Kleine bijzettafels handig/praktisch met kleine kinderen?

19-02-2017 20:55 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Volgende week komt onze nieuwe bank: een mooie grote hoekbank! Onze salontafel gaat dan weg, die is te groot. Ik wil heel graag kleine bijzettafeltjes neerzetten ipv een salontafel, maar ineens slaat de twijfel toe.

Onze kinderen (7 en 3) maken nu best veel gebruik van deze tafel. Ze zitten er aan te eten (ontbijt en soms frietjes, dat eten we lekker voor de tv) ze spelen er aan, en zitten er te kleuren. Dat kan straks niet meer. Van de ene kant denk ik: daar wennen ze zo aan, als er geen tafel is spelen ze vanzelf wel op een ander plekje (eettafel, speelkleed etc) en eten doen ze (we) dan gewoon aan de eettafel.

Maar van de andere kant: wat weegt zwaarder, de praktische kant of toch het "estetische"?

Wat hebben jullie in de woonkamer? Wat zouden jullie kiezen in mijn geval? Tips, ervaringen, eyeopeners, alles is welkom!
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben voor onze kinderen bureautjes gekocht, daar kunnen ze aan kleuren etc. En eten doen we inderdaad aan tafel. Ik heb geen salontafel, maar ook bijzettafeltjes, gaat prima.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Als je je nieuwe bank een beetje mooi wil houden is het sowieso niet zo´n geweldig idee er kinderen op/bij te laten eten en kleuren...
Ik heb geen salontafel. Nooit gehad ook. De kinderen spelen op de grond en kleuren aan tafel. Eten doen we ook altijd aan tafel.



Als de salontafel te groot is lijkt de keuze me duidelijk. Niet neerzetten. Is niets esthetisch aan maar gewoon praktisch.
Wij hebben kleine tafeltjes. De kinderstoeltjes passen daar ook prima aan voor bijvoorbeeld een klein spelletje of een tussendoortje te eten. Grotere knutsels en eten doen we aan tafel.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een hele robuuste salontafel. Ik hartje op het kleed zitten aan de salontafel met een puzzel of een berg Playmobil. We houden hem nog even. Op het moment dat hun leven zich meer op hun kamers gaat afspelen doe ik hem weg.
quote:-Suze- schreef op 19 februari 2017 @ 21:14:

Ik heb een hele robuuste salontafel. Ik hartje op het kleed zitten aan de salontafel met een puzzel of een berg Playmobil. We houden hem nog even. Op het moment dat hun leven zich meer op hun kamers gaat afspelen doe ik hem weg.Dit.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het juist superhandig met kinderen. Bijzettafeltjes aan de kant en een berg ruimte! Dansen, stoeien enz. Heerlijk die ruimte.
quote:spacescooter schreef op 19 februari 2017 @ 21:18:

Ik vind het juist superhandig met kinderen. Bijzettafeltjes aan de kant en een berg ruimte! Dansen, stoeien enz. Heerlijk die ruimte.En dit inderdaad! Ideaal.
Kinderen hadden hun eigen speelplank langs de muur, en eten doen we aan de grote tafel.
Hier ook alleen een bijzettafeltje, eten doen we aan de grote tafel, een enkele keer op de bank voor de tv.



Kleuren doen ze ook aan de grote tafel.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook een grote salontafel en kinderen zitten er veel aan. Wordt Straks denk wel minder want worden te groot om aan de stoeltjes te zitten. Wil ook graag ronde tafeltjes maar zo onhandig dat je dan minder ruimte hebt om iets op te zetten. Aan de bureautjes zaten ze eigenlijk nooit. Dus hier blijft de grote tafel ook nog even.
Alle reacties Link kopieren
Wij hadden eerst ook een grote salontafel waar de kinderen aan zaten te kleuren, eten etc. Nu heb ik twee poefjes en daar zitten de jongste en middelste met hun stoeltjes aan als ze een keer voor de tv willen eten. De oudste is tien en zit dan gewoon op de bank met zo'n speciaal dienblad. Kleuren doen ze aan de eettafel. Voor de bank ligt nu een kleed en daar liggen of spelen ze veel op, fijn die extra ruimte. Ik mis de salontafel verder niet echt, alleen met verjaardagen was het altijd handig omdat er veel op kon.
Wij hadden de eerste jaren met kinderen geen salontafel. Knutselen, kleuren en eten deden we altijd aan de eettafel en verder hadden ze in de speelhoek ook nog een tafeltje. Salontafel nooit gemist dus.



Maar als ivm een grote bank er geen salontafel meer past dan heb je toch weinig keuze?
Hier sinds kort 2 kleine tafeltjes ipv 1 grote. Dochter mist het niet. Eraan eten gaat nog prima en voor kleuren heeft ze haar eigen tafeltje. De rest gebeurt aan de eettafel. Ik vind die kleine tafeltjes heerlijk! Je schuift ze inderdaad zo op en ik vind het veel ruimtelijker.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie reacties!

Zo te lezen zijn jullie meningen verdeeld. Onze huidige salontafel zou niet meer passen, maar wel een iets kleinere waar de kids evt nog aan kunnen zitten. Ruimte voor bureautje oud hebben we niet. Dus dat is het dilemma. Mij lijkt de ruimte wel fijn, tafeltjes makkelijk aan de kant schuiven of er extra bij schuiven.,,. We hebben er ook een losse hocker bij (als voetenbank voor man ????), met een kleed hierover kunnen de kids hier misschien ook wel aan zitten om evt iets te eten. Spelen kunnen ze meer op de grond of hocker, en eten dan voortaan vooral aan de eettafel! Zie het steeds meer voor me ??
Alle reacties Link kopieren
Hier ook kleine tafeltjes, ideaal om zo in de hoek te zetten en veel speelruimte te hebben. Heb een draadmand met blad er ook bij staan en hier kunnen ze evt met een stoeltje ook aan eten. Maar eigenlijk gebruik ik die nooit. Als we een keer bij de tv op de bank gaan eten hangt het nu van het eten af of dat mag. Brood met worst mag, brood met chocoladepasta of hagelslag niet

En het went snel hoor, vind aan tafel eten ook veel fijner, en nu word je een beetje gedwongen om dat ook te doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het type tafeltje nemen met uitstaande pootjes, waarbij de spanwijdte van de poten wijder is dan die van het blad. Die krijg je moeilijker omver ook al gaan ze erop leunen, en die kan je ook als setje als salontafel gebruiken.



Zo'n model als deze van gamma:



Misschien toch beter als hij vier poten zou hebben.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven