Kerstlampjes in vaas, gevaarlijk ?

12-12-2014 17:53 16 berichten
Ik heb in een vaas een snoer kerstlampjes gedaan maar de vaas wordt erg warm.

Kan dat brandgevaar opleveren of maak ik mij druk om niks ?
Als het een rieten vaas is zou ik uitkijken, glas brand over het algemeen erg slecht.



Ik denk wel dat de vaas zou kunnen knappen als hij te heet wordt, of het snoertje zou kunnen smelten. Koop een snoer led-lichtjes, die worden niet warm.
Het is een glazen vaas

Misschien maar een ander snoer voor erin kopen dan, ik heb nog "ouderwetsche lampjes"
Ja, dat is gevaarlijk want die lampjes kunnen die hitte niet verdragen en daardoor is er een kans dat de boel doorbrand.

Wat jij wilt doen ze gewoonlijk met een snoer ledlampjes, die blijven koud.
In vorige eeuw had ik wel eens een kluwen lichtjes in een vissekom (zonder water of dieren ). Ging altijd prima.



Denk dat het van materiaal van vaas afhangt én hoe groot de opening is. Met een soort flessenhals kan de warmte misschien onvoldoende weg..
Weet overigens niet meer hoe lang ik die kluwen dan liet branden.........
De vaas is best groot maar het viel me op dat hij wel erg warm werd, ik dacht laat ik de stekker er maar uit trekken voordat er een gat gebrand zit in de piano. Morgen dan maar om een snoer led-lampjes.
Ze staan net een uurtje aan, beter safe dan sorry
Alle reacties Link kopieren
Gewone lampjes worden loeiheet. Bij mij is een paar jaar geleden het snoertje doorgebrand, het begon ineens te knetteren, zat ook in een vaas.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Laten we hopen dat het niet gevaarlijk is.... ik heb verschillende vaasjes met kerstlampjes staan!!! Overigens zijn deze op batterij.
Heb ik ook jaren gehad, kerstlichtjes in een soort van accubak van glas, is al die jaren goed gegaan.
bij mij gaat het ook al jaren goed..



je kunt ook een onderzetter onder je vaas leggen om de piano te beschermen.
Ik heb de lampjes eruit gehaald en er een snoer op batterijen ingedaan, puur voor mijn eigen gemoedsrust.

Misschien waren het gewoon teveel lampjes voor de vaas want het was best een lang snoer, volgens mij van 200 lampjes
Alle reacties Link kopieren
quote:iones schreef op 12 december 2014 @ 18:30:

Laten we hopen dat het niet gevaarlijk is.... ik heb verschillende vaasjes met kerstlampjes staan!!! Overigens zijn deze op batterij.Dat zijn meestal led lampjes, anders zou de batterij het niet lang volhouden.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
quote:Tickel schreef op 12 december 2014 @ 20:33:

[...]



Dat zijn meestal led lampjes, anders zou de batterij het niet lang volhouden.Het zijn evengoed kleine kerstlampjes. Ook al zijn ze led.
Alle reacties Link kopieren
quote:iones schreef op 12 december 2014 @ 22:18:

[...]



Het zijn evengoed kleine kerstlampjes. Ook al zijn ze led. Ledlampjes worden niet warm itt gloeilampen en halogeen.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven