Kerstboom en dreumes

31-10-2014 12:01 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ja het is vroeg, Sint is er nog niet enz enz.

Maar toen ik de kerstversieringen in de Blokker zag liggen dacht ik opeens of dat wel gaat met mijn ondernemende dreumes.

Ik ben er niet voor om alles maar te laten omwille van je kind, maar toch een grote boom, met glimmende ballen en lichtjes is vragen om moelijkheden?

Wat doen jullie, een neppert, plastic ballen (yaaiks), hoge constructie bouwen of gewoon het aloude NEE 500x per dag hanteren?

Dreumes is net 1, geheugen van goudvis, dus uitleggen e.d. is leuk voor het nanny achtige moment maar meer ook niet
ik had bij de eerste 3 kinderen papieren ballen (geperst papier)

bij de 4e had ik plastic ballen



volgens mij zijn er ook hele leuke onbreekbare versieringen te koop, beetje brocantestijl zie ik het overal wel liggen



hoe dan ook zal je (als je een kerstboom neerzet) ws veel nee moeten verkopen aan de dreumes
Je kunt ook een dreumes best leren dat hij/zij met de tengeltjes van de boom afblijft.

I

Wel zou ik plastc ballen nemen voor het geval dat..
Hier was het een kwestie van gewoon afblijven. Mijn zoon (van november) was ook net 1 en natuurlijk was het heel aantrekkelijk al dat glimmende spul. En in het begin was het inderdaad 500x nee.

Tja, ze moeten het toch leren.
Alle reacties Link kopieren
Ik wilde mijn zoon mee laten doen met ophangen..... Misschien een tip? hij heeft er namelijk noooit meer aangezeten

Leek me zo leuk, poppetje geven, (grote haak) en dat we dan samen zouden ophangen. Helaas...



Hij is van augustus dus was toen wel ruim een jaar.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook wel heel benieuwd hoe dat bij ons zal gaan dit jaar. Zoon wordt volgende maand 1 jaar. Ben toch wel gewoon van plan om de boom te zetten (een nepperd) en de gebruikelijke versiering en lampjes erin te gaan hangen. En vrees ook 500x nee te moeten gaan zeggen, maar goed hij zal het toch moeten leren. Als we bijvoorbeeld naar onze ouders gaan, zullen ze ook een boom hebben staan. Dus ja, ik wil toch maar gewoon gaan proberen om hem te leren eraf te blijven. Doe ik ook met andere dingen in de woonkamer waar hij niet aan mag komen. Vaak herhalen en dan moet het uiteindelijk vast wel lukken (hoop ik dan, haha).
Mijn zoon heeft een keer een kerstlampje door midden gebeten. Plop, in een keer de stroom uit. En glas in zijn mond.

Oeh, wat ben ik toen geschrokken! ;-(



Ik wil maar zeggen, met alleen papieren ballen ben je er nog niet. ;)

Maar er kan altijd wel wat gebeuren he. Wij hebben altijd wel een kerstboom gehad.
Alle reacties Link kopieren
Heb een houten besteld bij een vriend van mijn zus. Maakt ze zelf!

Je kunt het hoog plaatsen want het is ongeveer 1 meter hoog

Jammer dat ik de foto er niet bij kan plaatsen want hij is echt zo leuk!! (met lichtjes op batterij).
Alle reacties Link kopieren
Mijn kinderen zijn van dec, jan en febr. Dus had het probleem ook. Als oplossingen boom, in de hoek tussen de banken gezet, zo dat hij niet voor het grijpen stond.
Wij vroegen ons dit van de week ook al af hoe we dat dit jaar doen... Waarschijnlijk geen. Volgend jaar is hij 2 en dan kun je het misschien makkelijker uitleggen. Nu zal ik waarschijnlijk echt de hele tijd achter hem aan moeten.
Alle reacties Link kopieren
Onbreekbare ballen, sinds ik kinderen heb, heb ik een kinderboom in 50 kleuren met Winnie de Poeh, Disney, beertjes, zuurstokken en heel veel zelfgemaakte knutsels.



Hartstikke leuk!
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
Alle reacties Link kopieren
Oeh lampje in mond is eng ja.

Waar ik zelf wat moeite mee heb is de boom over zich heen kunnen trekken, grond opeten/grond door kamer/op muren smeren, naja alles met grond :-).

Maar goed wil wel een boom, ik weet dus niet of het bijdraagt aan de harmonieuze sfeer. Maar wie weet leert hij het wel!
Net als renate boom in de hoek, en ook de box nog in de kamer. Honderd keer nee zeggen en als ik echt even iets moest doen zonder kind, kind in de box.
Alle reacties Link kopieren
Overigens zag ik in die zelfde blokker wel leuke vilten engeltjes. De plastic ballen vond ik niet om aan te gluren.

Misschien dat de Hema nog wat heeft.

Daar gaan mijn mooie bij elkaar verzamelde glazen ballen en glazen engeltjes voor jaaaaaaren op zolder...
Ik heb altijd gewoon een boom gehad en heb een zoon van november.

Is nooit een probleem geweest.

Graven in aarde/zand doet hij al genoeg buiten, hij is niet van de glimmertjes en voor de rest ben ik banger dat de kat iets stoms uithaalt dan hij.

Maar het is nog altijd goed gegaan.
Alle reacties Link kopieren
quote:kersopdetaart schreef op 31 oktober 2014 @ 12:28:

Oeh lampje in mond is eng ja.

Waar ik zelf wat moeite mee heb is de boom over zich heen kunnen trekken, grond opeten/grond door kamer/op muren smeren, naja alles met grond :-).

Maar goed wil wel een boom, ik weet dus niet of het bijdraagt aan de harmonieuze sfeer. Maar wie weet leert hij het wel!



Ah ik snap het al! Voordat ik zoon kreeg had ik 3 katten. Boom was dus al omval proof enzo.

Eh, eerst nog ff een kat nemen om te proefdraaien is het wat laat voor
Alle reacties Link kopieren
quote:Camry schreef op 31 oktober 2014 @ 12:37:

Ik heb altijd gewoon een boom gehad en heb een zoon van november.

Is nooit een probleem geweest.

Graven in aarde/zand doet hij al genoeg buiten, hij is niet van de glimmertjes en voor de rest ben ik banger dat de kat iets stoms uithaalt dan hij.

Maar het is nog altijd goed gegaan.Jij had dus ook al een katproof boom. Dat zal best wat schelen. TO is nog niets gewend.
quote:nina1966 schreef op 31 oktober 2014 @ 12:39:

[...]



Jij had dus ook al een katproof boom. Dat zal best wat schelen. TO is nog niets gewend.

Nee, dat begrijp je verkeerd, ik heb nog nooit een katproof boom gehad.

Ook die moet maar leren dat 'ie er van af moet blijven, al ben ik soms wel bang dat hij er aan gaat hangen of zo.

Het enige wat ik doe is zorgen dat de boom stevig staat, voor de rest hou ik nergens rekening mee.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben sinds zoon (nu 4) dreumes was een kunstboom, maar dat was achteraf eigenlijk helemaal niet nodig geweest. Hij heeft nooit aan de takken getrokken of andere dingen gedaan waarmee hij de boom omver had kunnen trekken (en dan gaat dat met een kunstboom net zo makkelijk als met een echte) Hij vond (en vindt nog steeds) alles wat glimt schitterend, maar ik heb dat vrij simpel opgelost; onderste laag van de boom (die op oog- en graaihoogte zit , zeg maar) gingen de lampjes wat dieper tussen de takken (dus meer richting stam weggefrommeld) zodat hij die niet snel zou kunnen pakken. Verder mocht hij de onderlaag mee versieren. Ik heb van mijn ouders nog allemaal leuke houten figuurtjes van vroeger om in de boom te hangen. Wat plastic ballen (er bestaan tegenwoordig plastic ballen die haast net zo mooi zijn als die van glas) bijgekocht en dat zag er best leuk uit. Natuurlijk niet zoals voorheen, maar ik vind dat eigenlijk veel leuker. Ik besefte toen dat ik het hele 'kerstboom versier gebeuren' daarvoor eigenlijk veel te serieus nam; nu is het veel leuker en gezelliger. Oh ja, hij haalde als dreumes constant al die leuke, mooie 'speeltjes' uit te boom om ermee te gaan spelen, dus ik kon elke avond de hele meuk weer terugdoen in de boom (dat was overigens voorbij toen hij de Little People Kerststal erbij kreeg)
Alle reacties Link kopieren
Toen mijn zoon nog klein was, hebben we gewoon al het mooie spul bovenin gehangen. Daar kon hij er niet bij. Onderin het wat minder breekbare spul, of plastic/hout/vilt dingetjes.

En inderdaad gewoon 500 keer per dag waarschuwen :-)
Iedereen vlamt op zijn eigen moment.
Alle reacties Link kopieren
Mijn oudste (nu bijna 4) was bijna 1 met haar eerste kerst. Kroop overal naar toe en zat echt overal bij. Wij hebben toch een kerstboom gehad dat jaar en het ging bovenverwachting goed. Ze heeft er 2 keer bij gezeten en verder niet. Iedereen was verbaast. Volgens mij vond ze het best een eng ding. Bovendien kon ze zich er niet aan optrekken. Nummer 2 (vorige kerst 1,5 jaar) heeft een paar keer een bal uit de boom gehaald als ik niet keek. Wij hadden de goedkope plastic ballen onderin hangen.
Hier toch maar voor plastic ballen gegaan, een boom zonder kluit in een standaard, en ook nog de boom met een touwtje van net onder de top naar het plafond vastgezet.



Zo zitten we toch een stuk relaxter
Je kunt ook een boom aan het plafond monteren. Ja, ze bestaan echt!
quote:NYC schreef op 31 oktober 2014 @ 12:21:

Wij vroegen ons dit van de week ook al af hoe we dat dit jaar doen... Waarschijnlijk geen. Volgend jaar is hij 2 en dan kun je het misschien makkelijker uitleggen. Nu zal ik waarschijnlijk echt de hele tijd achter hem aan moeten.Dan ook
Ik heb een kleine die ik op een kastje zet, de grote komt wel als ze 3 of ouder is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven