klein huis, was ophangen?

22-01-2017 21:49 58 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



Graag jullie advies. Ik woon in een rijtjeshuis met man en kind. Wij zitten eraan te denken om over een tijd voor een 2e kind te gaan.

Maar: waar moeten we de was ophangen? we hangen het nu in de overgebleven slaapkamer op.

Kleine overloop en geen zolder, kleine badkamer dus geen plek voor een droger.



Wat zouden jullie doen? (verhuizen is geen optie, wij zijn erg blij met deze buurt, een ander huis is voor ons niet te betalen helaas hier)



We hebben een klein schuurtje, niet geïsoleerd.



tips zijn welkom
Trapgat
Alle reacties Link kopieren
In het trapgat? Of aan zo'n rekje voor aan de deur? Is dat een optie?
Alle reacties Link kopieren
Trappengat? Ik heb een droogrek in de hal staan naast de verwarming, ook niet genoeg ruimte in de bijkeuken en trap zit bij mij in de woonkamer dus dat is geen porem



Oh ja en een rekje aan de deur van de bijkeuken
cookie84 wijzigde dit bericht op 22-01-2017 21:52
Reden: Edit
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Trapgat idd of aan zo'n rekje aan een deur.
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn voor een droger gegaan (warmtepomp) beste keuze ever! De dingetjes die er echt niet in kunnen hang ik aan zo'n mini wasrekje aan de deur.



Edit: lees nu kleine badkamer. :( Wij ook... daarom staan wasmachine en droger in de schuur
Alle reacties Link kopieren
haha ja hé, die is wel hoog. Maar hoe? van die uittrekbare lijnen?



*het trapgat dus.
Schuurtje?

Als 't droog is een eventueel terras?

Als jullie slaapkamer groot genoeg is ... daar?



Of een mengeling van dit alles afhankelijk van 't weer en dergelijke.
Alle reacties Link kopieren
ja trapgat, ik heb van die rekjes om in het trapgat of aan een deur te hangen



ik heb trouwens een wasmachine en droger ineen en ben daar heel erg tevreden mee, dus daar zou je ook eens naar kunnen kijken
Een was droog combi? Buiten?
Alle reacties Link kopieren
Kun je de droger niet kwijt in het schuurtje dan? Al kan ik me voorstellen dat je, vooral met deze temperaturen, geen zin hebt om telkens naar de schuur te lopen voor de was.



Of de wasmachine en droger in de keuken (eventueel op elkaar als dat mogelijk is)? Dat zie ik ook vaak bij kleinere huizen. Kan me zo geen plek bedenken om je was op te kunnen hangen in een huis zonder zolder en kleine kamers. Dus ik zou toch zoeken naar een plekje voor de droger.
''The sea, once it casts its spell, holds on in its net of wonder forever.''


In het trapgat of op de overloop over de lengte.

Ik heb 'm op de overloop hangen over de lengte. Er past bij mij een lading was op, terwijl ik een overloop heb waar je je kont niet kunt keren (zo'n 2 bij 0,75 meter)
Alle reacties Link kopieren
Toen we hiervoor in een klein appartement woonden stond er in de slaapkamer een wasrek en hadden we van die rekjes die je aan de deur kan hangen.

Mijn oma had vroeger en uittrek-waslijn in de badkamer.
Alle reacties Link kopieren
Een vriendin van mij heeft een wasmachine die ook een droogfunctie heeft, wasmachine en droger ineen zeg maar. Zij is er heel tevreden over. Even googelen dus.
Alle reacties Link kopieren
ok, was droger combi zaten we ook aan te denken maar er waren diverse mensen die ons dat hadden afgeraden. Iemand een tip welk merk goed is?



zo'n rek hebben we ook al, die hang ik dan gewoon in onze slaapkamer op. En ik heb zo'n staand rek, die kan in onze slaapkamer ook wel staan. Problem solved?

nou ja de reden dat ik daar een beetje mijn twijfels over had is het vocht wat uit de was komt.

Leek me niet zo fijn om dat op de slaapkamer te hebben. Zetten jullie het raam dan open en de verwarming erbij aan?
Alle reacties Link kopieren
Kan een droger bovenop de wasmachine? Wij hebben dat, plus nog een klein wasrekje. En met mooi weer hangt de was buiten.
Alle reacties Link kopieren
Dat ding van Philae hebben wij ook. In één van de slaapkamers, en daar hangen we de was waarvan we weten dat hij snel droog is. Verder een deurrekje en zo'n vierkant hoog wasrek, met wieltjes. Past door alle deuren en kan dus makkelijk verreden worden van de ene kant van het huis naar de ander. Dus overdag in onze slaapkamer, evt bij de baby, en soms beneden in de woonkamer gedurende de nacht.
quote:peetj schreef op 22 januari 2017 @ 21:56:

ok, was droger combi zaten we ook aan te denken maar er waren diverse mensen die ons dat hadden afgeraden. Iemand een tip welk merk goed is?



zo'n rek hebben we ook al, die hang ik dan gewoon in onze slaapkamer op. En ik heb zo'n staand rek, die kan in onze slaapkamer ook wel staan. Problem solved?

nou ja de reden dat ik daar een beetje mijn twijfels over had is het vocht wat uit de was komt.

Leek me niet zo fijn om dat op de slaapkamer te hebben. Zetten jullie het raam dan open en de verwarming erbij aan?



Zo lang je die kleding "ergens in huis" laat drogen, zal je dat vocht overal hebben.

Of dat nu in de slaapkamer, in de badkamer, in de traphal, ... is.



Als het kan ... het raam op standje "kiep" en eventueel de verwarming uit of lager in de slaapkamer.
Hier ook een droger op de wasmachine, wat ik niet in de droger wil hebben hang ik op zo'n droogtoren, die staat hier op de overloop. Niet ideaal maar het is niet anders, een andere plek is er niet.
Toen ik zo klein woonde en twee kinderen had zette ik de was in de huiskamer. Elke avond draaide ik een was die ik voor het naar bed gaan op hing op een strand en meerdere deurrekjes. Ruim uit hangen en dan was het in de ochtend droog. Opruimen voor het ontbijt. Het vroeg enige discipline, dat wel.
Is er trouwens toevallig geen wassalon in de buurt met een droger?



Soms kan je daar voor een spotprijs je was drogen.

Heb je de was tenminste niet voortdurend in je slaapkamer, je traphal, ... staan of hangen.



Op ons mini-appartement waar we vroeger woonden hingen wij hem meestal buiten op 't terras.

Maar bij te slecht weer gingen wij toch echt af en toe naar een wassalon.

Op een uur of wat klaar en geen was overal hangen ...
Alle reacties Link kopieren
quote:peetj schreef op 22 januari 2017 @ 21:56:

ok, was droger combi zaten we ook aan te denken maar er waren diverse mensen die ons dat hadden afgeraden. Iemand een tip welk merk goed is?







waarom werd het jullie afgeraden?



Ik heb deze, met een grote trommel



vrienden van mij hebben naar aanleiding van mijn enthousiasme (en net als ik ruimtegebrek) eentje van LG gekocht en zijn ook erg tevreden.

ik moest er even aan wennen, want je moet je wasroutine een beetje aanpassen. vroeger draaide ik lekker op zondag alles achter elkaar door omdat ik een wasmachine en een droger had, ipv een enkele machine die dan nu ook langer bezet is. dus nu was ik eigenlijk vooral snachts
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zo'n vierkant wasrek, zo'n soort toren. En als je 1 kan ingeklapt laat neemt deze minder ruimte in en kan er alsnog een hele was op. Mijne past precies voor de deur van m'n meterkast en neemt daardoor vrijwel geen ruime in in de hal. Ook heb ik 2 kleine rekjes hangen aan de buizen die bovenaan m'n muren zitten.
Internagelaktisch
Met twee kinderen en weinig plek om op te hangen zou ik niet zonder droger willen. Die kan goed in de schuur staan. Verder buiten een droogmolen bij wat beter weer ivm energie besparen
Alle reacties Link kopieren
Ik had de droogrekken midden in de woonkamer staan. Zit je even tegen de was aan te kijken, maar ik vond dat niet storend.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven