Kitten... niets vergeten te kopen?!

08-04-2015 15:41 58 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



Over ongeveer een week mag ik mijn kitten ophalen! Over de naam voor miss x ben ik nog niet uit...



Ik heb natuurlijk wel al alles in huis, maar ben bang dat ik wat vergeet...

Een lijstje van alles wat ik in huis heb;



- kattenbak + korrels

- tuigje + riempje (zo kan ze mee de tuin in)

- halsbandje

- krabpaaltje

- eet en drink bakjes

- een emmer vol met muisjes, balletjes etc.



Mandje/kussen ga ik deze week nog scoren, en als ze wat groter is komt er ook een grote krabpaal.

Voer moet ook nog gekocht worden, wacht nog op antwoord welk merk ze nu eet.



Heeft er iemand nog tips over de inrichting?! Dingen die niet kitten proof zijn?
Nunc scio quid sit amor.
Alle reacties Link kopieren
Hou je van oudhollands?

-tante Sjaan

-Saar

-Mia

-Coosje



Of liever iets engels?

-Lizzy

-Lilly

-Sheba



Of liever iets dat verwijst?

-witje

-poes

-spot

-sproet
Halsband zou ik achterwege laten, nagels knippen is ook niet nodig.

Mijn kat is gek op stuiterballen en drinkt liever niet naast zijn voerbak.
Reacties niet gelezen maar ik denk het volgende:



Krabpaal nu aanschaffen (ze moet zich er languit aan kunnen uitrekken), halsbandje pas veel later.
Alle reacties Link kopieren
Als je planten hebt gooi er maar koffiedrats in hier vond de mijne het geweldig om ze uit te graven en zorg dat je naast een kittentuigje ook een volwassen tuigje hebt ze groeien namelijk erg snel en voor je het weet is alles te klein een borsteltje is ook makkelijk kun je ze daaraan laten wennen en een kattenmandje moet je mee uitkijken die willen ze ook nog wel us als kattenbak gebruiken dus die kun je beter een week later neerzetten en als ze toch aan je meubels krabben oppakken en pootjes tegen de kabaal aanwrijven dan komt hun geur aan het paaltje prijs ze daarbij de hemel in als ze dingen goed doen dit maakt de plantenspuit overbodig gordijnen vinden alle katten leuk om in proberen te klimmen daar kun je get off spray voor halen dan vinden ze die niet interessant ook urine off spray is handig als ze een ongelukje op je mooie vloerkleed hebben gehad dit neutraliseert katten urine. En probeer in het begin hetzelfde grit te halen als ze bij de fokker /asiel hebben gehad zodat ze weet wat de bedoeling is van die bak.



Ik hoop je zo genoeg tips te hebben gegeven helaas is en blijft het een poes dus ze zal ook haar eigen voorkeuren krijgen maar dat laat ze je vanzelf merken veel plezier met je beestje
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd
Alle reacties Link kopieren
Ik vind de naam zoals je haar nu noemt wel leuk, MissX dus.
eten?
Krabplankjes /paaltje voor naastde bank... Dan mag beestje daar de bank gaan claimen en niet op de bank zelf :-) Plantenspuit (voor als kat groter is en best weet wat mag... zorg dat kat niet ziet dat jij 'm nat spoot!). Speeltjes voor samen (bijv. zo'n "hengeltje" met veertjes aan een touwtje eraan). Verder veel geduld. Alufolie is handig als je niet wilt dat kat ergens bovenop springt (leg je bijv. op het aanrecht tzt), vaak hebben ze een hekel aan dat geluid en gevoel onder de pootjes. Alvast een plan maken wat wel en niet mag (op bed / in bed? aanrecht? in de kledingkast? klimmen in je wasrekje vol was?). En eerst niet te streng zijn, beestje weet nog niet wat mag. Dus doet 'ie de nageltjes op jouw mooie bank, dan pak je 'm zachtjes op en zet hem bij de krabpaal. Daar flink belonen, aaien, kletsen....

Katten hebben vaak hun eigen voorkeur hoe ze hun nagels doen - rechtop of juist horizontaal. Beide opties geven :-)



Uit eigen ervaring niet kitten-proof / handig gebleken: stoffen bankbekleding, kunstleren bankbekleding, al je broeken, losliggende kleine voorwerpen zoals haarelastiekje, pen, wasknijper, paperclip etc, bereikbaar eten en drinken (glas thee, plastic zak met snoep, broodje kaas), knuffels, kerstmuts, kerstslingers, vitrages...
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk dat je een kitten krijgt. Ik heb nog wel een tip.

Ik ging met een speeltje vaak bij en om de krabpaal spelen. Ik gebruikte dan zo'n hengeltje. (stokje met een touwtje en belletjes o.i.d. eraan) en dat hengeltje haal ik dan over de krabpaal heen, lang de krappaal enz. Katje klom steeds in de krabpaal en ging er boven op zitten.

Mijn kat krabt hierdoor altijd aan de krabpaal. Ik weet niet of dit bij alle katten gaat werken. Maar het is het proberen waard.
quote:Mylene_Valerie schreef op 08 april 2015 @ 16:01:

Zelf zou ik geen halsbandje omdoen binnen, lijkt me niet lekker zitten voor een kat.



Ja verder wat er al genoemd is, nagelknipper, vlooienkam en gewone borstel, wormenpasta, vlooienmiddel, vlooienpoeder voor in de stofzuiger en vlooienspray voor de deurmatten. Kattensnoepjes, kittenmelk voor het lekkere af en toe, is niet noodzakelijk hoor. Voer en een mandje plus reismandje. Lekker dekentje/kussen voor op bed . Ik heb een oud hoofdkussen met kussenhoes op bed voor ze en beneden ook. Makkelijk te stofzuigen en de kussenhoes in de wasmachine te gooien. En ik heb op de markt een hele grote doek gekocht van dat nepbont, dat echte nep he. Dat ligt op mijn bed aan 1 kant en is ook een succes. En onder het bed heb ik een oude dekbed maar dat is geen aanrader, bijna niet schoon te krijgen omdat het niet in de wasmachine past.



Leuke speeltjes die niets kosten, balletje van aluminiumfolie, van dat cadeausliertjes voor om een pakje te doen, die zie je bij de AH bij de inpaktafel of bij een tuincentrum bij de inpaktafel.



En vergeet niet veel foto`s te maken want ze groeien veel te snel



Heel veel plezier met je kitten. Moeten we nog helpen met een naam verzinnen?Echter nooit zonder toezicht mee laten spelen, ze kunnen daar in stikken.
Leuk een kitten! Ter aanvulling kan ik uit ervaring zeggen dat speelgoed snel kan vervelen als het uit zich zelf niet beweegt. Net als bij kinderen gaat het daarnaast om de afwisseling in aanbod. Wat hier populair blijft is een klamboe die al hangt vanaf vorige zomer om die reden. Ze klimt er in, slaapt er in en vind het geweldig spannend als er achter iets beweegt.



Nog een tip is om etensbakjes en kattenbak niet in elkaars buurt te plaatsen.
quote:meral schreef op 08 april 2015 @ 16:48:

Ook goed denken aan eten dat wij eten maar giftig is voor de kat en natuurlijk aan bestrijdingsmiddelen en planten. Katten gaan bv dood van chocola. Medicijnen zijn ook gevaarlijk, zelfs paracetamol. Er zijn giflijsten online te vinden. Een kitten onderzoekt alle grenzen!



Hier zijn tunnel en stok met veren of sliert de kittenperiode favoriet geweest. Heel veel plezier! Leuk zo'n kleintje erbij.



Dat is een misvatting. Honden kunnen doodgaan van chocolade. Katten niet. Maar teatree olie bijvoorbeeld is wel giftig voor katten. Paracetamol is inderdaad vragen om problemen. Maar goed, medicijnen staan normaal gesproken in een kastje en een kastdeurtje moet wel heel erg licht zijn, wil een kitten dat open krijgen.



Katten kruipen graag ergens op of in. Dus laat geen plastic zakken slingeren na het shoppen. En alles wat beweegt is interessant, dus ook tenen .
quote:Exces schreef op 08 april 2015 @ 19:09:

[...]





Dat is een misvatting. Honden kunnen doodgaan van chocolade. Katten niet. Maar teatree olie bijvoorbeeld is wel giftig voor katten. Paracetamol is inderdaad vragen om problemen. Maar goed, medicijnen staan normaal gesproken in een kastje en een kastdeurtje moet wel heel erg licht zijn, wil een kitten dat open krijgen.



Katten kruipen graag ergens op of in. Dus laat geen plastic zakken slingeren na het shoppen. En alles wat beweegt is interessant, dus ook tenen .



Dit klopt niet zoals je het zegt. .

In chocolade zit Theobromine, een opwekkend stofje dat je wakker houdt en activeert. Maar juist dat opwekkende stofje Theobromine is giftig voor honden en kan voor hen levensbedreigend zijn. Dit geldt ook voor katten, maar katten zijn veel meer fijnproevers en zullen niet zo snel een grote hoeveelheid chocola opeten, daarom zien we chocoladevergiftiging niet snel bij katten.
Alle reacties Link kopieren
Ok. Ik heb geleerd dat het giftig is. Heb net even gegoogled en het staat ook op verschillende lijsten. De inname bepaald natuurlijk hoe erg het is. Dat katten kieskeuriger zijn dan honden herken ik dus het zal niet vaak voorkomen misschien. Anderzijds had ik een kitten zonder grenzen en durf het niet te gokken een stuk te laten liggen.



Punt was vooral......niet alles dat voor ons safe is, is dat voor de kat.



(Heb nu heel 'cool' de paaseieren op tafel staan na jullie posts )
Leuk!



Alles dicht doen waarvan je niet wilt dat er een kat in gaat (wasmand, wasmachine, vaatwasser, kastdeuren, (slaap)kamerdeuren).

Laat ze gelijk maar wennen aan de stofzuiger en andere dingen in huis die herrie maken.
Alle reacties Link kopieren
De dierenwinkel hier heeft mij ooit de tip gegeven om een grote krabpaal te nemen waar hij/zij zich in helemaal op kan uitrekken wanneer ze krabben. Zon kleine, of zo een met tonnen, plankjes is niet genoeg om te krabben en dan kunnen ze zich ergens anders op gaan uitleven (bank bijv )
Heb je al een idee wat je wil qua naam? Wil je een echte naam of iets als Frummel, Spikkel of Spook?
Een plekje waar kat goed kan wegkruipen.

Kattensnoepjes (catisfactions mogen ze vanaf 3 maanden)

Balletje waar snoepjes uit komen

Natvoer (handig voor als ze niet wil eten, natvoer vinden ze vaak lekker)

3 bakjes: een voor water, een voor droogvoer en een voor natvoer/vis/kattenmelk

Een plekje waar poezebeest goed naar buiten kan kijken

Mezenbolletjes om buiten te hangen zodat poezebeest kattentv heeft (de eerste tijd mag ze toch nog niet naar buiten)



Wit met vlekjes zei je? En je wou nog namen? Mij schoot Sterre als eerste te binnen.
Alle reacties Link kopieren
quote:meral schreef op 08 april 2015 @ 16:56:

Hou je van oudhollands?

-tante Sjaan

-Saar

-Mia

-Coosje



Of liever iets engels?

-Lizzy

-Lilly

-Sheba



Of liever iets dat verwijst?

-witje

-poes

-spot

-sproetHaha grappig, ik dacht zelf aan Izzy, Lizzy of Libby! Leuke namen!
Nunc scio quid sit amor.
Alle reacties Link kopieren
Wauw, super bedankt voor de reacties!

Heel veel goede tips, waar ik zeker wat mee ga doen!
Nunc scio quid sit amor.
Wist je dat avocado ook giftig is ?



Namen: Pilsje, Nonna, Mango, Flippa of Pippa
quote:Ephina schreef op 08 april 2015 @ 22:10:

Wist je dat avocado ook giftig is ?



Namen: Pilsje, Nonna, Mango, Flippa of PippaOok nooit rauw varkensvlees geven.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees iets niet: Namenlijk, gezelschap! Ben je veel thuis? Zo niet, dan heb je kans dat je kitten gaat slopen en niet erg sociaal wordt... Neem er dan twee!
quote:Louise70 schreef op 08 april 2015 @ 22:29:

Ik lees iets niet: Namenlijk, gezelschap! Ben je veel thuis? Zo niet, dan heb je kans dat je kitten gaat slopen en niet erg sociaal wordt... Neem er dan twee!Goed punt. Ik zou nooit een kitten alleen nemen tenzij ik hele dagen thuis was de komende 3-4 maanden. Twee is sowieso leuker. Je krijgt er ook leukere katten van.
Oh en denk even na over een verzekering . Ik ben het type katteneigenaar die rustig 1000 euro zal neerleggen als katlief daarna weer een gelukkig en gezond leven leidt. Gezien het feit dat ik geen 1000 euro heb liggen vind ik het prettig om een kleiner bedrag per maand te betalen en tot 3000 te kunnen laten behandelen.



Zeker het eerste jaar kan een verzekering de moeite waard zijn met inentingen, sterilisatie en chip. Wel goed opletten waar ze de chip nog vergoeden. Mijn jongste poezetelg is verzekerd bij OHRA. Ben erg tevreden.



Mijn oudste poezetelg is verzekerd bij Aegon. Daar heb ik 450 van de 500 euro terug gekregen die ik kwijt was aan blaasgruisbehandelingen.



Als ik ooit geld ga verdienen zet ik de verzekeringen stop .
Alle reacties Link kopieren
Onze kat idee al helemaal in der nopjes met een opgefrommeld theezakje nouja het papiertje eromheen dan kan ze zich uren mee vermaken. En trouwens om je kitten dag en nacht ritme te leren kennen voordat jij naar bed gaat even flink spelen met een balletje of hengeltje en dan geen 5 maar rustig 15 minuten daarna gaan ze helemaal uitgeteld lekker liggen slapen zeker als je kitten ook op de slaapkamer komt niet onhandig ze zijn heel goed in jou proberen spelenderwijs wakker maken en als je meteen een soort van avond ritueel hebt weten ze ook oké nu spelen straks lekker knuffelen en slapen
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven