"Kies maar: er aan werken of scheiden."

03-08-2015 14:54 30 berichten
(deleted)
Ik zou als ik jullie was stoppen met je moeder volgen op de sociale media en me heel ver houden van de problemen van je ouders. Zo te lezen is het al jaren geen fijn huwelijk meer en je vader heeft eindelijk de knoop doorgehakt. Triest maar waar, leef je eigen leven probeer met allebei je ouders om te gaan en trek je grenzen.
Hoe oud ben jij?
Alle reacties Link kopieren
Ik kan je niet helpen aan een gelijksoortige situatie. Mijn ouders zijn dit jaar 39 jaar getrouwd en hopelijk komen daar nog heel veel jaren bij (hoewel ik daar helaas twijfels bij heb i.v.m. de ziekte van mijn vader).



Wel denk ik dat jullie zelf afstand moeten nemen van de situatie. Het is iets tussen je ouders. En ook hoe zij dit oplossen.

Misschien niet verstandig dat je moeder alles heeft gedeeld met je zus, maar goed... dat is gebeurd. Vanaf nu is het het verstandigst dat jullie daar je niet mee bemoeien. Het is hun relatie en ze moeten daar zelf een beslissing in nemen.
Hou je erbuiten. Jullie zitten je met zijn allen te bemoeien met zaken die je niet aangaan.



Echt... Ruzies op de whatsapp gooien...
Misschien komt het door het specifieke voorbeeld, maar vallen jullie momenteel niet een beetje over ieder klein dingetje?

Wat maakt het uit dat je moeder op Twitter plaatst dat ze het laatste ijsje aan het opeten is terwijl dat niet zo is? Daar heeft toch niemand last van als ze dat leuk vind om te verzinnen?
Ik zou me er ook niet meer mee bemoeien en niet elke ruzie op de app bespreken. Je moeder ontvolgen op twitter en steeds aangeven dat jij er niks over wilt horen. En als ze gaan scheiden hoef je niet per definitie een kant te kiezen.
Alle reacties Link kopieren
quote:riannerianne schreef op 03 augustus 2015 @ 15:01:

Hou je erbuiten. Jullie zitten je met zijn allen te bemoeien met zaken die je niet aangaan.



Echt... Ruzies op de whatsapp gooien...Dit.
Eens net bovenstaande: bemoei je er niet meer mee, richt je op je eigen leven. Zal een lastige situatie zijn voor jullie maar ik vind dit echt ongezond klinken.
Alle reacties Link kopieren
Is dit de echte naam van je zus?Dan zou ik die gauw weghalen hier..

Voor de rest, sterkte en zo min mogelijk mee bemoeien. En echt, ruzies op de app bijhouden? Niet doen, leef je eigen leven..
Alle reacties Link kopieren
Eerst klagen dat zus Eline onbedoeld gesprekspartner wordt gemaakt van jullie moeder en vervolgens er met zijn vijven achter aan gaan????

Ruzies doorgeven via een groepsapp???
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk doen je ouders het allemaal niet goed, welke ouders wel?

Hun huwelijk, hun verantwoordelijkheid. Maar wat jullie doen, met die afgrijselijke roddel app achter de rug van deze twee mensen om is helemaal onsmakelijk. Stoppen met die groep, allemaal, onmiddellijk!

Plan in plaats daarvan een familievergadering, open communicatie SVP. Succes.
Alle reacties Link kopieren
dubbel
Alle reacties Link kopieren
quote:_blabla_ schreef op 03 augustus 2015 @ 15:03:

Misschien komt het door het specifieke voorbeeld, maar vallen jullie momenteel niet een beetje over ieder klein dingetje?

Wat maakt het uit dat je moeder op Twitter plaatst dat ze het laatste ijsje aan het opeten is terwijl dat niet zo is? Daar heeft toch niemand last van als ze dat leuk vind om te verzinnen?Dat doen meer mensen Hun leven op social media mooier maken/interessanter maken dan het is
quote:Yraatje schreef op 03 augustus 2015 @ 15:06:

[...]



Dat doen meer mensen Hun leven op social media mooier maken/interessanter maken dan het isHaha ja je leven moet wel erg oninteressant zijn als het eten van een ijsje jouw manier is om je leven mooier te maken
Alle reacties Link kopieren
Het eeuwige geloer in elkaars social media, het alles volgen van elkaar(en daar met z'n allen bovenop springen) en het gebemoei met het huwelijk van jullie ouders moeten jullie rap gaan laten. Dit is geen huwelijk van twee mensen meer, maar een huwelijk van 7 mensen. Jullie gedrag is koren op de molen van je moeder, want ze genereert er een bak aandacht mee.

Zo te lezen is je vader klaar met het huwelijk, laat ze die scheiding nu gaan regelen zonder dat alles en iedereen meekijkt en zich er mee bemoeit.
Alle reacties Link kopieren
quote:IkBenIkenbenertrotsop schreef op 03 augustus 2015 @ 15:07:

[...]





Haha ja je leven moet wel erg oninteressant zijn als het eten van een ijsje jouw manier is om je leven mooier te maken Ja, dat zeker... maar ja.. Het eten van een ijsje is interessanter dan: "Ik zit nu met een chagrijnige kop op de bank te bedenken wat ik nu weer moet gaan doen"
Ik heb ervaring met ouders die op late leeftijd gescheiden zijn en een moeder die me veel te veel verteld heeft.



Als je dat niet meer wil, moet je het ook zelf niet meer opzoeken. Geen vertrouwelijke gesprekken uitlokken, maar ook niet volgen op twitter. Je moet zelf ook de grenzen bewaken en zorgen dat het huwelijk van je ouders hun zaak blijft.
Laat het bij ouders liggen, geen twitter meer gaan volgen van jouw moeder en de groepaps,niets opzetten over ruzie en derg.

Jullie hebben zo te lezen inmiddels partij gekozen.

Het zijn jouw ouders,die "kibbelen".

Waar twee ruzie maken hebben twee schuld.
Jullie gedragen je obsessief met de ruzies op de app gooien/bespreken.
pfffffff de ouderen generatie die alles op internet gooit.. IK heb al stelletjes die alles van de vechtscheidingen via facebook deden gezien, die heb ik ook maar op negeren gezet ) maar nog geen 55+ generatie via twitter of facebook de prive leven zien gooien. Hoop dat dit geen gewoonte gaat worden.
Ruzies op whatsapp? Waar bemoeien jullie je mee zeg.



Brr. Mogen je ouders zelf weten hoe ze omgaan met hun huwelijk? Daar heb jij je niet mee te bemoeien.
Alle reacties Link kopieren
Moeder krijgt veel te veel aandacht met haar negatieve gedrag. Laat haar iets leuks doen met haar leven. En zich gedragen.

Zolang jullie allemaal zoveel aandacht geven hoeft ze niet te veranderen.



Als ik jouw vader was zou ik alleen verder gaan denk ik.
Waar is het dan mis gegaan, dat je ouders opeens niet meer het goede voorbeeld zijn?
En daar ging de openingspost.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven