Kerstcadeautjes

16-12-2014 20:38 10 berichten
Hallo allemaal,



Ik ben uitgenodigd om kerst bij een nichtje te vieren. Er zijn ook mensen bij die ik niet ken. Het gaat om een man en een vrouw. Ik wil niet met lege handen aankomen, maar weet echt niet wat ik moet kopen.



Hebben jullie inspiratie? Ik heb niet veel te besteden dus het gaat om twee cadeautjes van ongeveer 7 euro.
Alle reacties Link kopieren
Fles wijn en een doos chocolade, gaat om het gebaar lijkt me
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Alle reacties Link kopieren
Een decemberkraslot en een doosje bonbons ofzo?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Is het de bedoeling dat je kadootjes meebrengt en dan ook voor de gastvrouw's andere gasten? Wellicht even informeren bij je nichtje, want voor 't zelfde geld krijg jij niets van haar andere gasten en neemt iedereen alleen iets meer voor de gastvrouw.
Alle reacties Link kopieren
Een vogelvoederpakketje of een winterpakketje met blikje snert, kaarsen en een pakje voor warme chocomel.
Bedankt voor de reacties! Het gaat inderdaad om het gebaar

Ik denk dat het een kraslot en een doosje chocolade wordt.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het heel raar vinden als ik ergens kerst ging vieren en als iemand die ik niet kende opeens met cadeautjes aankwam voor mij. Zou me vreselijk opgelaten voelen. Ergens kerst vieren is voor mij gezellig samen eten en natafelen. Ik zou er zelfs nieteens aan denken..

Kerst bij familie (kleinschalig) is iets anders, maar op kerstdag koop ik ook echt geen cadeaus voor ooms en tantes etc. Is hier ook heel ongebruikelijk. Zou wel gewaardeerd worden, maar wel vreemd :p



Misschien kan je iets voor de gastvrouw meenemen en iets algemeens voor op tafel/uit te delen?
quote:slagroom-met-dip schreef op 16 december 2014 @ 21:04:

Ik zou het heel raar vinden als ik ergens kerst ging vieren en als iemand die ik niet kende opeens met cadeautjes aankwam voor mij. Zou me vreselijk opgelaten voelen.

Ja, ik ook, omdat ik zelf geen kadootje zou bij hebben voor gasten die ik niet ken. Als je kerst viert met kadootjes, dan meestal met mensen die je allemaal kent en dus ook wat voor hen kan uitzoeken. Als je gewoon bij iemand op de kerstmaaltijd komt, zou ik alleen voor de gastvrouw een kadootje meenemen (flesje wijn/bubbles)
quote:slagroom-met-dip schreef op 16 december 2014 @ 21:04:

Ik zou het heel raar vinden als ik ergens kerst ging vieren en als iemand die ik niet kende opeens met cadeautjes aankwam voor mij. Zou me vreselijk opgelaten voelen. Ergens kerst vieren is voor mij gezellig samen eten en natafelen. Ik zou er zelfs nieteens aan denken..

Kerst bij familie (kleinschalig) is iets anders, maar op kerstdag koop ik ook echt geen cadeaus voor ooms en tantes etc. Is hier ook heel ongebruikelijk. Zou wel gewaardeerd worden, maar wel vreemd :p



Misschien kan je iets voor de gastvrouw meenemen en iets algemeens voor op tafel/uit te delen?Hmm, ja daar heb je een punt. Ik dacht gelijk dat het wel beleefd zou zijn om iets mee te nemen. Ik zal even aan mijn nichtje vragen wat de bedoeling is.
Alle reacties Link kopieren
Ligt er een beetje aan wat de relatie van deze mensen met jouw nichtje is.

Maar een fles wijn lijkt me voldoende, ook als je het aan een vreemde geeft.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven