Koffiezetter met thermoskan

25-11-2014 20:27 14 berichten
Hallo,



Ik ben op zoek naar een koffiezetter met thermoskan. Een goeie. Eén die de koffie echt lang warm houdt. Qua prijs mag hij liever niet boven de 100 euro komen.

Ben al op google aan het zoeken geweest maar dat geeft niet altijd duidelijkheid. Bij veel apparaten hebben ze het over lauwe koffie.

Wie kan mij helpen de juiste keuze te maken?
Koffie in een thermoskan wordt altijd wel lauw, blijft nooit heet/warm. En zeker niet lang
Ik heb er zo eentje, maar die is al 20 jaar oud inmiddels. Het is een Thermomaster van Ismet.
Ik heb er ook zo een, de Porsche van Siemens.
Alle reacties Link kopieren
In een grijs verleden had ik zo'n ding (Krups dacht ik), altijd lauwe koffie. Ik heb wel een gewone thermoskan waarin koffie of thee van 's ochtends 07.00 tot het eind van de middag loeiheet blijft maar die zoek je niet.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er een van tomado ( blokker), koffie blijft lang warm
Om de koffie lang warm te houden moet je na het doorlopen wel de filter eraf halen en de dop erop draaien.
Alle reacties Link kopieren
De grap met die dingen schijnt te zijn dat ze alleen (redelijk) warm houden wanneer je een volle pot koffie zet.

Als je regelmatig even 4 of 6 bakjes zet, heeft zo'n ding dus al geen zin.
quote:mimmy81 schreef op 25 november 2014 @ 20:40:

De grap met die dingen schijnt te zijn dat ze alleen (redelijk) warm houden wanneer je een volle pot koffie zet.

Als je regelmatig even 4 of 6 bakjes zet, heeft zo'n ding dus al geen zin.Zou het? Ik zet zelden een volle pot.
Ik zet nooit 'n volle pot, maar hooguit 2-3 bakjes tegelijk.
Ik heb een ca. 8 jaar oude Rowenta. Daarmee kan je koffiezetten direct in een thermoskan met de dop er op, daar zit een speciaal klepje op waar door de koffie doorloopt. De koffie blijft prima warm, maar het is nogal een grote pot, dus als je er maar weinig koffie in zit, wordt het net als in alle kwartvolle thermoskannen, toch wat lauw.
Alle reacties Link kopieren
Dat advies kreeg ik laatst in verschillende winkels.........klonk mij eigenlijk wel logisch, zo'n klein beetje hete koffie in grote kan.

Ik heb dus toch maar voor gewoon een glazen kan gekozen. Schijnbaar valt het dus toch mee.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt ook even de thermoskan voorverwarmen met heet water.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er 1 van Philips en daar blijft de koffie goed warm in. Ook bij een aantal kopjes.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven