Kittens 5 maanden 1 dag alleen laten

23-11-2016 10:28 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nu ben ik gevraagd een dagje + nacht mee weg te gaan. Even er lekker tussen uit. Ik heb alleen 2 katten die nu 5 maanden oud zijn. Ze zijn hier sinds ze 9 weken zijn. Ik heb helaas niemand die even kan kijken bij mijn schatjes.



Mijn vraag is kan dat? Ik ga dan s' middags rond een uur of 12 weg, en kom de volgende dag met het avond eten weer thuis. Ze zijn al die tijd elke avond met mij geweest iedere vrije dag was ik thuis en ik werkte meestal rond de 20-30 uur per week.



Kan ik ze alleen laten met genoeg waterbakken overal en genoeg etensbakjes? + Schone kattenbakken. + Nog wat extra lieve slaap/ligplekjes voor ze.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het gewoon doen. Ik heb niet de indruk dat mijn katten er ooit onder hebben geleden.
Echt wel. Ze hebben elkaar toch? En zo lang ben je niet weg. Zet wel extra water neer.
Alle reacties Link kopieren
quote:OmeHenk schreef op 23 november 2016 @ 10:31:

Echt wel. Ze hebben elkaar toch? En zo lang ben je niet weg. Zet wel extra water neer.Ja het zijn echte soulmates En ik merk dat ze ook echt zelfstandiger gaan worden, nu trekken ze vaak hun eigen plan. lekker hun eigen ding aan het doen. Ze blijven wel binnen overigens. En mogen overal komen.
Ik laat mijn katten zo vaak een nachtje alleen. Geen probleem hoor, zolang ben je niet weg. Die vermaken zich echt wel.

Ook geen buurvrouw die even wil kijken?
Wij hebben dat vroeger wel gedaan met onze binnenkatten, waren ook met zijn tweeen en hadden een heel huis tot hun beschikking. Niet langer dan 1 nacht trouwens.

Voldoende eten en drinken neerzetten en zorgen dat de kattenbakken schoon zijn, dan kan het best.
Alle reacties Link kopieren
Dat kan makkelijk, genoeg eten en drinken neerzetten en ze hebben gezelschap aan elkaar.
Kan prima zolang er genoeg water is. Ik denk zelfs dat die "lieve slaapplekjes" ze niks interesseert hoor
Alle reacties Link kopieren
Totaal geen probleem, lijkt me. Zeker ook omdat ze met z'n 2-en zijn. Die vermaken zich wel. 'Als de kat van huis is, dansen de muizen op tafel', maar dan net even anders.



Alle reacties Link kopieren
quote:Coco87 schreef op 23 november 2016 @ 11:12:

Kan prima zolang er genoeg water is. Ik denk zelfs dat die "lieve slaapplekjes" ze niks interesseert hoor



Hahah ik weet het maar toch, dat voelt beter terwijl ze overal lekker liggen. Op de tafel in een mand, op de bank vensterbank, aanrecht wasmachine op de kapstok, als ze maar happy zijn



En inderdaad ze hebben elkaar en als ik thuis ben zijn het al af en toe monstertjes, ik denk niet dat het erger kan als ik weg ben
Zou ik zeker doen Veel plezier!
quote:zwitsal_nijntje schreef op 23 november 2016 @ 11:27:

[...]





Hahah ik weet het maar toch, dat voelt beter terwijl ze overal lekker liggen. Op de tafel in een mand, op de bank vensterbank, aanrecht wasmachine op de kapstok, als ze maar happy zijn



En inderdaad ze hebben elkaar en als ik thuis ben zijn het al af en toe monstertjes, ik denk niet dat het erger kan als ik weg ben Je bent een poezenmama
Alle reacties Link kopieren
quote:OmeHenk schreef op 23 november 2016 @ 19:13:

[...]





Je bent een poezenmama

Ik dacht altijd nee ga nooit zo overdreven zijn als ik mijn eerste eigen huisdieren heb.. ehhhh wel dus



Als ze op schoot komen liggen leg ik er een deken over heen en ook wel eens als ze op de bank liggen deken erover heen knuffel derbij.



Ga bijna denken dat ik gestoord ben
Hier 3 volwassen bengels maar die laat ik toch echt maximaal 24 uur alleen.

Zijn wij op reis of op weekend dan komt er iemand langs.

Hebben we niemand om langs te komen, dan vertrek ik gewoon niet*.



Ik zou zelf geen moment gerust zijn om ze langer alleen te laten.



Hier overigens echte hongerlijders.

Zelfs als ik eten zou zetten voor 2 dagen ... na maximaal 1 dag is dat toch echt tot de laatste hap op.





*Afgelopen juni onze jaarlijkse vakantie geskipt voor die schatten.

En als we vakantie of een weekend plannen is de eerste vraag "Wat gaan we dan doen met de katten en wie kunnen we nu weer vragen?".
Alle reacties Link kopieren
Nachtje kan hoor. Onze theemuts was er meestal niet blij mee (geen schoot om op neer te ploffen ) maar slechter worden ze er niet van.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Alle reacties Link kopieren
Shit hoe geef ik ze te eten. Ik kom er dus achter dat mn kater Kitten die ooke echt veel groter is dan zus al het eten in een x op eet als ik wat meer neer zet.. en poes bewaard het meestal maar als ik het niet weg pak eet de kat het op.....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven