Kleding blijft maar stinken als het gewassen is

15-11-2014 07:13 50 berichten
Sinds een jaar ongeveer (in ieder geval een lange tijd), stinkt mijn was als het uit de wasmachine komt. Ik heb alles geprobeerd, de wasmachine leeg met schoonmaakazijn een kookwas laten draaien, wasmachinereiniger van HG, de machine voor zover ik kon handmatig schoongemaakt. Niets hielp. Uiteindelijk heb ik een aantal weken geleden een nieuwe wasmachine gekocht, en dacht ik dat ik nu wel een frisse was zou krijgen. Niet dus.



Het valt me op, dat vooral kleding wat op 40 graden wordt gewassen, heel erg stinkt. Dus niet beddengoed of handdoeken. Het lijkt wel alsof er een geur IN de kleding zit, wat het veroorzaakt.

Ook schoonmaakazijn als wasverzachter gebruiken, helpt niet, net als switchen van vloeibaar naar poeder.



Wat ik zeg, het lijkt alsof de stank IN de kleding zit. Aangezien ik moeilijk een hele nieuwe garderobe kan aanschaffen, is m'n vraag, hoe kom ik hier vanaf?? Lijkt me zo fijn om heerlijk geurende was te hebben!
Kan het een zweetlucht zijn van een bepaald kledingstuk? Dat kan nl erg hardnekkig zijn.
Nee dat denk ik niet. Ik zweet zelf erg weinig en mijn jonge kinderen ook niet. Het is echt heel muf, zo'n natte hond geur.
Ik heb dat ook eens gehad, gokje gewaagd en die kleding op 60° gewassen, (ondanks andere wasvoorschriften) toen was het weg.

Niet elk kledingstuk kan daar tegen... Maarja, zo'n lucht om je heen is ook niet alles.

succes!



(Nieuw wasmachien, maar toch: De ring van de deur kan het niet zijn? Het deurtje open laten na het wassen voorkomt ook een hoop)
Dat zit ik inderdaad ook te denken, alles op 60 graden. Het is voornamelijk katoen/standaard materialen (ik heb geen zijde kleding of delicate stoffen) en spijkergoed. Kan dat op 60 graden?



Ik maak het rubber altijd schoon na een wasbeurt en laat de deur en bakje openstaan, dus dat kan het niet zijn.
Zou het gewoon proberen! De kans dat het mis gaat is er wel, maar stinkende kleding draag je ook niet met plezier lijkt me, dus dat is ook zonde van je kleding toch.



Waar/hoe droog je je was? Daar kan het ook mis gaan
Alle reacties Link kopieren
Weet niet wat beoogde doel is maar kleding hoor niet te ruiken, dus ook niet overdreven naar wasmiddel/verzachter.
Alle reacties Link kopieren
Ik had het ook, met name bij de donkere was. Even nagedacht en ik kwam op de gedachte dat er in die was veel meer sokken zitten dan in de andere wassen. ik was nu de sokken apart en het is inderdaad over. Mijn kinderen zweten ook niet veel, maar wel in hun schoenen! Twee van de drie rennen veel buiten rond en man is bouwvakker. Juk... sokken wassen we soms nog wel twee keer.
~ Whatever it is you're seeking won't come in the form you're expecting ~
Ik droog het op een droogrek. De geur wordt minder als het opgedroogd is. Maar zoals nu, de hele bovenverdieping stinkt. Ik heb geen droger om de was te drogen. Het stinkt dus het hevigst als het direct uit de was komt.
Ik was inderdaad wel ondergoed en sokken met de was mee (omdat er ook lingerie tussen zit wat ik niet op 60 graden wil doen ivm kleurvervaging). Sokken dus maar apart proberen te doen?
Alle reacties Link kopieren
Heeft hier echt effect gehad! Mijn dochter heeft wat roze sokken die ik wel gewoon met de rode was meedoe. Haar sokken stinken het minste, dus dat gaat wel. Maar alle donkere sokken dus apart. Wij hebben daar zo'n 4 paar per dag van vies, dus in een gemiddelde donkere was zitten een kleine 20 paar = 40 vieze zweetsokken! Mijn kinderen gaan richting pubertijd, dus ze hebben meer zweetsokken. Man heeft dus werksokken in van die stinkwerkschoenen. Logisch dat dat zweet in mijn andere kleding trekt. Liever de sokken heter en eventueel twee keer, dan alle donkere was. Volgens mij is er zelfs een spulletje van HG tegen zweetgeur, dat wilde ik eens bij de sokken gaan proberen.
~ Whatever it is you're seeking won't come in the form you're expecting ~
Alle reacties Link kopieren
Ik lees mee... Hier ook last van. Alleen hier wordt het erger als het gedroogd is. De tip van sokken apart ga ik ook proberen, en die van het deurtje op laten (hoe simpel...) probeer ik ook even. Sta ook op het punt een nieuwe wasmachine te kopen maar misschien hoeft dat niet? Witte/fijne was en handdoeken stinken idd minder/niet.

Oh en hier hielp een ander programma wel iets. Ipv fijne was selecteren, katoenprogramma geselecteerd. Centrifugeerd het langer.
Alle reacties Link kopieren
Kan het zijn dat de was die stinkt een keer te lang in de wasmachine heeft gezeten? Wat ik dan doe is hg voor sportkleren toevoegen. Helpt echt bij mij. Wel even opletten dat je alle 'stinkkleren' een keer ik de was gehad hebt!
Waarschijnlijk heb je het alleen bij de donkere was. Een wasmachine monteur vertelde mij een keer dat het eigenlijk alleen bij donkere was vaker voorkomt.



Dan zit er iets in de verf vd kleding of zo. Het is eenvoudig op te lossen door de was een keer op 50 graden of hoger te wassen. Meestal is het dan na 1 of 2 keer wassen weg.



Heel gek want soms zijn het kledingstukken die je al veel vaker hebt gewassen en nu opeens raar gaan ruiken.



Probeer het maar eens.
Ok, ik ga nu een was draaien op. 60 graden, sokken apart! Hoop dat m'n kleding niet 3 maten te klein eruit komt 😁
Ach stinkende kleding is ook niets. Gewoon proberen. Shoppen kan altijd nog
Alle reacties Link kopieren
heel stom.maar ik heb dit ook! maar alleen als ik op 40 graden was... op 30 niet en hoger dan 40 ook niet .dus ik was niet meer op 40 graden en ik heb het nooit meer
Life is like an hourglass glued to the table.
Smart79 : ow dat heb ik ooit gehad met een nieuwe spijkerbroek! Donkere broek, heb ik in een emmer water gezet met een scheutje azijn om kleur te behouden. Emmer vergeten, na 3 dagen lag er een smerige laag op het water! Echt zo'n soort vlies ofzo en er leek een soort viezige olie-achtige substantie uit te komen. Stinken! Niet normaal meer! Het is met de broek wel goedgekomen nog, maar ik heb geen idee wat dat nou precies was en wil ook niet weten wat er nou eigenlijk in die broeken zit
Alle reacties Link kopieren
Zit de waterslang niet te diep in de afvoer? Dan zuigt en pompt hij namelijk

steeds het vieze gebruikte water weer op!
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Gadver, wat een vies verhaal van die spijkerbroek!



De was zit er as we speak in, laat jullie weten hoe het eruit is gekomen!

Ik weet niet hoe diep de slang erin zit, de machine is aangesloten door de mannen die het afleverden.
quote:mali30 schreef op 15 november 2014 @ 08:35:

Zit de waterslang niet te diep in de afvoer? Dan zuigt en pompt hij namelijk

steeds het vieze gebruikte water weer op!Huh? Het water dat hij in je machine pompt, komt toch gewoon uit de kraan en voert hij af via de slang in de afvoer? Die slang in de afvoer pompt toch geen water terug?
Misschien zit er iets in je wasmachine wat zo stinkt?

Hier ook wel eens gehad en toen heb ik hem op het warmste programma met een flinke scheut azijn in het bakje laten draaien. Daarna niet meer gehad.
Ik neem aan dat je ook al verschillende wasmiddelen hebt geprobeerd? Ik vind Dash heerlijk fris ruiken, maar Robijn niet.
Shenandoah: ik heb zelfs een nieuwe wasmachine gekocht, dat kan het niet zijn.



Sjors: ik ben geswitcht van vloeibaar naar poeder. Houd me niet vast aan een bepaald merk, meestal wat in de aanbieding is.
Alle reacties Link kopieren
Dat van die nieuwe spijkerbroek kan ik wel verklaren. Nieuwe kleding komt vaak in zeecontainers vanuit India en China naar. Europa. Om ervoor te zorgen dat er in deze (lange) periode geen of in elk geval zo min mogelijk beestjes zich kunnen ontwikkelen in deze balen kleding, wordt de kleding voor versturen gedrenkt in een chemisch goedje. Dit heeft ook als voordeel dat de nieuwe kleding wat stijver is en daardoor mooi glad en kreukelloos in de winkel hangt. Maar dat chemische goedje ruik je vaak nog, zelfs na de eerste keren wassen.

Ik zie dat TO al kookwassen ed heeft geprobeerd. Is een kookwas met soda misschien nog een optie .
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven