Kleed combineren

08-11-2016 16:32 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!



Ik ben geen held qua inrichting en dus heb ik advies nodig van interieur uitblinkers.

Ons interieur is vrij simpel en basic. Dat is niet erg, daar houden we van. Wij hebben onderstaande vloer, samen met witte wanden.



Daarop staan voornamelijk houten meubels zoals hieronder.



Wij hebben deze twee banken staan van de Ikea in een L opstelling.

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/produ ... /S39005742

Daarbij staat nog een hocker in dezelfde stijl, deze dient als onze bijzettafel.



Ik wéét dat het geheel nogal donker en bruin is maar opzich vind ik dat niet erg. Plus ik heb het budget niet om het alla minute te veranderen door bijvoorbeeld andere hoezen te kopen voor de banken.



Eerder lag er altijd een groot (echt) schapenkleed maar deze heeft een van de katten geruïneerd. Het gaf de kamer meer warmte en sfeer en ik mis een kleed. Zeker met de winter op komst. Nu heeft vriendlief ineens een kleed online op de kop getikt en ik vraag me af of hij past in ons interieur. Dus wie helpt deze leek?!



Het betreft dit patchwork kleed in grijs.



Enerzijds lijkt hij me prima passen omdat de rest van onze woning vrij rustig is qua kleur en materiaal. En de vloer bevat grijs. Anderzijds steekt hij misschien veel te veel af? Qua kleur, stijl en weet ik wat. Of is dat weer op te lossen door grijze kussens op de bank te gooien en wat grijze accessoires?



Deel uw mening. Dan weet ik of ik me zorgen moet gaan maken
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het zelf echt niet mooi staan bij elkaar, omdat je vloer ook al best "druk" is, maar smaken verschillen.
quote:pamelacourson schreef op 08 november 2016 @ 16:35:

Ik vind het zelf echt niet mooi staan bij elkaar, omdat je vloer ook al best "druk" is, maar smaken verschillen.Eens. Ik zou voor een licht, egaal kleed gaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dit kleed bij jouw vloer niet geslaagd. De vloer is vrij druk en dat kleed ook. Volgens mij kun je in elke kleur die je maar wilt een kleed aanschaffen, mits het een uni-kleur is.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk ook niet dat die echt past. Ik kan me voorstellen dat het kleed wel goed bij je vloer past, maar ik denk dat het ontzettend vloekt qua kleur met je banken.



Ik zou ook weer voor een lichter kleed gaan
Alle reacties Link kopieren
Het vloekt niet hoor allemaal natuurtinten. Ik zou het neerleggen en kijken of het bevalt. Zo niet dan retourneren of weer doorverkopen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Ik vrees er zelf ook een beetje voor maar goed, hij is dus al door vriendlief op de kop getikt. Dus hij komt sowieso. Mocht hij dan misstaan dan kan ik er iemand anders blij mee maken. Als hij op de vloer mocht staan dan maar sparen voor andere hoezen. (Moet sowieso vanwege slijtage)
En moet er persé een mat of kleed komen?

Waarom dat onding niet gewoon achterwege laten?



Ik vind het bij de meeste mensen / in de meeste huizen totaal overbodig, rommeliger lijken en in de weg liggen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hetzelfde kleed en het is mooier op een rustige vloer.

Zonde want het kleed is top en voor een leuk prijsje
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook niet zo mooi bij de vloer, inderdaad beter een egaal kleed, leuk hoogpolig en dan bijvoorbeeld pastel blauw / mint groen / turkooise. Gecombineerd met een paar kussentjes in die kleurtinten in de bank en wat kaarsjes of bloempotjes (niet te veel) ook in die kleur. Leeft je interieur ineens helemaal op.
Alle reacties Link kopieren
Hoogpolig is geen optie, daar is onze kat veel te gek op.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mietrot schreef op 08 november 2016 @ 16:43:

En moet er persé een mat of kleed komen?

Waarom dat onding niet gewoon achterwege laten?



Ik vind het bij de meeste mensen / in de meeste huizen totaal overbodig, rommeliger lijken en in de weg liggen.Ben het helemaal met je eens. Ik vind het jammer van de vloer dat die bedekt wordt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mietrot schreef op 08 november 2016 @ 16:43:

En moet er persé een mat of kleed komen?

Waarom dat onding niet gewoon achterwege laten?



Ik vind het bij de meeste mensen / in de meeste huizen totaal overbodig, rommeliger lijken en in de weg liggen.Wij hebben een kleed voor de warmte, oud huis. Alles tocht
Alle reacties Link kopieren
quote:Mietrot schreef op 08 november 2016 @ 16:43:

En moet er persé een mat of kleed komen?

Waarom dat onding niet gewoon achterwege laten?



Ik vind het bij de meeste mensen / in de meeste huizen totaal overbodig, rommeliger lijken en in de weg liggen.



Beter een kleed op een gladde vloer dan een kleed op vloerbedekking. Heb in de thuiszorg gewerkt en je komt veel tegen.

Een keer had ik 20(!) kleden en kleedjes in een heel huis, vloer was wel glad maar dan nog.
Alle reacties Link kopieren
Een kleed is hier wel prettig om het geheel een beetje te breken. Anders is de ruimte vrij groot en leeg.
Alle reacties Link kopieren
Vinden JULLIE ZELF het mooi staan?



Het lijkt me een beetje apart als je een kleed neerlegt (je vriend heeft het al op de kop getikt) omdat interieur-bikkels het mooi vinden, maar jij niet. Of andersom. Dat jij het geweldig vindt maar anderen niet en het daarom weg haalt.



Of moet je huis op de foto voor één of ander woonblad?
Can you remember who you were, before the world told you who you should be?
Alle reacties Link kopieren
Doe je toch dit Action behang?



Hebben ze ook in supermooi antraciet.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
quote:retrostar schreef op 08 november 2016 @ 17:38:

Doe je toch dit Action behang?

[img]http://i65.tinypic.com/21an59u.jpg[/img]

Hebben ze ook in supermooi antraciet.Is dit behang van de action? Best cool!
Alle reacties Link kopieren
quote:Flitsss schreef op 08 november 2016 @ 17:43:

[...]





Is dit behang van de action? Best cool!Ja, die is best mooi. Ik heb er een wandje mee gedaan.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
quote:retrostar schreef op 08 november 2016 @ 17:50:

[...]



Ja, die is best mooi. Ik heb er een wandje mee gedaan. Die ga ik in gedachten houden voor in de slaapkamer, bedankt!
Alle reacties Link kopieren
quote:Castle_Witch schreef op 08 november 2016 @ 17:20:

Vinden JULLIE ZELF het mooi staan?



Het lijkt me een beetje apart als je een kleed neerlegt (je vriend heeft het al op de kop getikt) omdat interieur-bikkels het mooi vinden, maar jij niet. Of andersom. Dat jij het geweldig vindt maar anderen niet en het daarom weg haalt.



Of moet je huis op de foto voor één of ander woonblad?Ik kan er nog geen oordeel over geven zolang het niet voor mijn neus op de vloer ligt. Als de hele wereld het lelijk vindt maar ik niet, dan laat ik het gewoon liggen hoor. Zo gevoelig ben ik daar niet voor. Maar ik was gewoon benieuwd naar wat meningen. Ik speel zelf qua interieur veelal op veilig en ik zie dat het bij anderen leuk uitpakt als ze eens wat anders proberen. Kon hiermee toevallig ook zo zijn.
Alle reacties Link kopieren
Nice! Dat Action behang!
Alle reacties Link kopieren
Kleed ligt er al eventjes, op meerdere plekken. Hij is niet lelijk of verkeerd op de vloer maar passend vind ik hem ook weer niet hier. Ik sla hem denk ik op in onze kelder, kleed ansich is leuk en komt misschien in een volgend huis beter tot zijn recht. Bedankt voor het reageren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven