Keukenartikelen: nylon of roestvrijstaal?

06-04-2017 11:32 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen!

Ik heb even een vraagje. Ik wil graag nieuwe keukenartikelen aanschaffen en wil deze graag van het merk Brabantia hebben. Ik ga voor het "keukengerei profile" (https://www.brabantia.com/nl/koken-tafelen/keukengerei/).

Je kan hier bij bepaalde artikelen, zoals soeplepels en dergelijke, kiezen voor nylon of roestvrij staal.. Maar ik weet eerlijk gezegd niet wat beter is. Ervaringen of tips?
Alles wat ik gebruik in koekenpannen enzo is van nylon of hout ivm de anti-aanbaklaag. Soeplepel en gardes zijn van roestvrijstaal.
Kwestie van smaak denk ik. En prijs. De volledig RVS is een stuk duurder.

Ik zou kiezen voor de variant RVS met nylon.

Zodat je niet met het RVS deel door de pannen schraapt. Lijkt me beter voor evt. antiaanbaklagen.
Ik heb zoveel mogelijk rvs, dat lijkt me wat gezonder qua schadelijke stoffen die in kunststof/nylon zit. Alleen vind ik spatels van rvs voor koekenpannen niet fijn en ze krassen meer, daarom heb ik die van kunststof (en een paar van hout). Maar soeplepels, een garde etc zou ik zeker van rvs nemen.
Nylon smelt uiteindelijk. Dat koop ik dus niet meer. Op een gegeven moment gaan er toch stukjes vanaf brokkelen.

Voor anti-aanbaklaag gebruik ik nu siliconen (van die pannenlikkers) en olijfhouten spatels. Verder rvs.
Ik zou, puur omdat ik dat er mooier uit vind zien, de nylon variant met de rvs handgrepen kiezen.
Am Yisrael Chai!
Ik heb van alles wat. RVS voor de kwaliteit, hygiene en lange duurzaamheid.

Nylon, siliconen en hout voor pannen met anti-aanbaklaag. Maar dat moet uiteindelijk wel vaker vervangen worden. Nylon wordt, zeker als je het in de afwasmachine doet, op zeker moment poreus en trekt vaak krom.
Bedankt voor alle tips! Ik ga dan zoveel mogelijk van RVS nemen, behalve dat wat je in de pannen gebruikt! Ik denk dat ik daarbij dan ga voor siliconen of nylon
Hout is beter dan plastic om te gebruiken bij het koken en ook nog eens hygienischer. In de krassen die in plastic ontstaan blijven bacteriën zitten, en nee, die haal je er niet zomaar uit met gewoon afwassen. Bij hout gebeurt dit veel minder.
Dankjewel Oddish! Zorg ik dat er ook een paar houtenspatels en lepels komen! Toevallig ook een idee waar ik die het beste kan halen? Heel veel winkels verkopen ze ,zoals blokker, action en xenos, maar ik heb geen idee wat kwalitatief goed is.. (eerste keer grote aankoop van keukengerei en ik wil graag meteen voor kwaliteit gaan ;) )
Xenos heeft prima spatels. Ik heb de olijfhouten, die splijten en rafelen (bijna) niet. Zijn heel glad en dun.

http://www.xenos.nl/koken ... en-mixen/spatel-olijfhout
haha geen idee! Dat van Lamis klinkt goed. Maar ik heb ooit goedkope 'normale' en goedkope houten pollepel en spatel gekocht die het ook gewoon prima doen. Ze zijn makkelijk te vervangen, maar ik doe er al jaren mee. Maar als je iets wilt dat je kan ophangen zodat het aan je brabantiarekje kan weet ik het eigenlijk niet.
Dankjewel voor de tip Lamis!
haha ik ga denk ik gewoon die van de xenos proberen @ Oddish. Ze hoeven van mij niet persé aan een rekje, as ze maar goed zijn ;)
Nylon kan schadelijke stoffen afscheiden bij verhitting. Ik gebruik zelf siliconen spatels, omdat ik hout niet zo hygiënisch vind.
Plastic en eten gaan bij mij niet samen, maar ja, ik ben dan ook echt anti-plastik. Zo erg dat ik niet eens weet hoe je het schrijf.

Mijn soep/jus/opscheplepels enz zijn van RVS. Ooit gekocht in een kringloopwinkel, inc. ophangrekje. Geen idee hoe oud ze dus zijn maar glimmen nog steeds.

Mijn koekenpan is van gietijzer met houten handvat en gaat al zo'n 27jaar mee. Deze heeft nog nooit afwasmiddel gezien/gevoeld/geproeft. In deze pan gebruik ik enkel houten spatels.

Alles wordt hier afgewassen met super heet water onder de kraan waaronder je handen niet durf te houden.

Veel plezier met het zoeken van een leuke en goede uitzet voor in jouw keuken.
iedereen leest mee
Bedankt Landylover!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven