Koelkast schoonmaken

24-07-2016 13:59 101 berichten
Wisten jullie dat wordt aangeraden om elke week je koelkast schoon te maken? Dus alles eruit en met een sopje alle planken, bakken en rubbers schoonmaken. Ik doe dat niet wekelijks

Hoe vaak maken jullie de koelkast schoon?

(Waarom dit topic? Omdat ik zo moet gaan schoonmaken, en ieder excuus aangrijp om het uit te stellen ).

Hoe vaak koelkast schoonmaken?

Totaal aantal stemmen: 205

Elke dag Geen stemmen
Een keer per week (2%)
Twee keer per week Geen stemmen
Om de week (2%)
Elke maand (10%)
Per kwartaal (14%)
Half jaar? (30%)
Als het nodig is (30%)
Oh, moet dat? (11%)
Alle reacties Link kopieren
Als er iets gelekt heeft. En dat isgemiddeld twee keer per jaar
The owls are not what they seem
Ghe, elke dag staat ook in de poll. Ik mag toch hopen dat niemand dat doet
Alle reacties Link kopieren
Ik heb speciaal voor de koelkast theedoeken aangeschaft, die ik als een soort van kastpapier over de platen leg. Als er iets gelekt heeft vervang ik de theedoek. Scheelt enorm in schoonmaken.

#luiehuisvrouw
"Boring conversation anyway"
Alle reacties Link kopieren
We hebben net een nieuwe en toen heb ik hem even gelapt. Nu moet ik hem doen omdat er iets heeft gelekt. Bij nader onderzoek van de substantie merkte ik op dat er een uienplant in de groentelade groeit. Dus ga ik nu dan maar aan de slag Anders had ik makkelijk nog een paar maanden kunnen wachten. Ik doe de koelkast dus alleen in bovenstaande gevallen of als ik een aanval van schoonmaakwoede heb. Terwijl ik eigenlijk best fanatiek de rest van het huis bijhoud. Maar die koelkast........ net zo irritant als de oven uitschrobben, voorraadkast opruimen, kledingkast uitmesten, van dat soort.



NB: misschien moet ik de groentelade gebruiken waar hij voor bedoeld is, ik gooi groente normaal gesproken gewoon op een willekeurige plank en kijk nooit in die lade. Maar blijkbaar lag er een zak uien.......
quote:SueHeck schreef op 24 juli 2016 @ 14:33:

Om de week.



Ik vind het nooit zoveel moeite. Ik doe het gewoon de dag/avond voordat ik boodschappen ga doen. Dan is de koelkast zo goed als leeg. idem, kost nog geen 5 minuten.
Een keer per jaar ofzo. Ik probeer te voorkomen dat er wat lekt en meestal nemen we dat alleen met een doekje op. Onze koelkast heeft een antibacterieel iets aan de binnenkant. Voor deze koelkast maakte ik de vorige niet vaker schoon. We zijn allemaal nooit ziek of hebben een voedselvergiftiging. We zullen wel een goede weerstand hebben.
Alle reacties Link kopieren
Als mijn moeder vindt dat het nodig is maakt ze onze koelkast schoon

(Ze komt nog wel eens op onze kinderen passen en heeft dan soms niks te doen, ze vindt schoonmaken niet erg).

Hooguit 2x per jaar.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Ongeveer 1x per maand.
Alle reacties Link kopieren
Doe'k niet aan. Lekker vies houwe die meute
Ik heb 66 problemen en op z'n kop staan is daar 1 van.
Alle reacties Link kopieren
Hoe doe je dat, een lege koelkast? Hier altijd pakken melk, yoghurt, een fles koud water, allerlei potjes, tubes, flesjes, een halve bloemkool, een zak wortels, restjes van de vorige dag, doos vleeswaren, kaasdoos. ...
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Alle reacties Link kopieren
Poeh geen idee. Als het nodig is. En dat is niet zo vaak. Laatst was er een flesje omgevallen en die was gaan lekken. Hele bovenste plankje plakkerig. Toen maar weer even de gelegenheid gegrepen om de hele koelkast te doen. Maar verder inderdaad vooral plaatselijk als we iets zien. Zijn die schoonmaakdoekjes met citroen geur perfect voor.

Ook de buitenkant doe ik als ik er weer een aantal vettige vingers op zie. Chroom achtig dus daar zie je het snel op.

Maar grondig poetsen dat hele ding? Paar keer per jaar. Vast te weinig officieel. Maar alles hier ook in bakjes, zakjes of flessen. Niks los er in.
Alle reacties Link kopieren
Grondig heb ik volgens mij nog nooit gedaan. Heb dan ook 'oh, moet dat?' ingevuld. Als er iets gelekt heeft doe ik die schuif of dat plankje wel ff afpoetsen, maar alles er uit halen om het hele apparaat te poetsen heb ik nog nooit gedaan. Zie daar werkelijk het nut niet van, aangezien alle producten in 'n verpakking zitten. En dan ook nog elke week? Die is gek!!!
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
Eens in de 3 weken, alles eruit en poetsen maar.

Zo klaar!
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Zo het is gebeurd. Volgens mij de eerste keer dat ik hem echt helemaal heb leeggehaald en gepoetst. Er komt dus ook vuil onder de randjes van de plank, daar waar hij in het richeltje rust. Stoort mij niet, en het viel ook best mee wat daar na drie jaar onder zit
quote:MinkeDeWit schreef op 24 juli 2016 @ 14:06:

Oh wat fijn deze eerste antwoorden! Ik doe het dus als het nodig is, als er wat om gaat of zo. Nu viel me op dat er wel wat frutjes in liggen, dus zo een grote beurt met alles eruit halen. Ik moet ook nog stofzuigen, de wc doen en achterstallige administratie. Sinds donderdag ben ik even kind- en manvrij dus ik had heerlijk vier dagen om alles te doen. Nu dus nog een halve, pfffff.



Ik heb twee keer per jaar ingevuld. Maar ik blijf me afvragen wat je bedoelt met 'frutjes'?

En als je aan je laatste halve vrije dag bezig bent adviseer ik je dringend om lekker in de zon te gaan liggen. Heerlijk toch, dat je het rijk alleen hebt? Zonde om te gaan poetsen enzo. Als jij en je man dat morgenavond samen doen is het ook weer gebeurd.
Alle reacties Link kopieren
quote:MinkeDeWit schreef op 24 juli 2016 @ 15:42:

Zo het is gebeurd. Volgens mij de eerste keer dat ik hem echt helemaal heb leeggehaald en gepoetst. Er komt dus ook vuil onder de randjes van de plank, daar waar hij in het richeltje rust. Stoort mij niet, en het viel ook best mee wat daar na drie jaar onder zit Nu mag jij wat lekkers uitzoeken uit jouw schone koelkast.
iedereen leest mee
quote:BriannaF schreef op 24 juli 2016 @ 15:09:

Ik heb speciaal voor de koelkast theedoeken aangeschaft, die ik als een soort van kastpapier over de platen leg. Als er iets gelekt heeft vervang ik de theedoek. Scheelt enorm in schoonmaken.

#luiehuisvrouwGoed idee, ga ik ook doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:BriannaF schreef op 24 juli 2016 @ 15:09:

Ik heb speciaal voor de koelkast theedoeken aangeschaft, die ik als een soort van kastpapier over de platen leg. Als er iets gelekt heeft vervang ik de theedoek. Scheelt enorm in schoonmaken.

#luiehuisvrouwBriljant.
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren
1 x per maand ongeveer kan ook iets langer zijn soms. Kijk wel of hij nodig is. Net een andere bijgekocht omdat de inbouwkoelkast toch wat te klein is voor 4 volwassenen in huis.

Dus meer poetsen ????
Elke week voor ik de weekboodschappen doe, dan is de koelkast al grotendeels leeg en is het zo gedaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik doe het heeeel af en toe en m'n moeder doet het af en toe als ze hier is.

En dan legt ze (variatie op de theedoeken hierboven) keukenpapier in m'n groentelades.

'Dan hoef je alleen maar af en toe dat papier te vervangen'.

Maar zelfs daar ben ik te lui voor.

Als m'n boodschappen door Appie worden bezorgd haal ik soms wel zo'n wegwerpschoonmaakdoekje door groentelade of over de plank die dan net leeg is.
Ik heb bijna nooit een plank leeg, dus ik doe het bijna nooit. En dan alleen nog die ene plank die ik leeg kan maken. Moet-ie wel een beetje vies zijn, anders doe ik het alsnog niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Timey-Wimey schreef op 24 juli 2016 @ 15:09:

Bij nader onderzoek van de substantie merkte ik op dat er een uienplant in de groentelade groeit.



NB: misschien moet ik de groentelade gebruiken waar hij voor bedoeld is, ik gooi groente normaal gesproken gewoon op een willekeurige plank en kijk nooit in die lade. Maar blijkbaar lag er een zak uien.......Volgens mij kun je uien beter in een kelderkast bewaren. Ze houden van koel en donker (maar niet zo koel als in de koelkast).
Alle reacties Link kopieren
Nav dit topic heb ik het net gedaan
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren
quote:yasmijn schreef op 24 juli 2016 @ 17:09:

Nav dit topic heb ik het net gedaan En, wat waren de vondsten? En ook, hoelang geleden was de laatste keer? Hoelang ben je ermee bezig geweest? Wij willen details
iedereen leest mee

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven