kitten plast op bed

10-07-2009 22:03 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Ik heb eigenlijk mn hele leven al katten gehad maar nu heb ik weer een kleintje en die heeft de eerste maand alles netjes op de kattenbak gedaan, tot vorige week.

Hij plast nu op het bed, wat best vervelend is..

Als de deur dicht is gaat hij gewoon op de kattenbak maar zodra ik naar de slaapkamer loop springt hij op bed en plast hij.

De rest doet hij wel netjes op de bak.

Ik straf hem niet want hij is nog maar 13 weken maar til hem erna meteen naar zn kattenbak.



Heeft iemand er ervaring mee, ik heb dit nog nooit eerder meegemaakt. Zou het misschien blaasgruis kunnen zijn?

Ik bel van de week anders wel de dierenarts als er niks veranderd!



Tips misschien?

Bedankt alvast!
Niet in de slaapkamer laten lijkt me de meest makkelijke oplossing
Alle reacties Link kopieren
Juist wel straffen nu. Hij zit nu in de fase waarin hij als het ware opgevoed moet worden, normaal doet de moeder dit, en jij hebt die rol nu. Het zou wat worden als ik mijn zoon niet zou straffen, want hij is nog maar anderhalf.



Aangezien hij als de deur dicht is wel gewoon netjes op de bak plast denk ik niet dat het met blaasgruis te maken heeft, maar een check door dierenarts kan geen kwaad. Kenmerk van blaasgruis is behalve naast de bak plassen, ook veel op de bak gaan, veel kleine plasjes doen, en plassertje veelvuldig schoonlikken.
Alle reacties Link kopieren
Dat wilde ik ook zeggen *niet in de slaapkamer laten*



Vooral omdat hij het echt alleen daar doet en verder gewoon keurig op de bak.
Alle reacties Link kopieren
Misschien omdat jou geur daar het meeste aanwezig is.

Misschien aandacht vragen.

Als hij nergens anders plast in huis, is het aandacht vragen
Alle reacties Link kopieren
Ja ik probeer hem ook zoveel mogelijk uit de slaapkamer te laten, maar soms glipt ie naar binnen.



maar je hebt inderdaad gelijk haha..

Ik heb alleen geleerd dat als hij bijv aan de bank krabt ik hem moet pakken en aan de krabpaal moet zetten, dat werkt wel goed.

Vandaar dat ik ook zo dacht met de kattenbak.

Hij plast wel veel opzich, maar drinkt ook wel veel.

Het is zo lang geleden dat ik zo'n kleintje heb gehad dat ik me afvraag of ik me te snel zorgen maak,

Maar misschien kan een bezoekje toch geen kwaad.



Thanks!
Alle reacties Link kopieren
quote:chicatjoe schreef op 10 juli 2009 @ 22:06:

Misschien omdat jou geur daar het meeste aanwezig is.

Misschien aandacht vragen.

Als hij nergens anders plast in huis, is het aandacht vragen



Ik denk dat hij wel genoeg aandacht krijgt hoor , hij is lekker druk en speelt heel veel.

Maar het klinkt wel als een goeie theorie.
Alle reacties Link kopieren
Mijn kat deed het ook. OP de precies 5 maand heb ik hem laten helpen, hij heeft het nooit meer gedaan.

Heeft niks met aandacht te maken, hier was het hormonaal.
Alle reacties Link kopieren
met jou kat had het niks met aandacht te maken, die van mijn zusje wel.

Die plaste eerts op bed en daarna op haar kleding, als het voor de wasmachine lag.
Alle reacties Link kopieren
Een van mijn katjes (nu 10 mnd oud) heeft het, toen ze nog heel klein was, ook een paar keer gedaan als we 's morgens wakker werden. (Ze slapen 's nachts op m'n bed.) Ze was heel aanhankelijk en tijdens het knuffelen/spelen deed ze soms opeens een plasje op bed.

Ik heb het afgeleerd door haar 's morgens, zodra ik wakker werd, meteen op de bak op de overloop te zetten.

Na een aantal keer deed ze dat uit zichzelf.
Alle reacties Link kopieren
ik begreep van mijn dierenarts (toen ik nog in spanje woonde en ook zo'n kitten had) dat dekbedden en vooral net gewassen dekbedden heeeeeel erg lekker zijn voor katten om op te plassen....dus idd deur dicht....of alleen in de slaapkamer laten als ie net geplast heeft...
Alle reacties Link kopieren
Vervelend zeg! Ik had dit probleem ook, ik kreeg 2 kittens van 6 weken. Eentje was druk,zelfstandig en blij. De ander was duidelijk ziek en liet plas en poep lopen, ook in bed. Zo erg. Als ik uit mijn werk kwam moest ik eerst een halfuur schoonmaken, waarnaa ze het weer deed.

Dat katje woont nu weer bij de moederkat, en is nu (4 maanden) nog steeds niet zindelijk.....

Met het andere katje gaat het heel goed gelukkig
Alle reacties Link kopieren
Ik woon trouwens in een 1kamer appartementje dus ik had ook geen apparte slaapkamer ;)



Tips die dierenarts gaf was meerdere kattenbakken neerzetten, de plek waar ze geplast heeft met alcohol afnemen, geen bleek!!!

En geen wasverzachter gebruiken
Alle reacties Link kopieren
Laten "helpen"maakt vaak een groot verschil, evenals peper op de plek waar hij/zij plast. of direct straffen na het gebeuren door met neusje richting de peper te duwen. Is eventjes zielig, maar het werkte bij onze katten goed en die slapen nu vrij vaak bij ons op bed! ( binnenbeestjes!)
Alle reacties Link kopieren
quote:bellaluna schreef op 23 juli 2009 @ 22:41:

Ik had dit probleem ook, ik kreeg 2 kittens van 6 weken. Eentje was druk,zelfstandig en blij. De ander was duidelijk ziek en liet plas en poep lopen, ook in bed. Zo erg. Als ik uit mijn werk kwam moest ik eerst een halfuur schoonmaken, waarnaa ze het weer deed.

Dat katje woont nu weer bij de moederkat, en is nu (4 maanden) nog steeds niet zindelijk.....

Met het andere katje gaat het heel goed gelukkigDegene die jou twee kittens heeft geven van 6 weken is niet goed bij zijn hoofd. Elke kattenliefhebber weet dat kittens op z'n minst 10 weken bij de moeder moeten blijven. Liefst nog iets langer.
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik was ook van mening dat dit 12 weken (3mnd) moest zijn. Maar then again, wellicht is het met de vakantieperiode anders en ben je allang blij dat ze niet aan de boom komen te hangen!
Alle reacties Link kopieren
quote:Sha_la schreef op 23 juli 2009 @ 22:49:

Ja, ik was ook van mening dat dit 12 weken (3mnd) moest zijn. Maar then again, wellicht is het met de vakantieperiode anders en ben je allang blij dat ze niet aan de boom komen te hangen!Dan blijft hij/zij niet goed bij zijn hoofd.
Alle reacties Link kopieren
Helemaal eens!!!
Alle reacties Link kopieren
Achja. Dat was het verhaal niet echt. Het katje blijkt geestelijk niet helemaal fris te zijn
Alle reacties Link kopieren
quote:bellaluna schreef op 24 juli 2009 @ 17:32:

Achja. Dat was het verhaal niet echt. Het katje blijkt geestelijk niet helemaal fris te zijnDan nog. Iemand die jou met 6 weken een kitten meegeeft, is zelf ook niet fris. En als jij je van te voren erin verdiept had, had je dat geweten.
Alle reacties Link kopieren
Hij is nu 13 weken en de eerste maand heeft hij alles netjes op de bak gedaan tot vorige week, zeg je. Als ik het goed begrijp, heb je hem met 8 weken gekregen en da's sowieso te vroeg. Maar goed, plassen buiten de bak wijst altijd op problemen: stress of iets dat lichamelijk niet goed zit. Ik zou ook even langs de dierenarts gaan om te controleren of hij geen blaasontsteking heeft...
Alle reacties Link kopieren
quote:Christiane04 wrote on 24 July 2009 @ 17:35:

[...]





Dan nog. Iemand die jou met 6 weken een kitten meegeeft, is zelf ook niet fris. En als jij je van te voren erin verdiept had, had je dat geweten.Woord voor woord mee eens!...
Alle reacties Link kopieren
quote:bellaluna schreef op 24 juli 2009 @ 17:32:

Achja. Dat was het verhaal niet echt. Het katje blijkt geestelijk niet helemaal fris te zijnGek he, dat als je een klein babietje dat de melk, de warmte en de correctie van moeder nog héél hard nodig heeft bij zijn moeder weg haalt... hij dan gedragsproblemen krijgt?



Jullie hebben hem verwaarloosd door ernstig tekort te schieten in het voorzien van zijn noodzakelijke behoefte om bij zijn moeder te blijven en zo gezond te kunnen groeien en te ontwikkelen.



Ze zouden jullie aan een boom moeten binden.
Alle reacties Link kopieren
spinster doe even normaal zeg! Ik behandel mijn katten mijn hele leven al als mijn kinderen, ga nu niet zo grof doen alsjeblieft.

Het huis waar de kittens leefden was geen goede omgeving ivm drugsgebruik en slechte hygiene, dus het was een oplossing. De moederkat en de kitten wonen nu ergens anders.
Mijn kitten heeft dat ook een tijdje gedaan. Hij plaste toen op alles wat op de grond lag en op ons dekbed. Ik heb toen een extra kattenbak aangeschaft en de slaapkamerdeur en slaapkamer dichtgehouden. Achteraf gezien deed hij dit voor het eerst toen ik een dag en een nacht weg geweest was. En toen ging hij elke keer als ik terug kwam van mijn werk ergens zitten plassen. Ik heb hem toen als ik hem betrapte gestraft met de plantenspuit. En het is langzaam over gegaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven