kosten inrichting woning

22-10-2014 19:11 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Over enkele weken heb ik een woning en ik was benieuwd wat je ongeveer kwijt bent qua kosten. Het gaat om een huis met 2 slaapkamers. Ik heb al wel veel spullen ( complete slaapkamer, pannenset, en ander klein spul ) Hebben jullie een idee?
Alle reacties Link kopieren
Dat ligt enorm aan je smaak. Daar is zo geen zinnig woord over te zeggen. Bankstellen heb je voor duizenden guldens of voor een paar tientjes op Marktplaats.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Dat is echt volledig afhankelijk van wat je wilt. Je hebt een bankstel voor 500 euro, je hebt ze zo voor 5000.
Alle reacties Link kopieren
Ja, wat kost een auto?

Je kunt het toch zo gek maken als je wilt? Het is nogal een verschil of je de deelnemers van 'een dubbeltje op zijn kant' of Yolanthe een huis in laat richten.....

Geen zinnig antwoord op te geven dus.
Alle reacties Link kopieren
Kasten, boekenkast, TV/audiomeubel, bank, stoelen, eettafel met stoelen, serviesgoed, bestek, keukenapparatuur (fornuis, magnetron, afzuigkap, vaatwasser, messenset, keukenmachine misschien), wasmachine, droger, strijkplank en strijkijzer, stofzuiger, schoonmaakartikelen zoals emmers, stoffer en blik, schoonmaakdoekjes, trapleer, gordijnen, vloerbedekking, badkamerkastje(s), handdoeken, washandjes, badlakens, theedoeken, beddengoed, lampen, behang, verf (als je nog iets moet opknappen) en dan zal ik vast nog wel het één en ander vergeten. Met een beetje geluk kom je er misschien met zo'n 10.000 Euro.
verba volant, scripta manent.
Ligt eraan wat je wilt hebben. Wij hebben de Ikea geplunderd toen we onze woning kregen. Het totaalplaatje inclusief meubels, witgoed, linnengoed, gordijnen, lampen, verf en andere bouwmaterialen kwam in de richting van de 8000 euro. Vloer lag er al in, eettafel en stoelen gingen mee.
Verf/behang/vloerbedekking/gordijnen: dat is al zo 2000-3000 euro (als je het heel goedkoop houdt!)



Voor de rest ligt het vooral aan jouw prioriteiten en smaak. Wat wil je nieuw, wat is tweedehands ook wel prima, en wat kan eventueel nog even wachten.
Als je handig bent zou ik Pinterest bekijken en voor meubels even langs de kringloop.



http://nl.pinterest.com/pin/561683384750383459/
Alle reacties Link kopieren
quote:MarianneDavids schreef op 22 oktober 2014 @ 19:28:

Kasten, boekenkast, TV/audiomeubel, bank, stoelen, eettafel met stoelen, serviesgoed, bestek, keukenapparatuur (fornuis, magnetron, afzuigkap, vaatwasser, messenset, keukenmachine misschien), wasmachine, droger, strijkplank en strijkijzer, stofzuiger, schoonmaakartikelen zoals emmers, stoffer en blik, schoonmaakdoekjes, trapleer, gordijnen, vloerbedekking, badkamerkastje(s), handdoeken, washandjes, badlakens, theedoeken, beddengoed, lampen, behang, verf (als je nog iets moet opknappen) en dan zal ik vast nog wel het één en ander vergeten. Met een beetje geluk kom je er misschien met zo'n 10.000 Euro.Dit. Een huis inrichten is best duur als je niks geks doet.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb voor en 2 kamerwoning (40m2) destijds voor 300 euro verf gekocht, voor 100 euro gordijnen in de slaapkamer, voor 250 rolgordijnen in de woonkamer. Het laminaat kwam van de praxis, 12 euro per m2 excl ondervloer en plinten.



Maar goed, Dat kan ook veel duurder natuurlijk. En als je tweedehands koopt of echt het aller aller goedkoopste uitzoekt kan het vast ook goedkoper.



Ofwel: dit is mijn lijstje maar er is verder niets zinnigs over te zeggen.
quote:NummerZoveel schreef op 22 oktober 2014 @ 19:40:

Verf/behang/vloerbedekking/gordijnen: dat is al zo 2000-3000 euro (als je het heel goedkoop houdt!)



Voor de rest ligt het vooral aan jouw prioriteiten en smaak. Wat wil je nieuw, wat is tweedehands ook wel prima, en wat kan eventueel nog even wachten.Zo'n beetje 1000 euro als je echt het goedkoopste neemt. Praat ik over 5 jaar geleden en dat was een woning met 4 slpk. En ik had de vloerbedekking zelf gelegd
Alle reacties Link kopieren
Bij kringloopwinkels en Marktplaats. Voor dat laatste moet je even bedenken of evt reizen ervoor loont.



Verf voor de muren, gordijnen en vloerbedenking is best al een aanslag op je budget.

Dan nog handdoeken, theedoeken, schoonmaakmiddelen bijv.





Op Marktplaats zijn prima spullen te vinden ( bank, eettafel en stoelen, lampen, wasmachine, stofzuiger etc) voor weinig, soms deze spullen ook in een kringloopwinkel. Deze laatste groep spullen kun je op MP bij elkaar ruim onder de ¤1000 kopen
Je bent zelf een theepot
Alle reacties Link kopieren
Mijn eerste woning? 300 euro (gulden). Vloerbedekking a 15 euro (toen nog gulden) de meter, gordijnen zelfgemaakt van stof an 3 de meter.

Verder kreeg ik een wasmachine, voor mijn verjaardag van iedereen samen een magnetron. Verder een gekregen (afdankertje) bank etc. Veel gekregen van zolders en kelders dus

Linnengoed en handdoeken ed ook hier en daar uit de diverse kasten wat over was. Een bij elkaar geraapt zooitje dus. En nog leuk ook

Maar ja als je het geld hebt en je wilt alles nieuw... dan kan het wel 20000 kosten.
Alle reacties Link kopieren
quote:MarianneDavids schreef op 22 oktober 2014 @ 19:28:

Kasten, boekenkast, TV/audiomeubel, bank, stoelen, eettafel met stoelen, serviesgoed, bestek, keukenapparatuur (fornuis, magnetron, afzuigkap, vaatwasser, messenset, keukenmachine misschien), wasmachine, droger, strijkplank en strijkijzer, stofzuiger, schoonmaakartikelen zoals emmers, stoffer en blik, schoonmaakdoekjes, trapleer, gordijnen, vloerbedekking, badkamerkastje(s), handdoeken, washandjes, badlakens, theedoeken, beddengoed, lampen, behang, verf (als je nog iets moet opknappen) en dan zal ik vast nog wel het één en ander vergeten. Met een beetje geluk kom je er misschien met zo'n 10.000 Euro.





Een deel is niet direkt nodig. Je kunt ook nog wat vragen als kadootje.



Maar het wordt altijd duurder dan je denkt, dat wel.
Je bent zelf een theepot
Wij zijn een paar maanden terug verhuisd, wel een klein appartementje (60 m2) en we hebben behangen, geverfd, gordijnen en een laminaatvloer incl. plinten en ondervloer voor 750 euro. We zijn dan ook wel om financiële redenen verhuisd, dus het moest echt goedkoop, maar het is wel echt naar mijn zin.
Voor ¤ 100,- mag je mijn bankstel hebben, staat op MP.



Met Ikea/kringloop/MP ben je nooit veel kwijt, ik denk dat je met een paar honderd euro een heel leuk ingericht huis krijgt.
Ik ben as we speak meubels aan het bestellen voor mijn eerste koophuis. Ik heb op mijn 17e al een hele uitzet meegenomen toen ik ging studeren en in mijn huurhuis en altijd heel bewust geld achter gehouden voor als ik ooit een koophuis zou kopen.

Ik verwacht voor 5-6 duizend wel klaar te zijn, zonder enige Ikea aankoop. Kortom: het is maar net wat je wilt en op welke manier.

Ik hou zelf absoluut niet van Ikea, dus dat was voor mij een no-go, maar dan ben je wel duurder uit. Woonkamer-eetkamer-keuken ben ik het meeste dus daar heb ik ook het meeste in geïnvesteerd (en een goed bed)
Dat kun je zo duur of goedkoop maken als je zelf wil. Geen zinnig woord over te zeggen.



Toen ik op mijn 19e het huis uit ging nam ik vrijwel alles over van mijn (het jaar daarvoor) overleden opa, van de bank tot pannen- en bestekset.

Alleen een eettafel van de kringloop (10 gulden) en een kastje van Ikea.

Gaandeweg is alles vervangen, ook met verhuizingen.
Alle reacties Link kopieren
De vorige keer dat ik verhuisde had ik zelfs dingen als verf van marktplaats. Gewoon zoeken naar ral 9010 en van een paar adressen de te veel gekochte potten overnemen.

Als je echt gaat rondzoeken kan je veel besparen.
Zeg maar Spijker.
Alle reacties Link kopieren
Ik vond vooral de keuken duur: 500 euro voor een koelkast, 300 euro voor een oven, 400 euro voor een vaatwasser, 800 euro voor een wasdroogcombo, hoppa 2000 lichter.

Verder vond ik de matrassen erg duur en de gordijnen.



Voor de rest hadden we al redelijk veel.
Voor mijn eerste huisje was dit mijn lijstje;



- Tweepersoonsbank (stond er nog van de vorige bewoners, mochten we hebben als we wilde)

- Luie stoel (idem dito)

- Salontafel (idem dito)

- Tv kastje (gekregen, had een collega van mijn vriend nog op zolder staan)

- Tv (had mijn vriend in het ouderlijk huis een op zijn slaapkamer, die meegenomen)

- Bureau (oude tafel van mijn moeder zelf overgeverfd)

- 2 boekenkasten van de leen bakker (80 euro in totaal volgens mij)

- Eetkamer tafel (65 euro kringloopwinkel)

- 6 eetkamer stoelen 60 euro kringloopwinkel)

- Bureaustoel (10 euro kringloopwinkel)

- Strijkplank (gratis bij kringloopwinkel, omdat ik daar al de andere spullen ook haalde)

- Strijkbout (samenwooncadea van collega's)

- 2 kledingkasten (gamma 1 showmodel en 1 nieuwe totaal 180 euro)

- Tweepersoonsbed (nieuw ikea, 300 euro)

- Twee ladenkasten (nieuw ikea, 120 euro)

- Twee persoonsmatras en twee hoofdkussens (prijs weet ik zo niet meer)

- Dekbed en beddengoed (had ik al toen ik nog thuis woonde)

- Provisiekast (oude kast uit mijn ouderlijk huis)

- 2 stellagekasten voor in de berging (gamma, 60 euro ofzo)

- Pannenset (aanbieding bij de sola 60 euro en levenslange garantie)

- Bestekset (had mijn vriend al)

- Borden (budgetmerk van de blokker 20 euro, nog geen scherfje vanaf na drie jaar)

- Handoekken (paar van de hema en voor de rest gewoon cadeau vragen (verjaardag / sint enz)

- Badkamer kast (leen bakker, 40 euro)

- Wasmachine (samenwooncadea van schoonouders)

- Gordijnen en vitrage (alleen stof en haken gekocht, zelf op maat gemaakt en omgezoomd)

- Verf voor de muren en het plafond (de omtrekken van de meubels van de vorige bewoners waren heel duidelijk te zien)

- Frietpan / stofzuiger / schoonmaakspullen / klein keukengerei / vuilnisbak / en nog wat ander klein spul. (hooguit 300)



Ik zal vast nog wel wat vergeten, maar wat ik probeer te zeggen is dat het niet heel duur hoeft te zijn, het ligt er alleen aan hoe snel je tevreden bent.

In de meeste huizen ligt een bedekking op de vloer hout / zeil / tapijt, vindt je dit oké of moet er iets nieuws in naar jouw smaak?

Wil je allemaal nieuwe meubels of zijn kringloop en krijgertjes ook goed?



Ik denk dat ik nog geen 3000 heb uitgegeven, het is maar net hoe duur je smaak is, wat je wellicht nog kunt krijgen van mensen en of je meteen alles nieuw wilt hebben of met oudere dingen begint en die langzaamaan gaat vervangen (waar wij voor gekozen hebben).
Even kijken, ik ben net verhuisd, van een klein appartementje naar een ruime maisonette.



Vloer was een kleine 3000 euro (inclusief leggen, en ik heb dus een trap). Gordijnen heb ik voor de slaapkamer en de studeerkamer voor 2 x iets meer dan 100 euro gekocht. Ik heb nog geen gordijnen in de woonkamer of keuken. Koelkast, wasmachine, ik denk samen zo'n 600 euro. Stofzuiger en gasfornhuis-met-oven kreeg ik van mijn ouders. Meubels (deel had ik al) van Ikea, rond de 750 euro (waarbij eetkamerset het duurste was). Verf was alles bij elkaar ook wel 500 euro, inclusief alle benodigdheden.



Een vriendin van me heeft onlangs een begroting gemaakt voor haar eerste woning, zij is voor alles (ex. verf) zo'n 3000 euro kwijt (tweekamerwoning, vloer neemt ze over).
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je met 3000 euro al een heel eind komt. Maar dan moet je alleen het hoognodige kopen en alles heel budget houden.
Alle reacties Link kopieren
quote:NYC schreef op 22 oktober 2014 @ 20:30:

Dat kun je zo duur of goedkoop maken als je zelf wil. Geen zinnig woord over te zeggen.



Toen ik op mijn 19e het huis uit ging nam ik vrijwel alles over van mijn (het jaar daarvoor) overleden opa, van de bank tot pannen- en bestekset.

Alleen een eettafel van de kringloop (10 gulden) en een kastje van Ikea.

Gaandeweg is alles vervangen, ook met verhuizingen.



Hier ongeveer hetzelfde in de vorige eeuw.

Mijn oude buurvrouw ging verhuizen naar een verzorgingsflat.

Haar kamer was zo klein, dat ze 2/3 deel kwijt moest.

Ik was de gelukkige met een complete eethoek, een zitje, een salontafel en een kast -> gratis!

Zelf helemaal opgeknapt met goedkope huismerk verf van de bouwmarkt.

Wat was dat een leuke tijd. Mijn eerste stekje waar ik zelf kon bepalen wat en hoe ik het wilde hebben...
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Alle reacties Link kopieren
het licht er ook aan hoe ik het in ga richten. Maar als ik het bekijk, gaat het met name om wat meubels, witgoed, vloer, verf, gordijnen en wat klein spul. Maar ik was gewoon benieuwd waar ik ongeveer op moest rekenen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven