Koelkast schoonmaken

24-07-2016 13:59 101 berichten
Wisten jullie dat wordt aangeraden om elke week je koelkast schoon te maken? Dus alles eruit en met een sopje alle planken, bakken en rubbers schoonmaken. Ik doe dat niet wekelijks

Hoe vaak maken jullie de koelkast schoon?

(Waarom dit topic? Omdat ik zo moet gaan schoonmaken, en ieder excuus aangrijp om het uit te stellen ).

Hoe vaak koelkast schoonmaken?

Totaal aantal stemmen: 205

Elke dag Geen stemmen
Een keer per week (2%)
Twee keer per week Geen stemmen
Om de week (2%)
Elke maand (10%)
Per kwartaal (14%)
Half jaar? (30%)
Als het nodig is (30%)
Oh, moet dat? (11%)
Oh moet dat? ;)
Ik maak 1 keer/maand mijn koelkast grondig schoon. Elke week is toch niet nodig hoor.

Toen mijn kinderen klein waren maakte ik de koelkast trouwens maar om de 6 weken schoon; ik had echt wel wat anders te doen.
Alle reacties Link kopieren
Per kwartaal.



Er 'moet' zoveel tegenwoordig. Vind het wel best.
Wekelijks?

Ik doe het voor ik op vakantie ga, dan is 'ie toch lekker leeg.
Ik doe het als hij toch bijna leeg is of als er iets gelekt heeft. Als het nodig is dus
Alle reacties Link kopieren
Misschien eens per jaar ofzo, of als er iets gelekt heeft
Alle reacties Link kopieren
Alles staat in de koelkast in bakjes en pakken. Een bakje dat leeg is gaat in de afwasmarie. Koelkast zélf ehm.... nou, ja, wel heel regelmatig. Twee keer per jaar ofzo.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Oh wat fijn deze eerste antwoorden! Ik doe het dus als het nodig is, als er wat om gaat of zo. Nu viel me op dat er wel wat frutjes in liggen, dus zo een grote beurt met alles eruit halen. Ik moet ook nog stofzuigen, de wc doen en achterstallige administratie. Sinds donderdag ben ik even kind- en manvrij dus ik had heerlijk vier dagen om alles te doen. Nu dus nog een halve, pfffff.
Alle reacties Link kopieren
1x per jaar als ik al weken denk: goh, ik moet de koelkast eens schoonmaken. Echt, waarom moet dat ding 1x per week schoongemaakt? mijn eten staat in bakjes of de verpakking, het is niet dat het eten vies wordt en na 1 week zitten er ook geen gevaarlijke schimmels in je koelkast.
Alle reacties Link kopieren
Ik doe dat 4x per jaar, tegelijk met het ontdooien van de vriezer.

Iedere week de koelkast schoonmaken vind ik wat overdreven. Zolang je wat je erin zet in de verpakking/in bakjes laat, kan de koelkast nooit heel smerig worden.

Ik heb wel eens een pak yoghurt in de koelkast staan wat lekt, maar dat maak ik dan direct schoon als ik het ontdek.
Volgens mij zijn de echte poetsers van het forum op vakantie
Alle reacties Link kopieren
Eens per jaar denk ik. Meestal als ik op vakantie ga of terugkom van vakantie. Dan is de koelkast toch vaak leeg.



Vaker is ook niet nodig vind (/denk) ik. Alles staat verpakt in de koelkast en als er niets gelekt heeft zie ik geen noodzaak om schoon te maken
Vivo per lei
Als ie vuil ziet of er iets gelekt heeft.

En zelfs dan vaak ook enkel de plank waar het gelekt heeft.



Het helpt niet dat ik die planken er nauwelijks uit krijg. Om maar te zwijgen over er weer in ...
Alle reacties Link kopieren
Rubbers kuisen doe ik maandelijks. Planken/bakken/etc hou ik bij, dus als er iets uitgelopen is, maak ik het meteen weer schoon.
Doe niet bij een ander wat je zelf niet wil!
Alle reacties Link kopieren
quote:MinkeDeWit schreef op 24 juli 2016 @ 14:10:

Volgens mij zijn de echte poetsers van het forum op vakantie Nee die zijn natuurlijk aan het poetsen!
quote:Mietrot schreef op 24 juli 2016 @ 14:13:

Als ie vuil ziet of er iets gelekt heeft.

En zelfs dan vaak ook enkel de plank waar het gelekt heeft.



Het helpt niet dat ik die planken er nauwelijks uit krijg. Om maar te zwijgen over er weer in ...



Dit.



En toen ik onze andere koelkast verkocht omdat we gingen verhuizen. Koelkast was alleen zo schoon geweest toen we hem net hadden gekocht
Om de week.



Ik vind het nooit zoveel moeite. Ik doe het gewoon de dag/avond voordat ik boodschappen ga doen. Dan is de koelkast zo goed als leeg.
Ongeveer 2x per jaar. Is dan ook wel behoorlijk nodig...

Maar hangt ook af of mijn huishoudelijke hulp (WMO) eens tijd over heeft zodat ze dat erbij kan doen.
Eigenlijk nooit in zijn geheel, af en toe een keer een doekje door de groentela of flessenvak, maar meer eigenlijk ook niet.
quote:SueHeck schreef op 24 juli 2016 @ 14:33:

Om de week.



Ik vind het nooit zoveel moeite. Ik doe het gewoon de dag/avond voordat ik boodschappen ga doen. Dan is de koelkast zo goed als leeg. Maar is het dan ook echt nodig? Het komt gewoon niet eens bij mij op om zo vaak de koelkast schoon te maken (op vieze plekjes na)
Alle reacties Link kopieren
Elke week tijdens het schoonmaken. Maar wij zijn maar met z'n tweeën en hebben nooit een bomvolle koelkast dus het is zo gebeurd, het kost me echt letterlijk 5 minuten. Maak dan de plankjes schoon met een doekje, kiep de twee groente/fruit lades leeg en spoel ze even om en neem de achterwand en deur met de doek af. Maar hoef dus nooit een hele karrevracht eruit te halen omdat hij nooit zo vol is dus ik denk dat dat scheelt.
quote:geluksolifantje schreef op 24 juli 2016 @ 14:35:

[...]





Maar is het dan ook echt nodig? Het komt gewoon niet eens bij mij op om zo vaak de koelkast schoon te maken (op vieze plekjes na)



Nee maar ik vind het gewoon lekker fris. Ik check dan gelijk of er nog dingen in staan die over de datum zijn.

Ik ben ben niet iemand die heel veel schoonmaakt. Maar de koelkast kost me dan weer geen moeite.
Alle reacties Link kopieren
quote:SueHeck schreef op 24 juli 2016 @ 14:38:

[...]





Nee maar ik vind het gewoon lekker fris. Ik check dan gelijk of er nog dingen in staan die over de datum zijn.

Ik ben ben niet iemand die heel veel schoonmaakt. Maar de koelkast kost me dan weer geen moeite.Ja precies dit! Op diezelfde dag doe ik ook de week boodschappen dus als ik dan dingen heb weggegooid die niet goed meer waren kunnen ze gelijk op het lijstje. En alles weer lekker fris
Alle reacties Link kopieren
Heb je door mijn keukenraam staan gluren???

Ik heb het namelijk net gedaan. Het was een beetje een ongeorganiseerde bende in de koelkast en hop .... van het een kwam het ander en voordat ik het wist was hij leeg en had ik glasplaten en rubbers in een sopje liggen. Het was dringend nodig , maar nu is hij weer spic en span! Volgens mij doe ik dat maar 2x per jaar, maar wel af en toe een doekje erdoor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven