Keuken in nieuwbouwhuis, HELP!

27-01-2016 22:23 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hai Allemaal,



Wij hebben een nieuwbouw huis gekocht en zitten een beetje te stoeien met de keuken.

Vanuit de bouw wordt er samengewerkt met Bruynzeel, deze hebben ook toegang tot de woning tijdens de bouw.

Andere keuken dealers hebben deze toegang niet dus moeten wij doorgeven of er leidingen vervlecht moeten worden ect. Dit is best een risico dingetje?



Nu hebben wij niet zulke goede ervaring met Bruynzeel en zijn we erg benieuwd wat andere hiervan vinden?

Het gaat ons erom dat Bruynzeel vaak hoge prijzen heeft en de keukens niet veel verschillen van andere keuken zaken.



Iemand ervaring met:

* Grando keukens

* Ikea

* Brugman

* Budgetplan

* Keuken kampioen

* ect ect....



Opstelling:

Wand met apparatuur & een kookeiland. (Gas, geen inductie!)



Quooker:

We hebben gehoord dat deze erg duur is in gebruik?



Ervaring:

* Heeft er iemand ervaring met een eigen keuken leverancier kiezen dan mee wordt samengewerkt door de bouwer?



Alle tips en ervaringen zijn welkom!! :-)
Alle reacties Link kopieren
Grando is van V&D, ik zou dan ook even uitzoeken of deze nog bestaat en verder heel voorzichtig zijn met aanbetalingen.
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
IKEA installeert niet dus dit moet je zelf regelen.
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben toevallig ook een nieuwbouwhuis gekocht waarbij wordt samen gewerkt met Bruynzeel . Wij vonden Bruynzeel te duur en zijn na veel gesprekken met voornamelijk keukenconcurrent en keuken kampioen bij de laatste uitgekomen. Vorig weekend hebben we daar onze droomkeuken gekocht (geen kookeiland) zodat we het leidingplan kunnen doorgeven aan de bouwer. Bij keuken kampioen hadden we een goed gevoel, de meneer was heel erg bezig met wat onze wensen zijn en wat wij willen. Daarna kwam de prijs pas aan de orde. Uiteindelijk veel korting gekregen ook. De meneer was heel ervaren. Ik kan je de keuken kampioen (in Utrecht ) wel aanraden om iig een gesprek mee aan te gaan. Wij zijn erg tevreden en hebben er een goed gevoel bij.



Keukenkampioen vraagt trouwens ook geen aanbetaling, heel fijn en veilig .
What you do today, can improve all your tomorrows.
Alle reacties Link kopieren
Een Quooker is juist veel zuiniger dan een waterkoker. Als je één liter kokend water per dag gebruikt, ben je aan energiekosten al goedkoper uit. Althans, dat heeft mijn vriend me laatst voorgerekend.
quote:Bitje93 schreef op 27 januari 2016 @ 22:31:

IKEA installeert niet dus dit moet je zelf regelen.Volgens hun eigen site kan je dat gewoon via hen regelen hoor : http://www.ikea.com/ms/nl ... o/EU/choose_services.html
Alle reacties Link kopieren
Hier al 8 jaar een Ikea keuken en heel tevreden over.

Het is een hoogglans witte keuken maar nog zo goed als nieuw.

We hebben wel onze toestellen en het werkblad ( zwarte graniet) ergens anders gekocht.
Alle reacties Link kopieren
Ik zweer bij Ikea keukens, alleen de apparatuur koop ik online want wou Smeg...

Je krijgt bij Ikea gewoon heel veel keuken voor je geld.

Heb in mijn vorige huis Ikea gezet en ook in ons huidige huis en ben er heel tevreden over!
My way or the highway!
Alle reacties Link kopieren
quote:flower_ schreef op 27 januari 2016 @ 22:34:

Wij hebben toevallig ook een nieuwbouwhuis gekocht waarbij wordt samen gewerkt met Bruynzeel . Wij vonden Bruynzeel te duur en zijn na veel gesprekken met voornamelijk keukenconcurrent en keuken kampioen bij de laatste uitgekomen. Vorig weekend hebben we daar onze droomkeuken gekocht (geen kookeiland) zodat we het leidingplan kunnen doorgeven aan de bouwer. Bij keuken kampioen hadden we een goed gevoel, de meneer was heel erg bezig met wat onze wensen zijn en wat wij willen. Daarna kwam de prijs pas aan de orde. Uiteindelijk veel korting gekregen ook. De meneer was heel ervaren. Ik kan je de keuken kampioen (in Utrecht ) wel aanraden om iig een gesprek mee aan te gaan. Wij zijn erg tevreden en hebben er een goed gevoel bij.



Keukenkampioen vraagt trouwens ook geen aanbetaling, heel fijn en veilig .



Hier heb ik iets aan! dankjewel :-)

Wij komen uit omgeving Rotterdam dus een gesprek is zeker de moeite.
Alle reacties Link kopieren
Verder groot gelijk dat je verder gaat kijken, duurder dan Bruynzeel wordt t haast niet. Zou het wel aanpakken zoals flower, dus de keukenboer de plaatsing van de leidingen door laten geven aande projectontwikkelaar, niet daar zelf over gaan lopen communiceren. Zodat het nooit jouw fout kan zijn als er iets niet klopt.
Quooker is dat niet gevaarlijk? Kan je dat ding ook per ongeluk aanzwengelen? Gasten die handen willen wassen ed?



Bruynzeel beheerst de nieuwbouw markt helaas. Ik zou echt kijken en vergelijken.
Alle reacties Link kopieren
Wij neigen op het moment ook wel meer naar Ikea, alleen de werkbladen ben ik nog niet van overtuigd.

Volgende week gaan we de keuken "boeren" even langs om te vergelijken.



Dankjulliewel alvast voor de reacties! :-)
quote:Moosey schreef op 27 januari 2016 @ 22:35:

Een Quooker is juist veel zuiniger dan een waterkoker. Als je één liter kokend water per dag gebruikt, ben je aan energiekosten al goedkoper uit. Althans, dat heeft mijn vriend me laatst voorgerekend.Maar dan moet je ook even de aanschafkosten meerekenen (quooker vs waterkoker) natuurlijk. Ik zou er hier nooit mee uitkomen. De waterkoker gaat soms dagen niet aan hier.
Alle reacties Link kopieren
quote:Damselindistress schreef op 27 januari 2016 @ 22:39:

Quooker is dat niet gevaarlijk? Kan je dat ding ook per ongeluk aanzwengelen? Gasten die handen willen wassen ed?

.



Ja hier zijn wij dus ook bang voor.

Met kindjes strakjes ect. of wat als je zelf "per ongeluk" de verkeerde kraan pakt?

Ik heb me er verder nog niet echt in verdiept dus zou ook niet weten of dat de Quooker een aparte kraan is of 1 die verwerkt is in je huidige kraan?
quote:Damselindistress schreef op 27 januari 2016 @ 22:39:

Quooker is dat niet gevaarlijk? Kan je dat ding ook per ongeluk aanzwengelen? Gasten die handen willen wassen ed? Nee, want je moet hem eerst naar beneden en dan opzij bewegen. Dat doe je niet zomaar. Als je een combi neemt hebt je zelfs een aparte hendel voor je gewone kraan. Dus als je je handen wilt wassen kom je niet aan de knop voor het kokend hete water.
Pas op mer zogenaamde hoge kortingen. Wil vooral zeggen dat de eerst genoemde prijs veel te hoog was. Blad kun je vaak ook bij een aparte zaak bestellen en laten leveren.
Je hebt een quooker die uit 1 kraan bestaat of als aparte kraan. Kan dus ook kokend en koud uit dezelfde kraan. Voor kokend water moet je hem anders draaien, zit een soort beveiliging op als ik me niet vergis.
Alle reacties Link kopieren
Leidingen doorgeven aan bouwer hoeft echt geen probleem te zijn. Je hebt goede tekeningen van je bouwer en je keukenleverancier maakt daarvan goede tekeningen voor de bouwer. Met alles op de goede plek. Dat gaat eigenlijk altijd wel goed.



Planning is echter lastiger bij een leverancier die niet aangesloten is bij het project. Vaak zeggen ontwikkelaars een paar weken later dan dat daadwerkelijk oplevering is, dus kan zo zijn dat je 2 weken eerder sleutel krijgt dan gedacht. En zelf bouw je ook wat reserve tijd in, dus je zit zo een maand zonder keuken.



Niet onoverkomelijk natuurlijk, maar kan soms even lastig zijn. Voordeel is dan weer dat je nieuwe keuken niet in contact komt met verf want zodra die keuken eindelijk komt, is de rest van het huis af!
Alle reacties Link kopieren
quote:[message=21535797,noline]flower_ schreef op 27 januari 2016 @ en zijn na veel gesprekken met voornamelijk keukenconcurrent en keuken kampioen bij de laatste uitgekomen. Vorig weekend hebben we daar onze droomkeuken gekocht (geen kookeiland) zodat we het leidingplan kunnen doorgeven aan de bouwer. Bij keuken kampioen hadden we een goed gevoel, de meneer was heel erg bezig met wat onze wensen zijn en wat wij willen. Daarna kwam de prijs pas aan de orde. Uiteindelijk veel korting gekregen ook. De meneer was heel ervaren. Ik kan je de keuken kampioen (in Utrecht ) wel aanraden om iig een gesprek mee aan te gaan. Wij zijn erg tevreden en hebben er een goed gevoel bij.



Keukenkampioen vraagt trouwens ook geen aanbetaling, heel fijn en veilig .



De keukenkampioen en de keukenconcurrent zijn beide onderdeel van de mandemakersgroep.

Toen die aardige man van de keukenkampioen zijn tekening maakte kon hij in zijn computersysteem precies zien welke offerte je hadden gekregen bij de keukenconcurrent.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben ook een nieuwbouwhuis gekocht, en onze projectleverancier was ook bruynzeel. We hebben bruynzeel en twee anderen ook een tekening + offerte laten maken. Vervolgens 1 van de drie uitgekozen (niet bruynzeel), en door die leverancier een aansluitschema laten maken. Die hebben we voor de deadline voor het doorgeven van de afbouwopties aan de aannemer doorgegeven, zodat de aannemer gelijk de leidingen op de goede manier kan leggen.



De keukenleverancier komt tijdens onze kijkdag op detailniveau nog wat inmeten, en dan kan de keuken definitief besteld worden.



Ik durfde het hele verhaal met aansluitschema etc. Niet bij Ikea neer te leggen. Wel vind ik dat zij mooie betaalbare keukens hebben.
Alle reacties Link kopieren
quote:Moosey schreef op 27 januari 2016 @ 22:35:

Een Quooker is juist veel zuiniger dan een waterkoker. Als je één liter kokend water per dag gebruikt, ben je aan energiekosten al goedkoper uit. Althans, dat heeft mijn vriend me laatst voorgerekend.



Wij hebben gelezen (consumentenbond) dat een Quooker duurder is in gebruik.

De boiler in je keukenkast is namelijk heel de dag bezig met het water kokend te houden zodat hij altijd klaar is voor gebruik.

Een waterkoker trekt ook een hoop energie als je deze aan zet maar die staat bij ons vooral alleen in de avonden aan. (wel echt elke dag, ik ben geen koffie drinker)
quote:flower_ schreef op 27 januari 2016 @ 22:34:

Wij hebben toevallig ook een nieuwbouwhuis gekocht waarbij wordt samen gewerkt met Bruynzeel . Wij vonden Bruynzeel te duur en zijn na veel gesprekken met voornamelijk keukenconcurrent en keuken kampioen bij de laatste uitgekomen. Vorig weekend hebben we daar onze droomkeuken gekocht (geen kookeiland) zodat we het leidingplan kunnen doorgeven aan de bouwer. Bij keuken kampioen hadden we een goed gevoel, de meneer was heel erg bezig met wat onze wensen zijn en wat wij willen. Daarna kwam de prijs pas aan de orde. Uiteindelijk veel korting gekregen ook. De meneer was heel ervaren. Ik kan je de keuken kampioen (in Utrecht ) wel aanraden om iig een gesprek mee aan te gaan. Wij zijn erg tevreden en hebben er een goed gevoel bij.



Keukenkampioen vraagt trouwens ook geen aanbetaling, heel fijn en veilig .en uiteindelijk nog steeds teveel betaald hoor die kortingen klinken leuk, maar uiteindelijk kom je toch gewoon uit op wat de verkoper uiteindelijk in zijn hoofd had en ga jij met een goed gevoel weg, omdat je denkt zoveel korting te hebben gehad. In werkelijkheid was de beginprijs gewoon absurt hoog en hebben ze die korting al lang mee ingecalculeerd.
quote:sterrenmunt1 schreef op 27 januari 2016 @ 22:43:

Wij hebben ook een nieuwbouwhuis gekocht, en onze projectleverancier was ook bruynzeel. We hebben bruynzeel en twee anderen ook een tekening + offerte laten maken. Vervolgens 1 van de drie uitgekozen (niet bruynzeel), en door die leverancier een aansluitschema laten maken. Die hebben we voor de deadline voor het doorgeven van de afbouwopties aan de aannemer doorgegeven, zodat de aannemer gelijk de leidingen op de goede manier kan leggen.



De keukenleverancier komt tijdens onze kijkdag op detailniveau nog wat inmeten, en dan kan de keuken definitief besteld worden.



Ik durfde het hele verhaal met aansluitschema etc. Niet bij Ikea neer te leggen. Wel vind ik dat zij mooie betaalbare keukens hebben.Waarom niet als ik vragen mag? Ze huren bij ikea gewoon mensen in die dit dagelijks doen namelijk. Is niet de zaterdagmedewerker die even komt inmeten bij je hoor
Alle reacties Link kopieren
Ik zou voor je in zee gaat met een keukenkampioen of keukenconcurrent even googelen op naam en radar.

Wat dat aan gaat kan je low budget beter voor Ikea gaan.
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn bij Brugman uitgekomen. Heel erg tevreden over de manier waarop de verkoper meedacht, wel geschrokken van het verschil tussen oorspronkelijke en uiteindelijke prijs maar daar waren we al voor gewaarschuwd.



Ook met quooker. Zat "erbij ". Hebben een alles-in-een-kraan. Beveiliging is goed. Er gaat een rode lamp in de kraan branden als je hem aanraakt, als waarschuwing. Daarnaast moet je een aparte ring twee keer indrukken en draaien voordat er kokend heet water uitkomt. Je kan dus niet per ongeluk kokend heet water uit de kraan laten komen.



We hebben de keuken laten zetten door een aannemer. Brugman leverde een leidingsschema en dat heeft hij gebruikt om alles goed te plaatsen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven