Kerstversiering met terrorkitten

07-12-2014 19:50 32 berichten
Wij hebben een kitten (hoewel, meneer is inmiddels 8 maanden) die alles in huis sloopt. Ik ga dus dit jaar geen kerstboom neerzetten, omdat ik nu al weet dat hij binnen twee minuten in de top zit en vervolgens alles molt wat erin hangt (dit ondanks al 5 maanden zeer consequent en streng opvoeden, dus hopeloos geval). Normaal heb ik een kerststalletje staan, en hier en daar wat leuke (breekbare) versiersels, maar dat laat ik ook maar achterwege.

Hebben jullie ideeën voor cat proof kerstversiering, want helemaal niets is ook een beetje kaal? Ik denk aan zo'n lichtsnoer, maar zou dat tegen kattentandjes kunnen? Gewone lampjes zeker niet want die had mijn brave kater vorig jaar al stuk gebeten (grote stress want vervolgens splinters).
Mijn nicht gaat de kerststal van little people neerzetten ivm terror katten
Raamstickers, zo'n uitvouwster die je op kan hangen, kerstkaarten creatief ophangen aan de muur, kerstslinger, gekleurde kaarsen, houten kerstboompjes voor op de tafel/vensterbank...
Alle reacties Link kopieren
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Ik zette die boom! En hing er van die goedkope niet breekbare ballen in.



Dat beest lol, en jij ook als je er naar kijkt.
Alle reacties Link kopieren
Raamstickers worden door mijn katten met veel plezier van de ramen gehaald , kleintjes proberen ze ook op te eten. De kerststal van Little people hebben we ook, die wordt wel met rust gelaten.
Ik heb ook een nepboom opgezet met kittens. Kunststof en stoffen ballen erin. Kitten sprong zo van boven aan de trap in de top van de boom. Boom was daarna niet meer te redden en stond de hele kerst scheef
Alle reacties Link kopieren
quote:viva-amber schreef op 07 december 2014 @ 19:59:

[img]http://i59.tinypic.com/a9n49g.jpg[/img]







Doe mij die maar
Just because I rock, doesn't mean I'm made of stone.
Hier ook een terrorpoes ( inmiddels 4 jaar en nooit over gegaan, maar ze is wel heel schattig hoor! ) toen ze 1 jaar was de kerstboom omgegooid inclusief alle oude kerstballen inmiddels een boom met enkel plastic ballen, de haakjes helemaal dichtgeknepen zodat ze niet bij de eerste tik door de kamer vliegen, daarnaast kerst versiering hoog ophangen,voor het raam, aan verlichting en deurposten enzo, je kan ook een grote vaas vullen met lampjes en andere ( niet breekbare) kerstsnuisterijen erin staat ook leuk!
Die terrorkitten hadden wij twee jaar geleden. Je begrijpt dat we nu een nieuwe boom hebben.

We hebben een witte boom en er zit ledverlichting in. Dit is niet aantrekkelijk voor poes (te fel haha). De vorige boom was groen. Hij lag er midden in en na een paar dagen was hij helemaal uit model.

Onder de witte boom wil hij wel liggen, maar vooralsnog kruipt hij er niet in. Wij hebben er ook onbreekbare ballen in.
Ik ga het wel proberen. Hier ook een kitten van 8 maanden en een kater van2 jaar. We hebben een nepboom die aan vervanging toe is en onbreekbare ballen dus we gaan ervoor... Laat je niet "terroriseren" en ga ervoor.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon een boom zetten die catproof is.

Dus dat hij om kan vallen zonder dat alles eruit valt of kapot gaat.

Dan gaat na een tijdje de leut er wel van af.
Alle reacties Link kopieren
Plastic ballen
Alle reacties Link kopieren
Kat genoeg beweging geven! Slopen is vaak uit verveling.. Kan ie naar buiten? En anders plastic ballen en een houten kerstboom neerzetten!
Alle reacties Link kopieren
Ja maar een kerstboom trekt tóch wel met al die balletjes, ook al verveelt een kat zich niet....

En een beetje klooien moet toch kunnen. laat die boom maar een paar keer omvallen. Dan raakt hij het wel zat. Kun je volgend jaar weer een mooie boom zetten.
..
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 2 jaar een boom gehad zonder ballen. Wel lichtjes, slinger en stoffen versieringen op clip.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
quote:Louise70 schreef op 07 december 2014 @ 20:27:

Kat genoeg beweging geven! Slopen is vaak uit verveling.. Kan ie naar buiten? En anders plastic ballen en een houten kerstboom neerzetten!



Nou... ik speel meerdere malen per dag heel intensief met mijn kitten, maar als hij tijdens het spelen iets ziet dat interessanter is dan gaat 'ie daar achteraan hoor. Dus de kerstboom hier zal ook niet veilig zijn, en het dier krijgt echt enorm veel beweging en aandacht en heeft bergen speeltjes en frutsels.



Ik heb geen tips maar lees wel mee, want ook in bezit van een terrorkitten.
Hier een kunstboom die versierd wordt met veertjes, strikjes, knuffelbeertjes en een paar onbreekbare ballen.



De kroonluchter is een prachtstuk, met kerstverlichting (batterijen), ballen en ander spul. Dat kun je dus ook nog doen. En ik maak altijd linten met kerstballen, en die hang ik dan aan de gordijnrails voor het raam (op respectabele poezenhoogte). Vooral veel waxinalichtjes in diepe houders, zodat de kattenstaarten en snorren er niet aan kunnen (en uiteraard is er altijd iemand in de woonkamer!!), en een sateprikker met kerstbal erop in een plant ziet er ook best leuk uit.
Ik zet de top van mijn boom vast aan een haakje die op dezelfde hoogte zit, ik heb plastic ballen en draai de haakjes van die ballen ook zo stevig mogelijk vast. Ik vind het vooral heel leuk als mijn katten door de boom donderjagen.
Een boom gaat het toch echt niet worden want die ligt zo om en ik heb geen zin om iedere ochtend ballen te moeten verzamelen. Ik denk dat ik een leuk motiefje op het raam maak en een lichtgevend rendier o.i.d. neer zet. Planten heb ik ook al niet, want die hebben ook heel erge aantrekkingskracht.

Het zou heel goed kunnen dat kater zich verveelt, maar hij heeft genoeg te spelen. de krabpaal heeft hij gesloopt, maar hij rent vier uur per dag achter bolletjes aluminiumfolie en drinkrietjes aan. Ook de afwasborstel vindt hij om onbegrijpelijke redenen erg interessant. En zijn favoriete spelletje is om met een aanloopje in de jassen aan de kapstok te springen

Ik heb vandaag een afspraak gemaakt voor zijn castratie (vlak voor Kerst). Hopelijk wordt hij daardoor wat rustiger. Onze grote kater raakt momenteel een beetje gestrest omdat terrorkitten hem steeds wil bespringen.
We hebben onze boom nu een week staan en hij staat nog rechtop. Ik moet hem wel elke ochtend fatsoeneren qua takken en versiering, maar het houdt stand. (het is een nepperd overigens). Een aantal ballen zijn er uit getikt, maar die waren onbreekbaar. Vorig jaar toen we nog maar 1 kat hadden, die toen ongeveer 1.5 jaar was had die geen enkele belangstelling voor de boom. Nu we er een kitten van 7 maanden bij hebben, vindt hij en de kitten het machtig interessant. Ze klimmen van onderuit de boom in en gaan gewoon halverwege liggen in de boom. Het is werkelijk geen gezicht zo'n kattenkop tussen het groen en slingers.....Het is een flinke boom met zware takken, dus ze blijven gewoon hangen. Ik ben elke ochtend wel benieuwd of de boom nog rechtop staat, maar tot dusver gaat het goed.
Alle reacties Link kopieren
En als die boom morgen omver ligt, raap je hem toch gewoon weer op en zet je hem weer! Het is een kunstkerstboom met onbreekbare ballen. Het kan geen kwaad.
quote:iones schreef op 18 december 2014 @ 18:58:

En als die boom morgen omver ligt, raap je hem toch gewoon weer op en zet je hem weer! Het is een kunstkerstboom met onbreekbare ballen. Het kan geen kwaad.Precies, dat was ons idee ook, daarom gewoon opgezet dat ding. Ik was alleen bang dat ze zich zouden verstrikken in de verlichting, we hebben er flink wat van inhangen, maar ook dat gaat goed gelukkig.
Overigens hadden we jaren geleden nog onze vorige poezen en een echte kerstboom in het eerste jaar dat we samenwoonden. Ik had 's avonds de boom water gegeven. Vervolgens hadden ze 's nachts met hun poten in het zand gezeten en de viezigheid rond gespetterd tegen de witte muren. Het jaar erop lag de echte boom plat op de grond. Dat heeft ons doen besluiten om maar een nepperd te kopen, en sindsdien gaat het prima.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven