Kerstboom dillemma

16-11-2014 11:31 141 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wanneer kun je daadwerkelijk je kerstboom gaan opzetten? Ik zie bij sommige mensen dat ze hun kerstboom al hebben opgezet in de woonkamer. Ik weet dat dat hartstikke gezellig, maar is dat niet wat te vroeg? Sinterklaas is nog niet eens het land uit... Natuurlijk kan ik ook haast niet wachten om mijn kerstboom op te zetten, maar denk dat ik met veel moeite toch maar moeten wachten tot na 5 december..



Hebben jullie al je kerstboom opgezet? Of wanneer gaan jullie je kerstboom opzetten? En wat zijn de kleuren voor de kerstboom dit jaar? Of welke kleuren gebruiken jullie qua kersballen voor in de boom?



Ik zat er zelf aan te denken aan zilver en turqouise.. IK hou zelf niet van donkere gelukkig en aangezien ik vorige week een grote kerstboom heb gekocht... Vorig jaar had ik 2 kleine kerstbomen..
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al jaren geen boom meer. Ooit krap gezeten en geen boom kunnen kopen. Daarna tijdens een zeer goed verdienende periode voor de zaak waar ik werkte guirlandes ingekocht, hele dure maar heule mooie. Vond dat wel een goed alternatief. En met het idee dat goed verdienen best eens op kan houden heb ik toen ook van die guirlandes gekocht. Ben er nu 20 jaar later nog heel erg blij mee.

Ze hebben een tijd in de kast gelegen maar ze hangen nu alweer 13 jaar iedere kerst mooi te wezen en kersterig te zijn.

Ik ben niet zo snel dus als ik op 5 dec begin vind ik het te laat. Ik ga dus wel binnenkort beginnen met ophangen. Ook zonder boom een zeer sfeervol huis zo.
I kerst.

Laat het liefst het hele jaar de lichtjes hangen. De boom zet ik op zodra Sint op zijn boot stapt en dan hou ik me echt in
Alle reacties Link kopieren
Wij zetten de boom na 5 december op. We hebben een bonte verzameling van kerstspulletjes, dus de boom is erg gevarieerd. Elk jaar komen er spulletje mee omdat we van elke vakantiebestemming wat meenemen voor de boom. 6 Januari haal ik hem weer weg en mis het dan echt.
Alle reacties Link kopieren
quote:koiboi schreef op 16 november 2014 @ 11:46:

[...]



Waarom niet?Ik ben dan waarschijnlijk volop aan het verhuizen... Tis dit jaar gewoon niet handig dus. Extra werk en extra rommel die eigenlijk niet nodig is, dus beter van niet.
668, the neighbour of the Beast
quote:zonvakantie schreef op 16 november 2014 @ 11:52:

Ik zeg ook niet dat ik de boom ga opzetten, maar dat mij opvalt dat de meeste mensen het al in huis hebben opgezet ;)

Ik wacht rustig tot na sinterklaas



Ik zie nog nergens kerstsferen.



Ik zet al in geen jaren meer een kerstboom. Ik heb een hekel aan op-, en aftuigen. Wel een kerststukje (krijg ik meestal). Verder ben ik met kerst de deur uit, plannen we een uitstapje. Ook het zo nodige familiebezoek wat altijd "moet" rond deze dagen vermijd ik zo.



Na jaren en jaren aan deze verplichtingen te hebben voldaan zijn deze dagen nu helemaal voor mijzelf en vriend. Dit jaar hebben we een hotel geboekt en gaan lekker dineren.
Alle reacties Link kopieren
Eerst wachtte ik altijd sinterklaas af maar met heel dat zwarte pieten gezeik ga ik denk ik nog even op advent wachten en de boom dan zetten.

Ik heb een kunstboom, dus geen afvallende naalden en de lampjes laat ik er altijd in.
Alle reacties Link kopieren
Ik zet de kerstboom altijd het eerste weekend na sinterklaasavond. Ik koop elk jaar een paar nieuwe dingen voor in de boom, al hoeft dat inmiddels al niet meer, want ik heb inmiddels te veel voor 1 boom. Ik heb bijna geen normale kerstballen, maar allerlei rare dingen, zoals katten, een krokodil, een octopus, zeemeermin, klompen, een badeendje etc. Wel allemaal van glas. De Bijenkorf heeft dit elk jaar in de collectie en elk jaar mag ik er een paar van mezelf kopen. Mijn ouders hadden altijd een in mijn kinderogen saaie boom met rood, zilver en glas. Dus toen ik mijn eigen kerstboom kon opzetten ben ik een beetje doorgeslagen de andere kant op.
quote:Noah_ schreef op 16 november 2014 @ 11:49:

Hier komt op 6 december een schattig klein boompje. Kleur ballen: grijs, wit en de kleur van mijn nu nog niet, dan wel geboren kindje.

Eerste kerstboom in jaren Krijg je een kind in een bijzondere kleur dan?
Dit jaar geen boom ivm jonge stuiterkat. Het maakt me niet zoveel uit.
Roze of blauw?
Alle reacties Link kopieren
Bij ons staat ie op 6 december.

Niet vanwege Sinterklaas, maar vanwege verjaardagen.
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
Alle reacties Link kopieren
quote:waffeltje schreef op 16 november 2014 @ 12:14:

[...]



Ik zie nog nergens kerstsferen.





Nou, de Tokkies bij ons verderop, die altijd hun hele huis afzichtelijk versieren met lichtjes én lichtslangen, lichtgevende figuren, etc. zijn alvast begonnen door twee kerstbomen aan beide zijden van de voordeur te zetten.



Het is wel bijzonder, je ziet altijd al van verre de versiering bij ze, 't is net de ster boven Betlehem, zeg maar
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
Ik heb een aantal jaar mijn (nep) kerstboom het gehele jaar door laten staan.

Was puur praktisch, lamp ging stuk in kerstperiode, boompje op die plek gezet en er was licht... Stond erg gezellig en leuk.

Vriend heeft vorig jaar gevraagd om die boom weg te gooien... Was namelijk een roze boompje met paarse kerstballen. Vorig jaar na de kerst heb ik een groen boompje gekocht en nieuwe kerstballen. Ik heb alleen geen flauw idee welke kleur dat was
Alle reacties Link kopieren
Hier word hij na sinterklaas van zolder gehaald, en dan hou ik me echt in.

Ben nu al dingen aan het inkopen, een uil, een engel en nog meer van dat soort spul voor in de boom.

Ballen heb ik in wit en lichtbruin en een paar donkerbruine.

Buiten wil mijn man doen, dan komt de grote kerstman weer tevoorschijn, dat is dan gelijk het licht bij de voordeur.

Op 1 of 2 januari haal ik meestal alles weer weg, dan ben ik wel weer klaar met de kerst en gaat alles weer naar de zolder.
Alle reacties Link kopieren
Hier nog 4 'gelovige' kinderen dus ook hier word gewacht tot na sinterklaas; maar 5 December valt dit jaar op vrijdag dus grote kas dat we hier zaterdag de 6e December de boom gaan kopen; kleuren weet ik nog niet; verleden jaar met boom aftuigen hele doos met kerstballen gesneuveld

Ach; een goede reden om nieuwe te kopen en dus van kleur te wisselen



Ooh en 2 Januari ben ik er weer klaar mee, ik kan nu bijna niet wachten, en 1 Januari heb ik er nooit geen zin in/fut voor, maar 2 Januari begin ik de boel weer op te ruimen.
Alle reacties Link kopieren
Ikzelf vind de kleuren afstemmen op het interieur ook erg saai. Hoe bonter de kleuren, hoe mooier en gezelliger ik het vind.



Wij vieren thuis geen Sinterklaas, maar elders. Wij gaan hem 1 december opzetten.
quote:ainne schreef op 16 november 2014 @ 11:32:

Doe normaal, het is 16 november!

Mag iemand toch zelf weten?



Ik heb zo'n hekel aan 'hoe het hoort'. Niet alleen hierbij, maar bij alles. Doe lekker wat jij wil, jouw huis, jouw kerstboom!
Alle reacties Link kopieren
quote:Jippertje schreef op 16 november 2014 @ 13:03:

Ikzelf vind de kleuren afstemmen op het interieur ook erg saai. Hoe bonter de kleuren, hoe mooier en gezelliger ik het vind.



Wij vieren thuis geen Sinterklaas, maar elders. Wij gaan hem 1 december opzetten.



Vind ik erg juist, als de kerstversiering kleur heeft.

Ik wil ook echt dat de kleuren in huis, ook in de boom hangen.

Anders is het niet een geheel, of zoiets
Mijn interieur zelf is nogal kleurrijk, en mijn kerstboom dus ook Dat vind ik dan weer gezellig. Maar ik heb geen gekleurde lichtjes in de boom.
Alle reacties Link kopieren
Wij doen geen kerstboom, dat is pas handig. We hebben er ook geen ruimte voor. Wel fleuren we de woonkamer een beetje op met kerstfrutsels.

Mijn ouders hebben wel een kerstboom en maken zich echt niet druk over kleuraccenten. Ik heb daar ook helemaal niets mee. Een bij elkaar geraapt zootje heeft naar mijn idee veel meer sfeer dan een boom die zo in een catalogus kan.
Alle reacties Link kopieren
quote:oldwood schreef op 16 november 2014 @ 13:32:

[...]





Vind ik erg juist, als de kerstversiering kleur heeft.

Ik wil ook echt dat de kleuren in huis, ook in de boom hangen.

Anders is het niet een geheel, of zoiets Ja, hier idem. Een boom met paarse ballen etc, zou hier voor geen meter staan. Denk dat we 'm dit jaar het weekend na sinterklaas opzetten. Vind ik vroeg genoeg.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Hier zetten we een neppe op na sinterklaas, en meestal blijft hij staan tot begin februari, omdat we het alletwee zo gezellig vinden.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ikbenanoniem schreef op 16 november 2014 @ 12:22:

[...]



Krijg je een kind in een bijzondere kleur dan?



Haha nee, ik bedoel roze of blauw.

Ik kom de laatste dagen wel vaker iets minder intelligent uit de hoek!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een nepboom, een hele grote die hele echt uitziende naalden heeft. Was ook duur. Ik hield nooit van kunstbomen maar ze maken ze wel een stuk mooier tegenwoordig. De naalden zijn van zacht plastic ipv synthetisch groen lint. Echt heel mooi.



En de kleuren, rood, wit en goud. Veel ornamenten, veel ballen en veel lichtjes. Lekker kitch met huisjes, poppetjes en vogeltjes. Ik hang hem echt helemaal tjokvol!



Ik haalde altijd een echte maar we waren een keer veel te laat met kopen en toen hadden we een kerstboomloze kerst. Dat nooit meer! Het weer is nog zo zacht, anders had ik hem al opgezet. Ik ga hem komende week opzetten, denk ik.
Mensen kunnen alleen zichzelf redden.
Alle reacties Link kopieren
6 december gaat ie op en 27 december er weer uit ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven