kitten poept op bed

04-08-2010 04:02 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de kitten (10 weken) nu 1/2 week en alles ging prima, tot gisteravond toen ik tot de ontdekking kwam dat hij op bed had gepoept en geplast.Kattenbak de dag daarvoor nog schoongemaakt en hij had er ook op gepoept, dus wat is de reden dat hij zo'n boodschap achterlaat op mijn bed?

Iemand ideeen?
Alle reacties Link kopieren
hij kon het niet meer ophouden???
Alle reacties Link kopieren
anoniem_95989 wijzigde dit bericht op 04-08-2010 04:26
Reden: dubbel
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
oooooooooooooooo, is het antword zo simpel. hihi
Alle reacties Link kopieren
Hij is gewoon nog niet zindelijk en dat kan nog wel een poosje duren. Straffen werkt niet goed, belonen wel (zodra hij een hoopje op de kattenbak doet).



Soms leren ze moeilijk zindelijkheid aan, omdat ze het niet snappen. Dan zou je een kamerkennel kunnen overwegen, met daarin een kattenbak (en een slaapmandje, eten en drinken). Toen onze kater nog jong was hadden we hetzelfde probleem, uiteindelijk hebben we hem een dag of vijf in een zijkamertje zonder meubels opgesloten en dat heeft gewerkt. Het is wel een beetje zielig, je moet wel tien keer per dag even binnenlopen om met hem te knuffelen, want als kitten zitten ze in de inprentingsfase, waarin ze zich gemakkelijk aan mensen en andere huisdieren hechten. Maar het is ook de leeftijd waarop ze gedrag aanleren.



Google anders even op "housebreaking cat" daar staan nog wel meer tips.
Alle reacties Link kopieren
Helaas heb ik niet zo'n huis om alles af te sluiten. Maar volgens mij is hij wel goed zindelijk hoor, want hij was al zinderlijk toen ik hem meenam en de laatste week is ook alles netjes thuis verlopen.



Denk niet dat het daarmee te maken heeft
Alle reacties Link kopieren
Oh, zelfs volwassen katten vallen soms in dat gedrag terug, als ze boos/ van streek zijn of vinden dat ze niet genoeg aandacht krijgen! Toen onze baby pasgeboren was, poepte onze toenmalige kat op mijn bed, had zeker wat moeite haar nieuwe plaats in het huishouden te accepteren. Na een week was het weer over. Als je (te) veel van huis bent kunnen ze ook uit protest de boel gaan onderpoepen, dan kun je misschien beter een tweede kat erbij nemen, zodat het dier zich niet eenzaam en/ of verveeld hoeft te voelen.
Alle reacties Link kopieren
Ik was de afgelopen tijd halve dagen weg en hij kreeg dan smiddags en savonds aandacht om met me te spelen. Ook is mijn dochter nu van huis die nog meer met hem speelt. Gisteren was ik hele dag weg en had daarna visite dus ik kwam niet verder dan wat aaien. Dus misschien inderdaad gebrek aan aanacht. Gelukkig kan ik nu niet slapen en ligt hij prinsheerlijk op mijn schoot en ik aai me een ongeluk hahaha.



Hopelijk gaat het snel over, want op bed poepen en plassen vind ik neit echt fijn
Alle reacties Link kopieren
Nee, dat is verschrikkelijk! Kan het zijn dat hij gewoon je dochter mist, kinderen zijn vaak heel leuk met katten en kunnen urenlang met ze spelen en knuffelen.



Als het probleem blijft voortbestaan kun je hem beter tijdelijk opsluiten met een kattenbak dan hem een tik te geven of hem met zijn arme snuit door de poep heen en weer te dweilen.
Alle reacties Link kopieren
heb helaas niet zo'n groot huis dat ik hem ergens kan opsluiten met de kattenbak. Heb nog wel van die valeriaandruppels, die zal ik ff in de bak sproeien, misschien helpt dat.
Alle reacties Link kopieren
Klinkt inderdaad als een verandering van zijn leefpatroontje,en daar zijn katten heel gevoelig voor....



En een kitten van 10 weken kan ook nog wel eens gewoon een ongelukje hebben hoor...
Alle reacties Link kopieren
je zei dat je een dag daarvoor de bak had verschoont? Sommige katten zijn daar erg gevoelig voor. Hier scheppen wij minimaal 2x per dag de bak.We hebben kattengrind dat klontert, dus zo klaar. Doen we het een dag helemaal niet, dan gaan onze katers meteen ergens anders hun heil zoeken. Dus misschien de bak wat vaker schonen?
Alle reacties Link kopieren
je zei dat je een dag daarvoor de bak had verschoont? Sommige katten zijn daar erg gevoelig voor. Hier scheppen wij minimaal 2x per dag de bak.We hebben kattengrind dat klontert, dus zo klaar. Doen we het een dag helemaal niet, dan gaan onze katers meteen ergens anders hun heil zoeken. Dus misschien de bak wat vaker schonen?
Alle reacties Link kopieren
Sahara: door de poep heen halen?? Dat vind ik dus echt mishandeling. Het heeft bovendien absoluut geen effect.

Kitten regelmatig op de bak zetten en laten weten (door belonen) dat hij het goed doet als hij op de bak zit is een beter plan.



Bij onze katten ontstonden zindelijkheids problemen bij veranderingen als: nieuwe kat in huis of verhuizen.

Katten willen hun eigen plekje en dat gaan ze dan afbakenen. Gaat weer over, maar is echt vervelend!
Alle reacties Link kopieren
Mijn oude (helaas overleden) kater deed dit altijd expres, naast de bak poepen, als ik op vakantie was...
Alle reacties Link kopieren
Het helpt vaak om extra kattenbakken neer te zetten in verschillende ruimtes. Zodat de kitten altijd op tijd bij een bak kan.
Een kitten van 10 weken is te vroeg bij mama weggehaald, in zo'n geval is dit gedrag normaal.

Hoe groot is je huis, misschien kon ie de bak niet zo snel vinden?
Alle reacties Link kopieren
Mijn kat was al lang zindelijk, maar heeft toch twee keer op m'n dekbed geplast. Inclusief graven . En de kat van m'n zusje doet het ook af en toe. Alsof een dekbed iets weg heeft van een kattenbak. (Misschien net zo muf? ) Mijn enige advies is: niet in de slaapkamer laten. Heb je de mogelijkheid om die af te sluiten? En als 't vaak voorkomt even naar de dierenarts, misschien is er lichamelijk iets mis.
Alle reacties Link kopieren
Misschien is het gewoon een ongelukje. Toen mijn 2 katers klein waren, had ik 2 bakken. 1 in de gang en 1 in de hal. Zo is de bak altijd dichtbij.

Langzaam ben ik overgegaan naar 1 bak, die heb ik een tijdje in de woonkamer gehad (elke dag een stukje verder naar de uiteindelijke plek geschoven)

Nu zijn ze groot genoeg om de bak te vinden, waar die ook staat.
Alle reacties Link kopieren
Britannia dat zegt Sahara toch ook dat je niet moet straffen?



Verder wat Sarah zegt.
Het kan een vorm van aandacht vragen zijn of het kan liggen aan een verandering in zijn leven.



Het is nu een keer gebeurd? Kijk het even aan, ik denk niet dat het nog eens zal gebeuren.
Waarschijnlijk mist hij zijn moeder en broertjes en zusjes, hij is ook nog veels te klein om alleen te zijn..
Alle reacties Link kopieren
1 van mijn katten heeft een tijdje op andere plekken gepoept en geplast. Dat werd bestraft en toen was het over En hij heeft als kitten ook weleens een ongelukje gehad.



Mijn katten zijn ook heel gevoelig voor een schone bak. Hij moet hier echt 2 keer per dag, anders gaan ze inderdaad ergens anders.
'I like to have powerful enemies. Makes me feel important.'
Mijn kittens werden heel erg ziek toen ik ze kreeg. Volgens de winkel waar ik ze kocht (ja dit gebeurt nog in Spanje) waren ze ouder dan 6 weken. Ik vermoed echter dat ze niet ouder dan 5 weken waren, maar goed.

Ze hadden dagenlang diarree en moesten vaak naar de dierenarts. Eenmaal gewend in huis en met speciaal voer zijn ze uiteindelijk opgeknapt.



Nu (6 jaar later) hebben ze eigenlijk alleen nog diarree wanneer er plotseling veranderingen zijn. En ze poepen op de rand of uit de bak wanneer ze aandacht willen of de bak vies is. Meestal komen ze me dan ook ophalen om te laten zien wat ze hebben gedaan..
Alle reacties Link kopieren
k heb wel ander kattengrind, misschien ligt het daaraan.



Volgens de dierenarts is het geen probleem om een kitten van 10 weken mee naar huis te nemen hoor. Verder doet hij het heel goed en is het een schatje, HIj is slim en luistert goed. Vandaag maar weer ff wat meer spelen. HIj is ook net op de bak geweest en keek me maar maf aan toen ik hem prees. hahahaha

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven