Koelkast schoonmaken

24-07-2016 13:59 101 berichten
Wisten jullie dat wordt aangeraden om elke week je koelkast schoon te maken? Dus alles eruit en met een sopje alle planken, bakken en rubbers schoonmaken. Ik doe dat niet wekelijks

Hoe vaak maken jullie de koelkast schoon?

(Waarom dit topic? Omdat ik zo moet gaan schoonmaken, en ieder excuus aangrijp om het uit te stellen ).

Hoe vaak koelkast schoonmaken?

Totaal aantal stemmen: 205

Elke dag Geen stemmen
Een keer per week (2%)
Twee keer per week Geen stemmen
Om de week (2%)
Elke maand (10%)
Per kwartaal (14%)
Half jaar? (30%)
Als het nodig is (30%)
Oh, moet dat? (11%)
quote:streepjessokken schreef op 24 juli 2016 @ 15:31:

Hoe doe je dat, een lege koelkast? Hier altijd pakken melk, yoghurt, een fles koud water, allerlei potjes, tubes, flesjes, een halve bloemkool, een zak wortels, restjes van de vorige dag, doos vleeswaren, kaasdoos. ...



Hier dus ook.

De helft tot drie kwart zit vol met spullen die er gewoon in blijven zitten tot ze leeg zijn.

Minstens 10 potjes saus allerhande, drank, melk, potjes room, yoghurt, altijd wel beleg liggen, ...

Man koopt meestal 3 potjes vissla tegelijk en tegen dat ie eind potje 2 zit koopt ie de volgende lading. Enzovoort.



Alleen mijn beleg en de groenten wisselen en raken op. En dingen als vers vlees.



Leeg is ie dus werkelijk nooit. En overvol is dat ding altijd. (Wij zijn hier met 2 en dat ding - gewone koelkast met vriezer boven - zit quasi altijd vol. Ik snap écht niet hoe een gezin met 2 à 3 kinderen met 1 koelkast toe komt .)
1x per jaar.



Tussendoor nog wel eens een plank of als ik zie dat iets vies is.
Alle reacties Link kopieren
quote:landylover schreef op 24 juli 2016 @ 17:16:

[...]



En, wat waren de vondsten? En ook, hoelang geleden was de laatste keer? Hoelang ben je ermee bezig geweest? Wij willen details

Een ontploft blikje ice tea, over de datum sausjes, lege pot mayo, potten zilveruitjes en augurken, pot atjar, gedroogde kruiden, allemaal weg.

45 minuten. Laatste keer kan ik me niet herinneren.
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mietrot schreef op 24 juli 2016 @ 18:58:

[...]





Hier dus ook.

De helft tot drie kwart zit vol met spullen die er gewoon in blijven zitten tot ze leeg zijn.

Minstens 10 potjes saus allerhande, drank, melk, potjes room, yoghurt, altijd wel beleg liggen, ...

Man koopt meestal 3 potjes vissla tegelijk en tegen dat ie eind potje 2 zit koopt ie de volgende lading. Enzovoort.



Alleen mijn beleg en de groenten wisselen en raken op. En dingen als vers vlees.



Leeg is ie dus werkelijk nooit. En overvol is dat ding altijd. (Wij zijn hier met 2 en dat ding - gewone koelkast met vriezer boven - zit quasi altijd vol. Ik snap écht niet hoe een gezin met 2 à 3 kinderen met 1 koelkast toe komt .)



Vissla???

Wat is dat in hemelsnaam?
Alle reacties Link kopieren
En omdat ik toch bezig was heb ik de complete inhoud van de vriezer die in de garage staat ook weggepleurd, met bakjes en al. Geen idee meer wat het was. Ook al het vlees, lag er te lang vermoed ik maar zo. Nu ligt er nog brood en een doos cornettos. Ik ga in het vervolg alles labelen. Ik koop nieuwe vriezerbakjes.
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren
quote:yasmijn schreef op 24 juli 2016 @ 19:49:

[...]



Een ontploft blikje ice tea, over de datum sausjes, lege pot mayo, potten zilveruitjes en augurken, pot atjar, gedroogde kruiden, allemaal weg.

45 minuten. Laatste keer kan ik me niet herinneren.Dat was in ieder geval de moeite waard!
Alle reacties Link kopieren
quote:yasmijn schreef op 24 juli 2016 @ 19:52:

En omdat ik toch bezig was heb ik de complete inhoud van de vriezer die in de garage staat ook weggepleurd, met bakjes en al. Geen idee meer wat het was. Ook al het vlees, lag er te lang vermoed ik maar zo. Nu ligt er nog brood en een doos cornettos. Ik ga in het vervolg alles labelen. Ik koop nieuwe vriezerbakjes.



Oh wow Yamijn!

Ik zeg: goed bezig!!





Tip: labelen gaat echt heel fijn met een rol schilderstape. Kun je gewoon met een pen op schrijven en gaat er gemakkelijk weer af.
Alle reacties Link kopieren
quote:swaentje71 schreef op 24 juli 2016 @ 19:55:

[...]





Oh wow Yamijn!

Ik zeg: goed bezig!!





Tip: labelen gaat echt heel fijn met een rol schilderstape. Kun je gewoon met een pen op schrijven en gaat er gemakkelijk weer af.O, dank je.
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren
quote:yasmijn schreef op 24 juli 2016 @ 19:52:

En omdat ik toch bezig was heb ik de complete inhoud van de vriezer die in de garage staat ook weggepleurd, met bakjes en al. Geen idee meer wat het was. Ook al het vlees, lag er te lang vermoed ik maar zo. Nu ligt er nog brood en een doos cornettos. Ik ga in het vervolg alles labelen. Ik koop nieuwe vriezerbakjes.Goed bezig geweest. Trakteer jezelf op een cornetto , anders kom je die de volgende keer weer tegen met schoonmaken
iedereen leest mee
Alle reacties Link kopieren
Zojuist ook maar eens mijn koelkast bekeken

Ik zie de achterwand ik moet nodig boodschappen doen
iedereen leest mee
quote:swaentje71 schreef op 24 juli 2016 @ 19:55:

[...]





Tip: labelen gaat echt heel fijn met een rol schilderstape. Kun je gewoon met een pen op schrijven en gaat er gemakkelijk weer af.



Goeie tip! Die ga ik in het vervolg ook gebruiken.



Nav dit topic ga ik deze week mijn koelkast ook maar eens een beurt geven denk ik...
Alle reacties Link kopieren
quote:Jeetjemina schreef op 24 juli 2016 @ 16:54:

[...]





Volgens mij kun je uien beter in een kelderkast bewaren. Ze houden van koel en donker (maar niet zo koel als in de koelkast).Daar had ik al zo'n idee van Maarrrrrrr, de koelkast is schoon!
Alle reacties Link kopieren
Ik ook, mijn koelkast kan ook wel een schoonmaakbeurtje gebruiken...
Never let the fear of striking out, keep you from playing the game
Alle reacties Link kopieren
quote:landylover schreef op 24 juli 2016 @ 20:07:

[...]



Goed bezig geweest. Trakteer jezelf op een cornetto , anders kom je die de volgende keer weer tegen met schoonmaken Een doos Cornetto blijft nooit liggen, heb er net 2 achter elkaar gegeten
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren
quote:yasmijn schreef op 24 juli 2016 @ 20:20:

[...]



Een doos Cornetto blijft nooit liggen, heb er net 2 achter elkaar gegeten

Twee nog wel Nou, ok, één voor de koelkast, en één voor de vriezer, dus ja, nu kan je weer een jaar vooruit. Dat geldt dus ook voor het eten van cornetto's

Elk voordeel heeft ook een nadeel
iedereen leest mee
quote:swaentje71 schreef op 24 juli 2016 @ 19:51:

[...]





Vissla???

Wat is dat in hemelsnaam?



Salade met mayo en vis (vraag mij niet welke vis erin zit). Te koop in zowat elke supermarkt. Man verkiest die van Aldi.



Ik vind het niet vreetbaar, maar manlief smeert hier dagelijks minstens 1 à 2 boterhammen met dat spul.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mietrot schreef op 24 juli 2016 @ 23:43:

[...]





Salade met mayo en vis (vraag mij niet welke vis erin zit). Te koop in zowat elke supermarkt. Man verkiest die van Aldi.



Ik vind het niet vreetbaar, maar manlief smeert hier dagelijks minstens 1 à 2 boterhammen met dat spul.Jullie hebben nog een hoop te leren Vrouwen
iedereen leest mee
quote:yasmijn schreef op 24 juli 2016 @ 19:52:

En omdat ik toch bezig was heb ik de complete inhoud van de vriezer die in de garage staat ook weggepleurd, met bakjes en al. Geen idee meer wat het was. Ook al het vlees, lag er te lang vermoed ik maar zo. Nu ligt er nog brood en een doos cornettos. Ik ga in het vervolg alles labelen. Ik koop nieuwe vriezerbakjes.



Kan je dat hier ook es komen doen ?



Ik krijg het bijna nooit over mijn hart en als ik dan toch es eindelijk de moed heb om de halve vriezer-inhoud weg te smijten, zet man het er weer in "want dat raakt ooit wel op".

Dat dat "ooit" vaak 5 jaar duurt, dat negeert ie.



Een pak cornetto's steekt hier ook al een jaar in de vriezer .

Ik ben de enige die die dingen eet en dan nog alleen bij hoogzomer af en toe.

Vorig jaar augustus ofzo nieuw pak gekocht omdat ik zo'n zin had in een cornetto.

Sindsdien nog 1 of 2 keer één gegeten ...

(IJstaart steekt er bijvoorbeeld ook nog van met Kerst in. Maar die moet in 1 keer op en dat lukt niet met 2 personen.)





Maar ik weet weer wat morgenmiddag te doen .
Alle reacties Link kopieren
Om de week.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Doorpakken. Gooi de inhoud van de vriezer weg als het er al zo lang inligt.

Ik ben blij dat ik het gedaan heb en dat allemaal nav dit topic.

Dank je TO!
Al een account? Log dan hier in.
quote:yasmijn schreef op 24 juli 2016 @ 23:54:

Doorpakken. Gooi de inhoud van de vriezer weg als het er al zo lang inligt.

Ik ben blij dat ik het gedaan heb en dat allemaal nav dit topic.

Dank je TO!Graag gedaan!
Ik heb gestemd op 'wanneer het nodig is'. Dat komt neer op 2 a 3 keer per jaar, maar dan zie ik echt wel dat ik het eigelijk vaker zou moeten doen
quote:FunnyFace8 schreef op 25 juli 2016 @ 07:05:

Ik heb gestemd op 'wanneer het nodig is'. Dat komt neer op 2 a 3 keer per jaar, maar dan zie ik echt wel dat ik het eigelijk vaker zou moeten doen Hier ook zoiets maar net zoals een bult anderen hier ga ik nav dit topic van de week toch maar eens aan de slag...
Alle reacties Link kopieren
Een vriendin van mij werkt in een verzorgingshuis, daar moet de koelkast elke week gedaan. Vanwege de bacteriën waar de zwakke oudjes niet tegen kunnen. Ik ben niet zwak of oud, dus alleen als het nodig is. Wel checkt manlief af en toe welke spullen er weg moeten. En voor mensen die spullen vijf jaar in de vriezer hebben liggen, er zijn lijstjes hoe lang iets in de vriezer kan.
Hele koelkast van boven tot onder uitsoppen, alle plankjes eruit etc: 2-3 keer per jaar.

Vies plankje even afsoppen: zo vaak als nodig is, als er iets gelekt heeft ofzo.

Groentela: ongeveer 1x per maand (omdat daar onverpakte spullen in liggen)

Check op over-datum-dingen: elke week als we boodschappen doen.



Verder hebben we veel spullen in plastic mandjes in de koelkast staan (eentje voor fruit, eentje voor broodbeleg etc), die mandjes worden ook regelmatig afgewassen of uitgeveegd. Eens per maand ongeveer denk ik. Elke week de hele koelkast uitsoppen vind ik echt bizar voor een normaal gezin met een normale weerstand; wat een gedoe ook (hij ligt hier altijd vol).



De diepvries doe ik veel te weinig, daar liggen ook altijd dingen in die er al jaren in liggen en we toch niet meer eten omdat we niet meer weten hoe lang ze er liggen. Dus jullie hebben me op een idee gebracht, vandaag ga ik de vriezer eens onder handen nemen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven