Kärcher WV 2 schoonmaakmiddel op, nu?

28-03-2015 13:07 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb onlangs de Kärcher WV 2 gekocht, en ben er super blij mee. Wat een geweldig ding is het! Maar ik heb maar een klein "proef" monstertje meegekregen van het schoonmaakspul wat er bij hoort. Maar dat is op. Wat kan ik het beste gebruiken? Op internet las ik dat je niet spul moet gebruiken wat schuimt, want dan gaat de Kärcher WV eraan. Ook las ik ergens dat ze ruitenvloeistof gebruiken voor schoonmaken, maar helpt dat?
Is het wat die Karcher, ze zijn vandaag in de aanbieding bij de Gamma en ik twijfel er al heel lang over.

Ik krijg mijn 2 grote schuifpuien nooit zonder strepen schoon namelijk...
Alle reacties Link kopieren
Ik maak toch altijd een sopje van een scheutje spiritus en een druppeltje dreft en hij leeft nog steeds.
Je kan dat spul ook gewoon in flessen kopen, vind dar zelf toch het beste werken.
Dat is toch dat gele spul van Kärcher zelf? Verkopen ze gewoon bij bv hornbach

Alleen is het dan niet geel, maar gewoon doorzichtig
@paperclip: ik vind hem met name handig omdat ik met kleine kinderen altijd vette handen op de ramen heb. Nu haal ik aan het eind vd dag ff snel de windowvac er overheen. En streeploos, zelfs als ik maar een klein stukje vh raam doe.
Alle reacties Link kopieren
quote:paper-clip schreef op 28 maart 2015 @ 13:12:

Is het wat die Karcher, ze zijn vandaag in de aanbieding bij de Gamma en ik twijfel er al heel lang over.

Ik krijg mijn 2 grote schuifpuien nooit zonder strepen schoon namelijk...



Nou ik was het zó zat om steeds met een sopje alle ramen schoon te maken. Pff je bent wel even bezig. En toen was bij de gamma ook een aanbieding! Ook heel lang getwijfeld, manlief was niet mee eens, maar toch gekocht haha. En mijn ramen zijn streeploos schoon! Ik kan zeggen dat je er geen spijt van krijgt!!! En ik gebruik hem niet alleen maar voor mijn ramen, maar ook voor mijn badkamer, deuren, spiegels.



Volgens mij wel. Maar vind best prijzig wat je voor betaalt en de hoeveelheid krijgt. En we hebben hier geen Hornbach helaas
Het is ook bij blokker enzo te koop hoor. En je doet heel lang met dat spul. Je hoeft maar 1,5 dopje spul erin te gooien voor een heel flesje reinigingsmiddel.
Alle reacties Link kopieren
Dank je voor je tip!! Ik had ook alleen maar bij de gamma gekeken! En hebben jullie ook z'n verlengstok voor je kacher?
Ik niet. Doe de ramen boven vanaf de ladder. Of eigenlijk gewoon niet ik zeem echt heel maar heel sporadisch. Het meest gebruik ik hem voor de tuindeuren, daar zit dochter nogal eens aan.
Alle reacties Link kopieren
Hahaha leuk he kinderen met die vingertjes:P Ik stuur manlief de trap op, hij mag de bovenramen doen hahaha
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een navulfles gekocht bij Karcher zelf. (daar heb ik ook 2 nieuwe stukjes stof voor de sproeier gekocht) Zag dat het ook bij Blokker te koop is.



http://www.blokker.nl/nl/ ... -wv-serie-ruitenreinigers
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Ik heb de navul bij de mediamarkt gekocht. En inderdaad een heerlijk schoonmaakwonder dit ding.
Alle reacties Link kopieren
Sinds kort heb ik ook zo'n ding. Nog in de doos, want nog niet de moed verzameld om 'm ook daadwerkelijk te gaan gebruiken. Maar eens komt de dag..

Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd of je er ook ander schoonmaak middel in kunt kieperen.

Zo had ik bijvoorbeeld bedacht om (ooit een keer ) de glazen douchewand en de tegels van de badkamer er mee schoon te maken. Kan ik er dan bijvoorbeeld ook Antikal of iets dergelijks indoen? Ook hebben we een kunststof schroten wandje. Kan dat dan met gewone allesreiniger?

Iemand ervaring?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben dol op mijn wv maar gebruik het schoonmaakspul nooit.

Ding ligt standaard in de badkamer om droog te houden en als ik de ramen doe maak ik gewoon sopje met spiritus, spons de ramen en vac ze dan.
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
Alle reacties Link kopieren
@ sjansje: ik doe ook de kunststof deuren mee dus dat moet wel lukken denk ik.



Dus spiritus werkt ook prima dus. Ik las dat er geen schuimend en bijtend stof in mocht zitten, vandaar
Ik ben groot fan. De gevels van mijn woning bestaan bijna alleen uit openslaande deuren. Bij elkaar 16 deuren, dus 32 ruiten. En dan nog de vaste ramen. Ben ik nu in een uur mee klaar, terwijl ik er eerder een paar dagen mee bezig was (steeds een paar).

Ik gebruik ruitenvloeistof voor de auto. Werkt prima!
Alle reacties Link kopieren
Amonniak! Ontvet ook meteen goed.
Hij staat op het aanrecht op te laden

Net de laatste bij de Gamma, had ik ff mazzel !

Ik kan niet wachten totdat ik de ramen kan gaan zemen als hij opgeladen is (nooit gedacht dat ik dat nog eens zou zeggen ?
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop voor je dat het niet regent.



@ Splinter: en heb je dan zomer of winter?
Geen idee eigenlijk. Het is geel en ik heb het uit de jerrycan in een kleiner flesje gegoten. Maakt denk ik niet uit.



@Paper-clip: erg hè. Ik ben een huisvrouw van niks, maar ben helemaal blij met m'n Kärcher. Nooit gedacht dat ik blij zou zijn met een huishoudelijk apparaat
Ik gebruik alleen dat originele spul en de sprayer. Heb hem juist gekocht, zodat ik niet meer met zo'n druipende spons rond hoef te sjouwen. Da's nl niet zo handig bij een dakraam met computer eronder
quote:arwen1 schreef op 28 maart 2015 @ 15:01:

Ik hoop voor je dat het niet regent.





Binnen kan je ook zemen

Ik hoop dat hij het waar maakt Splint, ik heb nogal wat ramen waaronder 5 dakramen dus dat lijkt me ideaal !
Alle reacties Link kopieren
Hier werkt hij ook prima met verdunde schoonmaakazijn.
"Wat heeft de wetenschap ooit voor ons gedaan?!" typte zij op haar blog.
Als ie net zo goed is als de mijne, dan zal je liefde alleen maar groeien…..



Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven