Kitten... niets vergeten te kopen?!

08-04-2015 15:41 58 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



Over ongeveer een week mag ik mijn kitten ophalen! Over de naam voor miss x ben ik nog niet uit...



Ik heb natuurlijk wel al alles in huis, maar ben bang dat ik wat vergeet...

Een lijstje van alles wat ik in huis heb;



- kattenbak + korrels

- tuigje + riempje (zo kan ze mee de tuin in)

- halsbandje

- krabpaaltje

- eet en drink bakjes

- een emmer vol met muisjes, balletjes etc.



Mandje/kussen ga ik deze week nog scoren, en als ze wat groter is komt er ook een grote krabpaal.

Voer moet ook nog gekocht worden, wacht nog op antwoord welk merk ze nu eet.



Heeft er iemand nog tips over de inrichting?! Dingen die niet kitten proof zijn?
Nunc scio quid sit amor.
Planten zijn niet kittenproof



Denk je aan vaccinaties, ontwormen, chippen?
Alle reacties Link kopieren
Leuk een kitten! Een reismandje is ook altijd handig om te hebben, bijvoorbeeld als je naar de dierenarts moet.
..
Alle reacties Link kopieren
en NU een krabpaal... niet wachten
Een doos met een gat er in. Werd hier altijd zeer op prijs gesteld, ze zijn gek op dozen en daarnaast voelen ze zich er veilig in



En verder, heel veel plezier volgende week met je nieuwe vriendje!
Oh ja, en een mandje om haar te kunnen vervoeren (naar de dierenarts bv) en eventueel een verzekering.
Ik mis nog een nagelknipper.
quote:tekenis schreef op 08 april 2015 @ 15:42:

Planten zijn niet kittenproof



Denk je aan vaccinaties, ontwormen, chippen?Inclusief alvast een afspraak maken voor sterilisatie over een paar maanden bij de dierenarts, staat de datum alvast vast.
Ja hoe wil je haar uberhaupt zonder reismand mee naar huis nemen?
echt een krabpaal anders gaat ze je bank te grazen nemen..

kattenspeeltje met kattekruid vinden ze heerlijk en zorg ook voor een schepje voor bij de kattenbak dan kun je het eruit scheppen ipv om de 3 dagen de hele bak verschonen
Grote krabpaal, niet mee wachten maar nu alvast een uitdagend klimtoestel kopen. Dan heb je nog kans dat je meubels heel blijven. Een stokje met speeltje eraan waar ze op kan jagen, evt. zo'n lampje om haar achteraan te laten rennen. Borstel, kam en vlooienpipetjes, ontwormingsmiddel.
Alle reacties Link kopieren
Investeren in goed voer. Koop je van dat goedkope voer, dan kan je elke dag nieuw kattebakgrint in je kattebak doen.
Alle reacties Link kopieren
Er staat toch dat ze een krabpaal heeft, maar dat ze later een grotere aanschaft.
Eens met bovenstaande reacties.



Dozen en propjes papier doen het hier beter dan speeltjes en dure mandjes.
Uit ervaring;



Mijn katten liggen nooit in de mandjes die daarvoor bestemd zijn. Helemaal het einde zijn doosjes, stukken papier, de kussens die op de bank liggen (hier zo´n woonkussen en er ligt er momenteel eentje in heeeeeeeeeel diepe snurk).



Mijn katten drinken maar zelden uit de bakjes water die daarvoor bestemd zijn. Water vanaf de tuintafel, uit de kraan, uit de bloemenvaas, de vissenkom en de mini-tuinvijver is veel lekkerder.



Mijn katten spelen niet met de winkelspeelgoeddingen die daarvoor bestemd zijn. Maar de wuppie van de AH (ja, die oude dingen, helaas), die is inmiddels kapot geknuffeld. Een oude speelgoedslang vliegt ook regelmatig door de lucht. En vlindertjes, motjes, muggen en langpoten zijn ook magnifiek speelgoed. Een kattentunnel en nat haar zijn ook helemaal het einde.



Gordijnen zijn niet kittenproof. Bereid je erop voor dat je kitten ineens bovenin hangt.



Je leert je kat iets door steeds weer te herhalen. Boos worden, plantenspuit, allemaal zinloos. Poes op tafel. Poes er af halen. Poes weer op tafel. Poes weer er af halen. Dat keer 150 en dan snapt ze het wel. Geduld is een schone zaak. Bedenk ook vooraf wat je absoluut niet wilt tolereren. Hier zijn salontafel en aanrecht taboe, ook toen ze klein waren. Want in het begin zijn ze oh zo schattig als ze op het ontbijtbordje liggen.



Kittens onderzoeken je hele huis en komen op plaatsen waar jij geen weet van hebt. Ik vond er eens eentje achter het keukenblok, in de bank (letterlijk!), in de droger en in een werktas. En dan heb ik het maar niet over de hoeveelheden stof die ineens onder de kast vandaan kwamen



Enten en ontwormen is, als het goed is, al geregeld. Zorg wel dat je een goede (!!) vlooienspray in huis hebt.



Veel plezier met je toekomstige baas.
Alle reacties Link kopieren
Boek over kattengedrag? Schepje voor de kattenbak. Maatbekertje voor het voer (in grammen) kan ook handig zijn als richtlijn. Verder moet je rondslingerende breiwol en los klein textiel weghalen, dat kunnen ze gaan opeten en dat kan schadelijk zijn.
moonlight: Hoezo is een comfortabele slip aandoen ook een must tijdens een wandeling? En als het die avond nou op meer uitloopt?
Alle reacties Link kopieren
Zelf zou ik geen halsbandje omdoen binnen, lijkt me niet lekker zitten voor een kat.



Ja verder wat er al genoemd is, nagelknipper, vlooienkam en gewone borstel, wormenpasta, vlooienmiddel, vlooienpoeder voor in de stofzuiger en vlooienspray voor de deurmatten. Kattensnoepjes, kittenmelk voor het lekkere af en toe, is niet noodzakelijk hoor. Voer en een mandje plus reismandje. Lekker dekentje/kussen voor op bed . Ik heb een oud hoofdkussen met kussenhoes op bed voor ze en beneden ook. Makkelijk te stofzuigen en de kussenhoes in de wasmachine te gooien. En ik heb op de markt een hele grote doek gekocht van dat nepbont, dat echte nep he. Dat ligt op mijn bed aan 1 kant en is ook een succes. En onder het bed heb ik een oude dekbed maar dat is geen aanrader, bijna niet schoon te krijgen omdat het niet in de wasmachine past.



Leuke speeltjes die niets kosten, balletje van aluminiumfolie, van dat cadeausliertjes voor om een pakje te doen, die zie je bij de AH bij de inpaktafel of bij een tuincentrum bij de inpaktafel.



En vergeet niet veel foto`s te maken want ze groeien veel te snel



Heel veel plezier met je kitten. Moeten we nog helpen met een naam verzinnen?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
Onze kitten at toen ie heel klein was de kattenbakvulling. We hebben toen de klontvormende versie vervangen voor van die houtsnippers (gewoon bij ah te koop). Da's ook iets om op te letten.
Alle reacties Link kopieren
quote:riannerianne schreef op 08 april 2015 @ 15:45:

Ik mis nog een nagelknipper.



Hele goee tip vooral voor katten die niet buiten komen. Dan slijten de nageltjes niet zo snel en is het handig om ze te kunnen knippen. Als je ze daar nu niet aan went dan lukt het later niet meer.



Verder heb je overal wel aan gedacht.



Als je je huis helemazl kittenproof wil make kan je alles wel de deur uit doen geen gordijnen, geen planten of bloemen, geen breekbare beeldjes neerzetten die worden omver gelopen.
quote:Bromelia schreef op 08 april 2015 @ 15:46:

[...]



Inclusief alvast een afspraak maken voor sterilisatie over een paar maanden bij de dierenarts, staat de datum alvast vast.Zo ver vooruit hoeft niet, maar wel vast de datum dat je gaat bellen op je kalender zetten. Belangrijk!
Alle reacties Link kopieren
Goeie tips!

Schepje voor kattenbak heb ik uiteraard al. Stok met een touwtje waar visjes aanhangen ook, speeltunnel ook trouwens.

Een reismandje is inderdaad een goeie!



We gaan natuurlijk meteen op bezoek bij de dierenarts, sowieso voor een chip, de eerste entingen heeft ze gehad, en ze is ook ontwormd. Dit zal ik zelf optijd herhalen.



Namen zijn welkom!

Ze is bijna helemaal wit, met zwarte en bruine vlekjes!
Nunc scio quid sit amor.
Alle reacties Link kopieren
Ook een vlooienpipetje, maar dan wel bij de dierenarts halen. Voor veel zijn vlooien al immuun.

Nestvlooien komen veel voor, dus ik zou meteen eentje geven als ze komt. De pipetjes gaan op gewicht, maar als je bij de dierenarts haalt leggen ze het meteen uit.

En eens met Exces, veel herhaling bij wat ze niet mag, en niet met je handen laten spelen. Dat lijkt heel leuk, maar anders blijf je onder de krassen zitten en worden je handen om de haverklap 'aangevallen'.



Veel plezier met je kitten!
Even je huis nalopen op verstopplekken. Zeker in het begin kan ze bang voor nieuwe dingen zijn en zich op de meest onmogelijke plekken verstoppen. Kijk even goed na of die plekjes waar ze in of onder kan kruipen veilig zijn en of ze daar zelf weer uit/weg kan.



En niet gelijk ermee naar buiten, pas na een paar weken als ze binnen goed gewend is en niet overal meer van schrikt.



Een paar krabpalen aan de muur schroeven op strategische plaatsen werkt ook goed. Dus in haar looppad naar het voer of bak bv.



Wat is ze bij mij heb aangeleerd is dat ze 's ochtends eerst verplicht moeten krabben aan de krabpaal voor ze eten krijgen. Werkt goed, ze raggen zich helemaal gek op dat ding.
Alle reacties Link kopieren
Ook goed denken aan eten dat wij eten maar giftig is voor de kat en natuurlijk aan bestrijdingsmiddelen en planten. Katten gaan bv dood van chocola. Medicijnen zijn ook gevaarlijk, zelfs paracetamol. Er zijn giflijsten online te vinden. Een kitten onderzoekt alle grenzen!



Hier zijn tunnel en stok met veren of sliert de kittenperiode favoriet geweest. Heel veel plezier! Leuk zo'n kleintje erbij.
Alle reacties Link kopieren
Mijn katten krabben trouwens vaker aan de krabplankjes op de grond. Gebruiken de paal om uit te strekken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven