Kerst 🎄🎄

10-11-2015 08:38 150 berichten
Ik ben gister de hele middag bezig geweest op zolder, kerst spullen uitzoeken lampjes uit elkaar halen dat is elk jaar weer een bezigheidje. Ik heb de kerst spullen beneden vandaag zet ik alles op. Zijn jullie ook al met kerst bezig? Kerst is mijn favoriete thema 🎄
Alle reacties Link kopieren
En natuurlijk heb ik ook al mijn kerstoutfit bedacht en in huis

En een hele verzameling mooie clutches om uit te kiezen.

En natuurlijk een schone joggingbroek voor de dagen dat we thuis zijn
Alle reacties Link kopieren
Traditie is dat in en om het huis in de complete wintersferen is voor het eerste advent.

Sinterklaas werd altijd in die sfeer gevierd, tussen de lampjes/kaarsjes etc.



Nooit commentaar of problemen gehad van zoonlief. Die vond het ook gezellig.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Kerstmuziek heerlijk ik kijk er weer naar uit.
Alle reacties Link kopieren
Meestal als ik de geest krijg begin ik, maar met de glitters wacht ik altijd zo lang mogelijk, anders vind ik ze met de kerst niet leuk meer.



Er staan wat grachtenpandjes op de vensterbank en voor de deur heb ik de cypres uitgedost met ledlichtjes. Af en toe doe ik een windlichtje aan.



Gisteren gaan kijken bij het tuincentrum maar eenmaal daar viel het wat tegen. Er waren geen babydennetjes en de kunstkerstbomen stonden zó donker opgesteld dat ik ze niet goed kon beoordelen. Je wil toch details kunnen zien. Toen had ik eigenlijk geen zin meer. Misschien was het ook te veel, te overweldigend.



Gamma had wel een paar tafels ingericht met kerstspullen, lekker rustig en daar heb ik wat mooie sneeuwballen meegenomen met glinsterlovertjes. Wel in de verpakking laten zitten thuis.







En oh ja ik heb een etagière gekocht bij Action voor de hapjes (gewone ronde porceleinen met drie etages) en gisteren nog een platte glazen presenteerschaal op een voet om een kerststuk in te maken.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
quote:Telegraaf 10 november 2015 :

Het feest is afgelopen



Terwijl de zwartepietendiscussie nog altijd gaande is, doet koffieketen Starbucks voorzichtig met kerstsymbolen op de bekertjes. Als we lezer Gertjan Bolweg mogen geloven is het, als we zo doorgaan, binnen afzienbare tijd gedaan met alle feestdagen. Na het sinterklaasfeest, sneuvelt Sint-Maarten, dan het kerstfeest en daarmee ook Driekoningen. Een kijkje in de toekomst.

Gertjan Bolweg uit Alkmaar schetst Nederland in 2025:

"Sint-Maarten is sinds 11 November 2017 verboden. Dit omdat stadswachten en toezichthouders geen zin meer hadden om bij elk kind met lampion mee te lopen om te controleren of er geen snoepgoed bij de voordeur werd uitgedeeld. Dit verbod was door de tandartsenvereniging met succes door de Tweede en later de Eerste kamer geloodst.

Het is reeds al weer 5 jaar geleden dat we het sinterklaasfeest voor het laatst hebben gevierd. Nadat de Arbo dienst Sinterklaas een boete en een verbod voor het vieren van het Sinterklaasfeest voor 10 jaar heeft gegeven i.v.m. het overtreden van 36-urige werkweek voor een gepensioneerde. Gelukkig bleef het daarbij.

Het kerstfeest hebben we 2 jaar geleden helaas voor het laatst gevierd. Nadat alle levende kerststallen werden verboden vanwege klachten van de dierenbescherming en kerstverlichting zorgde voor een te grote afname van schone elektriciteit. Helaas konden de windmolenparken voor de kust deze vraag niet meer aan.

Driekoningen werd daardoor ook niet meer van belang, dus de discussie over de zwarte koning bleef ons gelukkig bespaard. Nu nog de paashaas."



Hoe ziet u de toekomst? Met of zonder feestelijkheden?
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Ik vind de kerst zo leuk, vooral de boom optuigen en zo! Helaas is het nog te warm buiten waardoor de sfeer niet echt te voelen is. Kou hoort bij Kerst vind ik.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook gek op kerst! Ik denk dat ik hem al vroeg ga zetten. Vroeger principieel na 5 december, maar door dat zwarte Pieten gedoe heb ik geen zin meer om dat feest in ere te houden. Dus wie weet al eerder dit jaar.

een mens moet wat in die donkere kleurloze tijden, wat december meestal is.
Alle reacties Link kopieren
Ik zag net in de binnenstad 2 nieuwe pop-up winkels, waarvan er 1 heel erg groot is, vol met kerstspullen...dat wordt moeilijk kiezen
Alle reacties Link kopieren
Waarom maken mensen zich druk over het feit wanneer er versiert wordt?

Er is al genoeg ellende op de wereld. Als mensen hun huis versieren voor st. maarten/sinterklaas moeten ze zelf weten.

Ik heb me er nog nooit druk om gemaakt.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij staat er nog niks, ik doe dat na Sinterklaas.
Verschrikkelijk zeg om nu al tegen die kerstmeuk aan te moeten kijken. Ik ben altijd blij dat ik het na twee weken in de dozen kan mikken...
Alle reacties Link kopieren
Ik was van de week in een tuincentrum maar heb de "sfeerafdeling" zoals ze dat noemen nog even overgeslagen. Vind dat te vroeg nu.



Aan sinterklaas doen wij niet maar ik vind 2/3 weken het huis versierd hebben lang genoeg.
Alle reacties Link kopieren
Waarschijnlijk ga ik dit jaar voor t eerst een grotere boom kopen en kijken of we (bijna) alle (schoon)ouders en zus+aanhang uit kunnen nodigen op 1 dag, schoonouders zijn gescheiden en met mijn eigen fam altijd 1 kerstdag bij mijn ouders gehad.

Eerst maar eens kijken wat voor dienst mijn moeder heeft en of +schoonmoeder morgen een niet al te nare uitslag krijgt van een long onderzoek en daar tegen die tijd behoefte aan heeft.

Ben blij dat ik weer positiever tegen kerst aan kan kijken nadat onze kinderwens 5 jaar geleden 1 dag voor kerst in duigen viel...

Heb er zin in.. :-)
quote:xandora schreef op 10 november 2015 @ 18:31:

Waarschijnlijk ga ik dit jaar voor t eerst een grotere boom kopen en kijken of we (bijna) alle (schoon)ouders en zus+aanhang uit kunnen nodigen op 1 dag, schoonouders zijn gescheiden en met mijn eigen fam altijd 1 kerstdag bij mijn ouders gehad.

Eerst maar eens kijken wat voor dienst mijn moeder heeft en of +schoonmoeder morgen een niet al te nare uitslag krijgt van een long onderzoek en daar tegen die tijd behoefte aan heeft.

Ben blij dat ik weer positiever tegen kerst aan kan kijken nadat onze kinderwens 5 jaar geleden 1 dag voor kerst in duigen viel...

Heb er zin in.. :-)

Wat verdrietig Xandora. Gelukkig kun je dit jaar met plezier naar Kerst uitkijken. Ik hoop wel dat de longuitslag van je schoonmoeder goed is.



Mijn moeder heeft dit jaar weer eerste Kerstdag en gaan we lekker bij haar eten, hopelijk voelt ze zich dan goed genoeg. 2de Kerstdag rouleren wij met schoonfamilie en regelt diegene die dat jaar aan de beurt is broodjes, salades en nog wat anders lekkers wat makkelijk te bereiden is. Dat vind ik altijd zo heerlijk, ik eet met liefde bij mijn moeder maar het is wel altijd een beetje 'geregisseerd' voor mijn gevoel. Worden we verwacht in mooie kleding en wordt er volgens de etiquette getafeld. Ik ben het meer gaan waarderen sinds mijn moeder ziek is, maar die tegenhanger van tweede Kerstdag maakt dat het fijn in balans is.



Kerstavond vieren we dit jaar zelf thuis, ik ga op mijn gemak koken en als het goed is komen dan een tante van mijn man en mijn onlangs weduwe tante. Tante van mijn man is onlangs zijn zoon verloren dus hopen we wat fijns voor beiden tantes te kunnen doen.



Maar de Kerstboom gaat hier standaard 1 of 2 januari weer de zolder op. Na Nieuwjaar voelt het voor mij echt als het einde van de feestdagen en ga ik niet nog een week tegen die boom aankijken. Kerst is leuk, maar voorbij = voorbij.
quote:xandora schreef op 10 november 2015 @ 18:31:

Waarschijnlijk ga ik dit jaar voor t eerst een grotere boom kopen en kijken of we (bijna) alle (schoon)ouders en zus+aanhang uit kunnen nodigen op 1 dag, schoonouders zijn gescheiden en met mijn eigen fam altijd 1 kerstdag bij mijn ouders gehad.

Eerst maar eens kijken wat voor dienst mijn moeder heeft en of +schoonmoeder morgen een niet al te nare uitslag krijgt van een long onderzoek en daar tegen die tijd behoefte aan heeft.

Ben blij dat ik weer positiever tegen kerst aan kan kijken nadat onze kinderwens 5 jaar geleden 1 dag voor kerst in duigen viel...

Heb er zin in.. :-)Sterkte!
Boom staat hier nu opgetuigd lekker vol. Lampjes uit elkaar is elk jaar weer een dingetje wat een kriegelwerk is dat zeg ik heb de kleine stal van maria en jozef uitgezet op een bijzet tafeltje.

De kerst cd's van zolder gehaald, kerstmannetjes en rendiertjes op de vensterbank mooie lichtgevende krans voor het raam en een lichtgevende mobiel met kleine sterretjes.





Nu wil ik voor in de tuin een echte kerstboom hoelang blijft een echte kerstboom goed?
Niet lang genoeg om die nu al neer te zetten. Zonder kluit iig. Met kluit blijft gewoon goed zolang je hem goed verzorgt. Maar ik heb nog nergens echte bomen gezien zonder kluit, want die hou je dus niet zo lang goed. Week of 4 is meestal wel de max. Dan is hij uitgedroogd en hangt hij.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het leuk om te lezen dat er mensen zijn die nog kerstgekker zijn dan ikzelf.
Emma, mijn moeder draait de kerstlichtjes om een stuk karton, dan hoef je ze ieder jaar er alleen maar af te wikkelen en niet meer te ontwarren. Desnoods kun je er een plastic tas om doen en wat opvulling om ze te beschermen.
quote:fleetfox schreef op 12 november 2015 @ 12:48:

Emma, mijn moeder draait de kerstlichtjes om een stuk karton, dan hoef je ze ieder jaar er alleen maar af te wikkelen en niet meer te ontwarren. Desnoods kun je er een plastic tas om doen en wat opvulling om ze te beschermen.Oo hee topper bedankt voor de tip het zijn die lichtjes in twee rijen de meest irri lichtjes.
Die kerstlichtjes waarvan de kabels in elkaar gedraaid zitten en dan van die kleine ronde lampjes inzitten? Anyway, het zijn allemaal krengen, maar zo doe ik het nu ook ieder jaar en is echt heel erg handig zo. Glad to be of an assistance.
Ik was net even bij de Intratuin....nou, ik zou m'n maandloon daar wel kunnen spenderen hoor!
quote:fleetfox schreef op 12 november 2015 @ 13:12:

Die kerstlichtjes waarvan de kabels in elkaar gedraaid zitten en dan van die kleine ronde lampjes inzitten? Anyway, het zijn allemaal krengen, maar zo doe ik het nu ook ieder jaar en is echt heel erg handig zo. Glad to be of an assistance.





Ja juist die zijn echt vervelend

En een paar lampjes doen het niet. Ik haal nog een pak met lampjes bij de action.
Alle reacties Link kopieren
Goed, de grotere boom is in huis, vandaag gehaald bij de Action, op het plaatje zag de boom er goed uit, ben benieuwd als we het opzetten .



Wilde eigenlijk vanmiddag al aan de slag maar dan ben ik t tegen kerst al zat denk ik.

Ik ga bij mijn ouders eens snuffelen tussen de kerstkleuren die ze niet gaan gebruiken, en dat dan in combinatie met donkergroen die we al hebben.



Mijn bonus schoonmoeder heeft helaas de uitslag gekregen waar we al rekening mee hadden gehouden, maar het is operabel en geen uitzaaiingen dus dat is een beetje positief.
ben ook dol op kerst, vriend wat minder, maar ik wil een boompje zetten (ons huis is niet zo groot) dus strui ik nu half internet af opzoek naar een klein kunstboompje. ben ook bezig met een kerstontbijt samen te stellen eten doen we bij familie (hoop ik)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven