg kanten op qua kleur inmiddels Wat leuk ja ik heb ook veel kleuren ballen ik ga voor de bruin goud combi dit jaar.
Alle reacties Link kopieren
quote:Desperate_Housewive schreef op 10 november 2015 @ 09:02:

Pas na Sinterklaas komt alles in huis (op mijn kerstservies na, dat staat het hele jaar in de kast uitgestald). Na Sinterklaas gaan we naar ikea om een boom uit te zoeken. Altijd een heel gedoe, man pakt een boom en houdt hem recht. Ik kijk vanaf een afstand en hij draait hem rond optuigen doe ik met dochter samen, heerlijk!! Ik hou heel erg van de kerstsfeer en alle spulletjes, maar vind wel dat het pas na Sinterklaas mag. En anders zou ik met kerst al die meuk in huis ook wel al weer zat zijn.

Dit jaar gaan we voor rood/zilver/zwart in de boom. Jaren hiervoor waren het sneeuwpopjes, peperkoekmannetjes, kerstmannetjes en sneeuwvlokken. Ik ben daar wel klaar mee nu. Zilver en zwart had ik nog liggen (had zilver/lichtgroen en paars/zwart) en rood nu gekocht. Kan genoeg kanten op qua kleur inmiddels Oh had jij vorig jaar niet zo`n enige jelly beans boom/takken? Kan de foto nog zo voor de geest halen.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
Ik ben er totaal nog niet mee bezig. Doordat ik Sinterklaas, kerst en oud en nieuw associeer met koud, nat, grauw en donker, vind ik er helemaal niks aan. Laat voor mij de lente maar weer komen.



Wel hebben we een perfecte plek in huis voor een kerstboom waar hij prachtig staat, dus na 5 december vind ik het wel leuk om daar zo snel mogelijk een boom neer te zetten. En verder wat versieringen omdat de kinderen het zo leuk vinden, maar verder hoeft het voor mij niet.
Alle reacties Link kopieren
ik heb kleine kinderen, waarvan er 1 zeker nog vol in het geloof is.

Dus wij vieren eerst sinterklaas, en op 6 december transformeer ik het huis in kerstsferen. Heerlijk, ik kan er nu al naar uikijken!
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Alle reacties Link kopieren
Gewoonlijk ben ik niet bezig met kerst tot een week ervoor en dan ontdek ik dat ik veel te laat ben om me op te geven als vrijwilliger e.d., maar ik begin het te leren....vorige week was ik zelfs bezig met nieuwjaar! Ik heb een kaartje gekocht voor een nieuwjaarfeest, nu niet vergeten om iets voor kerst te regelen:-)
respecteer de overtuigingen van een ander
quote:Luxaflex schreef op 10 november 2015 @ 09:10:

Die van mij wordt roze wit 😂 met veel foute versiersels als herten, elfen en gebakspuntjes.



Wel pas na Sinterklaas.Leuk!!! Hier kan de boom opzetten ook niet veel eerder. Een echte zonder kluit is nu nog nergens te koop en overleeft dan ook niet tot kerst
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat ook zo leuk, boom uitzoeken, opzetten en dan nog alles erin hangen. Vervolgens de kamer met slingers en lampjes maar wel alles in goud en bruin. En elk jaar koop ik nog wat extra's erbij.

Vorig jaar hebben we Kerst heel bescheiden gevierd, een klein boompje en wat lampjes, ballen en slingers en verder niets. Ik zat toen midden in mijn chemo periode en voelde me niet lekker. Het afgelopen jaar de afsluitende chemo's, borstamputatie i.c.m. okselkliertoilet en aansluitend bestralingen. Over een paar weken heb ik de 1e controle foto en als die goed is, nou dan ga ik toch echt flink uitpakken..... hele grote boom tot aan het plafond en nieuwe ballen, slingers en lampjes kopen. En nog een mooie kandelaar erbij.



De familiaire verplichtingen beperken we tot 1 dag, 1e Kerstdag en de rest is voor ons.
Enjoy the little things in life
Wij hebben echt een allegaartje in de boom. En dan geen dingen met sentimentele waarde, maar doorsnee ballen en hangers in verschillende stijlen en ook dingen die door de kinderen zijn geknutseld. Ik zou dit jaar wel eens een strakke boom willen hebben in twee kleuren. Misschien kan ik de boom dan ook langer verdragen, want omdat hij zo druk is, ben ik hem heel snel zat.
quote:Mylene_Valerie schreef op 10 november 2015 @ 09:13:

[...]





Oh had jij vorig jaar niet zo`n enige jelly beans boom/takken? Kan de foto nog zo voor de geest halen.Dat waren de paastakken is wel leuk idee voor de kerstboom ook haha!
Alle reacties Link kopieren
quote:Desperate_Housewive schreef op 10 november 2015 @ 09:10:

[...]

dat hoeft toch ook helemaal niet? Je zegt zelf toe aan die verplichtingen. Nee is ook een antwoord



Ja dat weet ik maar om de een of andere reden lukt me dat met kerst niet echt. En het is ook niet dat ik niks wil doen,wil best naar schoonouders (of zij hier)maar dan op de dag dat zwager en vrouw met de kinderen er niet zijn. Als ze er wel zijn zitten man en ik er voor spek en bonen bij. Dat is mijn gevoel,man heeft er niet zo'n last van maar die vind alles best.

En mijn familie is helemaal een toneelstuk. Een grote klucht van schijnheiligheid.

Maar ik heb dit jaar nog niemand gehoord dus moet nog niet gaan stressen
Alle reacties Link kopieren
Leuk ikke46, je hebt het verdiend!
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat
Alle reacties Link kopieren
quote:Luxaflex schreef op 10 november 2015 @ 09:10:

Die van mij wordt roze wit 😂 met veel foute versiersels als herten, elfen en gebakspuntjes.



Wel pas na Sinterklaas.Haha, leuk! Bij mij is het maar net hoe mijn pet staat. Het ene jaar plemp ik hem vol met alle kleuren van de regenboog, cupcakes, rendieren en noem maar op, het andere jaar hartstikke naturel met hout, wit en ongekleurd glas. Elk jaar weer een verrassing hoe ik me op 6 december voel (dan tuigen we hem op)
Alle reacties Link kopieren
Dat geloof ik Ikke46!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven